ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 380
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 75
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 734
  • بازديد ماه : 1,656
  • بازديد سال : 11,581
  • بازديد کلي : 58,610
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.191.17.12
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

بسیاری بر این باورند که امریکا به ایرانیان دیگر ویزای تحصیلی نمیدهد. در صورتی که اینگونه نیست و صدور ویزای تحصیلی آمریکا تحت شرایطی ممکن میباشد. شاید باید اینگونه گفت که ویزای تحصیلی آمریکا غیر ممکن نیست اما سخت میباشد. ما در این مقاله به صورت جزئی این موضوع را بررسی خواهیم کرد و ویزای تحصیلی آمریکا را به بهترین نحو ممکن مو شکافی میکنیم. با توجه به آخرین قوانین مهاجرتی امکان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به یک آرزو برای ایرانیان تبدیل شده است.

با تصمیماتی که از سوی شخص اول این کشور اتخاذ گردیده شرایط صدور ویزا برای یک تبعه ایرانی و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در حال حاضر اصلا آسان نیست و اگر شخصی اقدام به این امر نماید ریسک بزرگی کرده است. همانطور که می دانید شخصی که مشتاق به تحصیل در خارج از کشور و مشخصا آمریکا باشد دو مرحله پیش رو خواهد داشت.

ابتدا جهت اخذ پذیرش از یک مدرسه، کالج یا دانشگاه اقدام نموده و سپس درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را می دهد، با اخذ پذیرش نهایی از سوی موسسات آموزش عالی در آمریکا شما موفق به دریافت نامه I20 خواهید شد که طبق قوانین می بایست تا قبل از 120 روز از شروع ترم تحصیلی خود درخواست ویزا نمائید، در این قسمت زمانبندی نقش بسیار مهمی دارد که بتوانید به تاریخ مصاحبه خود برسید. با توجه به اینکه تحصیل در امریکا برای دانشجویان و دانش اموزان خارجی پولی بوده و فرد باید برای این مضوع به مراکز آموزشی شهریه پرداخت کند اخذ پذیرش کار آنچنان سختی نیست و اما نکته اصلی مرحله ویزاست که ریزه کاری های آن باید رعایت شوند.

تحریم های آمریکا

آیا شرایط در مورد اخذ ویزای تحصیلی هم شامل تحریم ها می شود؟ خیر، چنانچه شما مایل به تحصیل در کانادا یا آمریکا هستید همچنان می توانید به عنوان یک ایرانی درخواست ویزای تحصیلی از این کشور نمائید و این تحریم ها شمال حال افرادی می شود که جهت برنامه های مهاجرتی از جمله اخذ اقامت، گرین کارت و لاتاری درخواست می دهند که به صورت تعلیق درآمده است و همچنان اتباع ایرانی که از جمله هفت کشور تحریم شده می باشند می توانند برای ویزاهای غیر مهاجرتی از جمله سری F و M و J آمریکا می توانند اقدام نمایند، اما باید گفت که همچنان با رویکرد ترامپ تعداد زیادی از درخواست های ویزای تحصیلی از سوی ایرانیان جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا رد شده است، در سال اخیر تنها 26 درصد دانشجویان ایرانی موفق به اخذ ویزای دانشجویی آمریکا شده اند.

پارامتر هایی که در صدور ویزای دانشجویی امریکا اثر گذر است را میتوان به سن و اعتبار دانشگاه پذیرش شده و شهریه پرداخت شده و توانایی مالی خود فرد و خانواده و معدل مقطع قبلی و از همه مهم تر مدرک زبان اشاره کرد و همچنین قوی بودن پاسپورت فرد مانند اینکه کشورهای معتبر دنیا قبلا ویزا شده باشد و استیکر ویزای آن کشور و همچنین مهر ورود و خروج نیز در آن درج شده باشد. که کنار هم بودن این موارد شانس صدور ویزا را برای فرد متقاضی بیشتر میکند.

محدودیت های آمریکا

طی کردن یکسری از پارامترها باعث میشود تا صدور ویزای تحصیلی برای ایرانیان هموارتر شود. برای مثال هر چه اعتبار دانشگاهی که از آن اخذ پذیرش شده بالا تر باشد میتوان گفت که شانس صدور ویزا بیشتر است. شرط سن نیز یکی دیگر از موارد مهم و حساس است. به این صورت که هر چه تناسب سن فرد با مقطعی که پذیرش اخذ شده همخوانی داشته باشد باز هم شانس صدور ویزا بیشتر است. برای مثال فردی که 19 سال سن دارد و برای مقطع لیسانس اخذ پذیرش کرده شانس بالاتری برخوردار است. مطلب بعدی هزینه تحصیل و شهریه مرکز آموزشی میباشد هر چه مبلغ پرداختی از شهریه دانشگاهی بیشتر باشد و متقاضی هزینه بیشتری را به آنجا پردات کرده باشد باز هم شانس صدرو ویزا بالاتر میرود.

البته استاندارد های دیگر که در بالا به نیز اشاره شد. باید گفت که بعد از وجود تحریم ها نیز دانشجویانی که دارای ویزای اف یک مولتیپل بوده اند توانسته اند از آمریکا خارج شده و مجددا به این کشور بازگردند اما در این باره باید گفت که اگر دانشجوی ایرانی با ویزای مولتیپل اف یک از این کشور خارج شود می تواند با ممنوعیت ورود از سوی ماموران کنترل مرزی آمریکا روبرو شود که از دید شما شاید غیر منطقی باشد اما باید گفت ماموران اداره مهاجرت آمریکا همواره می توانند بر خلاف قوانین نظر سلیقه ای خود را به اتباع ایرانی هم در مورد صدور ویزا و هم رفت و آمد تحمیل نمایند.

تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در آمریکا

امکان تحصیل در آمریکا همانند کانادا، استرالیا و انگلستان از مقاطع ابتدایی برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی وجود دارد. اگر به روند اخذ پذیرش از یک موسسه آموزش عالی آشنایی ندارید بهتر است برای موفقیت در این پروسه از یک وکیل کمک بگیرید، معمولا دانش آموزانی که اینجا در آخرین مقطع تحصیلی درس خوانده اند می توانند در مقطع بعدی و بدون وقفه در نظام آموزشی جدید تحصیل نمایند، امکان اخذ ویزای دانش آموزی برای سنین کمتر از 18 سال چون نیازمند حضور یک قیم در کنار محصل است امری بسیار دشوار در حال حاضر تلقی می شود و پیشنهاد می شود دانش آموزان با ثبت نام در مدارس شبانه روزی شانس دریافت این ویزا را برای خود بالا ببرید، در اینباره از وکیل خود مشاوره بیشتری بگیرید.

ویزای تحصیلی آمریکا

هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

دانشجویانی که مشتاق به تحصیل در آمریکا هستند باید هزینه تحصیل بالایی نیز در این کشور پرداخت نمایند که در مقطع کارشناسی نیز که کمتر امکان دریافت بورس می باشد. دانشجویانی که در این مقطع و مقاطع قبل از دانشگاه به آمریکا مهاجرت تحصیلی می کنند باید از حمایت مالی بیشتری و ساپورت خانواده بهره ببرند، تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و کارشناسی به اضافه هزینه های زندگی برای یکسال در آمریکا حداقل 40 هزار دلار آمریکا هزینه خواهد داشت، البته شاید شما در ایالتی گرانتر هزینه های خیلی بیشتری هم پرداخت نمائید. دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش شوند و همچنین برای کاهش هزینه های زندگی به سمت ایالت های ارزان آمریکا که به عنوان شهرهای دانشجویی معروفند بروند.

می توان گفت هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشور کانادا بسیار زیادتر می شود و در این مقطع زمانی و شرایط سخت مهاجرت به آمریکا توصیه و پیشنهاد ما برای یک کشور جایگزین کشور همسایه یعنی کاناداست که کاملا از جهت نظام آموزشی و حقوقی مشابه قوانین آمریکا تعریف شده اند با این تفاوت که در حال حاضر هزینه های زندگی در این کشور بسیار ارزانتر از آمریکاست و همچنین شانس کاریابی در این کشور بیشتر و با رفاه اجتماعی بالاتر. برای آگاهی بیشتر در مورد ویزای تحصیلی کانادا به مقاله مد نظر رفته و کسب اطلاعات کنید.

شرایط کار ضمن تحصیل و پس از ویزای تحصیلی آمریکا

دانشجویان در آمریکا نیز می توانند همانند سایر کشورها از حق کار پاره وقت برای امرار معاش استفاده کنند، تقریبا در هر هفته 20 ساعت حق کار خواهند داشت، البته اگر لطمه ای به درس آنها وارد نشود که از این حیث دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از شرایط بهتری به جهت تعداد ساعات کمتری که در کلاس می گذرانند بهره می برند.

برخی دانشجویان با دریافت بورس نیز در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا از هزینه های خود می کاهند، البته دریافت اینگونه بورس ها نیاز به رزومه مناسب تحصیلی و پژوهشی دارد که می توانید زمانی که در حال تحصیل مقطع کارشناسی در کشور خود هستید برای برآورده نمودن شرایط دریافت بورس مدارک و شرایط خود را مهیا سازید. در حال حاضر در اروپا ویزاهای تحصیلی کشور های المان و اتریش در زمره پر طرفدارترینها هستند. جهت آگاهی از این موضوع به مقاله ویزای تحصیلی آلمان و یا مقاله ویزای تحصیلی اتریش رفته و کسب اطلاعات کنید.

امکان اخذ اقامت بعد از تحصیل در صورت مهیا بودن یک پیشنهاد کاری برای دانشجو وجود دارد، اما باید دید با رویکردهایی که این کشور در حال حاضر دارد این اتفاق آیا می افتد یا خیر. به طور خلاصه می توان گفت اتباعی که تاکنون موفق به مهاجرت به آمریکا نشده اند با شرایط کنونی چنانچه هنوز می توان برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمود اما امکان موفقیت در این پروسه زیر 20 درصد خواهد بود. در حال حاضر اکثر متقاضیان کشور کانادا را به عنوان جایگزین انتخاب می نمایند، علی رغم شرایط مهاجرتی سخت آمریکا جهت اخذ ویزای تحصیلی، کشور کانادا شرایط مطلوبی را جهت صدور ویزای تحصیلی برای ایرانیان دارد.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا  #آمریکا

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#ویزای_تحصیلی_آمریکا

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده