ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 158
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 58
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 512
  • بازديد ماه : 1,434
  • بازديد سال : 11,359
  • بازديد کلي : 58,388
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.133.139.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل در کره جنوبی 2019 فرصتی بی نظیر در خصوص تحصیل در کشوری با اقتصاد قوی می باشد که بیشترین میزان سرمایه گذاری در بخش آموزش را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری و رشد و نوآوری و فن آوری به این معنی است که این کشور به عنوان یکی از چهار اقتصاد آسیایی ببر در کنار هنگ کنگ، سنگاپور و تایوان شناخته می شود. کره جنوبی در سال 1984 به کشوری جداگانه و مستقل تبدیل شد که در میان همسایگان خود به صورت قابل توجهی متفاوت بوده است و تحت عنوان نیروگاه آسیا نیز شناخته شده است.

فن آوری، آموزش و گردشگری از جمله حسن های این کشور محسوب می گردد که توانسته به این کشور لقب ببر آسیا را اختصاص دهد. ما در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نیز نگارش شده است به سوالات افراد در خصوص شرایط  تحصیل در این کشور نیز می پردازیم که امید است تا با مطالعه این مقاله پاسخ سوال هایتان را بیابید. آیا به کشورهای شرق آسیا خصوصا کره جنوبی علاقه مند هستید؟ آیا تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی را دارید؟ آیا از انواع بورس های کشور کره جنوبی نیز مطلع هستید؟

درباره کشور کره جنوبی

بطور رسمی نام این کشور جمهوری کره است اما عموما تحت عنوان کره جنوبی یا کره از آن یاد می شود. پایتخت کره جنوبی سئول است و بخاطر جمعیت بیش از 10 میلیونی آن در گروه کلان شهرها طبقه دبندی می شود. تنها مرز زمینی جمهوری کره با کشور کره شمالی است. در غرب این کشور بعد از دریای زرد چین قرار دارد و ژاپن آن سوی دریای ژاپن و در شرق کره جنوبی واقع شده است. واحد پول این کشور وون است و علامت اختصاری آن KRW می باشد.

کره جنوبی که در سال 1948 از کره شمالی جدا شد، به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به همسایه شمالی خود توسعه پیدا کرده و پیشرفت نمود بطوریکه امروزه به عنوان یک کشور فوق العاده قدرتمند آسیایی در زمینه های متعددی از جمله تکنولوژی، تحصیلات و گردشگری شناخته می شود. با نظر به رویکرد این کشور و نگاه فوق العاده مثبت آن به پیشرفت و مدرنیزاسیون در کنار حفظ سنت و فرهنگ خود، این ببر آسیایی جذابیت های بالایی برای دانشجویان بین المللی دارد و جالب است بدانید که سئول، پایتخت کره جنوبی در حال حاضر در میان بهترین شهرهای دانش آموزی و دانشجویی دنیا قرار دارد.

در سال 2004 دولت کره جنوبی هدف گذاری نمود به این صورت که تا سال 2012 بتواند 100.000 دانشجوی خارجی جذب کند و تا سال 2011 بیش از 85.000 دانشجو از 171 کشور مختلف در این کشور مشغول به تحصیل بودند. و در حال حاضر هدف این کشور جذب 200.000 دانشجوی خارجی تا سال 2020 است. با توجه به هدف این کشور برای بین المللی شدن، تعداد بسیار زیادی از دانشگاه های کره جنوبی از جمله دانشگاه یونسی در حال افزایش مساحت خود و ایجاد کمپس های بین المللی هستند تا بتوانند پاسخگوی درخواست های بیشمار از سوی دانشجویان باشند.

شرایط تحصیل در کره جنوبی

بطور کل می توان چنین گفت که تحصیل در کره جنوبی تجربه فوق العاده ای است. خصوصا زمانی که اشخاص مشتاق آشنایی با فرهنگ و زبان دیگری باشند. حضور در کره جنوبی فرصتی استثنایی برای افراد است تا بواسطه آن بتوانند لحظه ها و اتفاقات منحصر به فردی را تجربه کنند. اشخاصی که مشتاق تحصیل در کره جنوبی هستند، چند نکته وجود دارد که لازم است، بدانند.

زمانی که صحبت از جذب دانشجوهای خارجی می شود باید به این مسئله اشاره کرد که دانشگاه های کره ای بسیار رقابتی عمل می کنند. در حقیقت با جذب دانشجوهای خارجی می خواهند به استانداردهای جهانی دست یابند و اشخاص نیز به آنها کمک می کنند تا تصویر بین المللی خوبی در دنیا از خود به نمایش بگذارند.

علاوه بر این دانشجوهای خارجی منبع درآمد خوبی برای دانشگاه ها به شمار می آیند. همچنین دانشگاه ها این اجازه را دارند که هر تعداد می خواهند دانشجوی بین المللی ثبت نام کنند. (مگر در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش کره اعلام نماید که تعداد مشخصی دانشجوی کره ای حتما می بایست در دانشگاه مشغول به تحصیل باشند.) این بدین معناست که تقریبا تمام دانشگاه های کره ای از حضور دانشجویان بین المللی استقبال خواهند نمود.

زبان کره ای جهت تحصیل در کره جنوبی

احتمالا دانش جویان مجبور خواهند شد به زبان کره ای صحبت کنند. دانش جویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، دانستن زبان انگلیسی برای ثبت نام در اکثر دانشگاه ها کافی خواهد بود. اما اگر تمایل به ثبت نام بعنوان یک دانش آموز یا دانشجوی مقطع کارشناسی را دارند می بایست به زبان کره ای یک تسلط نسبی داشته باشند. در واقع بیشتر دانشگاه های کره ای از افراد نیز می خواهند که به آنها مدرک (TOPIK (Test of Proficiency in Korean ارائه کنند. اشخاث می بایست نمره حداقلی 4 را در آن کسب نمایند. در مقطع ارشد هم وضعیت تقریبا به همین صورت است اگرچه بعضی دانشگاه ها و رشته ها برای افراد امکان تحصیل به زبان انگلیسی را هم فراهم می کنند.

زبان انگلیسی جهت تحصیل در کره جنوبی

بین 25 تا 30% کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. برای رسیدن به سطح استانداردهای جهانی، در تعداد زیادی از کلاس های دانشگاه های کره ای تدریس به زبان انگلیسی انجام می پذیرد. این مسئله در خصوص اکثر قریب به اتفاق رشته ها (به استثنای رشته زبان کره ای) صدق می کند. اما لازم است به این نکته توجه گردد که هر چند اساتید به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما مهارت خیلی بالایی در این زبان ندارند و به همین جهت و علاوه اینکه انگلیسی را با لهجه کره ای صحبت می کنند.

هزینه های زندگی و تحصیل در کره جنوبی

هزینه تحصیل در این کشور بطور قابل ملاحظه ای ارزان قیمت است. متوسط هزینه شهریه 1 سال در یک دانشگاه کره ای 6.700.000 KRW (معادل 6.000 $) است. تهیه خوابگاه دانشجویی هم حدودا 700.000 KRW (معادل 625 $) هزینه در بر خواهد داشت. دبیرستان های کره ای به ندرت ترکیبی از مقاطع تحصیلی مختلف اند بنابراین بسیاری از کره ای ها با ورود به دانشگاه اولین بار است که در فضایی کنار گروه های سنی مختلف قرار می گیرند.

سال پایینی ها هم چنین سال بالایی ها را بعنوان راهنمای خود می دانند و در اکثر مواقع همان کاری را می کنند که بزرگترها به آنها می گویند، انجام دهند. و با توجه به اینکه کره ای ها قبل از ورود به دانشگاه تقریبا همیشه بسیار سخت درس خوانده اند دانشگاه فشار بسیار کمتری برای آنها دارد و در نتیجه اکثر اوقات بسیار بیشتر از دانشجوهای کشورهای دیگر به جشن، تفریح و خوشگذرانی می پردازند.

خوابگاه های دانشجویی معمولا ارزان ترین گزینه برای اقامت محسوب می گردد که معمولا هزینه ای به طور میانگین 280 الی 1.300 $ در هر ترم را به خود اختصاص می دهد. شاخص هزینه های زندگی در کره جنوبی به میزان 77.35% بالاتر از ایران است. اجاره منزل در این کشور نیز 37.31% بالاتر نیز می باشد.

انواع بورس تحصیلی در کشور کره جنوبی

در حال خاضر بیش از 123.000 دانشجو خارجی در جال تحصیل در کره جنوبی نیز هستند. دولت این کشور در حال افزایش این میزان دانشجو در سال های متوالی نیز می باشد. بورسیه های تحصیلی در این کشور برای دانشحویان بین المللی به طور گسترده ای نیز مهیا می باشد و از 30% و گاهی اوقات ال 100% هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. بورسیه تحصیلی در کشور کره جنوبی 3 نوع دارد که در این نوشتار به این موارد نیز پرداخته می شود.

بورس دولتی کشور کره جنوبی

بورس دولتی که از سوی دولت کره جنوبی به دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری جهت بالاتر بردن سطح دانشگاه های کره و دوستی متقابل با کشورهای دیگر اعطا می شود. این بورس بدین صورت است که در سایت سفارت قرار می گیرد (برای مقطع کارشناسی حدودا در ماه سپتامبر و برای مقطع ارشد و دکتری در ماه فوریه) و از دانشجویان خواسته می شود تا در تاریخ اعلام شده مدارک خود را به سفارت کره جنوبی در تهران ببرند. از بین این افراد تعدادی برای مصاحبه انتخاب می شوند و در ایران بعد از مصاحبه معمولا 2 نفر در مقطع کارشناسی، 2 نفر در مقطع ارشد و 2 نفر در مقطع دکتری بورس می شوند.

این بورس بهترین بورس کره است زیرا علاوه بر تمام شهریه و هزینه های دانشگاه و خوابگاه، حقوق ماهیانه و هزینه بلیط  هم توسط دولت کره پرداخت می شود. همچنین به هزینه دولت یکسال ابتدایی بعد از ورود به کره می بایست به تحصیل زبان کره ای بپردازند مگر اینکه 6 یا TOPIK 5 ارائه دهند. اما لازم است توجه داشت که این بورس بسیار رقابتی است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که در دوره زبان کره ای افراد به هیچ وجه اجازه کار ندارند و در صورت سر پیچی و باخبر شدن دولت، از بورسیه مربوطه محروم می شوید.

بورسیه دانشگاه در کره جنوبی

بورس دانشگاه که برای استفاده از آن می بایست سایت دانشگاه های مختلف را جستجو کرده و در تاریخی که مشخص می کنند مدارک خود را برای آنها ارسال نمایند. بعضی دانشگاه ها با توجه به رزومه حتی ممکن است تا 100% اشخاص را بورس کنند، اما دراین حالت تامین خوابگاه و سایر هزینه ها بر عهده اشخاص است.

بورسیه از طریق مکاتبه در کره جنوبی

بورس از طریق مکاتبه با اساتید این روش که به احتمال زیاد برای افراد بسیار آشنا است و در مقاطع ارشد و بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد و به این صورت است که افراد باید ایمیل استادی در دپارتمان مورد نظر در دانشگاه های مختلف را پیدا کرده و سعی کنند نظر اساتید را جلب نمایید تا همه یا بخشی از هزینه شهریه را تامین نمایند.

تحصیل در کره جنوبی

دانشگاه ها جهت تحصیل در کره جنوبی

با بیش از 370 مرکز ارائه دهنده تحصیلات تکمیلی رسمی، کره جنوبی گزینه های فراوانی برای پیشنهاد به دانشجویان بین المللی دارد. از دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی می توان به دانشگاه یونسی، دانشگاه هانیانگ، دانشگاه کیونگ هی و دانشگاه ایوها (که به بانوان اختصاص دارد) اشاره نمود که تمامی این دانشگاه ها بجز کیونگ هی که در پایتخت واقع شده است نشان دهنده این امر است که در میان شهرهای کره، سئول بالاترین سطح تحصیلات را ارائه می نماید. لیست دانشگاه های مورد تایید در این کشور عبارت اند از:

  • Chugye University for the Arts
  • Dongguk University
  • Dongduk Women’s University
  • Duksung Women’s University
  • Chungang University
  • Ewha Womans University

دانشگاه سئول کره جنوبی

بالاترین رنک را در میان دانشگاه های کشور کره جنوبی، دانشگاه سئول دارد و در رنکینگ QS جهانی (QS World University Rankings 2018) نیز رتبه 36 را داشته و رتبه 11 را در میان دانشگاه های آسیایی (the QS Asia University Rankings) کسب کرده است. این دانشگاه تحصیلات آزاد تحقیق محور را برای دانشجویان از مقطع لیسانس تا دکتری پوشش می دهد. این دانشگاه 2 محوطه در شهر سئول دارد، یکی در گوانک در قسمت جنوبی شهر و یکی در مرکز شهر در منطقه جونگنو که بزرگترین محوطه دانشگاهی در پایتخت است.

(KAIST (Korea Advanced Institute of Science & Technology

این دانشگاه که در شهر زیبای دائه جئون قرار گرفته است، دومین دانشگاه از لحاظ رنکینگ، در میان دانشگاه های کره است. این موسسه که تعداد دانشجویان آن در حال حاضر بالای 10 هزار نفر است، اولین موسسه علوم پایه و مهندسی کره است و رنکینگ 95 جهانی و چهارم آسیایی را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین در QS Top 50 Under 50 که اختصاص به دانشگاه های برتر دنیا که کمتر از 50 سال از تاسیس آنها گذشته است، دارد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. اغلب برنامه ها در این موسسه آموزش عالی در حوزه علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات می باشد و این دانشگاه در 9 رشته جزو 50 موسسه برتر علمی دنیا است.

اگر از قطار استفاده نمایید این دانشگاه تنها 2 ساعت با پایتخت فاصله دارد. شهر دائه جئون در واقع پنجمین متروپلیس بزرگ کره جنوبی بوده و یکی از شبیه ترین نمونه هایی آسیایی سیلیکون ولی آمریکا است.

دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ (POSTECH)

دانشگاه دیگری که برنامه ای علوم و فناوری محور ارائه می دهد، دانشگاه POSTECH است که یک دانشگاه خصوصی است و رنک 137 دنیا و 12 آسیا را دارد. همچنین این دانشگاه در طبقه بندی QS که مربوط به 50 دانشگاه برتری است که کمتر از 50 سال قدمت دارند رتبه پنجم را دارد. این دانشگاه علاوه بر تمام امکانات معمول شامل محل زندگی برای دانشجویان، کافی شاپ و… ، مجهز به یک کتابخانه دیجیتال، یک مجموعه ورزشی، باغ و باغچه های زیبا و آب نماها و … است.

دانشگاه کره جنوبی

این دانشگاه که رتبه 201 در دنیا و 16 آسیا را دارد با دانشگاه یونسی در رقابت است و بعنوان مثال این مسئله را می توان در رقابت های ورزشی که بین این 2 دانشگاه برگزار می شود، مشاهده کرد. کالج حقوق این دانشگاه بابت داشتن برترین دوره های حقوق کشور مشهور است. علاوه بر این در زمینه های مهندسی شیمی، سیاست اجتماعی و اجرا، زبان های مدرن، علوم سیاسی و مدیریت سرگرمی رنک وجایگاه بالایی دارد. دانشگاه کره در شهر سئول واقع شده و تنها چند دقیقه با رستورانهای مشهور، مغازه ها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی شامل یک معبد مشهور که مختص بودایی ها است، فاصله دارد.

دانشگاه سونگ کیونکوان کره جنوبی

امسال این دانشگاه رتبه 111 جهانی و 18 آسیایی را به خود اختصاص داد. دانشگاه سونگ کیونکوان موسسه خصوصی دیگری است که 2 محوطه دانشگاهی دارد، یکی که مختص دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی است و در سئول واقع شده است، و یکی که برای رشته های علوم طبیعی است و در جنوب سوون واقع شده است. این دانشگاه قدمت بسیار بالایی دارد و امروزه حدود 34.000 و 700 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه سونگ کیونکوان یکی از بهترین ها در رشته های پزشکی در کره است. همچنین در 29 رشته، این دانشگاه در گروه بهترین های دنیا قرار می گیرد.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل یکی از سایر راه های اخذ اقامت این کشور محسوب می گردد که سالانه مورد توجه نیز قرار گرفته است. این کشور آسیایی با در نظر گرفتن بورس های تحصیلی به منظور پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در کره جنوبی مفتخر به پذیرا دانش جویان خارجی نیز کی باشد. اشخاص متقاضی نیز می توانند در خصوص تکمیل آگاهی خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز تماس بگیرند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تحصیل_در_کره_جنوبی
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده