ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 88
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 10
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 908
  • بازديد ماه : 1,830
  • بازديد سال : 11,755
  • بازديد کلي : 58,784
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.109.4
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

برای ادامه زندگی در یک کشور اروپایی، تحصیل در سوئد یکی از راههای مهاجرتی می باشد که هر ساله مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی است. یکی از بزرگترین تصمیم گیری ها برای مهاجرت از طریق تحصیل، انتخاب کشور مناسب می باشد. در همین راستا سوالات زیادی نیز وجود دارد؛ مانند اینکه:

  • آیا تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان ممکن است؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد چیست؟
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه با ویزای دانشجویی برای ایرانیان وجود دارد؟

با توجه به این موضوعات، فرد باید تمامی موارد در این خصوص را به بهترین وجه تحت بررسی قرار دهد. سوئد به دلیل سیستم آموزش مستقل، یکی از پیشتازان بین­ المللی در امر آموزش بحساب می ­آید. در سیستم آموزشی سوئد، دانشجو بیشتر وقت آموزش را به مطالعه گروهی و مستقل می پردازد و زمان نسبتاً کمتری توسط مریبان آموزش به تحصیل می­ پردازد. مهاجرت دانشجویان بین ­المللی در حال تحصیل به سوئد روند صعودی به خود گرفته است. مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارد تا اطلاعاتی در مورد کشور سوئد، نظام آموزشی این کشور، ویزای تحصیلی سوئد و سایر مسائل مهم در اختیار متقاضیان گرامی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، ارائه دهد.

سیستم آموزشی کشور سوئد

آموزش برای کودکان بین سنین 7 تا 16 سالگی در کشور سوئد اجباری می­ باشد. از 2 سالگی امکان ثبت نام کودکان در دوره های پیش دبستانی وجود دارد. حضور در مدارس همگانی برای کودکان بین 6 الی 15 یا 7 الی 16 سال بصورت اجباری میباشد. در سوئد بیشتر مدارس، تحت نظر شهرداری ها می ­باشند. البته مدارس مستقل دولتی نیز در این کشور وجود دارند. مدارس شبانه روزی دارای شهریه نیز به تعداد بسیار کمی در سوئد وجود دارد که نام آنها مدارس خصوصی می­ باشد.

سیستم آموزشی این کشور، بر مبنای یک دوره آموزش ابتدایی اجباری 9 ساله یا Grundskola می ­باشد. پس از اتمام، دوره­ اختیاری Gymnasieskola  وجود دارد که به مدت 3 سال زمان می برد و شامل آموزش عالی و حرفه ای است. دانشجویان می­ توانند از طریق دانشگاه­های دولتی یا کالج پس از اتمام دوره متوسطه جهت دریافت مدرک آکادمیک اقدام کنند. در سوئد، یکسال سال تحصیلی بصورت دو ترم پاییزه (اواخر ماه آگوست تا اواسط ماه ژانویه) و بهاری (اواسط ژانویه تا اوایل ژوئن) برگزار می­شود.

اینفوگرافیک تحصیل در سوئد

نظام آموزشی متفاوت کشور سوئد

نظام آموزشی کشور سوئد به گونه ای است که معمولاً یک درس در زمان معین (معمولاً چند هفته) آموزش داده شده سپس امتحان گرفته می ­شود و بعد از آن شروع به آموزش درس بعدی می­ کنند. این روش آموزش متفاوت نسبت به بقیه کشورها میباشد. در سایر کشورها در طول یک ترم چند درس آموزش داده می ­شوند؛ بطور مثال دانشجو باید در یک ترم 20 هفته ای، 5 درس را به روش 4 هفته ای آموزش ببیند و امکان این وجود دارد که در بعضی برنامه های خاص دانشجو مجبور به آموزش چند درس بطور همزمان شود.

مزایای تحصیل در کشور سوئد

تحصیل در کشور پیشرفته و پیشتاز سوئد، مزایای فراوانی دارد که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • هزینه شهریه و مخارج زندگی نسبتا مقرون به صرفه
  • وجود بورسیه ها و کمک هزینه های بسیار در دانشگاه­ های این کشور
  • انجام کار دانشجویی همزمان با تحصیل
  • کار کردن در سوئد پس از فارغ التحصیلی
  • فراگیری مهارت های لازم جهت مشغول به کار شدن در شغل­ های جهانی
  • برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت در برترین دانشگاه های جهان برای دانشجویان
  • خلاقیت و یادگیری کم نظیر
  • زیبایی های طبیعی و تاکید بر پایداری
  • تنوع فرهنگی
  • وجود زبان آموزشی انگلیسی
  • استاندارد و کیفیت بالای زندگی در سوئد

بدلیل سرمایه گذاری دولت سوئد در زمینه آموزش عالی این کشور، فرصتهای ارزنده ای پیش روی فارغ التحصیلان خواهد بود.

تحصیلات عالی در سوئد

دانشگاه  universitet و کالج دانشگاهی högskola دو دسته تشکیل دهنده مؤسسات آموزش عالی کشور سوئد می ­باشند. تفاوت این دو مؤسسه در ارائه مدرک PhD می باشد. دانشگاه­ ها مجاز به ارائه مدرک می ­باشند ولی اکثر کالج های دانشگاهی این امکان را ندارند. امکان ارائه این مدرک توسط بعضی از کالج های دانشگاهی وجود دارد. در دانشگاه­ ها و کالج های دانشگاهی تفاوتی در اعطای مدارک لیسانس و فوق لیسانس وجود ندارد. تعداد زیادی از کالج های دانشگاهی را دانشگاه خطاب می­ کنند. آموزش عالی در کشور سوئد شامل سه سطح پایه، پیشرفته و دکترا می ­باشد که در زیر این موارد را مشروح کرده ایم.

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان 

مهاجرت تحصیلی به سوئد، دو مزیت عمدا دارد که بیش از سایر مزایا، توجهات را به خود معطوف داشته است:

  1. امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور با سطح زبان پایین
  2. امکان اخذ ویزای همراه همزمان با ویزای نفر اصلی.

البته عوامل دیگری نیز می تواند در این انتخاب سهیم باشد اما این دو عامل، انگیزه اصلی بسیاری از ایرانیان در سال های اخیر برای مهاجرت تحصیلی به سوئد بوده است. البته می توان گفت در سال اخیر شرایط کمی متفاوت از سال های گذشته است. بهتر است هر دانشجویی قبل از هر اقدامی، با یک شخصی که در این زمینه علم و تخصص دارد مشورت نماید. زیرا هر شخصی دارای ابزار مهاجرتی خاصی است و عوامل دیگری نیز در موفقیت شخص تاثیر گذار است. دلیل اصلی سختگیری برایویزای تحصیلی سوئد این است که افراد زیادی در سال های اخیر پس از ورود با ویزای تحصیلی به سوئد جهت اخذ اقامت غیر قانونی درخواست داده اند. در حال حاضر اخذ این ویزا نیاز به ظرافت خاصی دارد که نقش یک وکیل کار کشته برای موفقیت بسیار حیاتی است.

سطوح مختلف آموزشی در سوئد

تحصیل در سوئد، سطوح مختلفی را شامل می شود:

  • سطح پایه
  • سطح پیشرفته
  • سطخ دکترا

سطح پایه – پس از پایان دوره دبیرستان، فرد واجد پذیرش در این سطح می­ شود. دیپلم دانشگاهی که مدت 2 سال زمان می برد و شامل 120 واحد می­ باشد و لیسانس که 3 سال زمان می ­برد و شامل 180 واحد می­ باشد. این ها مدارکی هستند که در این سطح به دانشجو پس از اتمام دوره مورد نظر ارائه می­ شود.

سطح پیشرفته – دانشجو پس از اتمام سطح پایه و اخذ مدرک لیسانس، واجد پذیرش در این سطح می­ شود. مدرک کارشناسی­ ارشد به مدت یکسال و 60 واحد (همراه با پایان نامه)، مدرک کارشناسی ارشد به مدت دو سال و 120 واحد (همراه با پایان نامه)، از مدارکی هستند که در این سطح به دانشجو پس از اتمام دوره مورد نظر اعطا می­ شود.

سطح دکترا – در صورت اخذ یکی از مدارک سطح پیشرفته، یا 4 سال تحصیلات بطور تمام وقت با حداقل 1 سال تحصیلات در سطح پیشرفته، یا داشتن مدرک برابر آن از سایر کشورها، دانشجو واجد پذیرش در این سطح می ­شود. لیسانسیه که به مدت 2 سال زمان می ­برد و دارای 120 واحد می­ باشد، دکترا که 4 سال زمان می­ برد و 240 واحد دارد، مدارکی هستند که در این سطح پس از پایان دوره مورد نظر به دانشجو اعطا می­ شوند.

تحصیل در سوئد کارشناسی ارشد

در ادامه نیاز دیدیم که توضیحات بیشتری درباره کارشناسی ارشد دهیم زیرا درخواست برای این مقطع تحصیلی بیشتر رایج است. شما برای ورود مستقیم به برنامه کارشناسی ارشد در سوئد نیاز به آیلتس آکادمیک سطح 6.5 خواهید داشت. اما دقیقا نقش انتخاب سوئد از همینحا پر رنگ می شود. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در این مقطع اقدام می کنند می توانند با آیلتس آکادمیک 5.5 از دانشگاه های این کشور به صورت مشروط پذیرش دریافت نمایند. دانشجویان می توانند در دوره های 6 یا 9 ماهه زبان در این کشور قبل از ورود به برنامه تحصیلی شرکت کرده و پس از رساندن سطح زبان به آیلتس 6.5 وارد برنامه اصلی شوند.

البته نحوه پذیرش در هر کالج یا دانشگاه برای دوره های زبان انگلیسی قبل از برنامه اصلی شاید مخصوص به خود باشد اما آیلتسی که شما ارائه می دهید به طور میانگین نباید کمتر از 5.5 بوده و در همه مهارت ها نمره بالای 5 باید دارا باشید. در مورد پذیرش دانشگاه هایی که در حال حاضر به دانشجویان ایرانی بهتر پذیرش می دهند با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید. دانشجویان در دوره های کوتاه به همراه ارتقای مهارت های میان فردی، امتحانات مکرر مهارت های تحقیقاتی و تفکر انتقادی همچنین ارتباطات آزاد بین اساتید و دانشجویان صورت می گیرد را آموزش می بینند، تعداد کالج ها و دانشگاه­های این کشور به 53 می­ رسد.

تحصیل در سوئد رایگان 

در این بخش به توضیح مطلبی پرداخته ایم که شاید صحبتش کمی قدیمی باشد اما برای آگاهی شما از نظام های آموزشی در اتحادیه اروپا به بیان برخی اطلاعات پرداخته ایم. این مطالبی که عنوان می شود می تواند در انتخاب شما برای ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اتحادیه کار را آسان نماید. طبق فرآیند بولونیا که میان نظام های آموزشی کشورهای اتحادیه اروپا برقرار گردیده تحصیل اتباع اتحادیه اروپا در سایر کشورهای اروپایی و در دانشگاه های دولتی بدون پرداخت شهریه صورت می گیرد؛ به این معنی که یک سوئدی برای تحصیل در سوئد و دانشگاه های دولتی این کشور نیاز به پرداخت شهریه ندارد. اما باید دقت نمود که یک ایرانی برای تحصیل در این کشورها مشمول پرداخت شهریه خواهد بود. البته برخی کشورها نظیر آلمان، اتریش و نروژ همچنان شرایط تحصیل رایگان را حتی برای خارج از اتحادیه اروپا دارا هستند.

کشور سوئد نیز تا سال 2011 از همچین قانونی تبعیت می کرد که تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی این کشور برای اتباع ایرانی نیز رایگان بود. اما در حال حاضر تنها در مقطع دکترا امکان تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان خارجی وجود دارد. یک نکته مهم که شاید یکی از عوامل اصلی مهاجرت شما و تحصیل در سوئد باشد، این است که اگر شما در سوئد در حال تحصیل هستید، فرزندانتان می توانند با ثبت نام در مدارس دولتی این کشور بدون پرداخت هزینه و رایگان تحصیل نمایند.

تحصیل در سوئد رایگان 

هزینه زندگی در سوئد

میزان هزینه زندگی در سوئد برای یک زندگی دانشجویی برای هر نفر ماهانه بین 860 الی 970 € می­ باشد. این مقدار نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کمی بیشتر است. هزینه تقریبی زندگی در شهرهای دانشجویی سوئد شامل گوتنبرگ و استکهلم 1200 €، لینشوپینگ و لوند 1000 € و اوپسالا 950 الی 1000 € در ماه می­ باشد. حدود 40% از هزینه های دانشجویان را هزینه محل اقامت آنها تشکیل می­ دهد. اگر شما بتوانید با یک دانشجو هم خانه شوید میزان هزینه های خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهید. بطور مثال، دانشجویانی که تنها زندگی می ­کنند، دانشجویانی که با والدین یا فرزندشان زندگی می­ کنند و دانشجویانی که در تالارهای اقامتی مشغول به زندگی هستند به ترتیب 508، 604 و 479 € جهت اقامت در ماه باید پرداخت نمایند.

کار در سوئد برای دانشجویان و فارغ ­التحصیلان

در کشور سوئد دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل، به کار کردن نیز بپردازند و این امر شامل هیچ محدودیت زمانی نمی ­باشد. دانشجویان می­ توانند از سرویس مشاغل دانشگاه­ها که اکثراً دارای این لیست می­ باشند جهت یافتن کار نیمه وقت استفاده کنند. دانشجویان بعداز اتمام تحصیل نیز مجوز اقامت خود را 6 ماه جهت مشغول به کار شدن یا تأسیس شرکت می توانند تمدید نمایند. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، قادر به اخذ مجوز کار می­­ باشند. در پایان کسانی که قصد تحصیل در سوئد را دارند، جهت گرفتن تصمیم صحیح با ارتباط با وکلای مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از جزئیات دقیق و اطلاعات لازم در این موضوع بهره مند گردند. مؤسسه سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی و مشاوره متقاضیان گرامی جهت مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت تحصیلی سوئد می­ باشد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تحصیل_در_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده