ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 159
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 58
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 513
  • بازديد ماه : 1,435
  • بازديد سال : 11,360
  • بازديد کلي : 58,389
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.133.139.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

همان طور که از نام آن بر می آید ویزای توریستی کانادا در تعریف ابتدایی با هدف دیدار از کشور کانادا از سوی دولت آن کشور برای متقاضیان واجد شرایط صادر می گردد. به افراد این امکان را می دهد که به طور قانونی وارد خاک کانادا شده و مدت زمان مشخص و محدودی را در کشور کانادا اقامت نمایند. زمانی که بیان می شود هدف از ویزای توریستی کانادا دیدار از آن کشور است، منظور از دیدار، کلی می باشد و صرفا مقاصد گردشگری مورد نظر نیست. به این معنا که این دیدار از کشور کانادا می تواند در واقع به جهت دیدار خانواده، دوستان یا شرکت در سمینارها و فستیوال ها و یا غیره باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه اطلاعاتی را در خصوص ویزای توریستی کانادا و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان بیان کرده اند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟

  • هر فرد برای دریافت ویزای توریستی به چه مدارکی نیاز خواهد داشت؟
  • آیا به صورت آنلاین می توان برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کرد؟
  • پروسه دریافت ویزای توریستی چیست؟
  • چگونه می توان برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرد؟

برای دریافت پاسخ این پرسش ها، مقاله پیش رو را مطالعه فرمایید.

اخذ ویزای توریستی کانادا در سال 2020

ویزای کانادا اساسا به دو دسته کلی تقسیم می شود که شامل ویزای اقامت موقت (Temporary Resident visa) و اقامت دائم (Permanent Resident) می شود. ویزای اقامت موقت اقسام مختلفی دارد که یکی از آن ها ویزای توریستی کانادا است. ویزای توریستی این کشور، در لیبل چسبانده شده در پاسپورت، ذیل عنوان بازدیدکننده (Visitor) درج می گردد و منظور از آن، همان دیداری است که سابقا بیان شد. ویزای توریستی کانادا همچنین جزء قابل توجه دیگری نیز دارد که در ادامه به آن پرداخته شده ست.

مدت اعتبار ویزا؛ یعنی آن مدت زمان محدود و مشخصی که دارنده آن حق اقامت قانونی در خاک کانادا را دارد. تعداد دفعات ورود و خروج: منظور تعداد دفعاتی است که دارنده ویزا حق ورود به خاک کانادا را با آن ویزا دارد. در سال 2020، مدت اعتبار تا 10 سال و تعداد دفعات ورود نیز از یک بار ورود (Single) تا چند بار ورود (Multiple) وجود دارد و ایرانیان نیز هم اکنون امکان اخذ ویزای توریستی 5 ساله مولتی را دارند.

در واقع از آن جا که پاسپورت صادره توسط ایران حداکثر 5 سال اعتبار دارد، بنابراین عملا ویزای توریستی این کشور که برای ایرانیان صادر می گردد نهایتا می تواند 5 ساله باشد و با انقضای تاریخ پاسپورت، دارنده آن ویزا لازم است مجددا برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کند و کلیه مراحل را از ابتدا طی کند. لازم به ذکر است که گرچه این ویزای بلند مدت، 5 سال (10 سال) اعتبار دارد، ولی به موجب قانون مربوطه دارنده آن در هر بار ورود می تواند حداکثر تا 6 ماه در خاک کشور کانادا اقامت داشته باشد و با سر رسیدن 6 ماه، لازم است که یک بار خروج داشته باشد و مجددا وارد کانادا شود.

مدارک اقامتی جهت ویزای توریستی کانادا

داشتن دعوت نامه رسمی از سوی یک شهروند کانادایی یا شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد حائز اهمیت است. در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه ووچر هتل، بلیت رفت و برگشت، بیمه مسافرتی و شرح برنامه سفر که به مهر آژانس مسافرتی رسیده باشد باید مورد توجه قرار گیرد. این موارد مدارکی هستند که متقاضی باید آماده و به کنسولگری دولت کانادا ارائه نماید.

آنچه مامور کنسولگری از مجموع این مدارک، به دنبال احراز آن می باشد این است که فرد متقاضی در کشور خود دارای شغل، درآمد، دارایی، خانه، سرپناه و اجمالا زندگی مناسبی است و خلاصه این که وضعیت به سامان و تعلق خاطری دارد و بنابراین می توان گفت که به کشور خویش باز خواهد گشت. گاهی دیده می شود که مامور کنسولگری برای احراز صلاحیت متقاضی و حصول اطمینان از بازگشت وی، علاوه بر مدارک فوق، مدارک دیگری را مطالبه می کند که این امر ممکن است لزوما مندرج در قانون نباشد.

به عنوان مثال در حال حاضر، داشتن ویزای شنگن در پاسپورت متقاضی، از پیش شرط های الزامی اخذ ویزای کانادا نیست ولی عملا از مواردی است که بسیار مورد توجه مامورین دولت آن کشور می باشد تا جایی که بدون آن، تقریبا هر درخواستی را رد می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت که سابقه سفر (Travel History) از مواردی است که بسیار مورد توجه مامورین کنسولگری می باشد و داشتن سابقه سفر قوی می تواند در متقاعد کردن آن ها نقش به سزایی داشته باشد.

مدارک لازم از سوی اداره مهاجرت کانادا در سال 2020

متقاضی دریافت ویزای توریستی این کشور لازم است مدارک لازم از سوی اداره مهاجرت کانادا در سال 2020 را که دال بر صلاحیت آن فرد به منظور دریافت ویزا می باشد آماده و ارائه نماید. این مدارک که برای ویزای کاری کانادا و تحصیل در کانادا لازم است را می توان در چند گروه اصلی طبقه بندی کرد. مدارک هویتی شامل موارد زیر می باشند:

  • کپی برابر اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس جدید رنگی با زمینه سفید در ابعاد 3.5*4.5
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست (در صورت همراهی اعضای خانواده، برای هر کدام جداگانه تکمیل گردد)
  • ترجمه رسمی سند ازدواج (در صورت همراهی همسر)
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت همراهی فرزند)
  • ترجمه رسمی رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون حضور یکی از والدین قصد مسافرت دارند

مدارک ملکی و شغلی لازم جهت دریافت ویزای توریستی کانادا

میزان درآمد ماهیانه متقاضی را می توان توسط نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و با مهر امور بین الملل به همراه گردش حساب 4 ماهه اخیر بانکی ارائه نمود. در صورت وجود می توان گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه نیز ارائه کرد. (مدت اعتبار گواهی بانک یک ماه است)

ترجمه سند ملک یا املاکی که تحت مالکیت متقاضی است اهمیت ویژه ای دارد. دلیل اهمیت این مدارک این است که نشان می دهد شخص متقاضی برای دریافت ویزای توریستی کانادا دلیل قانع کننده ای برای برگشت به کشور خود دارد چرا که این مدارک علقه متقاضی را به کشور خود نشان می دهد و آفیسر را قانع میکند که قصد سفر متقاضی این ویزا ماندن در کشور کانادا برای همیشه نیست و در تصمیم آفیسر نقش مهمی را ایفا می کند.

مدارک شغلی افراد که لازم است ارائه گردند عبارتند از: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی برای کارمندان و ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه، فیش حقوقی دو ماه آخر برای کارمندان و ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن شرکت و گردش مالی چهار ماه آخر آن به انگلیسی برای کارفرمایان. صاحبان مشاغل آزاد نیز لازم است ترجمه جواز کسب، ترجمه مدارک محل کسب، ترجمه لیست بیمه، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه هر مدرک دیگری که دال بر اشتغال آزاد فرد باشد ارائه کنند.

روش آنلاین درخواست ویزای کانادا

در روش آنلاین، نخست لازم است که متقاضی با مراجعه به سایت رسمی دولت کانادا، یک اکانت ثبت کند و سپس نسبت به پر کردن فرم اپلیکیشن ویزا و آپلود مدارک لازم و نهایتا واریز وجه آن به همان صورت آنلاین اقدام نماید. آن گاه نامه معرفی برای مراحل بیومتریک و تاییدیه ثبت درخواست به همراه یک کد پیگیری (Tracking No) به وی داده می شود که متقاضی می تواند بعدا از طریق آن، پیگیر وضعیت پرونده خود باشد. متقاضی تا 30 روز مهلت خواهد داشت به یکی از کنسولگری های کانادا مراجعه کرده و اعمال بیومتریک که شامل انگشت نگاری است را انجام دهد. در نهایت باید منتظر اعلام نتیجه از سوی دولت کانادا بماند. روش آنلاین، روش بهتری است که مزایایی نسبت به مراجعه حضوری دارد و دولت کانادا نیز همین روش را توصیه می کند.

روش حضوری درخواست ویزای کانادا

در روش حضوری (Paper or Draft) متقاضی با وقت قبلی به یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) مراجعه کرده و ضمن تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک ترجمه شده بطور حضوری، مراحل انگشت نگاری را انجام داده و به کشور خود باز می گردد. در این روش، تنها راه ارتباطی متقاضی با کنسولگری صرفا ایمیلی است که در درخواست خویش معرفی کرده است بنابراین لازم است که مرتبا آن ایمیل را چک کند تا به موقع از پاسخ کنسولگری مطلع گردد و نسبت به مراحل آتی در فرصت مقتضی اقدام نماید.

معمولا چیزی در حدود ۴ ماه طول می کشد تا کنسولگری کانادا، پاسخ درخواست ویزا را اعلام نماید. اگر پاسخ مثبت بود و درخواست ویزای فرد پذیرفته شده بود، لازم است که متقاضی مجددا به کنسولگری مراجعه کرده و پاسپورت خود را برای درج ویزا در آن، تحویل دهد و چند روز بعد برای گرفتن آن بازگردد. اکنون متقاضی ویزای توریستی کانادا را در پاسپورت خود دارد و می تواند بصورت قانونی به کانادا سفر کند.

منتهی اگر پاسخ منفی بود و درخواست ویزای فرد رد شده بود، متقاضی می تواند نسبت به آن اعتراض نماید. هنگامی که درخواست ویزای فردی رد شود، کنسولگری طی نامه ای موسوم به نامه ریجکتی، دلایل رد درخواست را به اطلاع متقاضی می رساند. متقاضی نیز می تواند متقابلا طی نامه ای رسمی و فنی، به دلایل کنسولگری پاسخ دهد و سعی نماید که آن ها را با مدارک کافی، متقاعد به بازنگری در تصمیم خود نماید.

ویزای توریستی کانادا و مراحل دریافت آن

کنسولگری کانادا در ایران بسته است و بنابراین لازم است که متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کانادا به یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) در کشورهای همسایه مانند ترکیه مراجعه کنند. برای ثبت درخواست و دریافت ویزای کانادا دو راه وجود دارد که می توان از طریق یکی از آن دو اقدام نمود: روش آنلاین و حضوری. از آن جایی که هزینه زندگی در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا کمتر است و این کشور ویزای توریستی نسبتا بلندمدتی صادر می کند تعداد متقاضیان آن از سرتاسر دنیا از جمله ایران زیاد می باشند و از همین رو رعایت نکاتی که گفته شد اهمیت بالایی دارد زیرا هر چه تعداد درخواست کنندگان یک ویزا بیشتر باشد سختگیری آفیسر بالاتر خواهد بود.

درخواست ویزای توریستی کانادا 

ویزای توریستی کانادا و فرآیند دریافت آن، پروسه ای دقیق و حساس است که نیازمند آگاهی و دقت زیادی می باشد. کوچک ترین اشتباهی در روند تنظیم و تکمیل اپلیکیشن های ویزا و مدارک ارائه شده می تواند به راحتی منجر به ریجکت شدن درخواست متقاضی گردد. بنابراین بهتر است که به منظور توفیق در اخذ ویزای توریستی این کشور یا مهاجرت به کانادا متقاضیان این امر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از آنها برای انجام پروسه خود مشاوره دریافت نمایند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#ویزای_توریستی_کانادا

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده