ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 78
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 9
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 898
  • بازديد ماه : 1,820
  • بازديد سال : 11,745
  • بازديد کلي : 58,774
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.37.240
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

فرصت تحصیل در اسپانیا در سال 2019 ضمن آموزش در محیطی استاندارد نیز می تواند باعث احذ اقامت این کشور زیبا و پیشرفته باشد. سواحل شاداب، سبک زندگی اسپانیایی و غذاهای فوق العاده، اسپانیا را به یک مقصد تابستانی بسیار محبوب در بین تمام مردم جهان تبدیل کرده است. اسپانیا سرزمین قلعه های سنگی، آثار تاریخی و شهرهای مدرن است که در جنوب غربی اروپا بین فرانسه و پرتغال واقع شده است و تاریخ طولانی آن تحت تاثیر فرهنگ های بسیاری قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات کامل در مورد تحصیل در اسپانیا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

تحصیل در کشور اسپانیا

دانش آموزانی که تحصیل در اسپانیا را دنبال می کنند می توانند با روحیه اسپانیایی آشنا شوند که در تعریف آن گفته می شود کودکی بازیگوش با حکمت یک بزرگسال است. تحصیل در این کشور یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در اسپانیا دنبال می کنند، از سراسر دنیا به این کشور می آیند. سیستم آموزشی این کشور در طول سال ها پیشرفت زیادی کرده است. در 25 سال گذشته با افزایش هزینه ها و اصلاحات آموزشی استاندارد تحصیل در اسپانیا بسیار بهبود یافته است.

طی ارزیابی که سازمان OCED در سال 2015 بین 70 کشور در 15 سال گذشته به عمل آورده است، عملکرد اسپانیا در ریاضیات، خواندن و علوم از میانگین متوسط آمار این سازمان بالاتر است. این کشور رتبه 32 در بین 70 کشوری که مورد مطالعه قرار گرفته است را بدست آورده است. اسپانیا به ویژه از لحاظ احساس وابستگی دانشجویان به مدارس رتبه اول را در بین تمام کشورها بدست آورده است.

ساختار سیستم آموزشی اسپانیا

آموزش در اسپانیا تا قبل از 6 سالگی به عنوان آموزش ابتدایی و یا مهد کودک شروع می شود و کودکان به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول آموزش ابتدایی از 3 سالگی شروع می شود و گروه دوم از سن 3 تا 6 سالگی است. از 6 تا 16 سالگی به دو گروه تقسیم می شوند. دوره آموزش ابتدایی برای دانش آموزان 6 تا 12 ساله است. دوره دوم آموزش متوسطه که برای دانش آموزان 12 تا 16 سال است.

سطح بعدی آموزش که چرخه آموزش متوسطه نامیده می شود و این سطح دارای دو مرحله است؛ مدرک کارشناسی که مدت 2 سال به طول می انجامد. دروسی که در این مقطع مورد مطالعه قرار می گیرد شامل هنر، علوم پایه، علوم انسانی، ارتباطات اجتماعی و تکنولوژی است.

سطح دوم آموزش برای دانشجویانی است که برای مشاغل خاصی تحصیل می کنند و اغلب برای دانشجویانی است که علاقه کمتری به تحصیلات آکادمیک دارند بعد از به دست آوردن مهارت کافی در این سطح دانشجویان اجازه اشتغال به کار به عنوان نیروی کار ماهر را بدست می آورند. ممکن است بسیاری از مردم تصور کنند تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی بهترین انتخاب فردی است که به عنوان یک تبعه خارجی قصد تحصیل در اسپانیا را دارند اما این بدین معنی نیست که این تنها راه برای تحصیل اتباع خارجی است در حقیقت اشخاص متقاضی نیز می توانند در همه سطوح آموزشی تحصیل خود را در این کشور آغاز نمایید، حتی اگر هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده اید.

تحصیل دبیرستان در اسپانیا

نیازی نیست که لزوما به عنوان یک دانشجو در خارج از کشور به تحصیل مشغول شوید. شما می توانید حتی در برنامه های فوق العاده تابستانی خارج از کشور برای چند هفته تا یک سال شرکت داشته باشید. تحصیل در خارج از کشور در مقطع دبیرستان راهی عالی برای ایجاد تمایز بین شما و اشخاصی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند و یک تجربه خوب برای تمرین مستقل شدن و تنها زندگی کردن است.

برنامه های بنیادین، برنامه های تعیین هدف اسپانیا

برنامه های بنیادین و برنامه های تعیین هدف برنامه هایی هستند که پس از طی مقطع دبیرستان افراد نیز می توانند خود را برای دانشگاه آماده کنند. افرادی که به عنوان یک تبعه خارجی تحصیل می کنند، شرکت در برنامه های بنیادین و برنامه های تعیین هدف به اشخاص کمک خواهد کرد تا زبان خود را تقویت کنند؛ اشخاص را با سیستم آموزشی آن کشور آشنا خواهند کرد و به دانشجویان اجازه پیشرفت بیشتر در درج مقاطع علمی و تحصیلی خواهند داد.

دوره کاردانی در اسپانیا

کاردانی مدرکی است که ممکن است توسط برخی دانشجویان قبل از مدرک لیسانس اخذ گردد یا به صورت پیوسته یک مرحله با مدرک لیسانس طی شود. دریافت این مدرک در ایالات متحده رایج است و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد که معمولا 2 الی 4 سال به طول می انجامد و بهترین فرصت برای تحصیل دانشجویان خارجی قبل از مدرک لیسانس می باشد. تحصیل در این دوره ها به منظور مهارت آموزی برای دانش آموزان خارجی می باشند که تمایل به به بازار کار این کشور را دارند.

تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به مدت یک سال در خارج از کشور برای دریافت مدرک کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) ممکن است راهی عالی برای تکمیل تحصیلات افراد در خارج از کشور خود باشد، اما این تنها راهی نیست که افراد بتوانند لیسانس خود را در خارج از کشور دریافت کنند. دوره کارشناسی در اسپانیا 3 الی 4 سال به طول می انجامد که به زبان اسپانیایی نیز تدریس می گردد. تحصیل در این دوره چشم اندازی ایده آل برای دانشجویان با مدرک لیسانس نیز می باشد زیرا سپری کردن تحصیلات کالج در این کشور نیز منجر به موفقیت در روند ویزا برای دانشجویان نخواهد بود. همچنین اگر افراد فرصت تحصیل در مدرسه را در طول سال تحصیلی نداشته باشند، می توانند یک برنامه تابستانی در سطح خود انتخاب کنند که اشخاص متقاضی  را در ورود به این مقطع یاری رساند.

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

آموزش عالی در اسپانیا در حال حاضر با کیفیت و با شبکه های گسترده ای از موسسات مشهور است. امروزه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا مهیا می باشد.  از انرژی های تجدید پذیر به روش های جدید پیوند عضو، دانشگاه های اسپانیا و تحقیقات آنها تاثیری در سراسر جهان دارند، بنابراین جای تعجب نیست که بیش از 50،000 دانشجوی بین المللی هر سال به دنبال استادان اسپانیایی می گردند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در اسپانیا 1 الی 2 سال طول می انجامد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به دو زبان انگیسی و اسپانیایی تحصیل می گردد که با دوچندانی درخواست پذیرش در این مقطع برای افراد نیز شده است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از مزیتی نظیر ورود به مقطع دکتری بدون آزمون ورودی نیز برخوردار است، که نباید از آن چشم پوشی کرد.

تحصیل دکتری در اسپانیا

طول دوره دکتری در اسپانیا 5 ساله است. تحصیل دکتری در اسپانیا همانند سایر کشورهای جهان دوره های تحقیقاتی می باشد. پس از اتمام سال سوم دانشجویان نیز می توانند از پایان نامه خود دفاع کنند. تحصیل در این مقطع به نسبت رایگان می باشد و دانشجویان رتبه دار نیز می توانند با ارائه رزومه ای قوی (Curriculum Vitae) از شرایط بورسیه نیز برخودار شوند. تحصیل دکتری به زبان انگلیسی می باشد که می توان گفت افراد متقاضی می بایست این مورد را در نظر بگیرند.

اخذ بورسیه در اسپانیا

همان طور که در قسمت بالا نیز مطالعه فرمودید امکان اخذ بورسیه نیز در مقطع دکتری در اسپانیا روندی می باشد که در سال های متوالی نیز مورد توجه قرار گرفته است. ناگفته نماند که تحصیل در این مقطع و اخذ بورس روندی می باشد که افراد می بایست یکسری ویژگی مختص به خود را نیز داشته باشند. مدارک حائز اهیمت در باب اخذ بورسیه نیز عبارتنداز:

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین نظیر لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر
  • ارائه گواهی دال بر تسلط به زبان انگلیسی، حداقل IELTS:6.5
  • ارائه نامه ای در خصوص تائید استاد راهنما در کشور اسپانیا
  • ارائه مقالات بین المللی (ISI)
  • ارائه تالیفات کتب در صورت وجود

کار حین تحصیل در اسپانیا

برخورداری از مجوز کار حین تحصیل در اسپانیا از جمله امتیازات فوق العاده برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل نیز می باشد. مجوز کار حین تحصیل برای دانشجویان خارجی به منظور پوشش هزینه های تحصیل و زندگی است که با توجه به شرایط کاری این کشور برای دانشجویان نیز مدنظر قرار گرفته است. از جمله عواملی که در باب بازار کار در این کشور برای دانشجویان خارجی نیز شاخص می باشد، نرخ بیکاری است. میزان نرخ بیکاری این کشور به مقدار 13.9% در تاریخ ژانویه 2019 می باشد که دانشجویان نباید از آن چشم پوشی کنند.

میزان ساعات کاری برای دانشجویان خارجی در مقاطع مختلفی تحصیلی نیز متغیر است. کشور اسپانیا نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. مجوز کار برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با 20 ساعت در هفته و میزان ساعات کاری برای دانشجویان مقطع دکتری، به میزان حدودی 30 ساعت در هفته نیز می باشد. میانگین حقوق دانشجویان در باب کار حین تحصیل 8 الی 10 € در ازای هر ساعت است.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

زبان تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی می باشد و هیچ برنامه ای برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ندارند. میزان دوره های پزشکی در اسپانیا 6 سال و دندانپزشکی 5 ساله است. هزینه های تحصیل پزشکی در اسپانیا از دیگر مواردی می باشد که نباید نادیده گرفته شود. هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور به میزان 20.600 € در سال است. همانند سایر سیستم های تحصیلات پزشکی 2 سال اول تحصیل پزشکی، پیش بالینی است که بر دو دروس زیست، فیزیک و آناتومی تمرکز دارد. دو سال اول تحصیل پزشکی بالینی به زبان انگلیسی است و باقیمانده مدت تحصیلی نیز به زبان اسپانیایی است.

 

ویزای تحصیلی اسپانیا

همان طور که می دانید ادامه تحصیل در این کشور مورد استقبال افرادی از سرتاسر جهان نیز قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه های اسپانیا با هزینه های تحصیل و زندگی تقریبا مقرون به صرفه از سایر ویژگی های این کشور در باب تحصیل برای دانشجویان خارجی می باشد. اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا مستلزم اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه های این کشور می باشد که دانشجویان می بایست با پرداخت یک سال شهریه دانشگاه نسبت به اخذ پذیرش نهایی اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه گواهی دال بر پذیرش نهایی
  • ارائه مدارک شناسایی هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی به میزان 30.000 €
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی و به همراه ریزنمرات
  • ارائه گواهی پزشکی دال بر سلامت جسمی
  • ارائه گواهی نامه سو پیشینه

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

چشم انداز تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان از جمله مواردی است که مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. در حال حاضر می توان گفت که به میزان بیش از 30 دانشگاه دولتی و خصوص در این کشور نیز وجود دارد که از تائید وزارت علوم ایران نیز برخوردار هستند. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این کشور را دارند می بایست از مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی برخودار باشند. ناگفته نماند که در این کشور شرایطی در خصوص تحصیل بدون مدرک زبان نیز مهیا می باشد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا را دارند می بایست نسبت به اخذ پذیرش مشروط (Conditional Admission) اقدام نمایند.میزان هزینه های یک ترم دوره زبان در این کشور به میزان 2.000 € است.

هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا

آگاهی از هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا از مواردی است که دانشجویان و متقاضیان مهاجرت به این کشور می بایست مدنظر قرار دهند. شاخص هزینه های زندگی در اسپانیا 46% بیشتر از ایران می باشد. هزینه زندگی در این کشور یکی از پایین ترین ها در اروپای غربی است. هزینه های زندگی در این کشور به طور میانگین ازماهی 1.000 الی 1.200 € می باشد.

هزینه های تحصیل در اسپانیا با توجه به نوع مقطع تحصیلی نیز متغیر می باشد.  متقاضیانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های معتبر مورد تائید اخذ کرده اند نیز می توانند برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز اقدام نمایند. هزینه های تحصیل در این کشور در یکسری از دانشگاه نیز از 2.000 € آغاز می گردد. تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی با میانگین هزینه های 6.000 الی 8.000 € در دانشگاه های دولتی می باشد. در صورتیکه هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوص به میزان 5.500 الی 18.000 € در سال است. تحصیل در مقطع دکتری در این کشور با حداقل 700 € در سال و به زبان انگلیسی نیز انجام پذیر می باشد.

تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اتحادیه اروپا از جمله رویا دانشجویان نیز می باشد. سیستم آموزش کشورهای اتریش، آلمان، نروژ و فرانسه در اتحادیه اروپا برای دانشجویان خارجی نیز رایگان است. با توجه به در نظرگرفتن شرایط لازم برای اخذ پذیرش از این کشور، می توان به شرایط سخت اخذ پذیرش و در انتها ویزا اشاره کرد. دانشجویان علاقه مند نیز می توانند در خصوص تحصیل ریگان از کشورهای واسط یا از دوره های زبان آموزی این کشورها نیز استفاده کنند. متقاضیان علاقه مند نیز می توانند در خصوص تکمیل اطلاعات خود در این باب با موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند. تحصیل در اسپانیا نیز کم هزینه می باشد. امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی این کشور نیز فرصت تحصیلات رایگان را مهیا می نماید.

دانشگاه های اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای توریستی و پر جاذبه در اتحادیه اروپا می باشد که با قرار گیری دانشگاه هایی با اعتبار جهانی خوب توانسته است جذابیت خود را برای متقاضیان تحصیلی نیز دوچندان نماید. در مجموع میتوان گفت 13 دانشگاه کشور اسپانیا در رتبه بندی QS در سطح جهان در بین 500 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارند. در ادامه متن نیز به معرفی دانشگاه های اسپانیا نیز خواهیم پرداخت که عبارتنداز:

  • Universidad de Alcala de Henares
  • Universitat Autonoma de Barcelone
  • Universidad Complutense de Madrid
  • Universitat de Barcelona
  • Universidad de Cantabria
  • Universidad de Extremadura
  • Universidad de Granada
  • Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • Universidad de Murcia
  • Universidad de Salamanca
  • Universidad de Santiago de Compostela
  • Universidad de sevilla
  • Universitat de Valencia

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل و خرید ملک از سایر راه های محبوب این کشور برای متقاضیان نیز محسوب می گردد. در هیمن خصوص می توان به شرایط سخت یادگیری زبان اسپانیای در خصوص ورود به بازار کار و رکود اقتصادی در این کشور اشاره کرد. نرخ بیکاری بالا و اقتصاد ضعیف در این کشور و بازار سیاه یا به اصطلاح اقتصاد زیر زمینی در این کشور باعث کاهش روند مهاجرت به اسپانیا شده است.

طبق آماری که از بازه زمانی سال 2014 الی 2017 منتشر شده است، شهروندان مراکشی بیش ترین افراد در خصوص مهاجرت به اسپانیا نیز می باشد که با میزان 31.301 نفر در سال 2017 رتبه بیشترین متقاضیان خارجی در خصوص مهاجرت به این کشور را نیز به خود اختصاص داده اند. واجدین شرایط تحصیل در اسپانیا نیز می توانند با در نظر گرفتن شرایط برای متقاضیان خارجی در خصوص کار و اخذ اقامت پس از تحصیل نسبت به این امر اقدام نمایند. موسسه سفیران سروش سعادت از جمله موسسات حقوق بین المللی در باب اخذ اقامت و تابعیت می باشد که مفتخر به ارائه راهنمایی افراد در خصوص مهاجرت قانونی نیز می باشد.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده