ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 8
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 1
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 828
  • بازديد ماه : 1,750
  • بازديد سال : 11,675
  • بازديد کلي : 58,704
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.12.111.155
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کشور اتریش یکی از برترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت ایرانیان می باشد و مهاجرت به اتریش به روش های مختلف، مورد نظر مهاجرین بسیاری بوده است. راه های مختلفی جهت مهاجرت به کشور اتریش وجود دارد که همان شش راه معروف و شناخته شده که در حقوق بین الملل مطرح گردیده است، عبارت اند از:

  • مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل
  • مهاجرت به اتریش از طریق کار
  • مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
  • مهاجرت به اتریش از طریق تولد
  • مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

بعضا می شنویم که راه های دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد؛ راه هایی مانند مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی و یا راه های دیگری مانند مهاجرت به اتریش از طریق تخصص و یا موسیقی، اما واقعیت آن است که راه های اصلی مهاجرت منحصر به همان شش مورد هستند و راه های دیگری که نام برده می شوند، در واقع از اقسام مختلف یکی از همان 6 راه اصلی است و نه روشی متفاوت هستند.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

با توجه به این که رسیدن به ویزای تحصیلی اتریش نیازمند مدرک زبان نبوده و این که هزینه تحصیل در اتریش رایگان یا به عبارت دقیق تر باید گفت بسیار ارزان است (حدودا ترمی 380 €) خواستگاه بسیاری جهت مهاجرت تحصیلی به اتریش است. البته ذکر این نکته لازم است که رسیدن به ویزای تحصیلی اتریش برخلاف ظاهر خوب و ساده اش، فرآیندی سخت و پیچیده و پر هزینه دارد. طول پروسه ویزای تحصیلی اتریش از پذیرش تا جواب ویزا حدود یک سال و نیم به طول می انجامد و ریزه کاری های خاصی را دارد که اگر متقاضی آگاه نباشد، در مرحله اخذ پذیرش تحصیلی و یا در مرحله اخذ ویزای تحصیلی با جواب ردی مواجه می شود.

بطور نمونه، چنانچه فردی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آزاد اخذ کرده باشد، با جواب منفی پذیرش مواجه می شود (زیرا کشور اتریش فقط به دانشجویان، دانشگاه سراسری روزانه پذیرش میدهد) و کلی هزینه جانبی از قبیل ترجمه و تاییدات اداره دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت به مبلغ یورو رو متحمل می شود. اما به هر ترتیب، این یکی از راه های قانونی مهاجرت به اتریش می باشد و در کشور های هم سطح اروپایی مانند آلمان و سوئد و دانمارک و نروژ و… همچنان با تقاضای زیادی مواجه است. جهت آگاهی های تکمیلی به مقاله ویزای تحصیلی اتریش رفته و دقیق ترین اطلاعات را در این باب کسب کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

کشور اتریش جزء معدود کشورهای اروپایی میباشد که بدون نیاز به پیشنهاد کاری (همان جاب آفر) امکان اخذ ویزا بمنظور اشتغال در این کشور را دارد و اجازه می دهد فرد متقاضی به جستجوی کار در این کشور بپردازد. این نوع ویزای اتریش یک نوع ویزای امتیاز بندی است که در آن فرد متقاضی باید دارای مهارت هایی باشد و در یک مدل امتیاز بندی به حداقل امتیاز 70 برسد و در مدلی دیگر به حداقل امتیاز 50. پارامتر هایی که در این جدول مورد نظر قرار می گیرند پارامتر های سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان (آلمانی و یا انگلیسی) و نیز یک سری توانایی های فردی دیگر است که متقاضی باید بتواند به مقدار حداقل از این امتیازات برسد.

کشور اتریش دارای لیست مشاغل مورد نیاز است که ویزای کار را متناسب با آن لیست صادر می کند و اجازه می دهد فرد متقاضی در کشور اتریش به جستجوی کار بپردازد. ویزای کاری اتریش در نهایت تبدیل به کارت قرمز سفید قرمز می شود و دقیقا باید گفت کارت قرمز سفید قرمز اتریش همان کارت کاری می باشد. شایان ذکر است که شبیه به همین ویزا را کشور آلمان به صورت راحت تر و با هزینه جانبی کمتر صادر می کند که می توان گفت بهترین نوع ویزای کاری اروپا را در حال حاضر کشور آلمان صادر می کند. جهت آگاهی از دقیق ترین اطلاعات در مورد ویزای کاری اتریش و ویزای کار آلمان به مقاله مورد نظر رفته و اطلاعات لازم را کسب کنید

مهاجرت پزشکان به اتریش

پزشکان از افراد متخصص هستند که در دنیا نیروی کار ارزشمندی به شمار میروند. مهاجرت پزشکان به اتریش، مشمول قاعده مهاجرت به اتریش از طریق تخصص می باشد که سابقا ذکر شد.  پزشکان به عنوان نیروی کار متخصص قادرند از یکی از 3 راه تبیین شده، اقدام نمایند و با موفقیت، مشغول کار و زندگی در اتریش شوند و اقامت دائم دریافت کنند.

نکته مهم و قابل توجهی که در این مورد وجود دارد، این است که برخی از تخصص ها احتیاج به ارزشیابی علمی و حتی سطح زبان بالاتری نسبت به سایرین دارند. پزشکی نیز یکی از همین تخصص ها و بلکه سخت گیرانه ترین شرایط را در میان آنها داراست. از آنجا که مدارک صادره از مراکز آموزش پزشکی کشور ما مورد قبول کشورهای غربی نیست بنابراین این دسته از افراد، لازم است که نخست در یک آزمون سنجش و ارزیابی علمی شرکت نمایند و تنها پس از موفقیت در آن است که مدرک او معتبر شناخته می شود و به عنوان یک پزشک رسما شناخته میشود.

همچنین شایان ذکر است که با توجه به ماهیت رشته فعالیت آنها که ارتباط بالینی با انسانها دارند و اساسا با جان انسانها سروکار دارند، از اینرو نیازمند این هستند که در سطح بسیار بالایی با زبان رایج و رسمی آن کشور یعنی زبان آلمانی آشنایی داشته باشند. به عبارت دیگر، ضروری است که تسلط کفی و کامل به زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند در مراکز خدمات درمانی و وابسته به آن در اتریش مشغول به کار گردند.

مهاجرت به اتریش از طریق موسیقی

با توجه به اینکه اتریش را مهد موسیقی کلاسیک دانسته اند و این کشور یکی از بهترین بسترهای موجود برای فعالیت های موسیقایی در جهان می باشد، برخی از هنرآموزان و هنرمندان خواستار آنند که از این طریق به کشور اتریش مهاجرت نمایند. گرچه تمامی این تعاریف درباره اتریش و امکانات و زیرساخت هایی که به منظور رشد و بالندگی موسیقی در این کشور فراهم گردیده است صحت دارد ولی در عین حال باید به این امر دقت داشت که اصولا روش مستقلی برای مهاجرت به اتریش بر این اساس وجود ندارد.

چنانچه اهالی موسیقی خواستار مهاجرت به اتریشو پیگیری این علاقه و مهارت خود در آن کشور هستند، لازم است ذیل یکی از روش های اصلی مهاجرت اقدام نمایند. حال، بین هنرمندان و هنرآموزان تفاوت پیش خواهد آمد. بدین صورت که چنانچه فردی به عنوان هنرآموز خواستار مهاجرت به اتریش باشد تا در این کشور به سطح بالایی در این زمینه برسد، لازم است که از طریق تحصیلی اقدام نماید و با اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی معتبر در اتریش و سپس اخذ ویزای تحصیلی وارد اتریش شود و به مقصود خویش برسد. و اگر متقاضی، فردی هنرمند باشد می تواند به عنوان یک متخصص و فردی که دارای تخصص و مهارت می باشد همانند سایر متخصصین اقدام نماید.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

در باب روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، لازم است که نخست به دو مطلب مهم اشاره نماییم. اول اینکه سرمایه گذاری اقسام مختلفی دارد و منحصر به نوع واحدی نیست؛ ثبت شرکت، خرید ملک، اواق قرضه و امثال اینها همه از اقسام مختلف سرمایه گذاری هستند. دوم آن که همه اقسام سرمایه گذاری در مهاجرت به همه کشورها و برای متقاضیان از همه ملیت ها همواره در دسترس نیست.

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است که با جمعیت حدودا هشت میلیونی خود، از رونق اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. پروسه های اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور قاعدتا به گونه ای طراحی شده است که پاسخگوی نیازهای این کشور باشد. پروسه های سرمایه گذاری ای که بطور مستقیم و حداکثری منجر به تشدید رشد اقتصادی آن کشور در راستای سیاست های دولت اتریش باشد، از شانس موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

مثلا گرچه اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک نیز برقرار است ولی در مقایسه با کشور دیگری مانند اسپانیا، جزء اولویت های دولت نیست زیرا سیاست های رشد و توسعه اقتصادی این دو دولت، متفاوت از یکدیگر می باشد. از اینرو برخی از پروسه های سرمایه گذاری در اتریش، هر چند که رسما مورد پذیرش دولت این کشور می باشد ولی با توجه به اینکه جزء اولویت های آن نیست، معمولا به سرانجام نمی رسند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مقالات ما درباره اخذ اقامت سرمایه گذاری در اتریش را مطالعه بفرمایید.

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی

همانطور گفته شد، اصولا راه های مهاجرت، منحصر به همان 6 مورد کلی میباشد و اگر از روش های دیگری به عنوان راه های مهاجرت نام برده می شود، در واقع بازگشت آنها به یکی از این شش عنوان کلی می باشد. تمکن مالی نیز که به عنوان یکی از راه های مهاجرت به اتریش مطرح می باشد در واقع نوعی سرمایه گذاری است. تمکن مالی همچنین با نام خودحمایتی نیز شناخته می شود.

در این روش همانطور که از نام آن پیداست، افرادی که شرایط مالی بسیار مطلوبی دارند اگر خواهان کسب اقامت اتریش باشند و در عین حال، احتیاج به هیچ نوع کسب و کاری در این کشور نداشته باشند و صرفا بخواهند دارایی خود را به اتریش بیاورند و طی زندگی در این کشور هزینه نمایند، می توانند از این طریق اقدام نمایند. به عبارتی دیگر، این افراد می باید درآمد خود را از محلی بیرون از اتریش به دست بیاورند و خرج زندگی شان در این کشور نمایند.

تمکن مالی اتریش در سال 2019 کمترین میزان پرونده موفق ایرانی را داشت و عملا همگی با شکست مواجه شد. اساسا افراد موفق در این راه بسیار بسیار انگشت شمار هستند و شاید تا الان از ایران فقط چند نفر در این پروسه موفق شده اند و آن هم از میان آنهایی که داخل خاک اروپا زندگی می کنند. علت این امر چندان واضح نیست ولی بطور قطع، نظر مقامات مسئول در دولت اتریش، نقش بسزایی دارد. برای توضیح بیشتر می توانید مقالهتمکن مالی اتریش را ببینید.

مهاجرت به اتریش

اقامت اتریش از طریق ازدواج

در این روش حتما حتما باید یک فردی که تبعه اتریشی محسوب می شود و به صورت قانونی در این کشور زندگی می کند، یک طرف ازدواج باشد. این ازدواج باید هم قانونی باشد و هم واقعی؛ یعنی باید اولا مطابق قوانین اتریش انجام شود مثل آنکه هر یک از زوجین، به سن قانونی رسیده باشند و مجرد باشند و ثانیا این ازدواج باید واقعی باشد و نه صوری که بدینم نظور لازم است زوجین، مدارکی دال بر رابطه قبلی خود در دو سال گذشته ممنهی به ازدواج را ارائه دهند.

قوانین جدید مهاجرتی در این زمینه الزام می دارد که فرد حاضر در اتریش به غیر از مدارک لازم و هویتی جهت روادید ازدواج، نشان دهد به اندازه کافی و تعیین شده در قانون، در کشور اتریش درآمد دارد و درآمد او کفاف این را می دهد که از پس هزینه های همسر خود برآید. نکته بسیار مهم اینکه دارایی در این ردیف محسوب نمی شود و فرد اتریشی حتما باید به صورت خالص درآمد در اتریش را نشان دهد. همچنین لازم است وی محل سکونتی متناسب با زندگی مشترک دو نفر را در اختیار داشته باشد. در این زمینه نیز می توانید مقاله اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در اتریش را مطالعه نمایید.

اقامت اتریش از طریق تولد

سیستم اعطای تابعیت اتریش اصولا از اصل خون پیروی می کند و بنابراین صِرف تولد فرزند در خاک این کشور مستوجب اخذ اقامت آن نمی گردد. از اینرو تنها فرزندی می تواند با تولد خویش اقامت این کشور را به دست آورد که دست کم یکی از والدینش در زمان تولد او، تابعیت کشور اتریش را داشته باشد. البته سیستم اعطای تابعیت در کشور اتریش منحصر به اصل خون نیست و بعضا در مواردی، ترکیبی از دو اصل خون و خاک  می باشد مانند اعطای تابعیت به فرزندانی که از والدین بی تابعیت یا دارای تابعیت مجهول در خاک اتریش به دنیا بیایند. ولی قدر مسلّم، فرزندانی که از والدینی دارای تابعیت معلوم و غیر اتریشی  به دنیا بیایند، تابعیت اتریش را از طریق تولد به دست نخواهند آورد با مطالعه مقاله اخذ تابعیت از طریق تولد در اتریش می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

چنانچه فردی نسبت به مسیر های قانونی و شدنی و همچنین کم هزینه اشرف داشته باشد و آگاه باشد، هرگز سمت ویزای پناهندگی نخواهد رفت و معمولا این راه را به عنوان آخرین راه انتخابی می گذارد و چنانچه هیچ مسیری برای او ممکن نبود، با آگاهی کامل نسبت به محدودیت های روش پناهندگی، دست به این اقدام می زند. به طور کلی پناهندگی اقدامی است که محدودیت های بسیاری را در پی دارد و همراه با شکسته شدن عزت نفس آدمی و کم شدن اعتماد به نفس می باشد.

کما اینکه فرد پناهنده تا 5 سال حق بازگشت به کشور خود را ندارد که اگر این موضوع رقم خورد قطعا اقامت فرد در کشور اتریش باطل خواهد شد. بنابراین به هیچ عنوان مسیر پناهندگی به عنوان مهاجرت توصیه نمیشود. البته نه فقط برای کشور اتریش بلکه برای تمامی کشورها. جهت آگاهی از قوانین پناهندگی در اتریش به مقاله مربوطه رجوع کنید.

مهاجرت به اتریش 2019

اتریش کشوری پیشرفته و توسعه یافته در قلب اروپای سبز می باشد که در بسیاری از موارد جزء برترین کشورهای دنیا می باشد تا جایی که پایتخت آن یعنی شهر وین در سال های اخیر همواره به عنوان بهترین و یا دست کم یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی معرفی گردیده است. این شرایط باعث شده تا از یک سو مقدار درخواست های مهاجرت به این کشور شدیدا افزایش یابد و از سوی دیگر با حساسیت ها و اعمال سیاست های سخت گیرانه از سوی دولتمردان این کشور، مهجرت به اتریش بیش از پیش دشوار گردد.

متاسفانه ما ایرانیان نیز شاهد آن هستیم که صدور ویزای این کشور برای ما کم و کمتر و شرایط دریافت آن سخت و سخت تر می گردد. بنابراین توصیه می کنیم که برای موفیقت در دریافت انواع ویزاهای این کشور و مهاجرت به آن حتما با وکلای آگاه و با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و از کمک آنها برخوردار گردید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کارشناسانی حرفه ای در امر مهاجرت به اتریش و سال ها تجربه موفق در این امر، آماده است تا شما را تحقق مهاجرتی سریع، مطمئن و قانونی یاری نماید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#مهاجرت_به_اتریش
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده