ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 75
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 9
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 895
  • بازديد ماه : 1,817
  • بازديد سال : 11,742
  • بازديد کلي : 58,771
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.37.240
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

طی دهه اخیر مخصوصا از سال 2019 به دلیل پیشرفت کشور های حاشیه خلیج فارس مهاجرت به عمان به عنوان یکی از گزینه های مد نظر شهروندان ایرانی برای مهاجرت مطرح می شود. البته طی دوسال اخیر مشکلاتی سد راه مهاجرت به کشور های عربی پیش آمده که دلیل عمده آن روابط دیپلماتیک منفی بین کشور ایران و سایر کشور های عربی می باشد و این کار را برای مهاجرت کمی سخت تر می کند اما در بین کشور های حاشیه خلیج فارس کشور عمان و کشور قطر اوضاع و احوال بهتری دارند. این موضوع در سال 2019 در سرچ جستجوی گوگل مشخص است که مهاجرت به عمان جزو ده سرچ برتر ایرانیان جهت مهاجرت بوده است.

عمان معروف به سوئیس آسیا با طبیعتی بکر و باورنکردی.

در این مقاله در خصوص مهاجرت به کشور پادشاهی عمان مطالبی را خواهید خواند و پیشنها می نماییم مقاله مهاجرت به قطر را نیز که در این سایت موجود بوده مطالعه نمایید. بدین جهت مهاجرت به عمان نسبت به سایر کشور های عربی راحت تر است و ایرانیان علاقه مند به مهاجرت می توانند از راه های مختلفی ویزای عمان را دریافت نمایند.

در مورد عمان

عمان دقیقا در آن سمت دریای مکران یا دریای عمان قرار دارد و پایتخت آن شهر مسقط است که نام استانی که شهر مسقط در آن قرار گرفته نیز همین نام است. استان های دیگر این کشور استان بریمی ، استان ظفار و استان مسندم است. مساحت کشور عمان 500هزار کیلومتر است و با جمعیتی حدود 3میلیون نفر کشور کم تراکمی محسوب می شود. همسایه های پادشاهی عمان از سمت دریا کشور عزیزمان ایران، از سمت دیگر کشور های امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و یمن است. کشور عمان که از یک سمت مرزی کاملا ساحلی بوده سومین کشور بزرگ در منطقه شبه جزیره است.

عمان یکی از صادر کنندگان نفت خام و صادر کنندگان کالاهایی مثل فلزات، پارچه و ماهی است.

از طرفی کالاهایی مثل مواد غذایی و خوراکی روزانه ،تجهیزات و حمل و نقل و صنعت است. به همین جهت هزینه های کالاهای مصرفی در عمان به خصوص مواد غذایی نسبت به سایر کشوردهای اروپا و آسیا گران تر می باشد.

همان طور که میدانید عربی زبان رسمی مردم عمان است و زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم و تقریبا رایج عمان شناخته می شود. معمولا افراد برای مهاجرت به عمان از طریق ویزای کاری یا ثبت شرکت و سرمایه گزاری و یا از طریق ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

مهاجرت تحصیلی به عمان

یکی از راه های اخذ ویزای عمان پذیرش در یکی از دانشگاه های عمان به قصد ادامه تحصیل در این کشور است و یا این که اگر فرزندی کمتر از سن 18 سال دارید برای ثبت نام در مدارس شبانه روزی عمان اقدام کنید. با این که کشور عمان در حوزه تحصیلی چندان نام آشنا نبوده و کمتر از آن خبری شنیده ایم اما علی رغم تصورات ما این کشور سیستم آموزشی حرفه ای دارد. کیفیت تحصیل و نظام آموزشی کشور عمان رفته رفته در حال توسعه بیشتر نیز هست.

در عمان بیشتر رشته هایی که با ریاضیات و علم کامپیوتر سر و کار داشته باشد بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و به طبع بعد از فارغ التحصیلی نیز بازار کار خوبی دارد. بدین جهت موسسات فنی و حرفه در عمان نیز اهمیت زیادی دارد. از دانشگاه های معروف این کشور می توان به دانشگاه سلطان قابوس دانشگاه نزوی، دانشگاه صحار، دانشگاه بورایمی، دانشگاه شرق میانه، دانشگاه مهندسی کالدونیان، دانشگاه دفار در شهر صلاله، دانشگاه آلمانی فناوری عمان، دانشگاه شناص واقع در همین شهر، ال کویر و دانشگاه ال مولا داه که همگی از دانشگاه های سر آمد عمان و شبه جزیره هستند نام برد.

مهاجرت کاری به عمان

افراد زیادی علاقه مند به اخذ ویزای کاری در عمان هست و به قصد کار یا سرمایه گزاری و بیزینس مهاجرت به عمان را انتخاب می کنند. در مورد کار در عمان باید بگوییم در ابتدا باید یک کارفرمای عمانی که دارایی شرکت رسمی است از طریق وزارت نیروی انسانی عمان درخواستی را برای جذب و مجوز به کار گیری فرد مهاجر در پروژه خود دریافت نماید. طی این فرآیند کار فرما از طریق این وزارت خانه اجازه به کار گیری و استخدام تعدادی نیروی خارجی در پروژه های فعال در عمان را کسب میکند. این مجوز بسته به نوع فعالیت میتواند اجازه استخدام تعداد مختلفی از افراد خارجی را کارفرما بدهد. طبق قوانین فرد خارجی که قرار است استخدام شود باید کاملا از نظر مدرک تحصیلی و نوع گواهی نامه های مهارتی مرتبط با فعالیت کار و شرکت و رسته استخدامی فرد باشد.

چگونگی اخذ ویزای کار عمان

در مرحله اخر کارفرما باید برای وزارت کار مشخص نماید توان تامین مالی و پرداخت حقوق شخص را دارد:

  • پس از گذرانده شدن این مراحل اکنون کارفرما باید نامه دعوت به همکاری را برای شخص مورد نظر ارسال نماید.
  • همچنین کارفرما اطلاعات شخص مورد نظر را برای اخذ ویزا به اداره مهاجرت تقدیم نماید تا روند اخذ ویزا بررسی شود.
  • از سوی دیگر شرایط مشخص شده ای برای فرد متقاضی مهاجرت به کاری وجود دارد.
  • ابتدا این که سن این فرد بالا تر از 20 و کمتر از 60 سال باید باشد.
  • نوع جنسیت شخص متقاضی باید با نوع کار پیشنهادی کاملا همخوانی داشته باشد.

بعضی از اتباع کشور ها که هر ساله لیست ان ها مشخص می شود نیاز به تهیه گواهی های سلامت پرشکی دارند. همچنین گذر نامه شخص متقاضی باید حد اقل دارای 6 ماه اعتبار باشد. ترجمه مدارک تحصیلی و مدرک مهارتی مرتبط با رشته تخصصی که قصد کار در عمان دارید. همچنین تعداد چند قطعه عکس گذر نامه ای نیز نیاز است که باید همیشه برای انجام امور سفارتی دردست داشته باشید.

ویزای همراه در عمان

همچنین متقاضی کار در عمان پس از دریافت ویزای کاری دو ساله عمان می تواند درخواستی برای همراهی خوانواده خود تقدیم اداره مهاجرت نماید. این همراهی خوانواده شامل همسر وی و فرزندان آنها که سنی کمتر از 21 سال دارند می باشد. برای پذیرفته شدن این درخواست اداره مهاجرت چندین مورد را بررسی می نماید تا در صورت کامل بودن و بدون نقص بودن آن ها این ویزا برای همراهان فرد کارمند در عمان صادر شود.

immigration-to-oman1

این شرایط شامل وضعیت مسکن کارمند خارجی در عمان است. اگر کارمند در منزلی مناسب اجاره ای سکونت دارد و تمامی مدارک اجاره منزل به اسم خود شخص موجود باشد و اگر میزان حقوق دریافتی فرد کارمند در عمان بیش از 300 omr باشد دولت عمان این اجازه را صادر می نماید تا خانواده شخص کارمند در عمان به وی ملحق شوند. برای آگاهی بیشتر از میزان هزینه ها به مقاله هزینه زندگی در عمان رجوع فرمائید.

مهاجرت به عمان 2019

با توجه به این مطالب که در مقاله خواندید می توان گفت روند و پروسه تحصیل در عمان با سایر کشور ها تفاوتی ندارد اما روند اخذ ویزای کار عمان به مراتب راحت تر است. اما بهتر است قبل ار تصمیم در مورد مهاجرت به عمان در مورد هزینه های زندگی در عمان و وضعیت رفاه اجتماعی در این کشور و سایر مولفه های مهم دیگر مثل امنیت اجتماعی و آینده شغلی را نیز در نظر بگیرید.

به هر جهت اگر علاقه مند به یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کشورهای مهاجر پذیر دنیا هستید می توانید:

با مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و سوالات خود را مطرح کنید.

هرگز فراموش نکنید قطعا پروسه مهم مهاجرت که تعیین کننده ادامه راه زندگی شماست نیازمند راهنمایی ها و مشورت افرادیست که در این زمینه تجربه بالایی دارند و می توانند بهترین گزینه های موجود از جمله مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان و ویزاهای کاری و تحصیلی را با توجه به شرایط خاص و فردی شما عزیزان پیشنهاد دهند.

موسسه سفیران سروش سعادت همراه شماست.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_به_عمان

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده