ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 349
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 73
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 703
  • بازديد ماه : 1,625
  • بازديد سال : 11,550
  • بازديد کلي : 58,579
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.119.229
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

مهاجرت به نروژ با ویزای کاری در سال 2019 یکی از پر استقبال ترین طرق اخذ اقامت این کشور بوده است که از شرایط مختص به خود برخوردار می باشد. کشور نروژ با کاهش نرخ بیکاری در سال 2019 به میزان 3.9% توانسته متقاضیان زیادی در خصوص ورود به بازار کار جهانی به خود اختصاص دهد. برای تحلیل بهتر از موضوع مهاجرت به نروژ به صورت عام و مهاجرت به نروژ با ویزای کاری به صورت خاص در حقوق بین الملل می پردازیم.

به طور کلی در حقوق بین الملل 2 نوع ویزای کار تعریف شده است. نوع اول که به احتمال زیاد برایتان بسیار آشناست دریافت ویزای کار از طریق پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما می باشد، و نوع دوم ویزای جستجوی کار است. موسسه سفیران سرو سعادت با نگارش مقاله فوق مفتخر به راهنمایی اشخاص متقاضی در باب مهاجرت به نروژ با ویزای کاری در سال 2019 می باشد.

ویزای کاری نروژ 

مهاجرت به نروژ با ویزای کاری یکی از محبوب ترین طرق اخذ اقامت و تابعیت محسوب می گردد که در 2 نوع برای شهروندان در خصوث کاری، در نظر گرفته شده است. در نوع اول، شخص متقاضی تمام تلاش خود را می کند تا بلکه بتواند از یک کارفرما در کشوری که مایل به مهاجرت به آن است، پیشنهاد شغلی دریافت کند. امروزه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا قوانین سختگیرانه ای از سوی دولت ها در نظر گرفته شده است تا بر مبنای حمایت از نیروی کار داخلی عمل کرده و اگر برای یک موقعیت شغلی فردی در خود آن کشور هست دیگر کارفرما نتواند و اجازه نداشته باشد که یک نیروی کار خارجی را استخدام کند.

یکی از قوانین بارز من باب این موضوع در کشورهای اروپایی اجرا می شود و آن آگهی کردن شغل از سوی کارفرمای است که می خواهد برای آن موقعیت شغلی به یک نیروی کار خارجی پیشنهاد شغلی بدهد. به عنوان مثال 3 ماه در کشور مقصد و  3 ماه دیگر نیز در اتحادیه اروپا آگهی شود که در مجموع می شود 6 ماه. بنابراین دریافت اجازه اقامت کاری از طریق داشتن پیشنهاد شغلی تا حدی دشوار خواهد بود.

ویزا جستجوی کاری در نروژ

در نوع دوم، فرد متقاضی به واسطه مهارت های شغلی که دارد یک ویزای میان مدت و یا بعضا بلند مدت دریافت می کند که اصطلاحا ویزای جستجوی کار نامیده می شود. به عبارتی، این ویزا به شخص دارنده آن این امکان را می دهد که در کشور مقصد به جستجوی کار بپردازد و اگر موفق شود نظر کارفرمایی را جلب کرده و با او قرارداد کاری ببندد، اجازه اقامت کاری آن کشور را دریافت نماید.

این نوع از ویزای کار، مانند ویزای کاری اتریش دارای امتیازاتی است که به جرات می توان گفت این ویزا را به یکی از پرطرفدارترین طرق مهاجرت تبدیل کرده است. یکی از بارزترین امتیازات این ویزا این است که اگر کارفرما بخواهد شخصی را که ویزای جستجوی کار دارد استخدام کند، دیگر نیاز به آگهی کرد آن شغل نخواهد داشت. بنابراین اغلب کارفرماها تمایل زیادی به استخدام نیروی کار خارجی دارند که ویزای جستجوی کار دارند، در مقایسه با اینکه بخواهند برای نیروی کار خارجی پیشنهاد شغلی صادر نمایند.

قوانین ویزای کار نروژ

شهروندان ایرانی که مایل به مهاجرت به نروژ با ویزای کاری هستند، می بایست از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کنند. پس از صدور پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما، در ابتدا این موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در نروژ و اگر شخصی یافت نشد که به عنوان نیروی کار داخلی استخدام شود، 3 ماه نیز در اتخادیه اروپا آگهی شود. در نهایت اگر در طول این مدت زمان 6 ماهه شخصی این شغل را پر نکند این موقعیت به فرد متقاضی داده می شود. نکته مهم دیگر این است که کارفرما علاوه بر ارائه پیشنهاد شغلی و آگهی کردن آن، می بایست تمام جزئیات مالیات خود را به دولت ارائه دهد.

اشخاصی که با سایر راه های اقامتی نظیر تحصیل در نروژ نسبت به مهاجرت اقدام می کنند، راحت تر از سایر افرادی اقدام می کنند که خارج از کشور کانادا برای دریافت اقامت کاری درخواست می دهند. به عنوان مثال، اگر فردی با ویزای دانشجویی وارد کشور نروژ شده باشد و در حین تحصیل و یا پس از اتمام دوره تحصیلی از یک کارفرمای نروژی در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کند. نیروی کار داخل کشور محسوب شده و دیگر نیاز نیست این موقعیت شغلی 3 ماه در نروژ و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی شودتا در نهایت در صورت عدم وجود نیروی کار مناسب برای این شغل، فرد بتواند قرارداد کاری را با کارفرما بسته و اقامت کاری این کشور را دریافت نماید.

مهاجرت به نروژ با ویزای کاری برای شهروندان EEA/ EU

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا EEA/ EU برای اقامت یا کار در نروژ نیازی به اجازه اقامت ندارند. با این حال، تمامی شهروندان اتحادیه اروپا می بایست برای اقامت بیش از 3 ماه، در اداره پلیس نسبت به تکمیل فرم اقامت اقدام کنند. کشورهای اتحادیه اروپای EEA/ EU عبارتنداز:

بلژیک بلغارستان کرواسی دانمارک استونی
فنلاند فرانسه یونان ایرلند ایسلند
ایتالیا قبرس لتونی لیختن اشتاین لیتوانی
لوکزامبورگ مالت هلند لهستان پرتغال
رومانی اسلواکی اسلوونی اسپانیا بریتانیا
سوئد سوئیس جمهوری چک آلمان مجارستان
اتریش

قوانین مهاجرت به نروژ با ویزای کاری

مدارک مورد نیاز مهاجرت به نروژ با ویزای کاری

از سایر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ با ویزای کاری عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بالای 6 ماه
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور نروژ
  • اسناد و مدارک لازم و کافی برای اثبات قرارداد کاری عقد شده بین کارفرما و فرد متقاضی

معمولا اجازه اقامت کاری و یا اصطلاحا ویزا کاری نروژ همانند سایر کشورهای حوزه شنگن به مدت قرارداد کاری بسته شده بین فرد متقاضی و کارفرما صادر می شود. آنچه که بیشتر اتفاق می افتد اینست که فرد پس از عقد قرارداد کاری با کارفرما یک ویزای یک ساله دریافت می کند. سپس اگر قرارداد وی تمدید شود یک ویزای یک ساله دیگر و اگر این اتفاق باز هم رخ دهد این بار یک ویزای 3 ساله می گیرد. بنابراین مادامی که فرد به صورت قانونی در کشور نروژ مشغول به کار است اجازه اقامت کاری تمدید خواهد شد.

قوانین مهاجرت به نروژ با ویزای کاری

به طور کلی در اکثر کشورهای حوزه شنگن، فردی که به صورت قانونی مهاجرت کرده و حدودا 5 سال اقامت کاری در یکی از این کشورها داشته است، می تواند برای دریافت اقامت نروژ و پاسپورت این کشور درخواست دهد و در صورتی که از لحاظ سیاسی و امنیتی مشکلی نداشته باشد در غالب موارد موفق به دریافت تابعیت آن کشور خواهد شد. لازم به یادآوری است که کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا تک تابعیتی نبوده و به عنوان مثال یک ایرانی می تواند هم تابعیت ایرانی خود را حفظ کرده و هم تابعیت یکی از این کشورها را دریافت نماید.

با توجه به شرایط سخت دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای نروژی و تبدیل آن به ویزای کار نروژ، پیشنهاد موسسه سفیران سروش سعادتاین است که ابتدا از طریق ویزای تحصیلی نروژ وارد کشور شده سپس به جستجوی کار بپردازید و یا اگر به طور کلی مایل به اخذ ویزای کار حوزه شنگن هستید برای ویزای جستجوی کار موجود در این منطقه اقدام نمایید که با شانس بالایی به موفقیت است خواهید یافت.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مهاجرت_به_نروژ_با_ویزای_کاری
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده