ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 96
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 84
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 952
  • بازديد ماه : 394
  • بازديد سال : 10,319
  • بازديد کلي : 57,348
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.217.228.35
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل در ترکیه در سال 2019 نیز بواسطه نزدیکی با ایران و هزینه های پایین آن نسبت به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی شاید مناسب برای بسیاری از دانشجویان باشد. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله به بررسی تمام شرایط تحصیل در این کشور بپردازیم.

آیا امکان تحصیل در دانشگاه های مورد تایید برای ایرانیان وجود دارد؟ اگر موفق به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها شوید، می توانید در دانشگاه های مورد تایید این کشور مشغول به تحصیل شوید. بسته به رشته ای که قصد ادامه تحصیل دارید، نوع آزمون نیز متفاوت است.

هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ در کشور ترکیه هم دانشگاه های دولتی وجود دارد که هزنیه بسیاری کمی را از شما دریافت می نمایند و هم دانشگاه های خصوصی که هزینه بیشتری را از شما دریافت می نمایند. در ادامه این مقاله برای تکمیل اطلعات خود در زمینه تحصیل در ترکیه با ما همراه باشید.

درباره ترکیه و تحصیل در آن 

تحصیل در ترکیه به عنوان کشوری که خصوصا در سال های اخیر روند رو به رشدی در عرصه اقتصاد داشته این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. شمار دانشجویان بین المللی در خصوص تحصیل در ترکیه در سال های متوالی در حال افزایش است. در حال حاضر به میزان 650.000 دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه نیز مشغول به تحصیل می باشد.

فرصت تحصیل در این کشور فرصتی فوق العاده در خصوص تحصیلات کم هزینه( همانند تحصیل در کانادا )به همراه پرداخت کمک هزینه های ماهانه برای واجدین شرایط نیز می باشد. این کشور مقصدی گردشگری برای میلیون ها توریست در سال می باشد که آمار چشم گیری را به خود اختصاص داده است و دولت تمایل به روند افزایش این میزان توریست را در سال دارد. محبوبیت ترکیه در خصوص تحصیلات عالی در سال های متوالی مورد استقبال درصدی از افراد قرار گرفته است که در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است نیز پرداخته می شود.

مزایای تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه

دولت ترکیه، سیاستش بر جذب دانشجویان بین المللی است تا از این طریق رنکینگ دانشگاه های خود را ارتقا دهد. بیشتر تمرکز کشور ترکیه نیز بر جذب دانشجو از آسیای مرکزی، آفریقا، خاورمیانه و اروپای شرقی می باشد. برای رسیدن به این هدف دولت ترکیه به دانشجویان بورسیه می دهد و دانشگاه های ترکیه نیز نسبت به بسیاری دیگر از کشورها خصوصا برای کسانی که از کشورهای خاورمیانه به ترکیه می آیند، شهریه کمتری دارند و هزینه دانشگاه ها بین 50 الی 5000 $ در سال است.

علاوه بر دولت ترکیه، نهاد دیگری به نام بانک توسعه اسلامی نیز به دانشجویان خارجی کمک هزینه های تحصیلی اعطا می کند. یکسری بورسیه های دیگر نیز وجود دارند که به دانشجویان با شرایط ویژه از جمله سابقه تحصیلات آکادمیک درخشان تخصیص داده می شود. مدت زمان اهدای این بورسیه نیز برای دانشجویانی که دوره زبان انگلیسی را نیز می بایست به عنوان پیش نیاز بگذرانند 5 سال و برای سایر دانشجویان که مستقیما وارد دانشگاه می شوند 4 سال می باشد.

این بورسیه که بر مبنای رزومه دانشجویان اهدا می شود موارد ذیل را در بر می گیرد:

هزینه زندگی به مدت 10 ماه

هزینه های خوابگاه

شهریه دانشگاه

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

انتخاب ترکیه به عنوان مقصدی مناسب از دلایل مختص به خود نیز برخوردار می باشد که در ادامه مقاله به این موارد نیز پرداخته می شود. ترکیه یک کشور چند ملیتی است. کشو ترکیه عملا پلی میان شرق و غرب با روند صعودی تعداد دانشجویان بین المللی از اروپا، آفریقا، ایالات متحده آمریکا و آسیا می باشد. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تحصیل در دانشگاه های مورد تائید
  • امکان تحصیل با هزینه کاملا رایگان
  • امکان اسفاده از سفارت این کشور برای ورود به کشورهای اروپایی و… در مدت زمان کم
  • امکان کار در حین تحصیل
  • اخذ ویزای همراه برای تحصیل
  • تحصیل در ترکیه به زبان ترکی

دانشگاه ها و مدارس ترکیه از سطح آموزشی خوبی برخوردار هستند. ترکیه دارای یکی از روبه رشدترین اقتصادهای دنیا بوده و یکی از دلایل آن موفقیت این کشور در جذب دانشجویان بین المللی و پرطرفدار بودن برای توریست ها بوده است. در واقع مدارک دانشگاهی معتبر ترکیه که در کل دنیا شناخته شده و مقبول می باشد. امکانات بالای مدارس و دانشگاه ها و تعداد رو به رشد رشته هایی که علاوه بر زبان ترکی استانبولی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند از جمله دلایلی است که دانشجویان این کشور را به عنوان مقصد برتر در خصوص تحصیل در ترکیه محسوب می شوند.

زبان اصلی کشور ترکیه، ترکی می باشد و دانشجویان این امکان را دارند که این زبان را در کلاس های آموزشی این کشور شرکت نمایند و بعد از اتمام این دوره های آموزشی وارد دانشگاه ها شوند. البته این امکان نیز وجود دارد که با زبان انگلیسی نیز مشغول به تحصیل شوید.

تحصیل در ترکیه پزشکی

پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در ترکیه محسوب می شود و متقاضیان می توانند این امکان را دریافت نمایند که در دانشگاه های مورد تایید این کشور مشغول به تحصیل شوند. در ترکیه 6 دانشگاه مورد تایید وجود دارد که برای قبولی در این دانشگاه ها باید در آزمون ورودی این دانشگاه ها قبول شوید. آزمون YOS و SAT این دو آزمون هستند که باید خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمائید. SAT معمولا در تعداد کم تری در سال در ترکیه برگذار می شود ولی آزمون YOS در تعداد دفعات بیشتر برگزار می شود. برای این که بتوانید با آمادگی بهتری در این آزمون ها شرکت نمائید باید در دوره های پیش پزشکی ترکیه شرکت نمائید و آمادگی لازم را کسب نمائید.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

برای تحصیل در ترکیه اگر تنها مدرک دیپلم داشته باشید کافیست. با ارائه مدرک دیپلم می توانید برای ورود به دانشگاه ها اقدام نمائید و البته نکته حائز اهمیت این است که برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نمائید. می توانید در ترکیه در موسساتی که شما را برای این آزمون آماده می نمایند، شرکت نمائید و با آمادگی بهتری برای ورود به دانشگاه ها کسب نمائید. همچنین می توانید در دوره های زبان نیز شرکت نمائید و خود زبان انگلیسی یا ترکی را در این کشور یاد بگیرید.

آزمونی که در این کشور برگزار می شود به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد و به شما این امکان را می دهد خودتان انتخاب نمائید قصد ادامه تحصیل به چه زبانی را دارید. آزمون YOS یکی از این آزمون ها می باشد که به زبان ترکی می باشد و آزمون SAT یکی دیگر از این آزمون ها می باشد که به زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل در ترکیه

 

تحصیل در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا

برای تحصیل در کشور ترکیه می توانید در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اقدام نمائید. هر کدام از این مقاطع یک آزمون ورودی دارد که رتبه شما در این آزمون می تواند مشخص نماید که شما در چه رشته ای و در چه دانشگاهی باید تحصیل نمائید. مدت زمان تحصیل در این کشور مانند سایر کشورهای دیگر است و طبق مدت زمانی که در این جدول ذکر شده است، می باشد.

مقطع لیسانس = 4 سال در بعضی مواقع 3 سال

مقطع فوق لیسانس = 2 سال

مقطع دکترا = 3 سال

هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

شهریه دانشگاه ها و هزینه هایی که بابت زندگی در این کشور پرداخته می شود بسیار معقول تر و پایین تر از کشورهای اروپایی و آمریکا است ولی هم چنان سطح آموزشی دانشگاه ها بالا می باشد. با این وجود بورسیه های متنوعی نیز وجود دارند که علاوه بر شهریه دانشگاه ها حتی هزینه های زندگی و بیمه را نیز پوشش می دهند. هزنیه تحصیل در دانشگاه ها بستگی به این دارد که شما در دانشگاه های خصوصی یا دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل شوید. در دانشگاه های خصوصی مانند کوچ هزنیه تحصیل سالانه 25.000 € یورو می باشد. در صورتی که تحصیل در دانشگاه های دولتی هزنیه تحصیل سالانه 1.000 تا 3.000 € می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه

برای تحصیل در این کشور باید مدارک مورد نیاز را جهت اخذ پذیرش و ویزا ارائه دهید. برای اخذ پذیرش بسته به کالج و یا دانشگاهی که اقدام می نمائید مدارک متفاوتی را ممکن است از شما درخواست نمایند.

به صورت کلی مدارکی که از شما درخواست می نمایند شامل موارد زیر می باشد:

  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبل
  • مدارک مبنی بر گواهی پزشکی
  • مدارک مبنی بر گواهی عدم سوء پیشینه
  • چند قطعه عکس
  • مدارک مالی و ارائه تمکن مالی
  • مدرک زبان در صورت نیاز ترکی یا انگلیسی و یا اثبات دانش آن زبان

تعداد رشته های انگلیسی زبان در ترکیه روبه رشد است. هم چنین بر خلاف کشورهایی مثل کره جنوبی یا فرانسه که مردم فقط به زبان رسمی خود کشور صحبت می کنند مردم ترکیه آشنایی نسبتا خوبی با زبان انگلیسی دارند و نتیجتا برای برقراری ارتباط و گفتگوهای روزمره، خارجی ها با مشکلی مواجه نخواهند بود.  مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل یکی از برترین راه های اخذ اقامت محسوب می گردد. متقاضیان تحصیل در ترکیه می بایست با در نظر گرفتن قوانین مربوط به شرایط تحصیل در ترکیه نسبت به این امر اقدام داشته باشند. واجدین شرایط تحصیل در ترکیه نیز می توانند در خصوص مهاجرت به این کشور با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز تماس حاصل نمایند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تحصیل_در_ترکیه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده