ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 87
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 76
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 943
  • بازديد ماه : 385
  • بازديد سال : 10,310
  • بازديد کلي : 57,339
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.12.36.30
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

برای مهاجرت و اخذ اقامت بلاروس، متقاضیان باید از هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس نیز به طور کامل آگاه باشند. از آنجا که اکثر متقاضیان به دنبال تحصیل در کشورهای کم هزینه هستند می توان گفت کشور بلاروس یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل می باشد و خوشبختانه اتباع ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند خیلی سریع و با شانس بالا اقدام نمایند.

آشنایی با کشور بلاروس 

کشور بلاروس که به روسیه سفید معروف است در اروپای شرقی قرار دارد و همسایگان این کشور، کشورهای اوکراین، لهستان، لیتوانی و روسیه می ­باشند. هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری بلاروس بسیار پایین و به عبارت دیگر حتی نیمه رایگان است.

بزرگترین شهر و پایتخت این کشور، شهر زیبای مینسک و زبان رسمی این کشور، بلاروسی یا زبان روسی می باشد. این کشور آب و هوایی سرد و معدل و تابستان­هایی خنک دارد. جمهوری بلاروس اقتصاد با ثباتی دارد و واحد پول این کشور روبل می­ باشد. هزینه­ های زندگی در بلاروس، حدود 6 درصد پایینتر از هزینه ­های زندگی در کشور ایران می ­باشد.

هزینه­ دوره ­های پادفک کشور بلاروس

متقاضیان برای پذیرش در مقطع لیسانس دانشگاه­های بلاروس، می­بایست در دوره­های پیش دانشگاهی یا پاتفک شرکت نمایند. هزینه ­های دوره­های پیش دانشگاهی به صورت زیر می­ باشد:

  • دوره­های پاتفک نه ماهه به زبان روسی، ۲۳۰۰  دلار  در سال
  • دوره­های پاتفک نه ماهه به زبان انگلیسی، ۲۸۰۰ دلار در سال

در رابطه با هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس، ابتدا به هزینه تحصیل در این کشور می ­پردازیم.

هزینه تحصیل در رشته علوم پزشکی بلاروس

متقاضی بعد از گذراندن دوره های پاتفک نه ماهه قادر خواهد بود در امتحان ورودی دانشگاه های گوناگون شرکت نماید. هزینه دانشگاه­های جمهوری بلاروس با توجه به رشته­های مختلف، متفاوت است. مثلا در هزینه تحصیل در رشته­ های پزشکی به زبان روسی در حدود 4200 دلار در سال می باشد.

متقاضیان در صورت تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی، می­بایست هزینه­ای در حدود 4500 دلار در سال را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندان پزشکی نیز با هزینه تحصیل به زبان روسی تفاوت دارد. متقاضیان برای تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان روسی می­بایست هزینه­ای در حدود 4500 دلار در سال پرداخت نمایند.

همچنین برای تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی می ­بایست هزینه ه­ای در حدود 4800 دلار در سال پرداخت نمایند. متقاضیان برای تحصیل در رشته داروسازی نیز به دو زبان انگلیسی و روسیه باید دو شهریه متفاوت پرداخت نمایند. برای تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی، 4300 دلار و برای تحصیل در این رشته به زبان روسی می­بایست 4000 دلار هزینه در سال پرداخت نمایند.

هزینه دوره تخصص در رشته­ پزشکی در بلاروس

متقاضیان در صورت تحصیل در دوره­های تخصصی رشته دندان پزشکی می­ توانند به دو زبان انگلیسی و روسی مشغول به تحصیل شوند. متقاضیان برای تحصیل در تخصص دندان پزشکی به زبان انگلیسی، باید هزینه ه­ایی در حدود 4 هزار الی 4500 دلار در سال به عنوان شهریه پرداخت نمایند.

همچنین برای گذراندن دوره ­های تخصص دندان پزشکی به زبان روسی، هزینه تحصیل در حدود 3500 الی 4 هزار دلار در سال خواهد بود. متقاضیان برای تحصیل در مقطع تخصصی رشته پزشکی به زبان انگلیسی می­بایست اقدام به پداخت هزینه ه­ای در حدود 3 هزار الی 5 هزار دلار در سال نمایند. اگر متقاضیان بخواهند این دوره را به زبان روسی بگذرانند، هزینه تحصیل آنها در حدود 2 هزار الی 4 هزار دلار در سال خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته­ های مهندسی و علوم انسانی

در جمهوری بلاروس، هزینه و مخارج تحصیل در رشته­ های مهندسی دانشگاه­ ها به زبان تحصیل بستگی دارد. به عنوان نمونه هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته­ ها در حدود 3 هزار الی 3500 دلار در سال می ­باشد. اما هزینه تحصیل در رشته های مهندسی به زبان روسی در حدود 2500 الی 3 هزار دلار در سال خواهد بود. هزینه تحصیل رشته معماری به زبان روسی در حدود 2500 الی 3500 دلار در سال می­ باشد.

هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی به زبان انگلیسی، هزینه ه­ای در حدود 2 هزار الی 3800 دلار در سال خواهند داشت. همچنین هزینه تحصیل در این رشته به زبان روسی در حدود 1600 الی 2600 دلار در سال می ­باشد. در ادامه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس، اکنون به بررسی هزینه ­های زندگی در این کشور خواهیم پرداخت.

هزینه­ های زندگی در جمهوری بلاروس

هزینه زندگی در جمهوری بلاروس مثل اکثر کشورها به سبک زندگی متقاضی بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه زندگی در این کشور به شرح زیر می­ باشد:

هزینه زندگی متقاضی در یک ماه، در حدود 350 الی 400 دلار می ­باشد. این هزینه یک هزینه کلی است و باتوجه به سبک زندگی افراد ممکن است این هزینه، 50 دلار کم یا زیاد شود.

ریز هزینه­ های زندگی در جمهوری بلاروس

هزینه خرید اتومبیل در کشور بلاروس بسیار ارزان تر از کشور ایران و معادل قیمت جهانی است. هزینه خورد و خوراک در جمهوری بلاروس نیز بسیار ارزان می­ باشد. برای خدمات درمانی مانند ویزیت دکتر عمومی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ­ای ندارید و رایگان می ­باشد.

the-cost-studying-living--belarus

اما برای خرید دارو باید اقدام به پرداخت هزینه نمائید. هزینه­ های زندگی در کشور بلاروس به صورت ریز هزینه در جدول زیر آمده است:

عنوان هزینه ( دلار )
یک دقیقه صحبت با تلفن 3
بنزین ( هر لیتر ) 1
یک وعده غذایی کامل 3 الی 6
گوشت، 1 کیلوگرم 5 الی 8
مرغ، 1 کیلوگرم 3 الی 7
خوابگاه دولتی در ماه 60 الی 180
اجاره سوئیت در شهر مینسک در ماه 200 الی 300
آزمایشات پزشکی 100 الی 150
نوشابه 0.82
آب 0.60
شیر 1 لیتری 0.69
برنج 1 کیلوگرم 1
تخم مرغ 12 عدد 1.14
پرتقال 1 کیلوگرم 1.33
پیاز 1 کیلوگرم 0.68
بلیط یک طرفه حمل و نقل 0.28
تاکسی 1 کیلومتر 0.36
اینترنت ADSL 11.70
هزینه برق، تلفن و … 41.24
باشگاه بدنسازی ( شهر یک ماه ) 32.08
سینما ( برای هر صندلی ) 3.61
1 عدد شلوار 68.63
یک جفت کفش ورزشی نایک 93.90
اجاره یک آپارتمان یک خوابه 396.72
اجاره آپارتمان سه خوابه 657.65
قیمت خرید هر متر خانه 1752

هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس

به طور کلی می ­توان گفت که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار به صرفه و پایین می­ باشد. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه­ های معتبر بلاروس که یک کشور اروپایی محسوب می ­شود بر خلاف برخی کشورها نیاز به پرداخت شهریه ­های سنگین ندارند.

هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس بسیار مناسب است و به همین دلیل یک از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت به بلاروس محسوب می ­شود. به عنوان نمونه تحصیل در رشته­ های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی با توجه به هزینه ارزان و به صرفه متقاضیان زیادی دارد.

برای متقاضی و شخص مهاجر اطلاع از هزینه­ های زندگی در یک کشور امری بسیار مهم می­ باشد. اطلاع از هزینه­ های زندگی و تحصیل کشور مورد نظر برای مهاجرت می ­تواند به وی کمک شایانی نماید. موسسه سفیران سروش سعادت از موسسات برتر حقوق بین المللی در باب اخذ پذیرش و ویزای می باشد. در این مقاله سعی و تلاش بر در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس می باشد. در راستای اخذاقامت بلاروس و انواع اقامت در این کشور به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#هزینه_تحصیل_و_زندگی_در_کشور_بلاروس

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده