ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 394
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 77
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 748
  • بازديد ماه : 1,670
  • بازديد سال : 11,595
  • بازديد کلي : 58,624
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.121.156
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کار در آلمان قواعد و اصول خاصی داراست، به‏ ویژه اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید، پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور برایتان سخت ‏تر می ‎شود. اگر مدرک تحصیلی سطح بالایی دارید، در کار خود به صورت حرفه ‏ای کار می ‎کنید یا در کار خود تجربه زیادی دارید و یا به زبان انگلیسی یا آلمانی مسلط هستید، شانس شما برای پیدا کردن یک شغل مناسب در آلمان بالا می ‎رود. این کشور در بسیاری از بخش ‎های ‎صنعتی و تجاری با کمبود نیروی‎ کار متخصص مواجه است.

  1. آیا درست است که آلمان بدون داشتن دعوت نامه کاری ویزای کاری صادر میکند؟
  2. هزینه های جانبی اخذ ویزای کار آلمان چقدر است و چه هزینه هایی لازم است؟
  3. مشاغل مورد نیاز آلمان کدام مشاغل است؟
  4. شرایط کاریابی در آلمان چگونه است؟
  5. آیا با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم هم میتوان ویزای کاری آلمان را دریافت کرد؟

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است؛ به همین دلیل فرصت ‎های ‎شغلی زیادی برای مهاجرین خارجی و متخصصان جویای کار در آنجا دارد. اگر به زبان انگلیسی هم مسلط باشید، می ‎توانید در این کشور شغل مبتنی بر زبان انگلیسی و مناسب با حرفه‏‏‏‎ی ‏خود پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه‏‏‏‎ ‏پیدا کردن کار در آلمان، بازار کارِ فعلی و شرایط و مجوزهای کار در این کشور اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اینفوگرافیک کار در آلمان

بازار کار در آلمان

آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه‏‏‏‎ ‏اروپاست که کمترین نرخ بیکاری را دارد. نرخ بیکاری در این کشور در مارس 2017، به پایین‏ ترین میزان خود (5.8%) رسید. البته نرخ بیکاری در همه شهرهای آلمان به یک شکل نیست، در شهرهایی مثل مونیخ و بایرن نرخ بیکاری کمتر از سایر شهرهاست. بر اساس مطالعاتی که توسط موسسه‏‏‏‎ ‏فدرال آلمان برای تحقیقات در مورد جمعیت در سال 2010 صورت گرفت، مشخص شد که یک سوم مهاجران شاغل در آلمان از کشورهای غیر اروپایی هستند. در سال 2015 تعداد مهاجران جویای کار و پناهندگان در آلمان به ‏طور قابل توجهی افزایش یافت.

مشاغل مطرح در آلمان که بازار کار بهتری دارند:

رشته کامپیوتر و برنامه نویسی و آی تی و شبکه و سخت افزار و نرم افزار

مهندسی مکانیک و مکاترونیک و اتوماسیون

مهندسی مواد و متالوژی

تمامی رشته های فنی و مهندسی

و ....

و رشته های پیرا پزشکی و پزشکی در آلمان مانند:

  • پرستاری و اتاق عمل
  • روانشناس و دامپزشک
  • پزشک و دندانپزشک و داروساز

کار در آلمان با دیپلم، کاردانی و فنی حرفه ای

آلمان با کمبود نیروی ‎کار متخصص و کارگران ماهر مواجه است. از این رو برای برخی رشته ها حتی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم نیز نیرو جذب میکند. نیروی ‎کار مورد نیاز برای این کشور شامل مهندسین در رشته‎ های ‎ساختمان، برق، خودرو و مکانیک است. سنِ جمعیت آلمان رو به سالمندی میرود و به همین دلیل به کارگران و کارکنان جوان برای کار در سازمان ‎های ‎سالمندی، بهداشت و پرستاری نیاز دارد. البته لازم به ذکر است مدرک دیپلم و فوق دیپلم باید همراه با مدرک فنی و حرفه ای باشد.

همچنین در این کشور، شرکت ‎های ‎چند ملیتی از جمله آدیداس، BMW ،MAN، فولکس‏واگن، زیمنس، ایون و دایملر فعالیت دارد. وجود این شرکت ‎ها ‎فرصتهای ‎شغلی زیادی را در کشور آلمان فراهم آورده است. 90% شرکت‎ های ‎آلمانی شامل بنگاه‏ های ‎کوچک و متوسط هستند که دوم سوم از مشاغل مورد نیاز در آلمان را ‎تأمین می‎ کنند، بنابراین نیاز آلمان به نیروی ‎کار متخصص کاملاً طبیعی و پذیرفته شده است.

ویزای جدید کاری آلمان با مدرک دیپلم

جدیدترین نوع ویزای کاری آلمان: در ماه جولای سال 2019 یک مدل ویزای کاری دیگر نیز در آلمان به تصویب رسید. (ویزای کاری 2020) این نوع ویزا برای افرادی است که دارای مدرک دیپلم یا فوق دیپلم اما همراه با مدرک فنی حرفه ای هستند. یعنی صرف داشتن مدرک دیپلم کفایت نمیکند و باید یک مدرک فنی حرفه ای هم کنار موضوع باشد. البته که جهت صدور ویزای کاری نیاز به تبحر روی زبان آلمانی نیز میباشد. برای بررسی این نوع از ویزا پیشنهاد میکنیم مقاله ویزای کاری آلمان با مدرک دیپلم را مطالعه بفرمایید.

نمایشگر ویدیو
 
00:00
 
01:52
 
 

تعطیلات و ساعات کار در آلمان

در آلمان میانگین کار در هر هفته 38 ساعت است. در کلِ سال این کشور حداقل 18 روز تعطیلی دارد. فرهنگ کار در آلمان به‏ صورت سنتی و سلسله مراتبی است که در رأس همه‏‏‏‎ ‏کارکنان یک مدیر حرفه‏ ای قرار می ‎گیرد. آلمانی‎ ها ‎به برنامه ‏ریزی دقیق برای کار اهمیت زیادی می ‎دهند. آن ‎ها ‎به سختی تصمیم‏ گیری می‎ کنند. برای حضور و خروج در کار و برگزاری جلسات به نظم کاری اهمیت زیادی می ‎دهند، همچنین آن ‎ها‎ برای رسیدن به یک نتیجه‏‏‏‎ ‏بهتر، جلسات مشورتی تشکیل می ‎دهند.

در فرهنگ کاری آلمان، زمان به عنوان یک اصل بنیادین پذیرفته شده است. مهارت در کار برای آلمانی ‎ها ‎اهمیت زیادی دارد. پس اگر قصد دارید در این کشور کار کنید باید به اصول آن ‎ها ‎پایبند باشید. حقوق و دستمزدها در این کشور هر دو سال یک‏بار افزایش می‎ یابد. در سال 2017، دستمزد ماهیانه در این کشور 84.8 پوند بود. برای بررسی هزینه زندگی در آلمان پیشنهاد میکنیم مقاله فوق را مطالعه نمایید.

ویزای کار برای اشتغال و اقامت در آلمان

برای کار در آلمان باید ویزای کارِ آلمان و گذرنامه داشته باشید. کشور آلمان به ‎شرطی برای شما ویزا صادر می‎ کند که شرایط لازم را برای اقامت در این کشور داشته باشید. شرایط و مدارک مورد نیاز برای أخذ ویزای کار در آلمان در وب‏سایت سازمان مهاجرپذیری این کشور منتشر می ‎شود. شما باید مدارک مورد نیاز را برای سازمان مهاجرپذیری آلمان ارسال کنید.

تسلط بر زبان خارجه برای اقامت و کار در آلمان

برای کار در آلمان باید به یکی از زبان‏ های انگلیسی و یا آلمانی مسلط باشید. برای بخش زیادی از مشاغل آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشید. اما اگر مهارتی در این زبان ندارید و بر روی زبان انگلیسی مسلط هستید، جای نگرانی نیست، زیرا در این کشور می‎ توانید مشاغل انگلیسی زبان نیز پیدا کنید. در آلمان مدارس و آموزشگاه‎ های زبان زیادی وجود دارد که می ‎توانید در آنجا زبان آلمانی را یاد بگیرید.

تحلیل و آنالیزی بر سطح زبان آلمانی و زمان کاریابی در آلمان:

توانایی فقط روی زبان انگلیسی

توانایی روی زبان آلمانی زیر سطح B

توانایی روی زبان آلمانی در سطح B1

توانایی روی زبان آلمانی در سطح B2

تسلط بر زبان خارجه برای اقامت و کار در آلمان

پیدا کردن کار در آلمان

برای پیدا کردن شغل مناسب در آلمان راه ‎های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  • ثبت ‏نام در وب سایت کار Expatica: در وب سایت کار Expatica میتوانید کارهایی را که به مهارت زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی نیاز دارند، مشاهده کنید. برای هر دو زبان، مشاغل زیادی وجود دارد که با توجه به مهارت خود می‎ توانید یکی را انتخاب کنید.
  • پورتال شغلی EURES: کسانی که در یکی از کشورهای اروپایی یا سوئیس زندگی میکنند می‎ توانند از طریق پورتال شغلی EURES (خدمات استخدامی اروپا) شغل مناسب خود را در آلمان پیدا کنند، البته این پورتال برای کسانی که تبعه‎ سایر کشورها از جمله ایران هستند، فعال نیست.
  • آژانس فدرال استخدام: بزرگترین وب‏‏سایت کاریابی در آلمان، آژانس فدرال استخدام (Bundesagentur für Arbeit BA) است. این شبکه بیش از 700 سازمان و دفتر در سراسر آلمان دارد که خدمات بین‏ المللی خود را برای متقاضیان از تمامی کشورهای دنیا ارائه میدهد.
  • آژانس ‎های ‎استخدام در آلمان: در آلمان مجموعه‎ای از مؤسسات معتبر نیز فعالیت ‏می ‎‎کنند. برای اینکه از اعتبار این آژانس ‏ها ‎‎مطلع شوید، باید بررسی کنید که عضو انجمن خدمات کارکنان فدرال آلمان یا (Bundesarbeitgeberverband der Personaldienstleister (BAP باشند، همچنین قبل از اینکه بخواهید شغلی را انتخاب کنید، بررسی کنید که شرکت قبل از استخدام از شما هزینه‏ های ‎آموزش را دریافت ‏میکند یا خیر. برخی از شرکت‏ها ‎‎قبل از استخدام، از متقاضیان کار ‎‎هزینه‏ های ‎سنگین (مثلا تا 2 هزار یورو) دریافت ‏میکنند.
برخی از شرکت‏ های ‎بین ‏المللی در آلمان نیروی‎ کار را براساس تسلط بر یکی از زبان‏ های ‎انگلیسی و یا آلمانی استخدام ‏می ‎‎کنند. این شرکت‏ها ‎‎دو زبانه هستند که از جمله‎ آن‏ها ‎‎‏می ‎‎توان به فولکس‏واگن، زیمنس، بانک دویچه، دایملر، بوش، بایر، بسف، آدیداس، آلدی و بمب اشاره کرد. برخی از شرکت‏ های ‎کوچک و متوسط هم که بخش مهمی از اقتصاد آلمان هستند، برای استخدام نیروی‎ کار به یکی از دو زبان آلمانی و یا انگلیسی اکتفا ‏می ‎‎کنند. در واقع، برای استخدام در این شرکت‏ها ‎‎ملزم به دانستن هر دو زبان نیستید، تسلط بر یکی از آن‏ها ‎‎کافیست.

هزینه های لازم جهت کار در آلمان:

  • هزینه های ترجمه مدارک تحصیلی و کاری حدود 35 یورو
  • هزینه های تائید مدارک توسط وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه 15 یورو
  • هزینه تائید مدارک توسط سفارت آلمان در ایران 70 یورو
  • هزینه تائید مدرک در سازمان زب 200 یورو
  • هزینه مصاحبه سفارت 75 یورو
  • مبلغ مورد نیاز در بانک (تمکن مالی) حدود 4300 یورو
  • هزینه بیمه نامه حدود 35 یورو

ارائه‎ درخواست کار در آلمان

زمانی که قصد دارید در آلمان کار پیدا کنید، باید درخواست خود را با توجه به الزامات و شرایط آلمان آماده کنید، برای مثال شما به روزمه‏ کاری، مدارک تحصیلی، نامه‎ کارفرمایان قبلی، نمونه‎ کار و نامه‎ درخواست نیاز دارید. بعد از اینکه پرونده‎ خود را تکمیل کردید، آن را برای شرکت مورد نظر خود ارسال ‏می ‎‎کنید، پس از پذیرش اولیه، باید در مصاحبه‎ شغلی نیز شرکت کنید. با تایید نهایی در شغل مورد نظر خود استخدام خواهید شد.

امروزه کار در کشور آلمان متقاضیان بسیاری را داراست که به جستجوی اطلاعات در خصوص شرایط و قوانین اخذ ویزای کار آلمان می پردازند، همچنین با توجه به شباهت ها و تفاوت هایی که ویزای کاری اتریش با کشور آلمان داراست از شما دعوت می کنیم به مطالعه شرایط هر یک در مقالات فوق بپردازید. در صورت تمایل به اخذ اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط و رزومه خود متناسب با هر یک از کشورها پیشنهاد می کنیم با کارشناسان باتجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و با دریافت اطلاعات کامل، گامی درست در این مسیر بردارید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#کار_در_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده