ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 281
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 217
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,137
  • بازديد ماه : 579
  • بازديد سال : 10,504
  • بازديد کلي : 57,533
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.129.23.30
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اشخاصی که قصد اقامت و کار در بلژیک را دارند، بهتر است که از شرایط کار در این کشور اطلاع داشته باشند تا با آگاهی کامل جهت مهاجرت به بلژیک اقدام نمایند. این کشور با نرخ بیکاری 5.7% در سال 2019 توانسته است پس از آلمان و هلند نرخ بیکاری سوم را به خود اختصاص دهد. بزرگ ترین سوال افراد در همین خصوص این است که چه افرادی واجد شرایط کار در این کشور نیز می باشد که در این خصوص می توان گفت شرایط اخذ کار برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیز متغیر می باشد. وکلا و کارشناسان ما در موسسه سفیران سروش سعادت نیز مفتخر به راهنمایی افراد در خصوص اخذ کار از این کشور نیز هستند.

ویزای کاری بلژیک

اشخاص متقاضی کار در کشورهای اروپایی و درخواست اقامت بلند مدت می بایست قبل از هر اقدامی نسبت به اخذ دعوت نامه کاری یا پشنهاد کاری (job offer) نیز اقدام داشته باشند. برای داشتن پیشنهاد شغلی لازم است شغل مورد نظر توسط کارفرما در آن کشور آگهی شود. اگر برای آن شغل تقاضایی مطرح نشده بود در مرحله دوم باید کارفرما آن را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند که در این مرحله نیز اگر هیچکس به آن شغل تمایلی نشان نداد، در آن صورت می تواند برای فردی که در نظر دارد آن شغل را پیشنهاد دهد که همان طوری که می دانید، روندی سخت و طولانیست.

لذا ممکن است در عمل این اتفاق نیفتد یا خیلی کم شاهد ارائه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما به یک متقاضی کار باشیم. کار در این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست کما اینکه در هر کشوری برای یافتن شغل اتباع آن کشور در ارجحیت هستند. حال آنکه اکثر اتباع کشورهای دیگر برای کار در این کشور به اجازه اقامت کاری نیاز دارند. بسته به مدت زمانی که اشخاص در بلژیک خواهند ماند، ممکن است به مجوز اقامت بلند مدت نیاز داشته باشند.

مجوز کاری در بلژیک

برای کار در این کشور 3 نوع مجوز اقامت متفاوت وجود دارد. ویزای کاری که صادر می گردد با نوع اقامتی که افراد در بلژیک کسب می کنند، ارتباط نزدیکی دارد. بدین معنی که در اکثر موارد نیاز است، قبل از اقدام به کسب هر نوع مجوزی برای زندگی و کار شغلی از قبل برای افراد در نظر گرفته شده باشد. پیشنهاد موسسه ما این است که افراد در ابتدا شغلی پیدا کنند یا پیشنهاد شغلی دریافت کنند یا تجارتی را آغاز نمایند و یا در این کشور خوداشتغالی نمایند و بعد به انواع اقامت یا مجوز کار در کشور بلژیک بیندیشند. اخذ فرصت های کاری از کشورهای با نرخ بیکاری پائین نظیر آلمان با میزان 3.1% از سایر پیشنهادات موسسه ما در این خصوص نیز می باشد.

قوانین کار در بلژیک برای شهروندان

قوانین کار در این کشور برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا متغیر است. که ما در این مقاله که توسط تیم سفیران سروش سعادت نیز نگارش شده است به این موضوع می پردازیم. البته ناگفته نماند که شرایط کار در این کشور برای شهروندان اتحادیه اروپا سهل تر نیز می باشد که نباید، نادیده گرفته شود. کشورهای اتحادیه اروپا: تمامی شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن و سوئیس بدون نیاز به دریافت مجوز اقامت کاری بلژیک می توانند به سهولت به کار در کشور بلژیک مشغول شوند.

کشورهای خارج از اتحادیه اروپا: به عنوان یک قاعده و قانون تمامی شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه برای کار در این کشور مانند کار در آلمان به مجوز اقامت کاری احتیاج دارند. اما در این بین بسته به نوع فعالیت و اقامت آن تبعه استثنائاتی وجود دارد به عنوان مثال محققان علمی یا افرادی که دارای اقامت دائم نامعین در بلژیک هستند نیازی به ارائه مجوز کار در کشور بلژیک نخواهند داشت. در بسیاری از موارد به اعضای خانواده افرادی که موفق به اقامت بلند مدت بلژیک می شوند نیز مجوز کار در این کشور اعطا می گردد.

نرخ دستمزد در بلژیک

شاید تمایل داشته باشید قبل از انجام هر اقدامی با وشضعیت کار، نرخ بیکاری، نرخ دستمزد و… در بلژیک آشنا شوید. در این جدول اطلاعات کلی را در خصوص شرایط کار در این کشور خدمتتان ارائه داده ایم.

کار در بلژیک گذشته قبلی بالاترین پایین ترین واحد
نرخ بیکاری 5.70 5.70 11.00 5.60 درصد
افراد شاغل 4099.80 4084.20 4099.80 3010.70 هزار
افراد بیکار 298450.00 321119.00 533460.00 294870.00  
نرخ مشارکت نیروی کار 69.20 69.20 69.20 63.60 درصد
نرخ بیکاری بلند مدت 2.70 2.70 5.70 2.70 درصد
نرخ بیکاری جوانان 12.90 12.90 26.10 12.90 درصد
سن بازنشستگی زنان 65.00 65.00 65.00 60.00  
سن بازنشستگی مردان 65.00 65.00 65.00 60.00  
دستمزد 3489.00 3445.00 3489.00 2238.00
هزینه های کار 113.20 112.70 113.20 80.10 نقاط شاخص

مجوز کار در کشور بلژیک

همان طور که مطالعه فرمودید شهروندان اتحادیه اروپا نیاز به مجوز کار برای استخدام در بلژیک ندارند. این در حالی است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می بایست از حق قانونی اجازه کار در این کشور نیز برخوردار باشند که این امر مسلزم پیشنهاد کاری یا فرصت های کاری پس از اتمام تحصیلات است. سه نوع مجوز کار در این کشور وجود دارد که بسته به موقعیت افراد برای کار در کشور بلژیک یکی از آن ها ممکن است، مناسب باشد. در ادامه تفاوت های این مجوزهای کاری را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

کار در بلژیک

مجوز کار در بلژیک نوع A

مجوز کاری نوع A برای تمام کارفرمایان و مشاغل فعال در بلژیک بدون محدودیت معتبر است. اشخاص نیز می توانند برای کارفرما در بلژیک برای مدت زمان نامحدود به کار بپردازند و به طور معمول شخصا می بایست برای آن درخواست دهند. افراد برای اخذ مجوز کاری نوع A باید در 10 سال گذشته با مجوز کاری نوع B در بلژیک 4 سال بدون وفقه و متوالی کار کرده باشند. بدون وقفه بدین معناست که در مدت اقامت در بلژیک کمتر از یکسال از این کشور خارج نشده باشند.

اگر افراد ملیت الجزایر، بوسنی، کوزوو، مقدونیه، مونته نگرو، مراکش، صربستان، تونس و ترکیه را داشته باشند، این مدت به 3 سال کاهش می یابد. این دوره های 3 یا 4 ساله نیز می توانند یک سال دیگر کاهش یابند اگر همسر یا فرزندان همراه با شخص در بلژیک زندگی کنند. ناگفته نماند که برخی از افراد نمی توانند ویزای نوع A را اخذ کنند که عبارتنداز:

  • نیروی کار ماهر
  • کارآموزان
  • کارگران فصلی
  • محققان و اساتید میهمان
  • تکنسین های تخصصی
  • اعضای خانواده افرادی که ویزای نوع B دارند یا به خوداشتغالی مشغولند و یا نیازی به دریافت مجوز کاری ندارند.

مجوز کار در بلژیک نوع B

مجوز کاری نوع B برای شغلی خاص از طرف کارفرمایی خاص علیرغم قرارداد کاری برای مدت حداکثر 12 ماه صادر می گردد. با این حال می توان این مجوز را تا زمانی که قرارداد اشخاص ادامه یابد، تمدید نمود. این نوع از مجوز کاری نیازمند حمایت کارفرما می باشد و کارفرما می بایست آن را برای افراد درخواست نماید. این مجوز تنها در صورت درخواست کافرما برای یک شغل خاص اعتبار دارد. در اصل یک کارگر تبعه دیگر تنها در صورتی اجازه کار در این کشور را می یابد که بلژیک تشخیص دهد هیچ گزینه مناسبی برای اشتغال آن کار در این کشور یا اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد.

حداقل دستمزدی که کارفرمایان برای ویزای کار بلژیک باید در نظر بگیرند، برای کارگران 40.000 € و برای مدیران 67.000 € در سال است. اشخاصی که برای اولین بار در بلژیک استخدام می شوند می بایست گواهی پزشکی که کمتر از 3 ماه قبل صادر شده است را نیز، ارائه دهند. از شرایط اعطای مجوز نوع B این است که کارگر شاغل به کار حتما تبعه کشوری دیگر باشد اگر در آینده مشخص شود که متقاضی کار قبل از دریافت مجوز کار به این کشور سفر کرده است اداره مهاجرت می تواند درخواست آن شخص را رد نماید.

مجوز کار در بلژیک نوع C

مجوز نوع C برای اتباع خارجی خاصی است که در بلژیک به طور موقت اقامت دارند مانند دانشجویان و اعضای خانواده آن ها یا مامورین کنسولی آن کشور. این مجوز به مدت 1 سال صادر می شود و می تواند تحت شرایط خاصی تمدید گردد. اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که قصد خوداشتغالی یا ایجاد یک بیزینس در بلژیک را دارند باید کارت حرفه ای را که مجوز فعالیت آن ها در این کشور است، را درخواست نمایند.

برای دریافت این کارت افراد می توانند با تماس با سفارت بلژیک در کشور مبدا قبل از ورود به این کشور درخواست دهند. اشخاصی که مجوز کار در این کشور را دریافت می کنند اگر قرارداد کار دائمی یا حداقل یک ساله با کارفرمای بلژیکی داشته باشند و حقوقشان کمتر از 52.000 € در سال نباشد به شرط داشتن مدرک تحصیلات دانشگاهی کارت آبی اروپا را دریافت می کنند. کارت آبی اروپا اجازه اقامت بلند مدت و اشتغال را برای کارگران ماهری که تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند، صادر می کند.

مهاجرت از طریق ویزای کاری بلژیک

با توجه به شرایطی که در این مقاله بیان شد به نظر می رسد کار در این کشور با دریافت پیشنهاد کاری اگر نگوییم غیرممکن است، بس سخت و دشوار لذا شاید برای آن دسته از اشخاصی که قصد اقامت و کار در این کشور را دارند بهتر است تا اقامت از طریق تحصیل در بلژیک را کسب نمایند. در پایان ضمن تشکر از مطالعه مقاله پیش رو صمیمانه از شما متقاضیان دعوت می شود تا در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در زمینه اقامت کاری و یا تحصیلی و یا بررسی هزینه زندگی در بلژیک با مشاورین مجرب مهاجرت در موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#کار_در_بلژیک

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده