ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 167
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 140
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,023
  • بازديد ماه : 465
  • بازديد سال : 10,390
  • بازديد کلي : 57,419
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.129.45.92
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

همواره افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به اسلواکی را دارند برای تامین نیازهای مالی خود از جمله هزینه های زندگی و تحصیلی به دنبال دانستن شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی می باشند.

هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی به زبان رسمی این کشور بسیار کم تر از بسیاری از کشورهاست. با این وجود هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی با سایر کشور های اروپایی برابری می کند. از همین رو بسیاری از افراد برای تامین هزینه زندگی خود در اسلواکی به شغل پاره وقت نیاز خواهند داشت.

در ادامه، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحات تکمیلی در رابطه با شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی را بطور کامل ارائه خواهیم کرد.

تحصیل در کشور اسلواکی

تحصیل در کشور اسلواکی از نظر علمی دارای اعتبار چندان زیادی نیست. زمانی که به رنکینگ دانشگاه های اسلواکی نگاه کنیم، کشور اسلواکی هیچ دانشگاهی در جمع 500دانشگاه برتر جهان ندارد. دانشگاه کمنیوس براتیسلاو به عنوان بهترین دانشگاه اسلواکی، 533امین دانشگاه برتر جهان است. با این وجود در سال های گذشته میزان دانشجویان بین المللی در دانشگاه های اسلواکی افزایش یافته است. این مسئله خود می تواند رفته رفته بر کیفیت تحصیل در کشور اسلواکی بیافزاید.

هزینه های تحصیل در اسلواکی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، هزینه های تحصیل به زبان رسمی کشور اسلواکی بسیار ناچیز است. هزینه های تحصیل در این کشور به زبان اسلواک در حدود 600 تا 1000 یورو در سال است. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در این کشور نیز بسیار ناچیز است. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در سال نخست 100 یورو است و پس از آن سالانه 1000یورو خواهد بود. با این وجود هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی به زبان انگلیسی بیش تر است. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور سالیانه 3500 تا 6000 یورو در سال است.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی

علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنند. این هزینه ها به شهر محل زندگی و همچنین عادات فردی هر کس بستگی دارد. برآوردهای انجام شده در زمینه هزینه های زندگی در اسلواکی هزینه ای 500تا 600یورویی در ماه را نشان می دهد.

در صورتی که موفق به اقامت در خوابگاه های رسمی دانشگاه نشوید، هزینه های زندگی شما افزایش خواهد یافت. دانشجویان می توانند با مبلغی در حدود 50 تا 80 یورو در خوابگاه دانشجویی کشور اسلواکی ساکن شوند. این در حالی است که هزینه اجاره یک واحد مسکونی با یک اتاق خواب 300 یورو است.

رژیم غذایی، تعیین کننده هزینه خوراک فرد است اما به طور متوسط می توان این هزینه را 200تا300یورو درنظر گرفت. دانشجویان علاوه براین باید هر ساله نسبت به دریافت بیمه درمانی خود نیز اقدام کنند. هزینه های تحصیل و زندگی در اسلواکی در بدترین شرایط، در حدود 13000 یورو در سال خواهد بود.

بورسیه تحصیلی  در اسلواکی

بورسیه تحصیلی در بسیاری از کشورهای اروپایی، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان خارجی است. با این وجود بورسیه های تحصیلی در اسلواکی به ندرت و به صورت محدود در دسترس قرار می گیرد. برای افزایش شانس خود برای دریافت این بورسیه ها باید به زبان رسمی کشور اسلواکی تحصیل کنید. فرصت دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان محصل به زبان انگلیسی بسیار کم است.

میزان پول دریافتی از طریق بورسیه تحصیلی در اسلواکی نیز نهایتا 450 یورو در ماه خواهد بود. این مبلغ کمکی به تامین همه مخارج زندگی در اسلواکی نمی کند و شما نیاز به تامین مالی خواهید داشت. از همین رو بسیاری از دانشجویان تصمیم به اشتغال به کار ضمن تحصیل در اسلواکی می گیرند.

شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی

دانشجویان بومی و شهروندان اروپایی می توانند بدون هرگونه محدودیت در این کشور کار کنند. با این وجود شهروندان کشور های خارجی برای کار در ضمن تحصیل در اسلواکی نیاز به کسب اجازه قانونی دارند.

از دیگر شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی، در دست داشتن مدارک قانونی از جمله اجازه اقامت است. اداره کار و مهاجرت کشور اسلواکی در یک بازه زمانی تقریبا 10 روزه اجازه کار را صادر خواهد کرد. دانشجویان بین المللی در کشور اسلواکی تنها می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته در اسلواکی کار کنند. این محدودیت زمانی برای دانشجویان مقطع لیسانس، 10 ساعت خواهد بود.

مشاغل نیمه وقت در کشور اسلواکی

برای دانشجویان خارجی در کشور اسلواکی سه  نوع شغل نیمه وقت وجود دارد: مشاغل با کیفیت کم؛ مشاغل با کیفیت؛ دوره های کارآموزی.

مشاغل با کیفیت کم – از جمله این مشاغل می توان به کار در فست فود، صندوق داری و… اشاره کرد. حداقل دستمزد تعیین شده برای این کارها در حدود 2.5 تا 3 یورو در هر ساعت است. برای استخدام در این مشاغل، شما باید به زبان رسمی کشور اسلواکی تسلط داشته باشید. شاید شما به زبان انگلیسی تحصیل کنید، در این صورت به مدرک زبان A2 نیاز خواهید داشت. این مشاغل در میان دانشجویان کشور اسلواکی بسیار رایج و متداول است.

مشاغل با کیفیت – از جمله این مشاغل کار در زمینه IT، فناوری اطلاعات و رهبری یک گروه اشاره کرد. این مشاغل می توانند قدرت رزومه کاری شما را در آینده افزایش دهد. هرکس به این مشاغل مشغول باشد، می تواند پس از پایان تحصیل کار خود را به تمام وقت تغییر دهد. در این صورت وی می تواند اقامت کاری در اسلواکی را بدست آورده و در اسلواکی اقامت قانونی داشته باشد.

کارآموزی – به کمک کارآموزی شما می توانید تجربه کاری مناسبی بدست آورید. در صورتی که نتوانید کار نیمه وقتی بیابید، می توانید در دوره های کارآموزی شرکت کنید. این مشاغل به شما اجازه خواهد داد تا با کسب تجربه خوب کاری، در مشاغل باکیفت مشغول به کار شوید.

تحصیل در کشور اسلواکی از لحاظ علمی امکان رقابت با کشور های دیگر اروپایی را ندارد. با این وجود هزینه های اقتصادی تحصیل در این کشور، می تواند تحصیل در این کشور را جذاب کند. شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی به صورت کامل توسط اداره کار و اداره مهاجرت این کشور اعلام شده است.

با تماس با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان جزئیات مهاجرت به اسلواکی قرار بگیرید.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


  آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#شرایط_کار_ضمن_تحصیل_در_اسلواکی

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده