ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 385
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 75
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 739
  • بازديد ماه : 1,661
  • بازديد سال : 11,586
  • بازديد کلي : 58,615
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.191.17.12
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ژاپن جزو کشورهای تکنولوژیک و پیشرفته در دنیاست و همیشه متقاضیان فراوانی جهت تحصیل در ژاپن به دانشگاه های این کشور تقاضا می دهند. از نظر پیشرفت تکنولوژی در دهه های اخیر بسیاری از رشته های کامپیوتری، مکانیک و الکترونیک در این کشور با سرعت فوق العاده از دیگر کشورهای دنیا سبقت گرفته است.

تحصیل در ژاپن شبیه اکثر کشورهای دنیا برای کودکان از سن 6 سالگی، از دوره ابتدایی آغاز می شود و به طور کلی هر فرد با گذراندن 9 سال می تواند وارد دبیرستان شود که فرد با 3 سال دوره دبیرستان، یعنی با 12 سال تحصیل می تواند مجوز لازم برای ورود به دانشگاه را در این کشور دریافت کند. در این مقاله تلاش داریم جزئیات بحث تحصیل در ژاپن را تا حد امکان برای شما علاقه مندان گرامی شرح دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر همیشه می توانید با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

انواع دانشگاه ها برای تحصیل در ژاپن

در ژاپن انواع دانشگاه ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که می توان به دانشگاه های دولتی، دانشگاه های محلی و دانشگاه های خصوصی اشاره کرد. دانشگاه های دولتی و محلی به طور کلی زیر نظر وزارت علوم کشور ژاپن می باشد و دانشگاه های خصوصی به طور کلی به صورت مستقل و خصوصی اداره می شوند اما بخش مشخصی از هزینه های خود را همواره از دولت دریافت می کنند. طبق آمار %18 دانشگاه های کشور متمدن ژاپن دانشگاه دولتی، %9 دانشگاه محلی و %73 از آن ها دانشگاه خصوصی هستند.

دوره های تحصیلی دانشگاهی در ژاپن

در ژاپن دوره تحصیلی کاردانی به معنی تحصیل 2 ساله بعد از دبیرستان است که شامل 62 واحد تحصیلی دانشگاهی می باشد. دوره بعد از کاردانی دوره لیسانس است که 4 سال تحصیل دانشگاهی را شامل می شود و حدود 124 واحد است.

دوره بعدی دانشگاهی در کشور ژاپن دوره فوق لیسانس است که زمان آن 2 سال تحصیلی می باشد و برای کسب اجازه تحصیل در این دوره باید مدرک لیسانس توسط دانشجو اخذ شده باشد و ظبیعتا باید امتحانات ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارد. این دوره 30 واحد را شامل می شود. در فوق لیسانس بعد از تمام شدن امتحانات یک دانشجو موظف است که با موفقیت، تز تحقیقاتی خاص و اصولی خود را به پایان برساند تا موفق شود مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه دریافت کند. دوره دکتری در کشور متمدن ژاپن شامل 3 سال و 30 واحد درسی است که حضور در این دوره مشروط به اخذ سابق مدرک فوق لیسانس توسط دانشجو می باشد.

مقاطع دانشگاهی در دانشگاه های ژاپن

دانشگاه های کشور ژاپن اکثر دوره های تحصیلی دانشگاهی را به دو زبان انگلیسی و ژاپنی ارائه می کنند اما مثل تمام کشورهای دیگر زبان محلی نسبت به انگلیسی رایج تر است؛ البته در دو مقطع ارشد و دکتری تفاوت زیادی بین زبان های آموزشی نیست و تمام دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی هم موجود می باشند و دانشجویان می توانند هر رشته ایی که می خواهند را به زبان انگلیسی مطالعه کنند. همواره رشته های پزشکی در کشور ژاپن از این بحث مستثنی می باشند زیرا به جهت ارتباطاتی که لازم است هر پزشک معالج با مریض خود داشته باشد امکان تحصیل در این رشته ها به طور انحصاری به زبان ژاپنی وجود دارد.

توجه به این نکته اهمیت دارد که دانشجو بعد از اخذ پذیرش طبق قوانین آموزشی باید یک دوره فشرده 6 ماهه زبان ژاپنی آموزش ببیند اما دانشجو می تواند با موافقت اساتید خود از این دوره گذر کند و مستقیم دوره تحصیلی خود را شروع کند. معمولا برای دانشجویان، آموزش دیدن زبان ژاپنی به صورت آکادمیک سخت تر از زبان انگلیسی است. به غیر از رشته هایی مثل علوم انسانی یا رشته پزشکی که زبان ژاپنی رکن اصلی آن هاست در رشته های دیگر، زبان انگلیسی رایج است. برای اشخاصی که در دوره کارشناسی در دانشگاه های ژاپن تحصیل می کنند اکثر کلاس ها و امتحانات به زبان ژاپنی برگزار خواهند شد بنابراین توجه داشته باشید که تسلط کامل دانشجو به زبان انگلیسی حتما مورد نیاز است.

تحصیل در ژاپن

بررسی انواع بورسیه های تحصیلی کشور ژاپن

ژاپن به دلیل موقعیت خاص جهانی خود و البته ارتباطی که در آن به طور مستقیم و قوی با بخش صنعت برقرار است، امکان بورسیه های فراوان و متفاوت برای دانشجویان واجد شرایط و با استعداد را ایجاد نموده است. علاوه بر آن سفارت ژاپن نیز همواره بورسیه هایی را برای دانشجویان خوب و با استعداد خارجی فراهم می آورد. به دلیل هزینه های بالای تحصیل در کشور ژاپن بیشتر افراد و دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند نیاز به بورسیه دارند. اگر قصد جدی برای مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن دارید و می دانید که از پس هزینه های ابتدایی خود بر می آیید می توانید با خیال راحت قدم بردارید زیرا به احتمال زیاد و با توجه به شرایط ذکر شده در کشور ژاپن بعد از حداقل ترم اول می توانید به راحتی بورسیه تحصیلی دریافت کنید و به ادامه تحصیل بپردازید.

امکان کار دانشجویان همزمان با تحصیل در ژاپن

دانشجویان می توانند روزانه به میزان 4 ساعت مشغول کار در ژاپن باشند؛ این مقدار در روزهای تعطیل هر هفته می تواند به 8 ساعت افزایش پیدا کند. میزان حقوق یک ساعت کار ساده و بدون تخصص در ژاپن (برای مثال کار در مغازه های شخصی یا فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای) حدودا 600 تا 800 (ین) در ساعت است. با نظر به هزینه زندگی در ژاپن و نظر به درآمدهای حاصل از کارهای بدون تخصص در ژاپن برای اشخاص این سوال پیش می آید که:

آیا با این هزینه ها می توان بدون بورسیه تحصیلی به کار در ژاپن فکر کرد؟ با توجه به هزینه های بالای زندگی در کشور متمدن ژاپن پاسخ نسبتا منفی می باشد! اما با در نظر گرفتن امکانات فراوان و حقوق های بالایی که در ژاپن وجود دارد، هستند دانشجویانی که بدون دریافت بورسیه تحصیلی وارد این کشور شده و بعد از یک سازمان محلی یا نهاد دولتی بورسیه دریافت کرده اند و در کنار حقوق کار خود هزینه های یک زندگی ساده را فراهم کرده اند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه تخصصی در زمینه امور مهاجرت به سراسر جهان همواره آماده راهنمایی و همکاری با شما عزیزان گرامی می باشند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تحصیل_در_ژاپن
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده