ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 362
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 74
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 716
  • بازديد ماه : 1,638
  • بازديد سال : 11,563
  • بازديد کلي : 58,592
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.224.62.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

سالیانه دانشجویان بسیاری علاقه ­مند به تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور می باشند. پیش از هر اقدامی نیاز است در خصوص شرایط و مزایای تحصیل در کشور کانادا، نحوه اخذ پذیرش و ویزا از کانادا، مدارک مورد نیاز، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور و بسیاری از نکات دیگر اطلاعات کسب نمایید که در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به توضیحاتی در این باره می پردازیم. برای تحصیل در کانادا قطعا به شرایطی نیاز است که با وجود آن می توان امیدوار بود که متقاضی این امر، شانس تحصیل در این کشور را دارا باشد.

  • لذا در ذهن مخاطبین سوالاتی در این خصوص شکل می گیرد که تحصیل در کانادا چه شرایطی دارد؟

  • شرط معدل برای تحصیل در کانادا چیست؟ آیا شرط سن در این خصوص ملاک است؟

  • هزینه های زندگی در کانادا چه میزان است؟ آیا تحصیل در این کشور رایگان است؟

  • برای ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی نیاز است؟

پاسخ به تمامی این سوالات و سوالات دیگری که ممکن است ذهن خوانندگان این مقاله را به خود مشغول نموده باشد در ادامه این مقاله برای مخاطبین عزیز گرد آمده است. لذا از شما دعوت می نماییم تا برای اطلاع از تمامی شرایط مربوط به تحصیل در کانادا به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید.

درباره کانادا

کانادا دومین کشور پهناور جهان می باشد که تنها جمعیتی در حدود چهل میلیون نفر دارد و از اینرو یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار می رود. کانادا در آمریکای شمالی واقع شده و تنها با کشور ایالات متحده همسایه است. این کشور از شرق و غرب، محصور به دو اقیانوس بزرگ است و از شمال نیز به قطب شمال راه دارد و تنها از سمت جنوب مرز مشترک بسیار طولانی با کشور آمریکا دارد.

کانادا دارای یک ساختار اجتماعی مدرن است و از اینرو برای داشتن یک زندگی امن و راحت در محیط آموزشی عالی مناسب است. کانادا دارای 2 زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است که البته فرانسوی زبان ها بیشتر در استان کبک زندگی می­ کنند. تحصیل در این کشور به منظور ورود به بازار کار و اخذ اقامت این کشور از سایر مزیت های ورود تحصیلی محسوب می شود.

اینفوگرافیک تحصیل در کانادا

اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

آموزش عالی در کانادا هر ساله در حال تکامل است که باعث می­ شود کانادا برای دانشجویان بین المللی کشوری بسیار جذاب محسوب شود. متقاضیان برای تحصیل در کانادا باید الزامات مورد نیاز را برآورده نموده و برای دریافت مجوز تحصیلی و پذیرش در دانشگاه فرآیند آن را طی نمایند. مدت زمان دوره کارشناسی در کانادا حدودا 3 الی 4 سال، دوره کارشناسی ارشد بین 1 الی 2 سال و دوره دکترا معمولا 2 الی 3 سال است. آغاز سال تحصیلی در این کشور هر ساله از ماه سپتامبر می باشد اما برخی از دانشگاه ها دوره های بسیار مهمی را برای تحصیلات تکمیلی خود ارائه می کنند. دو معیار مهم جهت دریافت پذیرش تحصیلی کانادا، سطح نمرات اشخاص متقاضی در آخرین مقطع تحصیلی و  همچنین مهارت های زبان انگلیسی (در اکثر استان ها) و یا فرانسوی در بعضی ایالات فرانسوی زبان می باشد.

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

در این خصوص چیزی که کاملا واضح و مبرهن است این است که شرط معدلی که بتوان به صورت رسمی بیان نمود وجود ندارد و هیچ دانشگاهی هم در وب سایت های خود از آن یاد نمی کند. اما اتفاقی که در عمل می افتد چیز دیگری است. برای بیان ساده تر بهتر است بگوییم تجربه در این میان بسیار دخیل است و بر اساس کسب تجارب فراوان در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا بهتر آن است که فرد متقاضی حداقل نمره معدل 15 را داشته باشد تا بتوان شانس بالایی برای پذیرش از اکثر دانشگاه های این کشور برای او قائل شد. طبیعتا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه هایی که دارای رتبه عملی بسیار بالایی هستند بهتر است که حداقل معدل 17 یا 18 را کسب نموده باشند.

البته با توجه به این که دانشگاه های این کشور به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند، می توان برای افرادی با معدل پایین تر نیز پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خصوصی این کشور بدست آورد که این خود مستلزم صرف هزینه های فراوان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی می شود. با در نظر گرفتن این مساله که این دانشگاه ها عمدتا در وهله اول به سود و منفعتی که از جذب دانشجو به دست می آورند اهمیت می دهند، قاعدتا به مسائلی چون معدل وی خیلی توجهی نخواهند کرد.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا شرایط سنی بسیار حائز اهمیت می باشد و کانادا جزء کشورهایی است که به شرایط سنی افراد متقاضی تحصیل در این کشور بسیار حساس است. در این مورد نیز مانند شرط معدل نکته مکتوبی وجود ندارد اما چیزی که بنا بر عرف تحصیلی وجود دارد این است که سنین مشخصی در مورد مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد که متقاضی تحصیل در هر مقطع باید در میانگین سنی آن مقطع قرار داشته باشد.

معمولا در مورد دانش آموزانی که می خواهند به تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه بپردازند بایستی بین سنین 10 تا 18 سال باشند.  افرادی که این مقاطع را پشت سر نهاده و می خواهند در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند معمولا در سنین بین 18 تا 20 سال قرار دارند و در مقاط کارشناسی ارشد نیز برای افرادی با سن زیر 30 سال به شرط نداشتن گپ تحصیلی می توانند ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورد.

روند تحصیل در کانادا

قبل از شروع مراحل ویزا اولین قدم برای تحصیل در کانادا اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی واقع در این کشور است. این موسسات آموزشی می­ توانند مدارس، کالج ها، مراکز آموزش فنی حرفه ای یا دانشگاه ها باشند. در مرحله دوم برای تحصیل در کانادا شخص نیاز به یک سند صادر شده توسط دولت کانادا دارد که به عنوان مجوز دانشجویی شناخته می­ شود. برای اکثر دوره های طولانی مدت در کانادا مجوز دانشجویی ضروری است. در مرحله بعد درخواست افراد طبق قوانین آن کشور ارزیابی می­ گردد.

ارزیابی اصلی مربوط به امور مالی افراد نیز می باشد. اشخاص متقاضی باید مدارکی که نشان دهنده توانابی های کافی برای پوشش هزینه­ های کالج یا دانشگاه خود باشد، را ارائه نمایند. علاوه بر آن، اشخاص باید مدرکی داشته باشند که نشان دهد می­ توانند در طول اقامت خود در کانادا از نظر مالی، هزینه های زندگی خود را حمایت کنند. اگر خانواده­ اشخاص متقاضی (همسر یا فرزندان) به عنوان همراه با نفر اصلی می آیند، می بایست با منابع مالی کافی ثابت کنند که هزینه­ های آن ها را نیز می­ توانند، فراهم کنند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند نیز می بایست با ارائه مدارک زیر و احراز شرایط نسبت به این امر اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که مدارکی را که باید ارائه گردد، بسته به شرایط و وضعیت اشخاص متفاوت است ولی به صورت کلی می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • در ابتدا باید مجوز تحصیلی را از اداره مهاجرت کانادا دریافت نمود. این مجوز تحصیلی در مورد مطالعات تمام وقت مورد نیاز است.
  • مدارک هویتی از جمله داشتن یک گذرنامه معتبر از کشور خود و داشتن 2 عدد عکس اندازه گذرنامه مورد نیاز است.
  • برای ورود به دانشگاه های کانادا باید یک مدرک زبان انگلیسی ارائه گردد؛ مدرک زبان TOEFLو IELTS قابل قبول است.
  • مدارک مالی که نشان دهنده حمایت مالی در آن کشور است.
  • علاوه بر این، دانش آموزان باید مدرکی مبنی بر عدم سوء­ پیشینه داشته باشند و در صورت لزوم باید آزمایشات پزشکی را که نشان دهنده گواهی سلامت شخص است، ارائه دهند.
شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

برای بورسیه تحصیلی از کشور کانادا نیاز است اطلاعاتی در زمینه نحوه اخذ بورسیه از دانشگاه های این کشور را بدست آورید تا با دانس کافی در این زمینه اقدام به اخذ بورس تحصیلی نمایید. روند دریافت بورسیه به علت نکات مهم و ریزه کاری هایی که در آن وجود دارد می تواند حتی برای شخصی با یک رزومه قوی پژوهشی و علمی نیز غیرممکن باشد. زیرا روال اخذ بورسیه نیازمند رعایت نکاتی خاصی است که در ادامه به آن اشاره می شود.

خوب است در این زمینه به این نکته آگاه باشیم که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا از کشوری چون کانادا کار راحت و آسوده ای نخواهد بود زیرا تعداد افرادی که متقاضی بورسیه تحصیلی از این کشور هستند و رقابتی که در این زمینه وجود دارد بسیار زیاد است. اما در مقطع دکترا در هر استاد یا سوپروایزر تنها می تواند در هر سال به تعداد انگشتان یک دست دانشجو پذیرش نماید. لذا دور از ذهن نیست اگر در این مقطع کسی با وجود سابقه درخشان نتواند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی کانادا شود.

در هر حال برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی قابل توجه و قابل رقابتی داشت. یعنی باید اولا و اصلا نمرات بالایی داشت و بعد از آن سوابق تحقیقاتی و پژوهشی ارزنده ای داشت که مجموعا متقاضی را به عنوان یک دانشجوی فعال و سطح بالا معرفی نماید.

اخذ بورسیه در حین تحصیل در کانادا

اما در هر حال نکاتی که در این خصوص باید رعایت شود این است که در ابتدا دانشجویان متقاضی باید با صرف وقت و حوصله فراوان به مکاتبات فراوانی از دانشگاه های مختلف مشغول شوند. در ادامه با یافتن یک استاد از دانشگاهی به مکاتبه با آن شخص و نامه نگاری های اصولی و صحیح در راستای ابراز علاقه به فعالیت های علمی و پژوهشی با آن استاد بر اساس سابقه کاری ایشان و مرتبط بودن فعالیت های علمی ایشان با پروهش های خود و همچنین ارائه رزومه علمی مناسب از خود بپردازد.

از دیگر مواردی که در این خصوص بسیار به فرد متقاضی کمک خواهد نمود، داشتن یک توصیه نامه از اساتید دانشگاه خود است که می تواند در راستای اخذ پذیرش و بورس تحصیلی بسیار مفید فایده واقع شود. البته شرایط اخذ بورسیه در هر دانشگاه متفاوت با دیگر دانشگاه ها خواهد بود که دانشجویان بایستی با مطالعه آن شرایط مربوط به آن را نیز فراهم نمایند.

از دیگر مواردی که دانشجویان باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل شوند داشتن رزومه قوی یا CV خواهد بود که در روند اخذ بورسیه تحصیلی بسیار تاثیرگذار است. بورسیه تحصیلی می تواند بخشی از هزینه های دانشجو یا حتی در مواقعی تمام هزینه های او را که شامل تحصیل و زندگی است پوشش دهد اما در اغلب موارد شامل  هزینه های مربوط به تحصیل خواهد شد.

تحصیل در کانادا

شرایط کار برای دانشجویان در کانادا

بسیاری از دانشجویان که کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند در حقیقت هدف آن ها تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا می باشد. برای تحقیق و تحلیل در مورد کار در کانادا روی لینک مربوطه کلیک نمائید و اطلاعات لازم را کسب کنید. تنها دانشگاه ها و کالج ­های خوب کانادا از جاذبه­ های این کشور برای دانشجویان محسوب نمی شوند. یکی دیگر از عوامل جذابیت این کشور این است که دانشجویان می­ توانند در حالی که تحصیلات خود را دنبال می­ کنند، به کار بپردازند.

برای کار در طول دوره تحصیل، افراد باید یک مجوز کار از دانشگاه نیز داشته باشند. مجوز کار بسته به مقطع تحصیلی به افراد اجازه کار پاره وقت در طول هفته را می ­دهد. در بسیاری از برنامه های آموزشی آکادمیک برای دانشجویان، دوره ای کوتاه و گاهی اوقات اجباری بر اساس موضوع مورد مطالعه، تحت عنوان دوره کارآموزی در نظر می گیرند که برای تجربه کاری افراد بسیار ارزشمند می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

دانش آموزان سراسر دنیا می توانند با اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور کانادا اقدام نمایند. در رابطه با دانش آموزان ایرانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند نکته ای که حائز اهمیت است داشتن مدرک دیپلم است اما دیپلم 12 ساله. یعنی بایستی مقطع پیش دانشگاهی را نیز گذرانده باشند تا بتوانند برای ورود به دانشگاه در این کشور اقدام نمایند. در این صورت می توانند برای تمامی رشته های فنی،ریاضی و انسانی اقدام نمایند. هزینه های مربوط به این پروسه نیز بسته به دانشگاهی که از آن برای فرد پذیرش گرفته می شود به طور میانگین بین 12.000 تا 18.000 $ کانادا در طول یک سال تحصیلی کامل خواهد بود.

شرایط تحصیل در کانادا رایگان

تحصیل در کانادا برای اتباع این کشور و همچنین افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند تا سن 18 سال و پایان دوره متوسطه کاملا رایگان است. در مورد والدینی که اقامت این کشور را دارند می توانند فرزندان خود را به صورت رایگان در مدارس ثبت نام نموده و از این امتیاز بهره مند شوند که فرزندانشان در طول دوره تحصیل در مدارس دولتی کانادا به آموزش و تحصیل بپردازند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که افرادی که با ویزای تحصیلی وارد کانادا می شوند بعد از اتمام دوره تحصیل در صورت اخذ اقامت دائم این کشور نیز می توانند مقاطع بعدی تحصیلی را به صورت رایگان بگذرانند.

کار پس از تحصیل در کانادا

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان خارجی حق دارند که برای کار در کانادا به مدت طول دوره تحصیل در این کشور درخواست تمدید ویزا دهند.  هنگامی که دانشجویان در این کشور مشغول به تحصیل شوند ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کاری تبدیل خواهد گردید. این افراد سپس می توانند اقامت موقت بگیرید و کشور کانادا این امکان را به ایشان می دهد که این اقامت موقت را در صورت یافتن کار به اقامت دائم تبدیل گردد.

راه های اقامت پس از تحصیل

  • تبدیل ویزای تحصیلی به کار
  • تبدیل ویزای تحصیلی به سرمایه گذاری
  • تبدیل به ویزای تحصیلی به ازدواج
  • تبدیل تحصیل به پناهندگی در کانادا

شایان ذکر است که اصولا برای یافتنکار در کانادا، هنگامی که یک مدرک را از یک موسسه کانادایی اخذ می­ گردد، شانس افراد برای کار و اخذ اقامت دائم در کانادا افزایش می­ یابد. افرادی که مدرک تخصص و مهارت از یک موسسه کانادایی دارند، سریع تر و راحت تر کار می بابند و کاری هم که می یابند نیز کار بهتری خواهد بود و امکان پیشرفت شغلی نیز خواهند داشت.

هزینه زندگی در کانادا

معمولا دانشگاه ها در کانادا، برای دانشجویان محل اقامتی را نزدیک به دانشگاه در نظر می­ گیرند. معمولا اتاق های خصوصی را به سختی می ­توان اخذ نمود زیرا اتاق ها بیشتر با سایر دانشجویان مشترک هستند، اما قطعا از طریق جنسیت جدا می شوند. اگر شخصی بخواهد برای خود خانه اجاره کند، اجاره بسته به موقعیت، کیفیت و در دسترس بودن متفاوت است. در کانادا چندین نوع خانه وجود دارد که اشخاص نیز می­ توانند به عنوان یک دانشجوی خارجی اجاره کنند.

  • میانگین هزینه اجاره آپارتمان 400 الی 1.500 $ دلار کانادا در ماه است.
  • به طور کلی، میانگین هزینه زندگی در کانادا بین 1.000 الی 2.000 $ دلار کانادا در هر ماه می باشد.

با افتخار بیان می داریم که با توجه به سابقه درخشان و تجربه کافی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا، راهنمای شما عزیزان در تک تک مراحل مهاجرت به کشور کانادا بر اساس علم روز و دقت نظر بالا خواهیم بود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا بی مدرک زبان و یا اطلاع از سایر نکات در خصوص تحصیل در این کشور بی نظیر پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تحصیل_در_کانادا
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده