ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 247
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 196
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,103
  • بازديد ماه : 545
  • بازديد سال : 10,470
  • بازديد کلي : 57,499
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.144.193.129
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل و اعزام دانشجو در جمهوری چک یکی از راه های اخذ ویزای شنگن است و با توجه به دانشگاه های برتر آن افراد زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می نمایند. با توجه به این که جمهوری چک یک کشور توسعه یافته با یک اقتصاد پیشرفته و دارای بازار درآمد بالا است، به طبع دانشجویان دانشگاه های این کشور نیز با بازار صنعت و تجارت ارتباط تنگاتنگی دارند و فرصت های شغلی مناسبی در این کشور وجود دارد. پذیرش در دانشگاه های چک موضوعیست که در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن پرداخته شده است.

معرفی جمهوری چک

جمهوری چک یک کشور در اروپای مرکزی است که با کشور آلمان از سمت غرب، کشور اتریش از جنوب، کشور اسلواکی از شرق و لهستان از شمال شرقی متصل است. جمهوری چک دارای مناظری استثنایی است که مساحتی معادل 78،866 کیلومتر مربع  دارد. این کشور یک دولت جمهوری واحد با 10.6 میلیون نفر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن پراگ با 1.3 میلیون نفر است. جمهوری چک یک کشور توسعه یافته با یک اقتصاد پیشرفته و دارای بازار درآمد بالا است. این یک دولت رفاه با یک مدل اجتماعی اروپایی، مراقبت های بهداشتی جهانی و آموزش دانشگاهی رایگان (برای شهروندان چک) است.

جمهوری چک رتبه 15 در توسعه انسانی و چهاردهمین رتبه شاخص سرمایه انسانی را دارد. جمهوری چک به عنوان هفتمین کشور امن و صلح جو در جهان به شمار می رود و به شدت بر اصول دموکراتیک و نظر مردم پایبند است. جمهوری چک در سال 1999 به ناتو و در سال 2004 به اتحادیه اروپا  پیوست. همچنین عضو OECD، سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا است.

جمهوری چک یک اقتصاد اجتماعی مبتنی بر صادرات کالای عمومی و خدمات اجتماعی دارد، علی رغم این که جمهوری چک در اتحادیه اروپا به عنوان عضو اصلی اتحادیه است اما به جای یورو از واحد پول ملی خود استفاده می کند. جالب است بدانید این کشور در سال 2017 رشد 4.5٪ تولید ناخالص داخلی را تجربه کرده و همین موضوع باعث شد اقتصاد چک را  بالاترین نرخ رشد در اتحادیه اروپا باشد، همچنین نرخ بیکاری در سال 2016 با 2.4 % پایین ترین نرخ در اتحادیه اروپا بوده است.

تحصیل و اعزام دانشجو در دانشگاه های جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک یعنی تحصیل در یک کشور اروپایی مرکزی (با سیستم حمل و نقل پیشرفته و دسترسی آسان به سراسر اروپا) ، با تاریخ غنی، معماری زیبا و طبیعت باشکوه، هزینه پایین زندگی و سیستم حرفه ای آموزش عالی. اگرچه شهروندان جمهوری چک در دانشگاه های رایگان خود با زبان ملی و محلی چک ادامه تحصیل می دهند اما دولت چک، بیش از 1000 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی در همه سطوح برای دانشجویان بین الملل ارائه داده است. این رشته ها مستلزم هزینه های تحصیلی هستند که در صورت علاقه می توانید در سایت ما هزینه تحصیل در چک را مطالعه نمایید. البته این هزینه ها معمولا به مراتب کمتر از هزینه های تحصیل در کشورهای اروپای غربی است. حتی در بعضی موارد در صورت داشتن رزومه مناسب می توانید از بورسیه های تحصیلی در چک استفاده کنید.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو در جمهوری چک

پذیرش در دانشگاه های چک

برای پذیرش در دانشگاه های جمهوری چک علاوه بر مدارک گواهی پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاه و دیپلم (به صورت ترجمه شده همراه با مهر وزارت علوم و وزارت خارجه) مدارک دیگری هم نیاز خواهد بود. از جمله مدارک تحصیلی مورد نیاز، حداقل الزامات ورودی معمولا شامل یک درخواست تکمیل شده، مدارک پرداخت هزینه های پذیرش و انطباق با شرایط برنامه تحصیلی (مانند انگیزه نامه،  توصیه نامه، نمونه کارها و رزومه علمی، مدارک زبان انگلیسی تست سلامت بهداشت روان) است.

در جمهوری چک، هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان از یک گروه داوری از اساتید همان دانشگاه استفاده میکند و ممکن است مدارک مورد نیاز دانشگاه بسته به هر کالج و هر رشته متفاوت باشد اما کلیت مدارک مورد نیاز مواردی بود که ذکر گردید. بنابراین باید همیشه مدارک مورد نیاز دانشگاه را از بخش مطالعه یا دفتر بین المللی دانشگاه مربوطه جویا شوید و باتوجه به دشواری این روند پیشنهاد میشود مدارک مورد نیاز را از طریق کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید و با هماهنگی آنها تکمیل نمایید، همچنین این امکان وجود دارد که یک دانشجو برای چندین دانشگاه و رشته تحصیلی در دانشگاه ها و دانشکده های مختلف در جمهوری چک درخواست دهد.

بورسیه تابستانی در جمهوری چک

طبق قانون، آموزش عالی در موسسات دولتی برای شهروندان تمام ملیت ها رایگان است. هر ساله وزارت آموزش و پرورش جمهوری چک، تعداد محدودی از فرصت های بورس تحصیلی را برای شرکت در دانشگاه های تابستانی مطالعات اسلاوی به متقاضیان کشورهای مختلف ارائه می دهد. بورسیه تحصیلی شامل هزینه های رایگان تحصیل و ارائه خوابگاه، بن های خرید غذای دانشجویی، دسترسی آزاد به رویدادهای فرهنگی و کتابخانه ها می شود.

دانشکده های تابستانی مطالعات اسلاوی که دوره های زبان چک را برگزار می کنند توسط چندین دانشگاه عمومی در جمهوری چک برگزار می شود. این دوره ها در طول ماه های تابستان برگزار می شود، طول دوره آنها بین 2 تا 4 هفته است و برای دانشجویان خارجی و کارشناسان فعال در زمینه مطالعات چک/ اسلاوی طراحی شده است. در این دانشکده های تابستانی دوره های زبان را در سطوح مختلف مهارت همراه با سمینارها در مورد ادبیات، فرهنگ و تاریخ چک، فعالیت های هنری از جمله نمایش تئاتر، موسیقی و غیره ارائه می دهند. همچنین با توجه به هزینه های زندگی در جمهوری چک و شرایط اقامت در چک پیشنهاد می نماییم اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید در این خصوص با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تحصیل_و_اعزام_دانشجو_در_جمهوری_چک

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده