ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 149
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 125
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,005
  • بازديد ماه : 447
  • بازديد سال : 10,372
  • بازديد کلي : 57,401
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.14.253.152
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

مقایسه ویزای کار استرالیا و نیوزلند یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد در خصوص مهاجرت به نیمکره جنوبی است که مورد توجه افراد می باشد. کشورهای استرالیا و نیوزلند همواره از محبوب ترین و پر درخواست ترین کشور های دنیا برای مهاجرت هستند و ما در این مقاله میخواهیم به مقایسه ویزای کار استرالیا و نیوزلند و همچنین شباهت ها و تفاوت های این 2 کشور بپردازیم. اینکه کدام یک از این کشورها جهت مهاجرت مناسب تر است به شرایط هر فرد بستگی دارد. اما برای مقایسه در حالت کلی خوب است که این 2 کشور جذاب را در راستای ویزای کار با یکدیگر مقایسه نمود.

استرالیا بهتر است یا نیوزلند؟

بدون شک استرالیا یکی از مقاصد جذاب برای کار است. همچنین نیوزلند نیز بستری فوق العاده ای برای مهاجرت و کار در اختیار دارد. اما هر کدام از این کشورها برای مهاجرت شرایط منحصر بفرد خود را دارند که خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه ای از محبوب ترین مقاصد مهاجرت کاری با یکدیگر بپردازیم.

مقایسه ویزای کار کشور استرالیا و نیوزلند

اشخاصی که تمایل داشته باشند در کشورهای انگلیسی زبان و مهاجرپذیری مثل این 2 کشور به کار مشغول شوند، نیاز به مجوز کار خواهند داشت. برای دستیابی به این مجوز کار مسیرهای متفاوتی از سوی اداره مهاجرت این کشورها مشخص شده است. مطلوب ترین مجوز کار را می توان همراه با اجازه اقامت دائم در این 2 کشور از ابتدا دارا باشند. اشخاص متقاضی مهاجرت نیز می توانند در برنامه های مهاجرت از طریق تخصص به استرالیا و نیوزلند در بهترین برنامه ها از ابتدا PR بگیرند. بدین صورت که با این نوع اقامت اشخاص آزادانه از ابتدا همراه با خانواده در این کشورها حضور پیدا خواهند کرد.

از امتیازات این 2 کشور حق کار تمام وقت برای اعضای خانواده خواهد بود. همچنین فرزندان نیز می توانند از مزایای تحصیلات و خدمات درمانی بهره مند شوند. در مقام مقایسه، ویزای کار استرالیا و نیوزلند برای کسانی که به دنبال مجوز کار هستند باید گفت برنامه مهاجرتی در هر 2 کشور براساس سیستم مبتنی بر امتیاز ارائه می شوند. یعنی متقاضی باید به عنوان نیروی کار ماهر از عوامل و پارامترهای گوناگونی امتیاز بدست آورد. اما روش اخذ اقامت در هر 2 کشور منحصر بفرد و متفاوت خواهد بود.

دستیابی به اجازه کار در استرالیا و نیوزلند

روش های دستیابی به اجازه کار در استرالیا و نیوزلند را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درخواست به عنوان نیروی متخصص اخذ ویزای کار به عنوان نیروی کار فصلی
دارا بودن پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کار اجازه کار پس از تحصیل و یا برای همراه دانشجو

اخذ ویزای کار نیوزلند

اخذ ویزای کاری نیوزلند در طیف وسیعی از رشته ها انجام پذیر می باشد. جنگلداری، کشاورزی، آموزش، ساخت و ساز، مهندسی و بهداشت درمان بیشترین میزان متقاضی در خصوص کار در نیوزلند هستند. دسته بندی مهارت های مورد نیاز ویزای کاری نیوزلند 3 دسته است که شامل:

  • مهارت های بلند مدت (LTSSL-Long term skill shortage list)
  • مهارت های کانتربری (CSSL- Canterbury skill shortage list)
  • مهارت های فوری (ISSL- Immediate skill shortage list)

شرایط ویزای کاری نیوزلند

یکسری از مشاغل در نیوزلند به صورت مداوم در بحران نیروی کار است. افرادی که حرفه آن ها در لیست مهارت های بلند مدت بلند باشد، نیز می توانند برای ویزای کاری نیوزلند در خواست دهند. البته ناگفته نماند که اخذ ویزای کاری نیوزلند ارتباط مستقیمی با دعوت نامه کاری دارد که مهارت های بلند مدت هم از این قانون مستثنی نمی باشد. مهارت های فوری در نیوزلند نوعی دیگر ویزای کاری می باشد که همان طور که اسم این ویزا مشخص می باشد، به شدت در بحران است و هیچ فردی از ساکنین نیوزلند برای این حرفه وجود ندارد.

جنگلداری و کشاورزی، بازرس و نقشه برداری ساختمان و ساختمان سازی از سایر مهارت های فوری در این کشور محسوب می گردد. در منطقه کانتربری پس از زمین لرزه ها در سال های 2010 و 2011، بحران نیروی کار در یک دسته از مهارت های خاص به وجود آمد که همین مورد استقبال افراد در خصوص مهاجرت نیز قرار گرفت.

سیستم امتیازبندی ویزای کاری نیوزلند

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق ویزای کاری نیوزلند مبنی بر سیستم امتیاز بندی است. حداقل امتیاز 100 می باشد. سن، تحصیلات، سوایق کاری و سایر امتیازات تطابق پذیری از موارد حائز اهمیت در همین باب می باشند. سیستم امتیاز بندی ویزای کاری نیوزلند بدین صورت است.

20 الی 39 سال حداکثر 30 امتیاز
فوق لیسانس و دکترا حداکثر 60 امتیاز
10 سال سایقه کار حداکثر 30 امتیاز
سابقه کار تخصصی از نیوزلند یا داشتن پیشنهاد کاری 50 الی 60 امتیاز
امتیازات اضافی در خصوص سابقه کار در نیوزلند 10 الی 20 امتیاز
سابقه کار در نیوزلند از 3 سال به بالا حداکثر 15 امتیاز
سابقه کار در مناطق رو به رشد یا مناطق کمبود نیروی کار حداکثر 15 امتیاز

 

اقامت دائم یا PR کشور استرالیا

در مقاله مقایسه ویزای کار استرالیا و نیوزلند، کشور استرالیا نیز درست مانند نیوزلند، مسیرهای متفاوتی برای دستیابی به PR دارد که بهترین آن مهاجرت از طریق تخصص است. هر 2 این کشورها پیرو یک الگوی ساده و استاندارد جهت درخواست PR از طریق مهارت و تخصص هستند. تنها در نوع و میزان امتیازات با هم تفاوت دارند که سیستم هر 2 امتیازی است. حداقل میزان امتیاز برای کشور نیوزلند 100 امتیاز و برای استرالیا جهت اخذ PR امتیاز 65 خواهد بود. البته برای ارزیابی کامل باید با همراهی یک وکیل از میزان شانس خود برای دریافت این ویزا مطلع شوید.

سیستم امتیازبندی ویزای کاری استرالیا

سن، تحصیلات، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار در خارج از استرالیا، سابقه تحصیل در استرالیا، سابقه کار در داخل استرالیا و اسپانسر از جمله عواملی می باشد که در اخذ امتیاز بسیار حائز اهمیت است. سیستم امتیاز بندی ها بدین صورت می باشد.

25 الی 32 سال حداکثر 30 امتیاز
تحصیلات دکترا یا معادل آن جداکثر 20 امتیاز
IELTS:8 یا معدل آن حداکثر 20 امتیاز
سابقه کار در خارج از استرالیا 8 الی 10 سال حداکثر 15 امتیاز
سابقه تحصیل در استرالیا حداکثر 5 امتیاز
سابقه کار در داخل استرالیا 8 الی 10 سال حداکثر 20 امتیاز
اسپانسر حداکثر 10 امتیاز

اخذ ویزای کار کشور استرالیا

می توان در مقایسه ویزای کار استرالیا و نیوزلند تفاوت اصلی را در رشته های مورد نیاز و قوانین ایالت ها دانست همچنین در بهترین برنامه استرالیا به عنوان نیروی متخصص شما می توانید برای ویزای سابکلس 489 و 190 و 189 استرالیا درخواست دهید. این بهترین  برنامه برای مهاجرت دائم به استرالیاست، در کنار این مسیر نیز برنامه های مشابه که به PR ختم می شود یا از ابتدا با ویزای کار موقت همراه می باشد وجود دارد که می توانید در قسمت مقاله مربوطه مطالعه فرمائید.

شرایط دریافت ویزای کاری در استرالیا به مراتب ساده تر است و امتیاز کمتری از متقاضی می خواهد. با توجه به تغییرات متناوب قوانین شما می توانید برای انواع ویزای کاری استرالیا متناسب با شرایط روز اقدام نمائید. قبل از اقدام به مهاجرت باید لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا را بررسی نمائید و شغل خود را در آن لیست بیابید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار در کشورهای متنوع دنیا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره نمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مقایسه_ویزای_کار_استرالیا_و_نیوزلند
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده