ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 74
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 9
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 894
  • بازديد ماه : 1,816
  • بازديد سال : 11,741
  • بازديد کلي : 58,770
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.37.240
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

چین یکی از کشورهای آسیای شرقی می­ باشد و تحصیل و اعزام دانشجو به چین می­تواند تجربه ای متفاوت برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در دیگر کشورها را رقم بزند. هزینه های تحصیل در کشور چین بسیار مناسب است و امروزه افراد زیادی ادامه تحصیل در این کشور را انتخاب می­ نمایند. مدارکی که از سوی دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می ­گردد، در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده اند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی علاقمندان را در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به چین یاری می­ رسانند. در کشور چین موسسات آموزشی تحصیلات عالی بسیاری وجود دارد و تقریباً اکثر این موسسات آموزشی مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند. تدریس در دانشگاه های کشور چین به زبان انگلیسی است.

موارد فوق باعث شده است که دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر نمایند. آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور در ماه های ژانویه و سپتامبر می­ باشد و دانشجویان علاقمند به تحصیل و اعزام دانشجو به چین می بایست قبل از تاریخ های ذکر شده درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظرشان ارائه نمایند. امکان تحصیل به صورت رایگان نیز برای دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی چین شده اند نیز وجود دارد. البته بورس های تحصیلی این کشور دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنان تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در چین و برخی دیگر تنها بخشی از این هزینه ها را پوشش می­ دهند. می­توان گفت دانشگاه پکن یکی از معتبرترین دانشگاه های چین است.

چگونگی تحصیل و اعزام دانشجو به چین

چین یکی از کشورهای پرجمعیت جهان با 1.3 میلیارد جمعیت می­ باشد و بعنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان کالا در جهان بشمار می­ رود. زبان رسمی کشور چین ماندارین است. دانشگاه های کشور چین از کیفیتی برابر با دانشگاه های پیشرفته در جهان برخوردار هستند و دانشجویان خارجی در کنار تحصیل خود در این کشور می­ توانند، تجربه یک زندگی شگفت انگیز را نیز کسب نمایند. دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه های چین ابتدا بایستی درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال و پس از اخذ دعوتنامه تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

شرایط تحصیلی دانشجویان در کشور چین

تدریس در دانشگاه های کشور چین به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود و دانشجویان برای ورود به دانشگاه های چین باید دارای مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 می ­باشند. البته امکان پذیرش در دانشگاه های چین بدون مدرک زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان باید پس از ورود به کشور چین و قبل از شروع کلاس های درسی در دوره های آموزشی زبان انگلیسی شرکت نموده و مهارت لازم در این زبان را کسب نمایند.

در دانشگاه های این کشور علاوه بر اینکه تدریس به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می­ گردد، امکان تحصیل به زبان چینی یا ماندارین نیز وجود دارد و مزیت تحصیل به این زبان، علاوه بر یادگیری زبان چینی دانشجویان شهریه های کمتری به دانشگاه پرداخت می ­نمایند. از طرفی دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور چین نیازی به سپری نمودن آزمون ورودی و یا دوره های پیش نیاز ندارند، از همین رو تحصیل در این دانشگاه متقاضیان بسیاری دارد.

مدارک لازم جهت تحصیل و اعزام دانشجو به چین

دانشجویان برای تحصیل و اعزام دانشجو به چین می­ باید ابتدا مدارک خود را به دانشگاهی در چین ارسال نمایند و در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر می­ توانند برای اخذ ویزای تحصیلی چین اقدامات لازم را بنمایند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های چین عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش در دانشگاه های چین
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی دانشجو به همراه تمامی ریز نمرات آنها
  • ارائه مدارک هویتی دانشجو (کارت ملی، شناسنامه)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت برخورداری

روند تحصیل و اعزام دانشجو به چین

تحصیل در دانشگاه های چین همانند تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها می­ باشد و تنها تفاوت تحصیل در دانشگاه های این کشور این است که دانشجویان خود اجازه انتخاب واحدهای ترم تحصیلی را ندارند و دروس و واحدها به انتخاب دانشگاه مورد نظر انجام می­ گیرد. همچنین دانشجویان ملزم به انجام تکالیف درسی و حضور بموقع در کلاس های درس هستند. در پایان هر ترم تحصیلی نیز از دانشجویان آزمون دروس ترم جاری اخذ می­ گردد. از دیگری نکاتی که دانشجویان باید در نظر داشته باشند محل اقامت و خوابگاه می­ باشد. برخی از دانشگاه ها خوابگاه هایی را به دانشجویان ارائه می­نمایند که در فاصله دوری نسبت به کلاس های درسی واقع شده اند و در برخی موارد ممکن است دانشجویان با مشکلاتی روبرو شوند.

تحصیل و اعزام دانشجو به چین

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چین

دانشجویان در مقطع کارشناسی دانشگاه های چین بمدت 4 سال باید تحصیل نمایند. شرایط ورود به این مقطع تحصیلی دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می ­باشد. همچنین تحصیل در این دوره با محدودیت سنی 25 سال همراه است. البته دانشجویانی که کمتر از 35 سال هستند و حداقل 2 سال تحصیلی در مقطع کارشناسی را گذرانده اند نیز می ­توانند در این مقطع به تحصیل بپردازند. شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه های چین 4000 $ در سال تخمین زده شده است.

علاقمندان تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی بایستی به مدت 2 الی 3 سال در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. در این دوره دانشجویان علاوه بر مهارت زبان انگلیسی باید به زبان چینی نیز آشنائیت داشته باشند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف چین با یکدیگر متفاوت است اما بطور متوسط این هزینه 3000 الی 5000 $ در سال برآورد شده است که بسته به دانشگاه و رشته دانشجو متغیر است.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های چین

دانشجویان در دوره دکترا باید 3 الی 4 سال تحصیل نمایند. تدریس در تمامی رشته ها در این دوره به دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است. دانشجویانی که تحصیل به زبان چینی را برمی­ گزینند شهریه های کمتری نسبت به تحصیل به زبان انگلیسی پرداخت می ­نمایند. هزینه تحصیل در این دوره 5000 $ در سال می­ باشد. دانشجویان در این دوره ملزم به ارائه پایان نامه برای اخذ مدرک تحصیلی خود هستند.

بورس تحصیلی در چین

امکان اخذ بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارد. دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می ­توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی چین درخواست نمایند. دانشجویان پس از دریافت بورسیه تحصیلی چین می­ توانند بصورت رایگان در دانشگاه تحصیل نموده و همچنین به صورت رایگان در خوابگاه های دانشجویی این کشور اقامت گزینند. ناگفته نماند دانشگاه های چین کمک هزینه های تحصیلی نیز به دانشجویان پرداخت می­ نماید. البته ارزش این کمک هزینه ها بسته به مقطع و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت است.

بطوریکه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 2500 یوان کارشناسی ارشد 3000 یوان و برای دانشجویان دوره دکترا 3500 یوان چین در نظر گرفته شده است. علاقمندان به تحصیل و اعزام دانشجو به چین می ­توانند از خوابگاه های خصوصی و دولتی در چین برای اقامتشان در این کشور استفاده نمایند. هزینه خوابگاه های دولتی در این کشور نسبت به خوابگاه های خصوصی کمتر و تقریباً برابر 150 الی 300 می­ باشد.

همانطور که بیان نمودیم در چین دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارد از آن میان می­ توان به دانشگاه پکن، دانشگاه سینگوا، دانشگاه فودان، دانشگاه شانگهای تانگ جایو و دانشگاه نانجینگ را نام برد. ناگفته نماند دانشکده های پزشکی کشور چین از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند و دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان می­ توانند براحتی در تمامی کشورهای جهان برای انجام کار درخواست نموده و استخدام گردند. متقاضیان مهاجرت به چین در صورت روبرو شدن با سوالات و ابهاماتی در این زمینه می­ توانند با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادتارتباط برقرار نمایند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 
#تحصیل_و_اعزام_دانشجو_به_چین
 #اروپا #بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده