ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 424
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 83
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 778
  • بازديد ماه : 1,700
  • بازديد سال : 11,625
  • بازديد کلي : 58,654
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.221.59.245
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصادی هر کشور است و هند از زمان آغاز استقلال همواره بر بهبود میزان سواد در این کشور متمرکز بوده ‌است. امروزه دولت برنامه ‌های زیادی را برای ترویج تحصیلات ابتدایی و عالی در هند اجرا می‌ کند به همین جهت است که بر تعداد متقاضیان تحصیل در هند هر ساله افزوده میشود. مدت ‌ها پیش هندی‌ ها اهمیت سرمایه انسانی را تشخیص دادند و در حهت رشد توانایی های نیروی انسانی متخصص تاکید داشته اند.

برنامه 5 ساله این کشور نشان می‌ دهد که “توسعه منابع انسانی لزوما باید نقشی کلیدی در هر استراتژی توسعه، به ویژه در کشوری با جمعیت بزرگ” در نظر گرفته شود و با نگاهی به نکات زیر، می توان گفت که هر دو، سرمایه انسانی و رشد اقتصادی به یکدیگر وابسته هستند. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی برنامه های سیستم آموزشی برای تحصیل در هند

کارگران ماهر و متخصص می‌ توانند ماشین ‌ها و تکنیک ‌های پیچیده را اداره کنند که کارگران غیر ماهر نمی ‌توانند این امور را عملی نمایند. این میزان تخصص در سرمایه انسانی بهره‌ وری سرمایه فیزیکی را افزایش می ‌دهد و از این رو تولید افزایش ‌یافته و منجر به رشد اقتصادی کشور می‌ شود. میزان بالاتر تحصیلات و نرخ بیشتر مشارکت سرمایه انسانی متخصص در صنعت منجر به نرخ اشتغال بیشتر می‌ شود و طبیعتا با افزایش میزان استخدام، میزان تولید هم در کشور افزایش خواهد یافت، همچنین استاندارد زندگی متعادل شده و با افزایش درآمد و افزایش فرصت ‌های شغلی به کاهش نابرابری توضیع ثروت کمک می‌کند.

افزایش نرخ اشتغال و کاهش نابرابری درآمد، شاخص‌ های توسعه اقتصادی می‌ باشد که تصویر مثبتی از جامعه می‌ توانند به تصویر کشیده و هنگامی که فرآیند تشکیل سرمایه انسانی تحصیل کرده و متخصص در مسیر درست قرار می‌ گیرد، تمام مکاتب سنتی و افکار نامتعارف ریشه‌ کن می شوند و کشور قدم در مسیر پیشرفت می گذارد.

تحصیل در هند به معنای فرآیند تدریس، یادگیری و آموزش سرمایه انسانی در مدارس و دانشگاه‌ ها است. این امر دانش و نتایج در توسعه مهارت ‌ها را بهبود و افزایش می‌ دهد و در نتیجه کیفیت سرمایه انسانی را افزایش می‌ دهد. دولت هند همواره اهمیت تحصیل در هند را ارج می‌ نهد و این موضوع در سیاست ‌های اقتصادی این کشور هم منعکس شده ‌است. به طور کلی نمام افراد خواه شهروند کشور هند باشند و خواه نباشند، می توانند با رعایت شرایطی که ذکر خواهیم کرد و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور زیبا و پهناور به ادامه تحصیل بپردازند.

بررسی اهمیت تحصیل در هند از نگاه دولت این کشور

رشد در هزینه‌ های دولت در زمینه آموزش و پرورش به صورت کلی در دو زمینه زیر صورت می گیرد:

  • به عنوان درصدی از هزینه‌ های کلی دولت هند
  • به عنوان درصدی از تولید نا خالص داخلی هند (GDP)

درصد مخارج هزینه شده در بحث تحصیل از کل مخارج دولت (بودجه کشور) نشان دهنده میزان اهمیت آموزش و پرورش در تفکر دولت هند است. سطح تعهد نسبت به توسعه آموزش در کشور هند را می توان با درصد هزینه ‌های انجام ‌شده بر روی آموزش از تولید ناخالص داخلی نشان داد. در طی سال‌ های 1952 تا 2010، درصد هزینه ‌های آموزش و پرورش خارج از کل مخارج دولت از %7.92 به %11.1 افزایش یافت و در عین حال، درصد تولید ناخالص داخلی کشور در حدود  %3.25 افزایش داشته ‌است.

به جهت این حساسیت های دولت حاکم است که کشور هند دانشگاه های با کیفیت و معتبری دارد که اکثر آن ها در رنکینگ های جهانی ار رتبه های خوبی برخوردار هستند و معمولا تمام رشته های تحصیلی را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند.

در هند هزینه های تحصیل مناسب تر از کشورهای اروپایی می باشد و اگر شما در دانشگاه ها و یا مدارس دولتی هند مشغول به تحصیل شوید متوجه خواهید شد که تحصیل در مراکز دولتی این کشور رایگان نیستند اما هزینه کمی برای شما خواهند داشت. خوب است بدانید در مقایسه با هزینه های انجام ‌شده در مقاطع آموزش عالی، سهم کمتری از هزینه ها توسط آموزش ابتدایی گرفته می شود و بر عکس، هزینه تحصیل برای هر دانشجو در آموزش عالی با توجه به ارائه امکانات بیشتر و استفاده از اساتید خارجی با استعداد و سرشناس، بیشتر از آموزش ابتدایی می باشد که در ادامه بیشتر این هزینه ها را بررسی می کنیم.

برنامه های تحصیل در هند

بررسی هزینه های تحصیل در هند در مقاطع مختلف

از آنجا که گسترش آموزش و مدارس در کشور هند همچنان ادامه دارد، این کشور به معلمانی که در موسسات آموزشی درس میدهند نیاز دارد و این امر برای کسانی که به دنبال شغل در هند می باشند فرصت بسیار خوبی است و دانشجویانی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به هند می باشند می توانند پس از موفق به فارغ التحصیل شدن برای این مشاغل درخواست دهند.

در کشور هند هزینه تحصیل و شهریه ها توسط دانشگاه‌ ها تعیین می شوند و به همین جهت هزینه ها بسیار با هم متفاوت اند اما به طور میانگین شما می توانید با پرداخت مبلغی حدود 3500 تا $ 8000 (دلار) در سال مدرک تحصیلی عالی خود را از دانشگاه ها و موسسات هندی اخذ کنید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی زیر $ 1000 (دلار) در سال، در مقطع کارشناسی ارشد بین 1000 تا $ 2000 (دلار) و در مقطع دکترا بین 3500 تا 5000 $ (دلار) می باشد. اما هزینه تحصیل برای متقاضیانتحصیل پزشکی در هند می تواند تا $ 8000 (دلار) در سال هم برسد.

علاوه بر این شما به عنوان یک دانشجو در کشور هندوستان با توجه به هزینه های این کشور می توانید با مبلغی در حدود $ 4000 الی $ 5500 (دلار) در سال یک زندگی راحت دانشجویی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در کشور هند وابسته به سبک زندگی شما می باشد و مبلغی که ما بیان می کنیم به عنوان یک معیار برای یک زندگی دور از تجمل صدق می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا برای کشورهای سراسر جهان می توانید با کارشناسان با تجربه و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ ما با سالها تجربه در این زمینه شما را تا رسیدن به رویاهایتان همراهی می کنیم.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تحصیل_در_هند
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده