ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 110
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 53
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 464
  • بازديد ماه : 1,386
  • بازديد سال : 11,311
  • بازديد کلي : 58,340
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.16.47.74
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اینکه تابعیت کشور هند از طریق تولد چگونه و بر اساس کدام نظام (خون یا خاک) ممکن است در سال ۲۰۱۹ کسب شود را با هم بررسی خواهیم کرد.

همواره دو نظام عمده برای اخذ تابعیت یک کشور از طریق تولد وجود داشته است که عبارتند از نظام خون و نظام خاک. از آنجا که اخذ تابعیت یک کشور دیگر، همواره با پیچیدگی های قانونی همراه است پیشنهاد می دهیم از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت اخذ نمایید.

قانون اخذ تابعیت ۱۹۵۰

طبق قانون تابعیت کشور هند از طریق تولد، فرد متولد شده در هند یک شهروند هندی از همان زمان تولد محسوب می شود اگر: بین تاریخ 26 ژانویه 1950 تا 30 ژوئن 1987 متولد شده باشد. در حقیقت طبق این قانون هر کسی که در این تاریخ در هند زندگی می کرد، شهروند این کشور محسوب می شد.

مطابق قانون مدنی هند مصوب  ۱۹۵۰، شهروندی هندوستان از طریق تبار به فردی که در خارج از هند متولد شده باشد در صورت وجود شرایط زیر تعلق می گیرد:

الف) در 26 ژانویه سال 1950 یا بعد از آن، اما قبل از (اصلاحیه) قانون تابعیت سال 1992، شهروندی هند را از طریق زادگاه پدرش که در هنگام تولد شهروند هند بوده کسب کرده باشد؛ یا

ب) پس از چنین تاریخی، در هنگام تولد شهروند هندوستان خواهد بود؛ اگر یکی از والدینش در هنگام تولد شهروند هند بوده باشد.

در این قانون تصریح می شود که اگر شخص با توجه به بند الف طالب کسب شهروندی هند باشد باید تولدش یک سال و نیم پس از لازم الاجرا شدن این قانون، در هر یک از کنسولگری های هند ثبت شده باشد؛ یا پدرش، در زمان تولدش، در خدمت تحت حکومتی در هند بوده باشد.

اصلاحیه قانون ۱۹۹۲

بر اساس اصلاحیه قانون تابعیت کشور هند از طریق تولد اگر هر یک از والدین، شهروند هندوستان باشد، این شخص نباید به دلیل این امر شهروند هند محسوب شود، مگر اینکه:

الف) تولد او در یک کنسولگری هندی در مدت یکسال از وقوع آن یا پس از لازم الاجرا شدن قانون شهروندی 1992 – هر کدام که بعدا یا با اجازه دولت مرکزی به وقوع پیوندد – پس از پایان دوره مذکور ثبت شود ؛ یا

ب) هر یک از والدین او، در زمان تولد او، در خدمت تحت حکومت هند بوده باشند. اگر دولت مرکزی چنین صلاح دانشته باشد، به منظور دستیابی به هدف قانون مند کردن اعطای تابعیت هند از طریق تولد باید با مجوز دولت ثبت شود.

تولد بین سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴

برای افرادی که بین تاریخ 1 ژوئیه 1987 و 2 دسامبر 2004 متولد شده باشند، تابعیت کشور هند از طریق تولد زمانی اعطا خواهد شد که حداقل یکی از والدین کودک شهروند هند بوده باشد و در هند نیز متولد شده باشد. برای افرادی که پس از 3 دسامبر 2004 متولد شده اند، تابعیت کشور هند از طریق تولد زمانی اعطا می شود که هر دو والدین شهروند هند بوده باشند یا یکی از والدین شهروند هند و دیگری دارای اقامت قانونی در هند بوده باشد.

شرایطی که تا کنون ذکر شد در زمینه اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد برای فرزند دیپلمات ها یا اشغالگران بیگانه و دشمن و همچنین پناهجویان قابل تسری نخواهد بود.

انتخاب شهروندی

یک کودک متولد هند به صورت خودکار شهروندی هند را به دست می آورد اگر والدین وی نیز هندی باشد. برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند تابعیت کشور هند از طریق تولد را بررسی نمایند باید خاطر نشان کرد که از آنجایی که هند تابعیت مضاعف و دوگانه را نمی پذیرد لذا باید بدانید فرزند متولد در هند تنها می تواند تابعیت هندی داشته باشد و اگر بخواهد تابعیت کشور دیگری را داشته باشد ابتدا باید تابعیت هند را ترک نماید.

بنابراین از آنجا که هند اجازه نمی دهد تابعیت دوگانه به فرد اعطا شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام شهروندی را می خواهید به فرزندتان ارائه دهید.

مجوز خروج و ویزا مجدد کوتاه مدت

با در نظر گرفتن این که الزامات اولیه را برای اخذ تابعیت کشور هند از طریق تولد برآورده می کنید و برای شهروندی هند اقدام می کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به طور قانونی در هند به رسمیت شناخته شده باشد. حصول اطمینان از این بخش برای زمانی که شما می خواهید هند را ترک کنید یک پیشنیاز محسوب می شود.

راه حل انجام این کار این است که درخواست ویزای ترک کشور  و یا مجوز خروج را در دفاتر محلی (دفتر ثبت نام منطقه ای خارجی) ثبت کنید. توجه داشته باشید که تنها پس از اخذ گذرنامه برای فرزندتان می توانید این کار را انجام دهید.

ویزای خروج یک علامت در گذرنامه فرزند شما همراه با 2 قطعه کاغذ است که در اولین خروج فرزند شما صادر می شود، و همچنین به عنوان کپی کاغذی از ویزای فرزند شما برای ورود مجدد به حساب می آید. هنگامی که گذرنامه برای فرزندتان صادر شد، این سند برای مدت یک سال معتبر خواهد بود. ویزای خروج بلافاصله صادر می شود.

ویزای بلند مدت برای دیدار و اقامت هند

هنگامی که یک ویزای خروج دریافت کردیم، قادر به سفرهای کوتاه مدت خارج از هند خواهید بود. به طور موازی، می توانید برای کارت OCI درخواست دهید. فرایند درخواست OCI ممکن است سه ماه طول بکشد. کارت OCI نزدیکترین معادل تابعیت دوگانه است.

دارنده کارت های OCI حق زندگی و کار در هند را به طور نامحدود و درست همانند شهروندان هندی در تمام حوزه های زندگی، به جز حق داشتن دفتر سیاسی و مالکیت زمین های کشاورزی دارد. افراد نیز می توانند برای دریافت کارت  OCI خود در دفتر ثبت نام خارجیان درخواست کنند. درخواست برای دریافت کارت OCI مادامی که قصد ندارند به هند سفر کنند یا در این کشور کار یا زندگی کنند، اجباری نیست.

اگر فرزند اشخاص موفق به اخذ تابعیت هند شده باشد افراد برای سفر به هند قادر به اخذ یک ویزای توریستی طولانی مدت خواهند بود.

چنانچه به دنبال مهاجرت به هند از طریق تولد فرزند و کسب اقامت هند هستید و از اینرو در پی اطلاعات حقوقی تابعیت درباره هند هستید، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تابعیت_کشور_هند_از_طریق_تولد 
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده