ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 124
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 13
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 944
  • بازديد ماه : 1,866
  • بازديد سال : 11,791
  • بازديد کلي : 58,820
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.184.122
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کار در سوئیس به منظور ادامه روند زندگی و مهاجرت به سوئیس  از جمله برجستگی های اخذ ویزای کار می باشد که واجدین شرایط کار در کشور سوئیس نباید از آن چشم پوشی کنند. متقاضیانی که تمایل به کار در این کشور دارند می بایست با در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای کار و بررسی قوانین حاکم بر شهروندان خارجی و اتحادیه اروپا وارد این روند شوند. شهروندان ایرانی و خارجی که تمایل به مهاجرت به سوئیس از طریق کار  را دارند، موظف با اخذ ویزا و مجوز کاری را می باشند.

حال برای رقم زدن این اتفاق اولین قدم این است که شما بتوانید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما یا کمپانی از سوئیس دریافت نمائید. مراحل و شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار در سوئیس و تمامی مراحل این روند نیاز به بررسی دارد که در این نوشتار، توسط موسسه سفیران سروش سعادت مطالعه خواهید داشت.

کشور سوئیس

کشور سوئیس همواره به عنوان یک کشور ثروتمند، با رفاه اجتماعی و درآمد بالا و نرخ بیکاری کم مورد توجه عموم است. اشخاص خارج از اتحادیه اروپا که تمایل به کار در سوئیس را دارند می بایست از شرایط سخت مهاجرت کاری به سوئیس مطلع باشند. شرایط اخذ ویزای کاری از سوئیس برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به مراتب سخت تر از شهروندان اتحادیه اروپا می باشد. کشور سوئیس به دلیل شرایط فوق العاده در خصوص کار از جمله کشورهای برتر اروپایی در خصوص بازار کار است اما علاوه بر این اقتصاد در سوئیس مبتنی بر خدمات بوده و می توان گفت جمعیت عمده نیروی کار خدماتی در این کشور را خارجیان تشکیل می دهند.

میزان نرخ بیکاری در شمال سوئیس نسبت به جنوب کشور سوئیس، کمتر می باشد. در حال حاضر در کشور سوئیس نیروهای کار از اتحادیه اروپا اجازه اقامت کمتر از سه ماه را در خصوص مشاغل فصلی خواهند داشت. گرچه شرایط در سطح منطقه هنوز باید مورد بحث قرار گیرد اما مکانیزم های محلی در هر بخش که نرخ بیکاری بیش از 5 درصد است.

کار در سوئیس برای شهروندان خارجی

شرایط کار در سوئیس برای شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متغیر می باشد. شمار شهروندان خارجی که در سوئیس کار می کنند محدود بوده و هر ساله مجوزهای کاری بر اساس آن صادر می گردد.

از جمله شرایط سخت کار در سوئیس که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نباید از آن چشم پوشی کنند، آگهی کاری است. دعوت نامه کاری یا پیشنهاد کاری از الزام موارد است که که کارفرما می بایست اثبات نماید که کار را در سوئیس آگهی کرده است و هیج نامزدی از سوئیس یا اتحادیه اروپا واجد شرایط کار در سوئیس نمی باشد.

شرایط کار و حقوق کارکنان خارجی باید با استانداردهای محلی و صنعتی خاص مطابقت داشته باشد. متقاضیان می بایست دارای مدرک تحصیلی و حرفه ای مورد نیاز برای موقعیت کاری در سوئیس باشد. افراد که تمایل به کار در سوئیس می باشد می بایست از معیارهای خاص برخوردار باشند. سن مناسب، مهارت زبان، تحصیلات و سوابق کاری از جمله موارد مورد ارزیابی کارفرما و اداره کار سوئیس در خصوص صدور ویزای کار می باشد.

مجوز کار و اخذ ویزا

همانطور که گفته شد شهروندان اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو EFTA نیازی به اخذ ویزای کار در سوئیس جهت اشتغال ندارند و می توانند برای کار در موقعیت های کاری کمتر از 90 روز بدون دریافت اجازه کار هم مشغول به کار شود. ناگفته نماند که شهروندان اتحادیه اروپا برای اخذ مجوز کاری بیش از سه ماه نیاز به مجوز کاری و اجازه اقامت خواهند داشت. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا جهت اشتغال در سوئیس از ابتدای امر نیاز به اخذ مجوز کاری و اجازه اقامت و پیشنهاد کاری می باشد.

الزامات زبان

کشور سوئیس از جمله کشورهای مشهور چند زبانه می باشد. الزام ارائه مدرک زبان با توجه به موقعیت و منطقه کاری متفاوت می باشد. متقاضیان کار در سوئیس می بایست با توجه به منطقه کاری نسبت به اخذ مدرک زبان اقدام داشته باشند.

فرصت های شغلی سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای کوچک صنعتی می باشد که در سایر کشورهای اروپایی چشم گیر است. در حال حاضر نیمی از درآمد صادرات سوئیس از طریق مهندسی مکانیک، برق و مواد شیمیایی می باشد. بنابراین کارکنان ماهر در مهندسی و فن آوری، داروسازی، مشاوره، بانکداری، بیمه، فناوری اطلاعات، تحلیلگران مالی، تحلیلگران کسب و کار و تحلیلگران سیستم به مراتب عمده مشاغلی هستند که از بازار کار گرمتری در سوئیس برخوردار می باشند.

تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس از مواردی می باشد که توانسته جزء کم دردسرترین طرق مهاجرتی این کشور محسوب شود. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل از مزیت و برجستگی های قابل ذکری برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا برخوردار می باشد. یکی از مزیت های اصلی مهاجرت تحصیلی به این کشور برخوداری از شرایط کار در سوئیس و بخصوص اقامت دائم و تابعیت سوئیس است. در خصوص اخذ اطلاعات تکمیلی در باب شرایط تحصیل درسوئیس میتوانید از مشاوره تخصصی وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سقیران سروش سعادت بهرمند شوید.

همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت و روزنامه های اصلی از آگهی های درخواست نیروی کار در سوئیس همانند کار در آلمان مطلع گردید. تقریبا 40 درصد از نیروهای کار در این کشور را صنایع تشکیل می دهند، البته از آن سو هم باید بدانید در بسیاری از مناطق که نرخ بیکاری بالا و نزدیک به 5 درصد بوده بیشترین جمعیت افراد بیکار را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

ساعات کاری در سوئیس و ایام تعطیل

طبق قوانین اداره کار بیشترین ساعات کاری در هفته در سوئیس از 45 ساعت بیشتر تجاوز نمی کند، البته بیشتر افراد در روزهای دوشنبه تا جمعه 40 ساعت مشغول به کار هستند، همه کارمندان حق 4 هفته تعطیلات در سال دارند و تعطیلات عمومی نیز 5 روز در سال است. با توجه به اینکه بسیاری از کمپانی های معتبر جهانی در سوئیس واقع شده اند بسیاری از آنها دوره های کارآموزی را با همکاری نظام آموزشی در دانشگاه ها و مدارس ارائه می دهند،

برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به صنایع توریسم، بیمه و بانکداری و اکثر رشته های مدیریتی و بیزینس در دوره های کوتاه مدت تا مقاطع دانشگاهی کورس تئوری و عملی برگزار می کنند. این کمپانی ها نیروی کار مورد نیاز را از آموزش دیده های همین دانشگاه ها و کالج ها انتخاب می نمایند، افرادی که توانایی پرداخت شهریه حضور در این کلاس ها را دارند می توانند از این طریق یک راه ایده آل برای رسیدن به یک موقعیت اشتغال و در نهایت ویزای کاری و اقامت در سوئیس دست یابند.

وکلا و کارشناسان ما در موسسه سفیران سروش سعادت مفتخر به در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب کار در سوئیس می باشد. مهاجرت به سوئیس از طریق کار از جمله طرق مهاجرتی برتر محسوب می گردد. توصیه وکیل مهاجرت ما به شما متقاضیان اخذ اقامت از طریق کار مهاجرت به کشورهای هم تراز سوئیس می باشد با این تفاوت که در این گزینه ها اخذ فرصت کاریابی برای ایرانیان امکان پذیر می باشد.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#کار_در_سوئیس

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده