ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 174
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 59
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 528
  • بازديد ماه : 1,450
  • بازديد سال : 11,375
  • بازديد کلي : 58,404
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.224.58.24
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

هدف از نگارش این مقاله، در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب مراحل دریافت ویزای کاری آلمان در سال 2019 برای متقاضیان این امر می باشد. اخذ ویزای کاری اتحادیه اروپا به دلیل شرایط ایده آل و مطلوب در سال های متوالی یکی از پر طرفدارترین روادید محسوب می گردد. همان طور که می دانید مهاجرت به آلمان به طور عام و اخذ ویزای کاری آلمان به صورت خاص مورد استقبال متخصصان زیادی در خصوص ورود به این کشور صنعتی قرار گرفته است. صنعت و اقتصاد حاکم بر این کشور و نرخ بیکاری 3.1% به خودی خود گویا این امر می باشد.

در باب کمبود کار، اقتصاد آلمان تقاضای زیادی برای متخصصان حرفه های مختلف، به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات، مهندسی، بهداشت، تحقیقات و موارد دیگر دارد. کشور آلمان ابرقدرت کشورهای صنعتی دنیا می باشد. این کشور برای افرادی که به دنبال تقویت شغلی هستند، انتخابی بی نظیر است. اخذ ویزای کاری این کشور به صورت عام و آگاهی از مراحل دریافت ویزای کاری آلمان مورد استقبال قرار گرفته است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای بی نظیر در خصوص اخذ روادید کاری و آگاهی از مراحل دریافت ویزای کاری آلمان مفتخر به راهنمایی متقاضیان نیز می باشیم. این مقاله مطابق با قوانین سال 2019، ویزای کاری آلمان نگارش شده است.

کشور آلمان

آلمان پرجمعیت ترین کشور اروپایی با 82 میلیون نفر جمعیت و قطب اقتصادی و صنعتی دنیا و عضو کشورهای سوسیالیستی و همسایه کشورهای قوی منطقه مانند سویئس و اتریش و جمهوری چک و … است. کشور آلمان حوزه شنگن با رفاه اجتماعی بالا با نظام حقوقی مهاجرپذیر انتخاب بسیاری افراد جهت مهاجرت و پیشرفت فنی و اقتصادی بوده است. آلمان با اقلیمی زیبا و بزرگترین کشور آن حوزه برای جذب نیروی کار دو نوع ویزای کار را با عنوان بلوکارت و ویزای در جستجوی کار را در سایت سفارت خود پیش بینی کرده است.

ویزای شنگن

طبق موافقتنامه شنگن که در سال 1985 به تصویب رسید است، شهروندان کشورهای عضو شنگن نیز می توانند در سراسر منطقه بدون ویزا سفر کنند. از سوی دیگر، شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و معاهده شنگن نیاز به مجوز ورود به کل منطقه با یک سند متحد نیز دارند. افرادی که از این مجوز ورود نیز برخودار هستند، نیز می توانند به کشورهایی نظیر اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت ، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین سفر کنند. ویزای مهاجرت کوتاه مدت اجازه می دهد تا صاحبان آن ها در طول یک دوره 180 روز برای حداکثر 90 روز (3 ماه) وارد و اقامت داشته باشند. با این حال، در این مدت شما حق ندارید در فعالیت پرداخت شده مشارکت کنید.

ویزای کاری آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کار فرصتی ایده آل در خصوص ورود به این کشور صنعتی و برخوردای از شرایط شهروندی ایده آل نیز می باشد. کشور آلمان این فرصت را نه تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا بلکه برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز در در نظر گرفته است. ویزای استخدام آلمان فرصتی برای خارجیان واجد شرایط است تا در آلمان مستقر شوند و در زمینه خود کار کنند. اشخاص متقاضی برای اخذ ویزای کاری آلمان می بایست از 2 طریق نیز اقدام نمایند.

  • اخذ پیشنهاد کاری یا دعوت نامه کاری از سوی کارفرما (Job Offer)
  • اخذ فرصت کاری از کشور آلمان (Job seeker)

شهروندان کشورهای زیر می توانند پس از ورود به آلمان بدون ویزا برای اقامت خود برای اهداف کاری درخواست دهند.

شهروندان عضو اتحادیه اروپا EEA / EU و ایالات متحده آمریکا استرالیا
کانادا اسرائیل
ژاپن نیوزلند
سوئیس جمهوری کره

پیشنهاد کاری (Job Offer) از آلمان

از جمله مواردی که در خصوص مراحل دریافت ویزای کاری آلمان می بایست مدنظر قرار دارد، شرایط پیشنهاد کاری یا دعوت نامه کاری است. طبق قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا، شهروندان کشورهای اروپایی نیز در اولویت کار هستند. در صورتی که کارفرما درخواست کاری را آگهی نماید، اولویت قانون کار در ابتدا شهروندان کشور آلمان به مدت 3 ماه هستند. در صورت عدم یافتن شخص مورد توسط کارفرما، طبق قوانین کار دعوت نامه کاری می بایست به مدت زمان 3 ماه در کل اتحادیه اروپا اگهی شود. همان طور که می دانید طبق این قوانین، فراهم سازی شرایط کار برای خارج از اتحادیه اروپا نیز روندی نشدنی است.

از جمله مواردی که در باب مراحل دریافت ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری می بایست مد نظر قرار داد، تعامل و مکاتبه با کارفرمایان آلمانی و ارسال رزومه برای آنها نیز می باشد. پس از دعوت به مصاحبه آنلاین با کارفرما مورد نظر، کارفرما می تواند با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط مربوط به پیشنهاد کاری نسبت به درخواست کار نیروی خارجی نیز اقدام نماید.

فرصت کاری کشور آلمان (Job Seeker)

برخوداری از فرصت های کاری کشور آلمان از سایر شرایط ایده آل در خصوص مهاجرت و اقامت و تابعیت به این کشور می باشد. که سالانه به طور خاص مورد توجه افراد زیادی نیز قرار گرفته است. شخص متقاضی می تواند در کشور آلمان به دنبال شغل دلخواه خود باشد. چشم انداز فرصت کاری کشور آلمان (Job Seeker) در سال های متوالی فرصتی فوق العاده برای اشخاص خارجی را نیز ایجاده کرده است. این ویزا از مزیت های فوق العاده ای نیز برخودار می باشد که از این موارد مثبت آن می تواند اخذ ویزا بدون مدرک زبان اشاره داشت، چه مدرک زبان آلمانی و نه مدرک زبان انگلیسی.

گرچه داشتن مدرک زبان و ارائه آن به سفارت شانس فرد را برای صدور ویزا بیشتر خواهد کرد. حتی یک مدرک زبان IELTS:5 می تواند مفید باشد، البته موسسات و مراکزی که کلاس های آلمانی آن ها مورد تایید سفارت می باشد، نیز به شما راهنمایی خواهد شد تا با ثبت نام در آن ها به شانس بیشتری برای رسیدن به ویزای این کشور داشته باشید.

به دلیل اینکه مدرک زبان از مدارک الزام آور این نوع ویزا نیست استرس مصاحبه سفارت را خیلی کاهش می دهد و در بسیاری موارد دیده شده که فرد بدون مدرک زبان ویزا شده و این برای خود مجموعه ما بارها اتفاق افتاده و می توان ادعا کرد بیشترین نوع ویزاهای کاری آلمان توسط مجموعه ما کسب شده است. البته ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که برای پیدا کردن کار و به درآمد رسیدن توانایی زبان آلمانی و اشراف به سطح مناسب برای برقراری ارتباط لازم می باشد. طول دوره ای که می توان این ویزا را اخذ کرد به طور میانگین حدود 6 ماه است و پس از مصاحبه سفارت معمولا بیشتر از 8 هفته صدور ویزا زمان نخواهد برد.

شرایط اخذ فرصت کاری آلمان (Job Seeker)

مدارک لازم جهت صدور این ویزا بیشتر شامل مدارک تحصیلی و مدارک کاری می باشد. به صورت مشخص آخرین مدرک اخذ شده از دانشگاه (حداقل مدرک لیسانس) و سابقه کاری و نامه های کاری متقاضی که البته دانشگاه فرد متقاضی باید مورد تایید سفارت آلمان باشد. همچنین رشته تحصیلی متقاضی نیز در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان برای صدور ویزای کاری باشد. مدارک دیگر صدور این نوع ویزا ارائه انگیزه نامه می باشد و داشتن توانایی مالی جهت اثبات به سفارت برای قانع شدن سفارت و باقی مدارک که در جایگاه تخصصی خود ببرسی خواهد شد.

طول این نوع ویزا حداقل 6 ماه می باشد که در زمره ویزاهای بلند مدت محسوب شده و متقاضی می تواند در این مدت در آن کشور به جستجو و پیدا کردن کار مشغول باشد. نوع این ویزاهای صادر شده قابلیت تبدیل و تمدید را دارد و فرد در صورت پیدا کردن کار و پرداخت 3 سال بیمه و مالیات به اقامت دایم این کشور می رسد و از مزایای آن بهره خواهد برد. مزایای نظیر بیمه درمانی رایگان و تحصیل رایگان و خدمات شهروندی رایگان و حمل و نقل و…..

هزینه زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان 58.12% بالاتر از ایران است. هزینه های اجاره ملک نیز 75.21% نیز بالاتر می باشد. افراد نیز می توانند در خصوص آگاهی از ریز هزینه زندگی در آلمان به لینک مذکور در سایت ما مراجعه نمایند.

  مونیخ برلین
اجاره بهای منزل 940 € (یورو) 795 € (یورو)
نان سفید (500 گرمی) 1.431 € (یورو) 1.27-3 € (یورو)
شیر (1liter) 0.84 € (یورو) 0.79 € (یورو)
(1kg, سفید) برنج 2.14 € (یورو) 1.79 € (یورو)
سیب زمینی (1kg) 1.00 € (یورو) 1.32 € (یورو)
1km تاکسی 1.90 € (یورو) 2.00 € (یورو)

مراحل دریافت ویزای کاری آلمان

بررسی مراحل دریافت ویزای کاری آلمان

اشخاص متقاضی برای اخذ ویزای کار آلمان می بایست از مراحل دریافت ویزای کاری آلمان نیز مطلع باشند. در ابتدای امر اشخاص می بایست نسبت به انعقاد قرارداد ویزای کاری آلمان نیز اقدام نمایند. درخواست روادید را می بایست در نمایندگی آلمان در کشور اقامت خود که مسئول پذیرش ویزا است، ارائه نمایند. این می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • سفارت آلمان
  • یک کنسولگری آلمان
  • مرکز درخواست ویزا
  • سفارتخانه/ کنسولگری آلمان در یک کشور همسایه (در غیاب نهاد نمایندگی آلمان در کشور محل اقامت)

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت طولانی کشور آلمان به میزان یک سال از جمله دغدغه های این روزه افراد در خصوص مراحل دریافت ویزای کاری آلمان می باشد. البته ناگفته نماند که این وقت سفارت طولانی به دلیل درخواست بالا اخذ این ویزا از کشور ایران است که شهروندانی که تمایل به وقت سفارت نزدیک تر دارند، نیز می توانند از کشور ثالث استفاده نمایند.

طبق قوانین حاکم، اشخاصی که از مزیت کارت اقامت کشور ثالث نیز برخودار باشند نیز می توانند به سفارت کشور مقصد در خصوص مهاجرت نیز اقدام نمایند. فرصت تحصیل در مجارستان در سال های متوالی توانسته باعث چشم اندازی ایده آل در این زمینه گردد.

تائید مدارک توسط سفارت آلمان

مسئولین اداری در آلمان با روش صدور مدرک در کشورهای دیگر آشنایی کافی ندارند تا بتوانند به راحتی اصالت مدارک خارجی را ارزیابی نمایند. به همین خاطر مدارک رسمی خارجی برای استفاده در آلمان می توانند مورد تأیید و تصدیق قرار گیرند. در خصوص این که آیا مدرک مربوطه نیاز به تأیید دارد و یا به همان صورت در آلمان قابل قبول است، اداره مربوطه در آلمان تصمیم می گیرد. مهر تأیید نمایندگی های آلمان در خارج از کشور آلمان همچون سفارتخانه ها کمک می کند تا ادارات آلمان در خصوص صحت و سقم مدارک ارائه شده تصمیم بگیرند. با تأیید مدارک، صحت امضاء، سمت امضاء کننده و بعضا صحت مهر درج شده بر مدرک تأیید می شوند. جهت تأیید مدارک توسط سفارت آلمان ابتدا تأیید مدارک توسط ادارات خارجی ( ایرانی) مربوطه مورد نیاز است. هزینه تایید مدارک طبق آخرین مقررات، به شرح زیر است:

  • 25 € (یورو) برای شناسنامه ایرانی، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.
  • 45 € (یورو) برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)

هزینه هنگام درخواست به یورو دریافت می گردد. گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آن ها می تواند تایید شود

مراجعه به سفارت آلمان

پس از انجام روند اداری مربوط به اخذ ویزای آلمان و همکاری های لازمه با موسسه ای که عقد قرارداد صورت گرفته، شخص متقاضی می بایست با آگاهی تکمیلی از مدارک قابل ارائه به سفارت آلمان در خصوص ویزای کار آلمان و مشورت با وکیل مهاجرت خود نیز نسبت به این امر اقدام نماید. ما در موسسه سفیران سروش سعادت این امر را برای اشخاص متقاضی فراهم ساخته ایم که در تمامی مراحل دریافت ویزای کاری آلمان در کنار افراد نیز باشیم. آگاهی از چیدمان مدارک در خصوص مراجعه به سفارت کشور آلمان و مصاحبه از جمله روندی می باشد که اشخاص متقاضی می بایست مدنظر قرار دهند. موسسه سفیران سروش سعادت با سابقه ای درخشان در خصوص ویزای کاری آلمان و سایر روادید از قبیل تحصیلی و سرمایه گذاری مفتخر به راهنمای متقاضیان و در اختیار گذاشتن اطلاعات به روز در این میان نیز می باشد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مراحل_دریافت_ویزای_کاری_آلمان

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده