ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 121
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 55
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 475
  • بازديد ماه : 1,397
  • بازديد سال : 11,322
  • بازديد کلي : 58,351
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.22.250.138
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

هزینه زندگی در مالزی به عنوان یکی از سوال برانگیز ترین موضوعات برای ایرانیان است چرا که مالزی یکی از کشور های شرق آسیا است که طی سالهای گذشته مورد اقبال خیل عظیمی از گردشگران یا حتی علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته و هم اکنون افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند و میخواهند بدانند هزینه های زندگی در این کشور چگونه است و با توجه به امکانات موجود رفاهی در این کشور یک تصمیم نهایی در مورد مهاجرت به مالزی اتخاذ نمایند.

  1. هزینه خورد و خوراک در مالزی برای یک خارجی چقدر است؟

  2. هزینه تحصیل در مالزی چقدر است؟

  3. مالزی کشور خوبی جهت مهاجرت محسوب میشود؟

همچنین در سایت های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت به مالزی ، سرمایه گزاری در مالزی و تحصیل در مالزی نیز اطلاعاتی برای علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته که در صورتی که نسبت به این کشور قصد کسب اطلاعات دارید پیشنهاد میکنیم مطالب دیگر این سایت را نیز مطالعه نمایید.

واحد پولی مالزی

کشور مالزی دارای واحد پول مجزایی می باشد. واحد پول این کشور رینگیت است. این واحد پولی به اختصار RM نمایش داده می شود. تمام هزینه ها ، معاملات و داد ستد ها و حتی نقل و انتقالات و سپرده های بانکی در این کشور با رینگیت نمایش داده می شود. ما نیز در ادامه این مقاله برای دقیق تر شرح دادن هزینه ها و پی بردن به هزینه زندگی در مالزی تمام مخارج و قیمت ها را به رینگیت اعلام میکنیم. برای حساب کردن این واحدد پولی تنها کافیست بدانید هر 4 رینگیت برابر با 1 دلار است و هر 4.5 رینگیت برابر با 1 یورو. با با مشخص شدن قیمت رینگیت به دلار.

میتوانید هزینه هر کالایی در مالزی را محاسبه کنید. اکنون اگر سری به بازار های مالزی بزنید می توان اسکناس های 5 رینگیتی ، دو  و سه و یک رینگیتی. 10 رینگیتی 50 رینگیت و در نهایت 100 رینگیتی یافت. معمولا در کشور مالزی همه بنگاه های معاملاتی و فروش کالا ها تنها واحد پول رینگیت دریافت میکنن و علاقه ای به دریافت یورو یا دلار ندارند. بدین جهت برای پرداخت هزینه ها در این کشور بهتر است دلار خای خود را به رینگیت تغییر دهید.

هزینه مواد غذایی در مالزی

خوشبختانه مواد غذایی در مالزی به وفور یافت شده و طیف انواع مواد غذایی در این کشور بسیار وسیع بوده و میتوان در مالزی انواع میوه ها ، سبزیجات و کالاهای غذایی متنوع و محلی با قیمت مناسب یافت کرد. هزینه های مواد غذایی محلی در مالزی بسیار ارزان است.

مخصوصا نرخ این کالا ها در شهرهای کوچک و هر شهری غیر از کو آلا لامپور مقرون به صرفه است. در کل در کشور مالزی مواد غذایی یکی از کالا هایی است که هم به راحتی یافت شده هم تنوع بالایی دارد و هم ارزان است.  ما در ادامه این مقاله لیستی از کالا های خوراکی و مواد غذایی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

به طور کل خرید ملزومات روزانه و مواد غذایی در مالزی مشکل نیست چون منطقه بندر سانوای پر از مراکزی است که معمولا شامل یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی مانند Tesco یا Carrefour هستند و فروشگاه های کوچک یا سوپر مارکت ها هم نیز در همه جا هستند.

هزینه حمل و نقل در مالزی

مهاجران و شهروندان مالزیایی همچنین دارای گزینه های سرگرمی بسیاری در کوالالامپور و بندر سانوای هستند. خوشبختانه با حمل و نقل عمومی خوب و ارزان قیمت، در هر جا از مالزی که قصد داشته باشید می توانید بروید. مسیر های وسایل حمل و نقل عمومی در اکثر نقاط شهر یافت می شوند یا میتوان با هزینه های کمتر از آنها استفاده کرد. گرچه سیستم حمل و نقلی در مالزی به انداره سایر کشور های شرق آسیا پیشرفته نیست اما با توجه به جمعیت 30 میلیونی این کشور پاسخ گوی شهروندان می باشد.

همچنین قیمت هایخرید آپارتمان در مالزی نیز برای هر متر مربع خرید آپارتمان در مرکز شهر در حداقل ترین حالت یعنی برای خانه های چند سال کار کرده و تقریبا نیمه قدیمی حدود متری 5،498.91 RM (رینگیت) و برای خانه های شیک تر  و بزرگ تر و نوساز 12.916.69 RM (رینگیت) هزینه دارد. قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز نیز برای خانه های قدیمی تر میانگین متری 4000 RM (رینگیت) و برای خانه های تازه ساخت تر متری 5،099.32 RM (رینگیت) هزینه دارد.

سبک زندگی در مالزی

به طور کلی در مورد مالزی می توان گفت با درک روش زندگی محلی صحیح در مالزی ، می توانید بخشی از هزینه های ماهانه خود را حتی بیشتر کاهش دهید. در فروشگاه های مواد غذایی و حتی در رستوران ها، مواد غذایی غربی گران تر است اما تولیدات محلی خود مالزی بسیار مقرئن به صرفه تر است. اگر میوه های محلی مثل  نارگیل ، پاپایا و موز تهیه کنید ، بسیار ارزان تر از میوه هایی مثل سیب و پرتقال است!!!!! طبق بررسی سالانه شرکت Mercer ، کیفیت زندگی در پایتخت مالزی، کوالالامپور در میان 231 شهر جهان رتبه 86 را کسب کرده. در میان شهرهای آسیا، رتبه این شهر 10، و رتبه دوم در جنوب شرقی آسیا میباشد.

مالزی محیطی پویا برای کار و تحصیل ایجاد می کند. هزینه زندگی در مالزی پایین تر از هر کشوریست. از کشورهای همسایه مانند سنگاپور رفته تا دورتر از آنها مانند لندن و فرانسه و هر کشور دیگری. در سال 2014، کوالالامپور به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر برای دانش آموزان و محصلان و دانشگاهیان رتبه بندی شد. با این اوصاف اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید و یا میخواهید با اطلاعات بیشتری در مورد مالزی کسب نمایید می توانید با همیاری وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#هزینه_زندگی_در_مالزی
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده