ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 193
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 159
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,049
  • بازديد ماه : 491
  • بازديد سال : 10,416
  • بازديد کلي : 57,445
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.141.27.244
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

در سال های اخیر به ویژه از سال 2019 به بعد کار در نروژ برای اتباع خارجی که به این کشور مهاجرت کاری و یا تحصیلی کرده اند موضوعی پر اهمیت و مورد نیاز تلقی می شود. در میان کشورهای اروپایی و حوزه اسکاندیناوی، نروژ با جمعیتی کمتر از ده میلیون و برخورداری از کیفیت زندگی بالا، مورد توجه بسیاری از مهاجرین کارآمد واقع شده است. سوال اصلی از سوی متقاضیان این است که آیا امکان اخذ ویزای کار نروژ برای اتباع خارجی می باشد؟ آیا برای کار در نروژ نیاز به داشتن پیشنهاد کاری است؟ با توجه به نیاز روز، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت پاسخ به سوالات شما عزیزان در این زمینه گردآوری نموده است.

جالب است بدانید نروژ کشوریست با کمتر از 50 سال قدمت که در حال حاضر جزو 5 کشور ثروتمند دنیا محسوب می گردد. کشورهای اسکاندیناوی با گذشته ای که سالهای خیلی پیش داشتند در حال حاضر خیلی تفاوت ها دارند و هر چهار کشور این حوزه از بهترین کشورها بر اساس آمار مختلف در سال 2019 معرفی می شوند.

قوانین مهاجرت کاری به نروژ 

جهت کار در این کشور همواره به یاد داشته باشید تنها افرادی می توانند با کارفرمایان قرارداد کاری ببندند که به صورت قانونی وارد این کشور شده باشند. آنها می توانند با اخذ ویزای کاری نروژ در این کشور کار کنند. از آنجا که نروژ عضو کمیسیون پناهندگی می باشد برخی از مهاجرین به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده و درخواست پناهندگی در نروژ داده اند. به دلیل قوانین سختگیرانه ای که برای کارفرمایان در کشورهای پیشرفته دنیا، مانند نروژ، اجرا می شود، کارفرمایان نمی توانند با شخصی که مجوز کار در این کشور را ندارد قرارداد کاری عقد نمایند.

بنابراین تنها افرادی که از طرق قانونی برای مهاجرت به نروژ اقدام نموده اند می توانند به جستجوی کار در این کشور بپردازند که در ادامه این مقاله نمونه مشاغلی که در نروژ نیروی کار اینترنشنال می پذیرند را ارائه خواهیم داد.

کار در نروژ برای ایرانیان

در ابتدای این موضوع بهتر دیدیم شرایط کلی اخذ ویزای کار در نروژ را برای اتباع ایرانی بازگو نمائیم که برای آن دسته از عزیزانی که به تازگی به تحقیقات در این موضوع پرداخته اند خواندن این مطالب بسیار مفید می باشد. امکان کار در این کشور برای ایرانیان وجود دارد اما به صورتی که با رعایت اصول مهاجرتی این اتفاق بیفتد.

با توجه به اینکه کشور نروژ در حوزه شنگن قرار دارد، بهترین زمان برای کار در نروژ برای یک تبعه ایرانی زمانی است که در این کشور با یک اقامت بلند مدت توانسته حضور یابد. چرا که قوانین مهاجرتی این کشور و سایر کشورهای اروپایی برای شخصی که در خارج از اروپاست شرایط را طوری پیش بینی نموده اند که به دست آوردن موقعیت کاری بسیار سخت می گردد.

چرا که شما باید از ایران و ایجاد ارتباط مجازی یک کارفرمای نروژی را قانع کنید که برای شما یک پیشنهاد کاری ارسال نماید، که این موضوع می تواند با توجه به عدم حضور شما بسیار سخت رقم بخورد. چرا که همانطور که در کشور خود ملاحظه فرمودید برای کار در هر شغلی از سوی کارفرما با نیروی کار مصاحبه ای صورت می گیرد، در صورتی که شما در این کشور نباشید چگونه می توانید به این مهم دست یابید؟ در ادامه راهکارهایی را برای ایجاد حضور شما بازگو می نمائیم.

کار دانشجویی در نروژ

در صورتی که شخص متقاضی کار از طریق ویزای دانشجویی وارد کشور نروژ شده باشد، تنها به صورت پاره وقت می تواند مشغول به کار شود. البته روال به دست آوردن کار ضمن تحصیل در نروژ مستلزم رعایت قوانین مهاجرتی است. دانشجویان بین المللی کارشناسی و پایین تر تنها ده ساعت در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و نهایتا دانشجویان مقاطع دکترا و فوق دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

آیا زمانی برای تمدید ویزا به دانشجویان خارجی برای بدست آوردن کار پس از اتمام تحصیل داده می شود؟

کاریابی برای دانشجویان اندکی مشکل است چرا که به دلیل مشغول به تحصیل بودن به سختی می توانند نظر کارفرما را جهت عقد قرارداد کاری جلب نمایند. ولی در هر صورت بسیاری از دانشجویان توانسته اند یا در محیط دانشگاه، مانند کار در کتابخانه و یا کافه دانشگاه یا در خارج از این محیط کار پاره وقت بیابند.

حال در صورتی که شخص مجوز کار در کشور نروژ را مثل کار در آلمان داشته باشد می تواند به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت شود. جهت دریافت ویزای کاری نروژ، شخص متقاضی می بایست از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نماید.

همچنین دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی شان می توانند طی مدت زمان مشخصی، معمولا به مدت شش ماه نهایتا یک سال با مجوز اقامت از سوی دولت به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به یافتن کار یا اصطلاحا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما شوند، اقامت کاری این کشور را کسب نمایند.

در حال حاضر بهترین راه ورود به کشور نروژ اخذ ویزای تحصیلی است مخصوصا به دلیل رایگان بودن تحصیل در این کشور تقاضای تحصیلی بالاست و شما برای دریافت ویزای دانشجویی می توانید شرایط خود را با یک مشاور متخصص جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ در میان بگذارید. هزینه زندگی در نروژ در بهترین شهرها بین 1000 تا 1200 € uero به صورت ماهیانه است. برای آگاهی از شرایط کلی می توانید به مقاله تحصیل رایگان در نروژ مراجعه فرمائید.

مشاغل پرنیاز و پرطرفدار در کشور نروژ

نرخ بیکاری در نروژ بسیار پایین است و در سال 2019 کمتر از سه یا چهار درصد می باشد. گرچه رکود جهانی قیمت نفت و گاز به صنعت انرژی نروژ ضربه وارد کرده و جای خالی کمتری را به خود اختصاص داده است، اما همچنان موقعیت های کاری در این زمینه مناسب بوده و این اتفاق در سایر زمینه ها تاثیر زیادی نداشته است. در حقیقت، تعداد زیادی از فرصت های شغلی برای حرفه ای های واجد شرایط در طیف وسیعی از صنایع وجود دارد.

این نکته را بایستی خاطر نشان کرد که بهره مندی از دانش زبان نروژی فرصت های شغلی بسیاری را برای متقاضی فراهم می کند.

در اینجا لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور نروژ در سال 2019 ارائه شده است:

  • پزشکان، پرستاران و داروسازان
  • مهندسان HVAC، مهندسین راه آهن و سایر رشته ها
  • معلمان/ متخصصان در بخش هتلداری
  • بازاریابان  و فروشندگان
  • کار در کارخانه ها و تولیدی ها
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • سرآشپزان
  • برق کاران
  • جوشکاران

کار در نروژ 2019 

اگر شخص خارجی موفق به اخذ ویزای کار در نروژ گردد، می تواند با یکی از بهترین نوع ویزا برای اقامت این کشور خیلی سریع اقدام نماید. اما همانطور که در ابتدای این مضووع خواندید طی نمودن این مسیر برای اتباع ایرانی به دلیل عدم حضور کمی دشوار است. اما قوانین در سال 2019 هم حاکی از آن است که یک نیروی کار خارجی برای کار در این کشور نیاز به ارائه یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما دارد.

بعد از دریافت ویزای کار می توان برای همراهان خود نیز یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال درخواست اقامت کرد، فرزندان می توانند پس از حضور در این کشور از حق تحصیل رایگان بهره مند شوند.

در حال حاضر در مشاغلی که معرفی شد امکان بدست آوردن کار در این کشور بیشتر می باشد و توصیه می شود شما می توانید با انجام مشاوره با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخی اقدامات از داخل کشور نیز برای کاریابی در نروژ انجام دهید. اما فراموش نکنید حضور مستقیم شما در این کشور با دریافت ویزای تحصیلی مسیر مهاجرتی شما را هموار می نماید.

آشنایی با حقوق مربوط به کار در نروژ

حقوق در کشور نروژ یکی از بالاترینها در میان کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی خارج از آن است. برای کارگران در بخش های مختلف صنعت هیچ حداقل دستمزدی تعریف نشده اما با این حال اکثر کارگران از سطح حقوق بسیار خوبی در مقایسه با کارگران در سایر کشورها برخوردارند.

working-in-norway

به عنوان مثال، کارکنان مک دونالد در سن 18 سالگی حقوق اولیه 15 دلار در هر ساعت را دریافت می کنند که بعد از چهار ماه به 18 دلار در هر ساعت افزایش می یابد. علاوه بر این، باور فرهنگی که در کشور نروژ جاری است (قانون “ژانت”) جامعه را تقویت کرده است که شکاف بین غنی و فقیر کمتر از سایر کشورها باشد. متوسط ​​دستمزد کارگران تمام وقت در نروژ تقریبا 68،000 $ دلار (5،135 دلار در ماه) است. کارگران نیمه وقت میانگین ماهانه 4000 دلار دریافت می کنند. مدیران به طور متوسط ​​103،000 $ دلار آمریکا و در نهایت رانندگان و  کارکنان بخش حمل و نقل، به طور معمول 43،500 $ دلار آمریکا را به دست آورده اند.

مزایای کار در کشور نروژ

علاوه بر حقوق بسیار عالی در این کشور، مزایای دیگری نیز برای کار در نروژ وجود دارد. اکثر مشاغل شامل 25 روز تعطیلات به اضافه 8-12 روز تعطیلات عمومی است. اگر شما مجبور باشید بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید، اضافه کاری خواهید داشت.

نروژ کشوریست که در آن فرهنگ حفظ خانواده بسیار رایج است و این در محیط کاری نیز منعکس می شود. مادران می توانند سالیانه با پرداخت 80٪ حقوق شان از سوی دولت (تحت پوشش دولت) و یا 10 ماه با پرداخت 100٪ حقوق شان، مرخصی گرفته و نزد فرزندان تازه به دنیا آمده خود بمانند و در صورتی که فرزند بیمار داشته باشند می توانند بدون کسر حقوقشان مرخصی دریافت کنند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه مهاجرت به نروژ و کار در این کشور کسب کرده باشید. همچنین اطلاعاتی دیگری جهت مهاجرت به نروژ از طریق کار در لینک مربوطه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

در صورتی که مایل به بهره مندی از مشاوره رایگان، مشاوره آنلاین و یا مشاوره حضوری با کارشناسان ارشد در زمینه امور مهاجرت و حقوق بین الملل هستید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#کار_در_نروژ

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده