ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 178
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 148
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,034
  • بازديد ماه : 476
  • بازديد سال : 10,401
  • بازديد کلي : 57,430
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.149.229.253
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کشور قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است و شرقی ترین جزیره دریلی مدیترانه می باشد. نزدیکترین منطقه یونانی جزیره رودز می باشد. نیروی متخصص زیر ساختهای قوی و نسبتآ پایداری را برای دولت این کشور مهیا ساخته است، برای مهاجرت به قبرس در درجه اول باید شناختی نسبت به کشور قبرس از جمله، وضعیت جغرافیا، زبان کشور، نرخ بیکاری و… را دانست که پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

نرخ پایین جرم و جنایت هزینه نسبتآ پایین زندگی و ملک خدمات بهداشتی درمانی پیشرفته قبرس را به کشوری استثنایی برای زندگی و تفریح مبدل کرده است. دارای انواع درختان مرکبات باغهای زیتون و کوههای پوشیده از جنگل های کاج است و نزدیک ترین سواحل اروپا را داراست.

جغرافیای قبرس

جزیره دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است که همواره از آفتاب درخشان حتی در زمستان ها و باران بسیار کم بهره مند است. یکی از شاخصه های جغرافیایی مشهور قبرس کوهستان ترودوس است که در جنوب غربی کشور قرار دارد منطقه پنتاداکیلوس در شمال اطراف کیرنیا و سرزمینهای پست مساوریا مابی آنها واقع شده است و همینجا است که پایتخت قبرس لفکوزیا (نیکوزیا) قرار دارد.

شبه جزیره طویل کارپاسیا شمال شرقی قبرس را در برگرفته و جنوبی ترین نقطه آن نیز به کیپ گور کو ختم می شود. بیشتر شهر های قبرس مثل لارناکا و لیماسول در سواحل جنوبی قبرس قرار گرفته اند. پافوشس و اکاماس در لبه ی غربی جزیره قرار گرقته اند.

زبان قبرس

این کشور به دو بخش قبرس شمالی که بخش ترک نشین و بخش یونانی نشین تقسیم می شود که در انهر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک های قبرس مسلمان هستند.

مردم قبرس

مردم کشور قبرس بسیار خونگرم هستند وبا خارجی ها به بهترین نحو رفتار می کنند. همبستگی و علایق بین مردم قبرس و یونان و اختلاط عمیق بین مذاهب قبرس و یونان ادامه دارد و تحولات متعددی که در این جزیره رخ داده نتوانسته است این پیوند مستحکم فرهنگی و مذهبی را بین دو جامعه ی قبرس و یونان کاهش دهد و یا آن را متزلزل نماید. تنوع غذایی در این جزیره خیلی زیاد است و در اکثر خیابان ها رستوران های متفاوت مشاهده می شود.

آموزش در قبرس

زبانی که در مدارس دولتی این کشور تدریس می گردد زبان یونانی است و برای افراد بین 5 تا 18 سال رایگان می‌باشد. افرادی که در مدارس دولتی تحصیل می نمایند و نمی توانند به زبان یونانی صحبت کنند آموزش های ویژه ای را در زمینه زبان می گذرانند . در هر شهر تعدادی مدارس خصوصی وجود دارند که زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس میکنند. دانشگاه های خصوصی و دولتی نیز در سراسر شهر های این کشور فعالیت می نمایند.

گردشگری در کشور قبرس

قبرس علاوه بر سواحل زیبایش مکان های زیادی برای گردش تفریح و بازدید دارد. از جمله دیدنی های این کشور می توان به موزه ی شهر لارناکا، معبد اجیوس میناس، آرامگاه پادشاهی تامسوس، دریاچه ی نمک اکرو تری، پارک دنیای آبی، موزه ی باستان شناسی در نیکوزیا و کلیسای بیزانس در ترودوس اشاره داشت. همچنین این کشور از لحاظ هنرهای نمایشی تولیدات ادبی و موسیقی بسیار غنی است.

جمعیت و مذهب کشور قبرس

جمعیت قبرس نزدیک به یک میلیون نفر است و نیکوزیا پایتخت کشور با 207 هزار نفر است پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای پر جمعیت می توان به لیماسول فاماگوستا لارناکا و پافوس اشاره کرد. 72% مردم این کشور یونانی و 20% ترک و 5% بقیه ارمنی و مارونی هستند. همچنین 76% مردم ارتودوکس و 20% مسلمان هستند.

اقتصاد در قبرس

نزدیک به دوازده درصد زمین های این کشور جنبه اقتصادی دارد وزیر کشت است و در آن مرکبات سیب زمینی گندم زیتون و جو به عمل می آید. صنایع قبرس چندان پیشرفته نیست و شامل صنایع دستی و محلی می باشد. توریسم منبع درآمد مهمی برای کشور قبرس محسوب می شود. واحد پولش پوند قبرس معادل 7/2 $ است. واردات قبرس شامل ماشین الات وسایل نقلیه ابزار الات و غذا از کشور انگلیس آلمان ایتالیا و یونان است. صادرات این کشور هم شامل میوه، سبزیجات، آهن، مس و سیب زمینی می باشد.

مسکن در قبرس

بطور کلی دو انتخاب برای مسکن دانشجوئی وجود دارد. اسکان در خوابگاه های دانشگاه یا خوابگاه های خصوصی بسیاری از خوابگاه به صورت خانه های یک دو یا سه نفره با اتاق های مختلف طراحی شده اند. هزینه های پرداختشده برای خوابگاه مواردی مانند آب برق نظافت و دیگر هزینه های مشابه را در بر می گیرد. قیمت مسکن در خارج از دانشگاه بستگی به مساحت و تسهیلات مسکن دارد و می تواند چیزی بین 150 تا 500 $ در ماه باشد.

بیمه 

دانشجویان در طول مدت تحصیل تحت پوشش بیمه هستند. هزینه بیمه درمانی در شهریه سالانه دانشگاه ها پیش بینی شده و دانشجویان هیچگونه وجه اضافی بابت خدمات بیمه درمانی پرداخت نمی کنند.

اقامت

در سال 2009 میلادی وزارت این کشور تصمیم گرفت وضعیت اقتصادی و بازار مسکن را از طریق ایجاد برنامه های سرمایه گزاری و اقامت بهبود بخشد. ویزای نوع A و F برای متقاضیان این امکان را فراهم می اورد که در قبرس اقامت شخصی بگیرند و برای مدت نا محدود در این کشور زندگی نمایند. متقاضیان پس از 5 سال اقامت می توانند برای شهروندی در این کشور در خواست بدهند و تقاضای ویزای نمایند.

کار در قبرس

قوانین دانشجو پسندی که به دانشجویان بین المللی اجازه کار کردن نیم وقت برای حداکثر 20ساعت در هفته را میدهد. قبرس دارا  اقتصادی کامل و از لحاظ اجتماعی مطمئن دولتی با ثبات و پایینترین میزان جرم و جنایت را دارد.

تحصیل

تحصیل دوره ابتدایی در این کشور  از 6 سالگی آغاز شده و تحصیلات به دو مرحله 6ساله ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود. در بخش ترک نشین قبرس که قسمت کوچکتر این جزیره را تشکیل می دهد گاه دوره تحصیل پیش از دانشگاه 11سال طول می کشد.

برای ورود به دانشگاه دولتی امتحان ورودی اختصاصی را خود دانشگاه ها برگزار می کنند. دانشگاه ها و کالج های خصوصی شرایط سهل تری برای پذیرش دانشجو دارند. تحصیل در دانشگاه ها و کالج های این کشور بر مبنای نظام واحدی و در دوره Master و PH.D به همراه واحد های تحصیلی باید پایان نامه پژوهشی نیز ارایه شود وزارت تحصیلات عالیه قبرس توسط شورای SEKAP (تائیدیه) و KYSATS کنترل علمی مراکز علمی را انجام می دهد و تائیدیه صادر می کند.

بخش یونانی نشین قبرس تنها یک دانشگاه و چند کالج بزرگ و چندین کالج کوچک دارد. بخش ترک نشین قبرس از لحاظ سطح زندگی پایین تر است. اما با کمک های دولت ترکیه دانشگاه های خوبی راه انداخته است. در این بخش YOK (وزارت آموزش عالی ترکیه) تائیدیه دریافت می کنند. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور (یونانی نشین و ترک نشین) انگلیسی است و تنها استثنا دانشگاه این کشور است که زبان رسمی یونانی است.

 

دوره های تحصیلی در قبرس

مدارک تحصیلی Certificate:بیانگر تحصیل در دانشگاه بعد از اتمام دوره دبیرستان است که هدف از ان ارایه آموزش های لازم به افراد برای حضور در جامعه و انجام کار است.

  • Diploma: شامل 2 سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
  • Higher Diploma: شامل 3سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
  • Bachelor: شامل 4 سال تحصیل بعد از اتمام دوره دبیرستان است.
  • Master: شامل 2 سال تحصیل بعد از دوره Bachelor است.
  • PH.D: شامل 3 الی 4 سال تحصیل بعد از اتمام دوره Master است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به قبرس و انواع ویزاهای پرمخاطب آن مانند تحصیل در قبرس با موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#کشور_قبرس

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده