ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 38
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 4
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 858
  • بازديد ماه : 1,780
  • بازديد سال : 11,705
  • بازديد کلي : 58,734
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.144.249.247
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

به دلیل تحصیل رایگان آلمان و سطح بالای دانشگاه های آن تحصیل دندانپزشکی در آلمان از جمله موضوعاتی است که همواره طرفداران خیلی زیادی دارد. از این رو در مقاله ای که پیش روی شما قرار دارد، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص این موضوع یعنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان پرداخته اند که امید است مطالعه آن برای شما عزیزان مفید باشد. دندانپزشکی در آلمان و تحصیل در این رشته به دو صورت دست یافتنی است. یک اینکه فرد قبولی در آزمون پزشکی ایران را داشته باشد و بتواند صرفا برگه قبولی در یان زمینه ارائه کند و نیاز به پاس کردن تعداد واحد دانشگاهی نیست. دومین راه حل این است که مقاطع کالج و مدارس را در آلمان سپری کند و آزمون دندانپزشکی در آلمان را سپری کند و نمره ی قبولی بگیرد. هر دو مدل را در این مقاله بررسی میکنیم.

درباره کشور آلمان

به عنوان کسی که کشور آلمان را برای زندگی انتخاب می کند اطلاعاتی کلی وجود دارد که می بایست بداند:

  • کشور آلمان بالای 80 میلیون نفر جمعیت دارد که بخش اعظم آن ها آلمان ها هستند و از اقلیت ها نیز می توان به تورک ها و عرب ها اشاره کرد.
  • جمعیت حال حاضر آلمان به دلیل کم شدن آمار تولد، رو به پیر شدن است در نتیجه برای ادامه پیشرفت این کشور، دولت، نیاز قوی ای را به جذب نیروی کار جوان، تحصیل کرده و در عین حال متخصص را از کشورهای دیگر احساس می کند در نتیجه ورود به آلمان برای کار، ساده تر سایر کشورها از جمله انگلستان، و … می باشد.
  • کشور آلمان جزو کشورهای وسیع اتحادیه اروپاست و بیش از 357 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، در عین حال آمار بیکاری در این کشور زیر 4 درصد است و این بدین معناست که در سر تا سر این کشور پهناور برای افرادی که در کنار تحصیلات آکادمیک خود، فرد ماهر و متخصصی باشند، فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد.
  • تولید ناخالص داخلی یا GDP که مخفف عبارت Gross Domestic Product است نزدیک به 5 تریلیون می باشد، و رتبه پنجم جهان را داراست.

تحصیل در آلمان

کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به دو گروه تقسیم می شوند: کشورهایی که تحصیل در دانشگاه های دولتی شان رایگان است. کشورهایی که نظام تحصیلی رایگان ندارند و تحصیل در دانشگاه هایشان مشمول هزینه خواهد بود.

آلمان در گروه اول قرار می گیرد و طبق قوانین فعلی تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان است در نتیجه به طور طبیعی افراد زیادی هستند که متقاضی تحصیل در این کشور می باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

بر خلاف بسیاری از رشته ها، رشته هایی از جمله دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و … آزمون ورودی دارند، در نتیجه ابتدائا می بایست یک دوره یک ساله تحت عنوان پیش پزشکی را بگذرانید که چون کالج است، و هنوز مشخص نیست در چه دانشگاهی قبول می شوید، مشمول هزینه یک ساله ای بین 6 تا 8 هزار یورو می باشد. نکته دیگری که وجود دارد، این است که برای اخذ پذیرش در این دوره ها، با توجه به این که زبان تدریسشان، زبان آلمانی است، می بایست مدرک زبان B2 آلمانی داشته باشید در غیر این صورت عملا شانسی برای اخذ پذیرش و در نهایت قبولی در دانشگاه را ندارید.

یک نکته دیگر در اخذ پذیرش دوره های پیش پزشکی در آلمان شرایط سنی مناسب است یعنی شما حتما می بایست در زمان درخواست پذیرش و سپس حضور در سفارت در بازه سنی 18 تا 20 سال قرار داشته باشید، و در ذهن داشته باشید که وقت سفارت آلمان از ایران به دلیل درخواست زیاد ایرانی ها، بسیار طولانی مدت است.حال این سوال پیش می آید که آیا راهی برای کوتاه کردن وقت سفارت آلمان وجود دارد یا خیر، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

راه کوتاه کردن وقت سفارت آلمان

با توجه به این که کشور آلمان در ایران سفارت دارد، نمی توان از سفارت این کشور با سفر توریستی به یک کشور دیگر از جمله آذربایجان استفاده نمود، اما خوشبختانه مطابق قوانین بین الملل در صورتی که فرد اقامت بلند مدت کشور دیگری را داشته باشد که به معنای اقامت بالای 6 ماه در کشور ثالث است، می تواند از سفارت آلمان در آن کشور استفاده کند و نتیجتا وقت سفارت بسیار کوتاه تر خواهد شد؛ به این منظور معمولا کشورهایی چون مجارستان، ترکیه، گرجستان و … را انتخاب می کنند.

مثلا فرد می تواند دوره زبان انگلیسی یا آلمانی را در مجارستان بگذراند و هم سطح زبان خود را تقویت کرده باشد و هم وقت سفارتی که می گیرد زمان سریع تر و معقولانه تری باشد. البته لازم به ذکر است از بین این دو کشور، مجارستان با توجه به این که حوزه شنگن است و فرد پس از اخذ اقامتش اجازه ورود به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کند، گزینه مناسب تری است اما اگر می خواهید کم تر هزینه کنید انتخاب ترکیه، انتخابی کم هزینه و ارزان قیمت خواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان

هزینه های زندگی در آلمان

آلمان نه کشور خیلی پر هزینه و گران قیمتی به حساب می آید، نه همانند مجارستان، لهستان و … در گروه کشورهای ارزان قیمت حوزه شنگن قرار می گیرد. در واقع برای زندگی در آلمان بین 700 تا 900 یورو ماهیانه هزینه زندگیتان می شود که بستگی دارد چه سبک زندگی ای داشته باشید و کدام یک از شهر های آلمان را برای زندگی انتخاب کنید، قطعا هزینه مسکن و … در شهر های بزرگ از شهر های کوچک پایین تر خواهد بود. برای آگاهی دقیق در زمینه ی هزینه ها به مقاله هزینه زندگی در آلمان مراجعه کنید.

دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی در آلمان

35 دانشگاه در کشور آلمان از جمله مونیخ و برلین، رشته هایی از جمله دندان پزشکی، پزشکی، پرستاری و … را ارائه می دهند و نزدیک 30 تا از این دانشگاه ها دوره های پیش پزشکی را نیز ارائه می دهند که با داشتن شرایطی که بالاتر ذکر شد (از جمله بازه سنی 18 تا 20 سال، داشتن B2 زبان آلمانی و …) می توانید درخواست پذیرش از آن ها را داشته باشید. بعد از گذراندن دوره پیش پزشکی و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها، اگر قبول شوید می توانید در دانشگاه پذیرش بگیرید، و سپس 10 ترم طول خواهد کشید تا در نهایت مدرک خود را اخذ نمایید.

در مقاله ای که از نظر گذراندید به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آلمان پرداخته شد که امید است مطالعه آن را مفید دانسته باشید، شما هم چنین می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل دندانپزشکی در آلمان یا سایر موضوعات قانونی مهاجرتی، سایر مطالب سایت ما را مطالعه بفرمایید و در نهایت با بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت بررسی شرایطتان تماس حاصل فرمایید.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#تحصیل_دندانپزشکی_در_آلمان

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده