ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 60
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 6
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 880
  • بازديد ماه : 1,802
  • بازديد سال : 11,727
  • بازديد کلي : 58,756
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.144.150.112
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

آمریکا جزء مقاصد برتر مهاجرتی برای دانشجویان خارجی است و اعزام دانشجو به آمریکا جزء درخواست بالای متقاضیان برای ادامه تحصیل می باشد. این میزان دانشجو در جهان به مقدار بیش از 800.000 دانشجوی خارجی در سال های متوالی بوده است. در ایالات متحده آمریکا برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. پیشرفت تکولوژی و قوی ترین اقتصاد در جهان باعث اختصاص درصد بالای از افراد شده است. آمریکا به پایتختی واشینگتن، دی.سی از پرجمعیت ترین و پهناورترین کشورهای جهان محسوب می شوند.

  1. بهترین دانشگاه های آمریکا کدام هستند؟

  2. شرایط دریافت فاند یا بورسیه تحصیلی در امریکا چیست؟

  3. هزینه تحصیل و زندگی در امریکا چقدر است؟

  4. شرایط صدور ویزا برای ایرانیان بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ به چه ترتیب است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب اعزام دانشجو به آمریکا در اختیار شما قرار می دهند. ما مفتخر هستیم که شرایط متقاضیان را در باب مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت مورد بررسی قرار دهیم.

تحصیل در ایالت متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا جزء اولین مقصدهای مهاجرتی می باشد. به دلیل برتری سیستم آموزشی درصد بالایی از دانشجویان تمایل به مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند. ایالت متحده آمریکا تشکیل شده از 50 ایالت است. جغرافیای بی نظیر و فوق العاده، آمریکا را به یکی از 17 کشور بزرگ جهان تبدیل کرده است. ایالات متحده آمریکا از زبان رسمی برخودار نمی باشد. ارائه مدرک زبان انگلیسی یکی از پارامترهای مهم در خصوص مهاجرت و اعزام دانشجو می باشد. بیش از 30 ایالت این زبان را زبان رسمی اعلام کرده اند. اما همچنان دولت فدرال از زبان رسمی برخوردار نمی باشد.

سیستم آموزشی آمریکا همانند کشورهای دیگر در سه سطح می باشد. آغاز تحصیلات با مقطع دبستان می باشد. آموزش در این مقطع از 5 سالگی است. مدت زمان دوره دبستان 6 الی 7 سال می باشد. دوره متوسط از سنین 12 سالگی آغاز می گردد. این دوره 6 سال طول می انجامد. تحصیل در مدارس تا سن 16 سالگی اجباری است. پس از سن 18 سالگی آغاز دوره های دانشگاهی و ورود به بازار کار میباشد. در حال حاضر درصد بالایی از جمعیت آمریکا را تحصیل کرده ها تشکیل می دهند.

اعزام دانشجو به آمریکا برای کارشناسی و کارشناسی ارشد

مدت زمان دوره لیسانس در آمریکا 4 سال است. متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به آمریکا می بایست با معدل بالای 14 به بالا اقدام به اخذ پذیرش نمایند. از اصلی ترین شروط پذیرش مدرک دیپلم 12 ساله از ایران است. ناگفته که شرایط پذیرش در رشته های با هم متغیر است. در برخی از رشته های تحصیلی نیاز به معدل بالای 15 می باشد. از اصلی ترین پارامترهای در خصوص اعزام دانشجو به آمریکا مدرک زبان انگلیسی می باشد. ارائه IELTS 6 یا PBT 550، CBT 220، iBT 80 و یا TOFEL الزامی می باشد.

دوره های فوق لیسانس در آمریکا 2 تا 4 سال طول می انجامد. از موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ پذیرش فوق لیسانس ارائه مدرک تحصیلی لیسانس است. حداقل معدل قبولی در مقطع فوق لیسانس 15 می باشد. شرایط اخذ پذیرش فوق لیسانس در آمریکا سخت از پذیرش در مقطع لیسانس است. متقاضیان می بایست از یکسری پارامترها برخوردار باشند. فراهم آوری مدارک دشوار است. توصیه نامه از اساتید قبلی از موارد قابل توجه است. ارائه مدرک زبان از دیگر پارامترهای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا میباشد. مدرک IELTS 6.5 یا PBT 600، CBT 250، iBT 90 یا TOFEL الزامی است. برای اخذ پذیرش در رشته های مالی، مدیریت وحسابداری ارائه مدرک GMAT الزامی است.

نمایشگر ویدیو
 
00:00
 
01:52
 
 

اعزام دانشجو به آمریکا در مقطع دکتری

اخذ پذیرش در مقطع دکتری متغیر است. ایالات متحده آمریکا نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. تحصیل دکتری به منظور تمرکز روی فعالیت های تحقیقاتی است. در این دوره تمرکز روی بخش خاصی از تحقیقات است. متقاضیان تحصیل دکتری در آمریکا می بایست موضوع تحقیقی ارائه دهند. ارائه مدارک دانشگاهی با معدل 17 به بالا از موارد الزامی است. توصیه نامه از اساتید، مدرک زبان انگلیسی IELTS 7 و برخی از رشته های GRE 300 و یا مدرک GMAT از مدارک مورد نیاز است.

از موارد دیگر در خصوص پروسه پذیرش در مقطع دکتری، مقالات علمی چاپ شده، شرکت در سمینار و کنفرانس های بین المللی، ارائه نمونه مقالات علمی و تحقیقاتی به زبان انگلیسی می باشد. مهم ترین موارد در این میان مکاتبه با استاد راهنما و توصیه نامه می باشد. از دیگر موارد در خصوص مهاجرت تحصیلی شروع دوره تحصیلی است. دوره های تحصیلی در ماه های فوریه و سپتامبر است. ناگفته نماند که در یکسری از دانشگاه های مختلف متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به تحصیلی به آمریکا به مقاله مهاجرت تحصیلی به آمریکا مراجعه نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

متقاضیان تحصیل در امریکا می بایست به طور میانگین ماهیانه 1000 $ دلار هزینه های زندگی در نظر بگیرند. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس 12000 الی 35000 $ دلار آمریکا می باشد. میزان هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس از 15000 الی 25000 $ دلار آمریکا است. ناگفته نماند که در یکسری از رشته های تحصیلی مانند پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بیشتر می باشد.

هزینه زندگی در امریکا به صورت میانگین 1000 دلار در ماه میباشد.

اعزام دانشجو به آمریکا

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یکی از موارد حائز اهمیت است. ناگفته نماند که صدور ویزای تحصیلی آمریکا در سال های اخیر کاهش یافته است. از موارد قابل ذکر در خصوص اعزام دانشجو به آمریکا اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا است. پرداخت هزینه های تحصیل از جمله موارد مهم در خصوص ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به آمریکا می باشد. دانشجویان خارجی می بایست با پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل به دانشگاه پذیرش نهایی خود را دریافت نمایند. با در دست داشتن پذیرش نهایی می توان برای ویزای تحصیلی اقدام نمود.

شرایط صدور ویزای امریکا گرچه نسبت به گذشته سخت تر شده است. اما روی ویزای تحصیلی همچنان میتوان اخذ ویزا کرد و چنانچه پارامتر هایی رعایت شوند میتوان گفت ویزای امریکا شانس بالایی دارد. آن پارامتر ها را در زیر نام میبریم:

  • اخذ نمره زبان خوب جهت ارائه به دانشگاه و سفارت
  • اخذ پذیرش از دانشگاه دارای رنکینگ مناسب
  • نداشتن گپ سنی یا همان فاصله سنی
  • ارائه تمکن مالی قوی و لازم
  • تنظیم انگیزه نامه منایب با رشته تحصیلی

هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب اعزام دانشجو به آمریکا می باشد. پیشنهاد وکیل مهاجرت ما تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. موسسه ما از موسسات برتر حقوق بین المللی و مهاجرتی است. در سال های متوالی توانسته است درصد بالایی از رواید تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را به خود اختصاص دهد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#اعزام_دانشجو_به_آمریکا
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده