ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 298
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 227
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,154
  • بازديد ماه : 596
  • بازديد سال : 10,521
  • بازديد کلي : 57,550
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.119.199
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

بسیاری از دانشجویان بین المللی در روسیه برای اقامت از خوابگاه های دانشجویی استفاده می کنند. اجاره بهای خوابگاه در روسیه با توجه به نوع خوابگاه متفاوت میباشد. معمولا خوابگاه های دانشجویی نزدیک به پردیس های دانشگاهی تاسیس می شوند. اجاره بهای خوابگاه در روسیه از هزینه های اجاره مسکن و هتل ها بسیار کم تر و ارزان تر می باشد. دانشجویان می توانند در اتاق ها به صورت انفرادی و یا چند نفره اقامت داشته باشند. مشاورین و کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت به بررسی اجاره بهای خوابگاه در روسیه پرداخته اند و به معرفی انواع خوابگاه ها و شرایط رزرو این خوابگاه ها پرداخته می شود. پس اگر قصد تحصیل در کشور روسیه را دارید و می خواهید از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید این مقاله را مطالعه نمایید.

درباره کشور روسیه

کشور روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورها در جهان محسوب می شود. این کشور اوراسیایی می باشد یعنی نیمی از آن در قاره آسیا و نیمی دیگر در قاره اروپا قرار گرفته است. بیشتر مناطق در این کشور سردسیر می باشند و میزان بارش کم است. در بیشتر منطقه های این کشور مثل سیبری خالی از سکنه می باشند و کسی در این منطقه زندگی نمی کند.

کشاورزی در برخی از مناطق کشور روسیه امکان پذیر نمی باشد. بزرگترین شهر روسیه که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود شهر مسکو می باشد. این شهر در بخش اروپایی قرار دارد. شهر مسکو به عنوان بزرگترین شهر قاره اروپا محسوب می شود. شهروندان این کشور به زبان روسی به مکالمه می پردازند و به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می شود. واحد پول رایج در این کشور روبل می باشد. در این کشور جاذبه های طبیعی و همین طور جاذبه های تاریخی قرار دارد. برخی از جاذبه های این کشور زیبا به شرح زیر می باشد:

مترو مسکو مجسمه مایاکوفسکی میدان سرخ مقبره ولادیمیر لنین
ساختمان های هفت خواهر مجسمه های لنین موزه جنگ مجموعه کرملین

هزینه اجاره بهای خوابگاه در روسیه

هزینه ها و اجاره بهای خوابگاه در روسیه در تاریخ پذیرش متقاضی تعیین می شود. اما به طور کلی می توان گفت هزینه خوابگاه های معمولی در این کشور مبلغی بین 400 تا 600 $ می باشد. که این مبلغ با توجه به نوع خوابگاه متغیر می باشد. در مجتمع هایی که به تازگی تعمیر شده اند اجاره مبلغی بین 1000 تا 1200 $ می باشد. اگر بخواهیم این اجاره ها را با اجاره آپارتمان های روسیه مقایسه کنیم باید بگوییم که فرد اجاره های کمتری را با اقامت در خوابگاه ها می پردازد. اجاره خوابگاه ها می تواند به صورت ترمی و یا ماهانه از دانشجویان دریافت شود. در برخی از مواقع متقاضیان می توانند اجاره های یک سال را از پیش بپردازند.

معمولا اجاره بهای خوابگاه در روسیه بر اساس نوع دانشگاه، نوع خوابگاه، نوع اتاق، تعداد دانشجویان و سایر امکانات بستگی دارد. دانشجویانی که بتوانند بورس تحصیلی دریافت کنند. ماهانه 960روبل که معادل 16 $ می باشد بابت اجاره خوابگاه می پردازند. این در حالی است که دانشجویان دیگر باید ماهانه 3000 روبل که معادل 50 $ می باشد می پردازند.

هزینه خوابگاه در دانشگاه های روسیه 

اجاره بهای خوابگاه در روسیه رای موسسه فیزیک و فناوری مسکو ماهانه مبلغی بین 1000 تا 1200 روبل که معادل آن مبلغی بین 17 تا 20 $ می باشد می پردازند. دانشجویانی که در دانشگاه ملی پژوهش هسته ای تحصیل می کنند بابت اجاره خوابگاه باید ماهانه 600 روبل که معادل 10 $ می باشد می پردازند. شعبه این دانشگاه در ابنینسک که در منطقه کالوگا می باشد باید در ماه مبلغ 50 روبل اجاره خانه بپردازند که معادل 9 $ می باشد. هزینه ماهانه اجاره خوابگاه در دانشگاه فدرال مبلغی بین 590 تا 930 روبل می باشد که معدل 10 تا 16 $ می باشد.

انواع خوابگاه ها در کشور روسیه

تمامی دانشگاه های روسیه دارای یک سیستم بسیار خوب خوابگاهی می باشند. تمامی خوابگاه ها مبله بوده و مراکز تفریحی در خوابگاه ها وجود دارد. خوابگاه های دانشگاه های روسیه به صورت راهرو، بلوک و آپارتمان می باشند. خوابگاه هایی که راهرو مانند هستند در طبقه همکف خوابگاه آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی مشترکی دارند.

در خوابگاه هایی که مثل بلوک هستند در هر بخش آشپزخانه، حمام و توالت وجود دارد. در خوابگاه هایی که مانند آپارتمان هستند در هر سوئیت آشپرخانه، توالت و حمام مجزایی وجود دارد. در بیشتر دانشگاه ها هر سه حالت خوابگاه به دانشجویان  خارجی و بین المللی ارائه می شود که هر دانشجو با توجه به شرایط خود می تواند یکی از این خوابگاه ها را انتخاب نمایند.

اجاره بهای خوابگاه در روسیه

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در مقایسه با کشور های اروپایی همسایه اش مقرون به صرفه و کم می باشد. همان طور که می دانید هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی فرد متفاوت می باشد. دانشجویان برای زندگی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 300 تا 400 $ را در نظر بگیرند. هزینه های زندگی شامل چه مواردی می شود؟ هزینه های خورد و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه بهداشت، هزینه های تفریح و غیره می باشند. برای مطالعه کامل تر در رابطه با این موضوع می توانید به سایت موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

قوانین وضع شده در خوابگاه های دانشجویی روسیه

در خوابگاه های دانشجویی دانشجو می تواند در تمام طول مدت رفت و آمد داشته باشد. در برخی از خوابگاه ها در طول مدت شب درها قفل می باشد و دانشجویان برای رفت و آمد باید نگهبان ها را بیدار کنند. ورود مهمان به خوابگاه کار دشواری می باشد و می توان گفت تقریبا غیر ممکن است. دانشجویان برای ورود به خوابگاه باید کارت دانشجویی خود را ارائه نمایند. در برخی از دانشگاه ها ساعت هایی برای ملاقات تعیین می شود که این ساعت ها می تواند برای دانشجویان محدویت ایجاد کند.

موسسه سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد داشت اطلاعاتی را در باب اجاره بهای خوابگاه در روسیه در اختیار متقاضیان قرار دهد. برایمهاجرت به روسیه متقاضیان باید اطلاعات کاملی را دریافت کرده باشند و با اطلاعات اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت مشاوره های رایگان با کارشناسان موسسه در تماس باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#اجاره_بهای_خوابگاه_در_روسیه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده