ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 34
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 28
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 890
  • بازديد ماه : 332
  • بازديد سال : 10,257
  • بازديد کلي : 57,286
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.147.42.168
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اگر شما دارای تحصیلات دانشگاهی و سابقه کار مرتبط با آن می باشید امکان کار در آفریقای جنوبی برای رشته ها و مهارت های خاصی همچنان وجود دارد. این کشور در برخی مشاغل با کمبود نیروی متخصص روبرو بوده و اگر یک تبعه ایرانی بخواهد به جهت کار در آفریقای جنوبی و ویزای کار این کشور اقدام نماید می بایست یا دارای یک پیشنهاد شغلی باشد و یا شغل او در لیست مشاغل و رشته های مورد نیاز این کشور قرار داشته و همچنین دارای تحصیلات آکادمیک و حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط نیز باشد.

نرخ بیکاری بسیار بالا در این کشور در سالیان اخیر نشان از شرایط اقتصادی نامطلوب این کشور بوده و در حال حاضر کارگران نیمه ماهر و یا غیر متخصص زیادی در این کشور از بیکاری رنج می برند و همچنین جذب یک نیروی متخصصی داخلی نیز برای کارفرما به صرفه و راحت تر است، اما آنها مجبورند همچنان در برخی مشاغل به نیروی متخصص خارجی رو آورند و متقاضیانی که میل ورود به این کشور و کار در آفریقای جنوبی را دارند می توانند از طریق مسیرهایی که در ادامه به حضورتان معرفی می شود جهت اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

ویزای کار آفریقای جنوبی

در حال حاضر رشته های مورد کمبود کار بر اساس پیش بینی اداره مهاجرت و اداره کار این کشور به 35000 شغل در تقریبا پنجاه رشته مختلف اشاره دارد و متقاضیانی که دارای شرایط مورد نیاز این مشاغل باشند می توانند با ویزای جست و جوی کار به این کشور مهاجرت نمایند و در صورت موفقیت و دستیابی به یک موقعیت کاری و رعایت قوانین مهاجرتی به اقامت دائم این کشور بعد از چند سال کار کردن و پرداخت مالیات دست یابد.

قوانین و ساعات کار در آفریقای جنوبی

طبق قوانین مصوبه قانون کار در این کشور به تقلید از کار در آلمان روزهای دوشنبه تا جمعه روزهای کاری و حداکثر ساعات کار در این کشور 45 ساعت در هفته یعنی 12 ساعت در روز است و نهایتا 10 ساعت به عنوان اضافه کار حقوق می گیرند، بیست و یک روز حق مرخصی به غیر از تعطیلات عمومی برای کارگران پیش بینی شده و اکثر کارگران زیر نظر اتحادیه کارگری فعالیت می کنند، جهت اخذ ویزای کاری باید شش هفته قبل از تاریخ مدنظر برای ورود به این کشور درخواست خود را به کنسولگری این کشور در محل اقامتتان ارائه نمائید، امکان ورود با ویزای توریستی و کار کردن در این کشور وجود ندارد.

انواع ویزای کار آفریقای جنوبی

یک تبعه خارجی می تواند برای سه نوع ویزای کار که با شرایط متفاوت برای این کشور تعریف شده اقدام نماید:

ویزای کار عمومی

این نوع ویزا معمول ترین ویزای کاری این کشور است و اولین قدم برای اخذ این تایپ ویزا ارائه یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کمپانی یا کارفرماست که باید از سوی این شخص اقدامات اولیه صورت گیرد طبق قوانین اداره کار که در اکثر کشورها حاکم است چنانچه نیروی داخلی متناسب با آن موقعیت کاری یافت نشد (بدین صورت که کارفرما این موقعیت شغلی را در رسانه هایی که مشخص شده آگهی نموده و نامه تائید عدم وجود نیروی کار درخواستی را از سوی نهاد مشخص شده دریافت کند) و همچنین متقاضی می بایست یک مدرک تحصیلی متناسب با حرفه کاری ارائه نماید که در ارزشیابی مدارک تحصیلی معادل با مدارک و درجه های تحصیلی در نظام آموزشی این کشور ارزیابی گردد.

ویزای کار برای مهارت های بحرانی و مورد نیاز

در برخی مشاغل و تخصص ها این کشور نیاز به نیروی کاری دارد و اگر شخصی دارای آن مهارت ها و یا رشته های تحصیلی باشد می تواند برای ویزای مهارت های بحرانی یا بسیار مورد نیاز اقدام نماید، در این نوع ویزا متقاضی بدون نیاز به پیشنهاد کاری می تواند برای دریافت ویزا اقدام نماید.

اولین قدم در این پروسه تهیه نامه تائید وجود رشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز است که از سوی اداره DHA در آفریقای جنوبی صادر می گردد و سپس متقاضی بایستی در مرحله بعد مدارک تحصیلی خود را متناسب با استانداردهای نظام آموزشی این کشور در مرجع SAQA به دریافت نامه کتبی به تائید رساند.

این مراحل بایستی توسط یک شخص آشنا و مسلط به امور انجام شود و بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید. اگر موفق به دریافت این ویزا شوید خیلی زود می توانید با به دست آوردن یک موقعیت و قرارداد کاری در راستای تخصصتان صاحب یک اقامت 5 ساله قابل تجدید شده و به اقامت دائم نیز دست یابید.

ویزای انتقال داخلی

با توجه به سبک زندگی امروزی، پیشرفت و روابط جامعه ها و وجود شرکت های بین المللی امکان اخذ این مدل از ویزای کار برای افرادی پیش بینی شده است که در این کمپانی ها مشغول به کارند و کارمندان این شرکت ها می توانند برای انتقال به شعبه شرکت چند ملیتی خود در آفریقای جنوبی اقدام نمایند.

البته آن کارمند می بایست حداقل دارای شش ماه تجربه کاری در این کمپانی ها باشد که بتواند انتقالی بگیرد، اگر چه فردی که در شعبه شرکت در آفریقای جنوبی مشغول به کار است اما همچنان در موارد اداری و حقوقی وابستگی به شرکت اصلی را دارد.

همچنین یک شرکت خارجی می تواند برای جذب تعداد بیشتر نیروی خارجی با درخواست ویزای شرکتی اقدام  نماید که برای کارمندان این شرکت کارت های اقامت انفرادی صادر می گردد که البته برای راه اندازی یک شرکت و بیزینس باید مواردی را در نظر گرفت، اگر شما قصد دارید برای راه اندازی یک کسب و کار یا سرمایه گذاری اقدام نمائید شما باید سرمایه قابل توجهی را سرمایه گذاری کنید و یک طرح توجیهی اقتصادی برای کسب و کار خود نشان دهید.

شرایط اخذ ویزای کار

همه متقاضیان ویزای کسب و کار باید توصیه نامه ای از وزارت تجارت و صنعت درخواست نمایند که نوع کار آنها در راستای منافع ملی آفریقای جنوبی پیش بینی شده است.

work-in-south-africa1

علاوه بر این برای داشتن یک کسب و کار باید نیروی کار شرکت شما شامل حداقل 60 درصد کارکنان با ملیت آفریقای جنوبی باشد، کسب و کار دارای بالاترین شانس موفقیت باشد که از طریق یک طرح کسب و کار مناسب ارائه شود و همچنین اثبات شود که این کسب و کار مطابق با قوانین موجود در آفریقای جنوبی فعالیت می کند.

اقامت دائم آفریقای جنوبی

افرادی که با ویزای کار در آفریقای جنوبی اقامت دارند پس از گذشت پنج سال و انجام تعهداتشان می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند در صورتی که طی این 5 سال در حرفه خود فعالیت کرده باشند و این در  صورتی است که اتباعی که با ویزاهای مهارت های حیاتی وارد این کشور شده اند بلافاصله می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند که رمز موفقیت در این پروسه داشتن یک پیشنهاد شغلی دائمی برای آن شخص است.

جهت درخواست ویزاهای کار در آفریقای جنوبی می بایست از سفارت این کشور در محل اقامتتان با تکمیل مدارک و درخواست وقت مصاحبه اقدام نمائید ، اگر در تهیه مدارک مورد نظر و طی نمودن این روند نیاز به وکیل و یا مشاور دارید می توانید با انجام مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطمینان این پروسه را طی نمائید.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#کار_در_آفریقای_جنوبی

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده