ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 152
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 58
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 506
  • بازديد ماه : 1,428
  • بازديد سال : 11,353
  • بازديد کلي : 58,382
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.133.139.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

در بین کشورهای اروپایی کشور فرانسه در سال 2019 بیشترین تقاضا را جهت تحصیل داشته است. شنیده ها در مورد تحصیل در فرانسه متفاوت است، برخی افراد ابهاماتی در ارتباط با هزینه های تحصیل در این کشور دارند و برخی نیز از تحصیل زبان در  فرانسه سخن می گویند. سخن این است که آیا می توان در این کشور به زبان انگلیسی درس خواند یا خیر و اینکه آیا تحصیل بدون مدرک زبان امکان دارد، و  سایر سوالاتی که در ارتباط با مدارک و شرایط لازم می شود را در این مقاله توضیح خواهیم داد. همه آنچه که در موردتحصیل در فرانسه نیاز هست بدانید را در این نوشتار متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می خوانید.

دلیل انتخاب کشور فرانسه برای تحصیل

از آنجایی که میل به تحصیل در کشورهای اروپایی در سال های اخیر رشد بسیاری داشته است، بلاشک می توان گفت فرانسه در این میان در جهت جذب دانشجوی بین المللی نقش به سزایی داشته است و بیشترین میزان دانشجوی بین المللی در اروپا را در خود جای داده است. طیق آخرین آمار اعلام شده در سال 2018 کشور فرانسه همچنین در میان کل کشورهای دنیا دومین جایگاه را به جهت جذب دانشجوی بین المللی داشته و با 64 % بعد از کشور کانادا که با 69 %، در صدر کشورها قرار دارد این جایگاه را از آن خود کرده است.

کشورهای همتراز فرانسه

این در حالی است که کشور بزرگی چون آلمان هم با 51 % قبل از آمریکا و انگلستان که در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند از بهترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. دلایل زیادی توانسته این آمار را رقم بزند که مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از بهترین مقاصد اروپایی به نظر آید که در ادامه در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرح جزئیات شرایط آن را بررسی می نمائیم.

هدف دانشجویانی که برای اخذ پذیرش اقدام کرده اند، متفاوت است اما بعد از آمار اعلام شده می توان گفت تعداد زیادی از دانشجویان کیفیت بالای دانشگاه های فرانسه را علت حضورشان در دانشگاه های این کشور می دانند. تعدادی دیگر به جهت فرهنگ این کشور مجذوب تحصیل و اقامت در این کشور شده اند و برخی دیگر هم برای یادگیری زبان فرانسه ترجیح می دهند در محیطی فرانسوی زبان، این زبان را آموزش ببینند.

هزینه های تحصیل در فرانسه

مواردی که عنوان گردید را می توان از عوامل اصلی محبوبیت فرانسه برای تحصیل دانشجویان بین المللی دانست، اما اگر یک دانشجوی ایرانی بخواهد در دانشگاه های این کشور درس بخواند نیازمند چه شرایطی است؟

اینکه در راس شرایط مورد نیاز در مورد هزینه های تحصیل صحبت می شود، دلیل محبوبیتش در نزد دانشجویان ایرانی هزینه های بسیار پایین تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه است. این کشور نه تنها شهریه ها را برای دانشجویان بومی خود و اتحادیه اروپا رایگان کرده بلکه دانشجویان بین المللی نیز می توانند با هزینه خیلی پایین تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی تحصیل نمایند که این هزینه نهایتا سالی 250 € می باشد، که پیشنهاد میشود برای اطلاعات دقیق به مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه مراجعه نمایید.

اگر فرد بخواهد در سایر دوره های خاص و یا دانشگاه های خصوصی درس بخواند هزینه های بیشتری در حدود سالی 5000 تا 7000 € در مقطع کارشناسی و 7000 تا 10000 € در مقطع کارشناسی ارشد خواهد داشت.

البته جمعیت بیشتری از دانشجویان بین المللی در دانشگاهای دولتی مشغول به تحصیل در فرانسه هستند و سهم موسسات آموزشی خصوصی در این بین کمتر بوده که البته برخی از این دانشگاههای خصوصی در زمینه های مدیریت و کسب و کار و رشته های مالی برنامه هایی را ارائه میکنند از اعتبار بالایی برخوردارند.

پذیرش از دانشگاه های فرانسه

اگر فرد بخواهد از یک کالج زبان در فرانسه یا دانشگاه های دیگر آن پذیرش بگیرد با توجه به اینکه در این کشور حضور ندارد اولین قدم این است که برنامه مورد نظر تحصیلی خود را در لیست رشته ها و برنامه های کالج ها یا دانشگاه ها بصورت آنلاین بیابد و درخواست خود را با ارائه مدارک مناسب و طبق نیازمندی های دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.

پذیرش در مقطع کارشناسی

اگر متقاضی بخواهد در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی فرانسه تحصیل نماید می بایست ابتدا دیپلم دوازده ساله خود را در دبیرستان تکمیل کرده باشد و همچنین در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی و یا آزاد و… کشور خود در همان رشته پذیرفته شده باشد و یا در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد. متقاضی همچنین متناسب با نیاز دوره تحصیلی به زبان فرانسه یا انگلیسی باید مدرک زبان ارائه دهد که باید خاطر نشان نمود که در مقطع کارشناسی اکثر برنامه های تحصیلی دانشگاه های دولتی فرانسه به زبان فرانسوی بوده و فرد می بایست به سطح مورد نظر از دانش فرانسه رسیده باشید.

در مورد آموزش زبان فرانسه در خود کشور فرانسه  افراد می توانند زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را نیز با تحصیل در کالج زبان در فرانسه و موسسات زبان در داخل فرانسه نیز با هزینه های متفاوت از ترمی 300 تا 6000 € بخوانند، البته برای ورود به این برنامه ها هر شخصی شانس اخذ ویزا را نخواهد داشت و برای اطمینان از انتخاب برنامه مناسب و همچنین شرایط دریافت ویزای دوره زبان فرانسوی در فرانسه از کمک و یاری یک وکیل استفاده نمائید.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 

کشور فرانسه جهت تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد نیز یکی از بهترین مقاصد است، متقاضی می تواند برای اتمام تحصیلات تکمیلی خود برنامه های متنوع معتبر زیادی را در فرانسه بیابد. طبق نظام آموزشی فرانسه برنامه های تحصیلات تکمیلی در فرانسه به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

کارشناسی ارشد با گذراندن واحدهای درسی (MAs / MScs / MEng)

کارشناسی ارشد (MRes / MA) بر پایه تحقیقات

دکترا و دکترای حرفه ای

کارشناسی ارشد در دوره های تحصیلات تکمیلی با الگوی مشابهی از مطالعات کارشناسی، با سخنرانی ها، سمینارها و آموزش همراه شده است که انتظار می رود دانشجویان موضوعات خود را با رویکرد مستقل ارائه دهند و کارشناسی ارشد پژوهش محور اغلب به عنوان پیش نیازهای ورود به یک برنامه دکترا دیده می شود. دانشجویان در این برنامه ها باید یک موضوع خاص را مستقیما تحقیق کنند و تمرکز خود را صرفا بر روی آن موضوع بگذارند.

پذیرش در مقطع دکتری 

در دوره دکتری نیز امکان اخذ بورس و فاند هم وجود دارد تا دانشجو بتواند در ازای انجام پژوهش و تحقیقات حقوق نیز دریافت کند، البته پذیرش در این مقطع به مراتب سخت تر بوده و نیاز به مدارک و شرایط خاص تری از دانشجو است که در این باره افراد متقاضی می توانند با مراجعه و جستجو در میان برنامه های پی اچ دی لیست نیازمندی های هر برنامه را بخوانند و از وکلا نیز برای دریافت ویزا یاری بگیرند.

هزینه های زندگی دانشجویی

طبق پیش بینی و آمار انجام شده یک دانشجوی بین المللی در کمترین حالت شاید بتواند با ماهی 450 € دوام بیاورد تا هزینه نیازهای اولیه خود را بپردازد اما این مبلغ کفاف هزینه های جانبی را نمی دهد و نیاز هست که دانشجو به این توانایی مالی دست یافته باشد که ماهیانه حدود 700 الی 800  € هزینه زندگی در فرانسه را پیش بینی کند.حال برای کم کردن هزینه ها دولت به دانشجویان بین المللی اجازه کار 20 ساعت در هفته داده است تا قسمتی از هزینه ها را پوشش دهند، برخی دانشجویان نیز با دریافت کمک هزینه و وام های دولتی از کمک های مالی بهره مندمی شوند.

می توانید با انجام مشاوره و راهنمائی از شرایط دریافت انواع بورس های تحصیلی فرانسه مطلع شوید. برای یکسال هزینه تحصیل در فرانسه نیازمند ارائه مدرک مالی هستید که این توانایی را اثبات کند که میزان آن متناسب با هزینه های دوره تحصیلی و هزینه زندگی خواهد بود.

برای دریافت ویزای تحصیل در فرانسه نیاز به انجام معاینات پزشکی نیست و در تکمیل مدارک مورد نیاز در این پروسه حقوقی نیازمند به ارائه مدارک دیگری هستید که با سخت گیری کنونی اداره مهاجرت فرانسه بهتر است این پروسه با رعایت جزئیات، دانش و تجربه یک وکیل صورت گیرد. پیشنهاد ما به شما برای تحصیل در فرانسه ارتباط تلفنی با وکلای برجسته موسسه سفیران سروش سعادت است تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#تحصیل_در_فرانسه

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده