ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 263
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 67
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 617
  • بازديد ماه : 1,539
  • بازديد سال : 11,464
  • بازديد کلي : 58,493
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.78.155
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ویزای تحصیلی اتریش را میتوان در زمره پرتقاضاترین ویزاهای درخواستی ایرانیان جهت مهاجرت دانست که مزایای بسیاری مانند تحصیل رایگان و عدم نیاز به مدرک زبان دارد. مهاجرت به اتریش به دلیل رفاه اجتماعی بالا از جمله انتخاب های تحصیلی افراد می باشد. اتریش به دلیل زیبایی و ارائه کردن بهترین خدمات اجتماعی به شهروندان و انتخاب شدن شهر وین در چند سال اخیر به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا جهت سکونت انتخاب شده است.

اتریش با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و مساحتی در حد استان فارس ایران با اقلیمی کوهستانی و سرد البته با طبیعتی بکر و زیبا و فرهنگی غنی یکی از جاذبه های مهاجرتی دنیا می باشد. ثروت این کشور از جهت اقتصادی نیز مزید بر علت جهت مهاجرت گشته است. خوشبختانه نظام حقوقی اتریش نیز مهاجر پذیر می باشد و بر طبق شرایطی به افراد متقاضی، اقامت و تابعیت اعطا می کند. برای اطلاع از شرایط این مساله و مهاجرت موفق به اتریش، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تحصیل در کشور اتریش

اتریش یکی از معدود کشورهای درجه یک دنیاست که  نظام تحصیلی و آموزشی آن برای افراد خارجی رایگان می باشد. البته این امر، منحصر به دوره تحصیلات دانشگاهی می باشد. بنابراین تحصیل در اتریش برای مقاطع ابتدایی یا دبیرستان یا کالج ها شامل این مهم نمی شوند و افراد خارجی برای تحصیل در آن مقاطع باید هزینه بپردازند. این که گفته می شود تحصیل در اتریش رایگان است، در واقع از این قرار است که دانشجو باید مبلغ اندکی در حدود 700 یورو را به هنگام ثبت نام به دانشگاه بپردازد. همچنین باید به یاد داشت که این امر، تنها مختص به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی می باشد. بنابراین تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز مستلزم پرداخت هزینه است. ضمن این که معمولا هزینه های تحصیل در مراکز آموزشی خصوصی همواره از دولتی گران تر می باشد.

دیگر مزیت ویژه و منحصر به فرد تحصیل در اتریش این است که پذیرش در آن مستلزم مدرک زبان نمی باشد. یعنی می توان بدون داشتن مدرک زبان نیز پذیرفته شده و ویزای تحصیلی گرفت. البته لازم است که دانشجوی متقاضی، پس از ورود به اتریش و پیش از شروع دوره دانشگاهی، در کلاس های آموزشی زبان شرکت نماید و نمره حد نصاب را نیز به دست آورد. تنها پس از آن می تواند در کلاس های اصلی شرکت کند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش

با توجه به اینکه تحصیل در اتریش رایگان می باشد و اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش متقاضیان بسیاری دارد، طبعا با توجه به مساحت کوچک اتریش و شهرها و دانشگاه های محدود آن و تعداد متقاضی زیاد تحصیل و مهاجرت، محدودیت هایی در صدور ویزا وجود دارد.

برای پذیرش در مقطع لیسانس در اتریش فرد باید حتما در دانشگاه های کشور خود قبولی دانشگاه داشته باشد و همچنین چند واحد از این مقطع را گذارنده باشد و علاوه بر اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس، ریز نمرات واحدهای پاس شده را نیز ارائه دهد. برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس نیز فرد باید حتما اصل دانشنامه مقطع لیسانس و ریز نمرات این مقطع را همراه با نامه عدم منع تحصیل دریافت کرده باشد. برای پذیرش در مقطع دکترا در اتریش علاوه بر داشتن لیسانس و فوق لیسانس و داشتن نامه عدم منع تحصیل، داشتن مدرک اشتغال به تحصیل مقطع دکترا نیز معمولا مورد نیاز است. البته نه برای هر رشته ای چون در برخی از رشته ها برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا نیازمند پیدا کردن یک استاد راهنما یا همان سوپروایزر می باشد که از راه دور امری دشوار خواهد بود.

معمولا افرادی موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش می شوند که اشتغال به تحصیل یا اتمام تحصیلات در ایران از دانشگاه های خوب و سطح بالای کشور داشته باشند. البته اخذ پذیرش به رشته تحصیلی نیز مرتبط می شود برای مثال رشته حقوق جز رشته هایی است که اخذ پذیرش در آن کار سختی است و در برخی رشته های دیگر نیز اصلا پذیرش صورت نمی گیرید یا اینکه مستلزم موفقیت در آزمون ورودی است مانند روانشناسی، معماری، هنر و …

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش علاوه بر مدارک تحصیلی دانشگاهی ایران، نیاز به مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نیز هست که همه این مدارک به ترجمه رسمی آلمانی، تایید دادگستری، تایید وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش در ایران نیاز دارد.

برای رشته های داروسازی، تغذیه، دامپزشکی و پزشکی در کشور اتریش دوره ای به طور پژوهش-محور در نظر گرفته شده است که به فرد متقاضی این اجازه را می دهد در این کشور به صورت تطبیقی مدرک ایرانی خود را در اتریش معادل سازی کرده و بتواند تحت شرایطی به عنوان پزشک، داروساز یا دکتر تغذیه در کشور اتریش به کار مشغول شود. این رشته معمولا در دانشگاه درجه ممتاز مدیکال وین اتریش ارائه می شود که البته در سال های اخیر نسبت به رشته پزشکی سخت گیری های بیشتری شده است اما برای داروسازان شرایط بهتری مهیاست.

تحصیل در اتریش، شرط سنی ندارد و معمولا برای پذیرش در دانشگاه های اتریش خیلی به سن فرد توجه نمی شود. البته این موضوع، مطلق نیست اما کمتر دیده شده است که به خاطر سن فرد دانشگاه های اتریش به فرد پذیرش ندهند؛ گرچه در مرحله ویزا دیده شده به خاطر شرایط سنی فرد ویزا رد شده است.

 

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی این کشور به مانند خود پذیرش تحصیلی اتریش نیز سخت و زمان بر است. در حال حاضر می توان گفت که از زمان شروع اخذ پذیرش تا صدور ویزا برای متقاضی چیزی حدود یک سال الی یک سال و نیم حداقل زمان نیاز است. در مرحله ویزا، سفارت اتریش علاوه بر مدارک تحصیلی فرد که در زمان پذیرش ارائه داده است نیازمند مدارک دیگری که کاملا متفاوت از کشورهای دیگر است، می باشد. در مرحله ویزا سوال های فراوانی در زمان مصاحبه از فرد می شود که متقاضی باید آمادگی کامل را جهت این موضوع داشته باشد.

در عین حالی که ویزای تحصیلی اتریش نیازمند مدرک زبان نیست اما در روز مصاحبه میزان آمادگی زبان آلمانی فرد را محک زده و کسی که در این زمینه آمادگی ارائه کند شانس بالایی برای ویزا شدن دارد.

تا ماه مارچ ۲۰۱۷ کشور اتریش ویزای همراه نیز صادر می کرد یعنی به این ترتیب که فرد متقاضی می توانست همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را همراه با خود به کشور اتریش ببرد اما در حال حاضر دیگر ویزای همراه به صورت همزمان صادر نمی شود و فرد حدود شش ماه الی نه ماه می تواند همراهان خود را به کشور اتریش اضافه کند که اصطلاحا معروف به الحاق خانواده می باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اتریش

برخی از مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش عبارتند از:

  • نامه صادر شده پذیرش از دانشگاه اتریشی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت و…
  • فرم پر شده مربوط به مصاحبه سفارت
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده زبان آلمانی همراه با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت
  • مدارک مالی مانند تمکن و پرینت بانکی
  • مدرک مالی داشتن توانایی مالی فردی که به عنوان حامی دانشجو در اتریش معرفی می شود
  • اجاره نامه محل مسکونی یا اصطلاحا رزرو خوابگاه
  • بیمه نامه سفر

بعد از صدور پذیرش و در مرحله اخذ ویزا، فرد متقاضی درخواست وقت مصاحبه کرده و پس از چیزی حدود ۶ ماه تا یکسال وقت مصاحبه می دهند که این زمان طولانی، به دلیل انبوه متقاضیان ویزای تحصیلی برای اتریش در ایران می باشد. به طور کل روش های مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای تحصیلی اتریش یا ویزای کاری اتریش شرایط و قوانین خاص خود را دارد که باید پیش از اقدام مورد بررسی قرار گیرد. پیشنهاد ما این است که پیش از هر گونه اقدامی در خصوص مهاجرت به اتریش با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا  #اتریش

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#ویزای_تحصیلی_اتریش

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده