ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 289
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 70
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 643
  • بازديد ماه : 1,565
  • بازديد سال : 11,490
  • بازديد کلي : 58,519
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.16.203.149
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ممکن است اولین سوال برای افراد خواهان مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی این باشد که آیا فرانسه با توجه به قوانینی که داراست، پناهنده می پذیرد. مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی با توجه به قوانین و مقررات فرانسه و بنا به سهمیه های اعلامی از سوی دولت فرانسه امکان پذیر است.

بر مبنای گزارش اداره آمار اروپا Eurostat، در سال 2016 فرانسه 35170 پناهجو را پذیرفته است، اکثر این پناهجویان از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، سودان، روسیه و جمهوری دموکراتیک کنگو می باشند، اما از یکسو، روند اداری پیچیده پذیرش پناهجویان و از سوی دیگر، مخاطرات بر سر راه پناهجویان، گزینه مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی را از اعتبار می اندازد، مخصوصا این موضوع زمانی مهم می شود که بدانیم روش های مهاجرت قانونی و راحت به کشور فرانسه وجود دارد.

مطمئنا شما نیز با مطالعه این مقاله سندیت گفته ما را در این خصوص تایید خواهید کرد که مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی، روش مناسب و بی دغدغه ای جهت مهاجرت به فرانسه نمی باشد. کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوره های به روز و هدفمندشان می توانند بهترین و آسانترین راه های مهاجرتی را به شما ارایه دهند.

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

پناهندگی یا Asylum حق قانونی است و به لحاظ نظری این حق به افراد نیازمند کمک مالی اعطا می شود و در صورتی که فرد پناهجو در فرایند درخواست موفق شود، معمولا اقامت طولانی را هم می تواند بدست آورد. فرانسه هم تاریخ مشترکی با پناهجویان دارد، برای مثال پناهجویان اسپانیایی ناشی از جنگ داخلی اسپانیا در دهه 1970 را در نظر بگیرید که دسته دسته با قایق خودشان را به فرانسه می رساندند.

فرآیند مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی شیوه ای پیچیده و توام با ریسک می باشد، کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این روش مهاجرتی را به صلاح هموطنان نمی دانند، با توجه به مسیرهای اداری و قانونی پر پیچ و خم پناهندگی در فرانسه که در ادامه همین مقاله هم توضیح داده میشود، کارشناسان مهاجرتی موسسه ما به شما روش های راحت تر و در شان شما پیشنهاد می کنند.

قوانین اصلی در رابطه با شیوه های پناهندگی، شرایط پذیرش، رد و قبول حفاظت از سال 2014 تا سال 2016 توسط مجلس قانونگذاری فرانسه تصویب شده است.

شیوه های پناهندگی

بر طبق قوانین مهاجرتی فرانسه، شیوه های پناهندگی در فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

  • شیوه قانونمند
  • شیوه دوبلین
  • شیوه قابلیت پذیرش
  • شیوه مرزی
  • شیوه تسریع شده

شیوه قانونمند

در این شیوه، نهاد مسئول اول در فرانسه، OFPRA می باشد که نهاد تخصصی در زمینه پناهندگی تحت نظارت وزارت داخله می باشد، همچنین در این شیوه، OFPRA در محدوده زمانی 6 ماهه نسبت به تصمیم گیری درباره وضعیت پناهجویان اقدام می کند، اگر در این بازه زمانی تصمیمی اتخاذ نشود، OFPRA ناگزیر است تا در عرض 15 روز فرد متقاضی را در جریان بگذارد. برخی متقاضیان پناهندگی در 5 یا 6 ماه، شیوه قانونمند شامل درخواست پناهندگی را تکمیل می کنند، در حالیکه در این بین برخی دیگر از پناهجویان که پرونده های پناهندگی در اوایل سال 2017 تحویل داده اند، 6 ماه بعد هم مصاحبه نشده اند.

تمامی مصاحبه های شخصی توسط ماموران حفاظت OFPRA انجام می شود. همچنین از مصاحبه ضبط صوتی صورت می گیرد و قبل از صدور پاسخ منفی، نمی توان آن را شنید، سپس گزارش مصاحبه و تصمیم مکتوب توسط مامور حفاظت جهت تایید مدیر بخش تحویل داده می شود.

انواع پاسخ داده شده به متقاضیان پناهندگی عبارت است از:

  • پذیرش پناهندگی
  • حفاظت ثانویه
  • رد درخواست پناهندگی

در صورت رد تقاضای پناهندگی توسط مدیر کل OFPRA، فرد متقاضی پناهنگی ممکن است که شکایتی را برای رسیدگی به دادگاه ملی پناهندگی (CNDA) مطرح کند.

شیوه دوبلین

شیوه دوبلین توسط حوزه های اداری اجرا می شود، بنابرین این روش می تواند از حوزه ای به حوزه دیگر و با توجه به کیس موجود متفاوت باشد، این شیوه در مورد کلیه پناهجویان بدون استثنا به کار گرفته می شود.

وزارت داخله فرانسه طی تبصره ای در 19 جولای سال 2016، همه حوزه های اداری را مکلف کرده است که در چارچوب قوانین مهاجرتی فعلی، هیچ درخواست پناهندگی نباید به صورت مسئولیت فرانسه بدون تایید قبلی دولت فرانسه ثبت شود. سیاست رسمی واحد دوبلین فرانسوی آن است که کودکان غیر همراه را تحت قانون دوبلین منتقل نکند، با این حال، کودکان غیر همراه تحت شیوه دوبلین توسط حوزه های اداری اسکان داده می شوند.

شیوه قابلیت پذیرش

قانون در مقابل حوزه های اداری در پرونده های دوبلین، به OFPRA اختیار تصمیم گیری درخصوص قابلیت پذیرش پناهندگی را می دهد.

پرونده ها در موارد زیر قابل قبول فرض می شوند:

پناهجو قبلا از حفاظت بین المللی موثری در یک کشور عضو EU برخوردار باشد.

در گذشته به پناهجو وضعیت پناهندگی اعطا شده باشد و از حفاظت موثر در کشور ثالثی برخوردار باشد.

حقایق و عناصر ارائه شده برای معرفی درخواست بعدی توسط OFPRA ناکافی فرض شود.

شیوه مرزی

شیوه مرزی خاص برای درخواست پذیرش در داخل کشور با شرایط پناهندگی توسط قانون مهاجرت فرانسه، برای اشخاص وارد شده به قلمرو فرانسه از طریق فرودگاه ها، بنادر یا ایستگاه های قطار بین المللی اعمال می گردد، این شیوه جدا از روش پناهندگی در قلمرو فرانسه است.

روش مرزی توسط قانون Article R.213-2 Ceseda اعمال می شود، زمانی که فرد خارجی که به مرز رسیده درخواست پناهندگی کند، آن افراد فورا به زبان خودشان توجیه شده و در جریان روش درخواست پناهندگی، حقوق و تعهداتشان با این شیوه قرار می گیرند. متقاضیان پناهندگی با این شیوه در زمان انتظار قرار گرفته و در همان جا به پرونده پناهندگیشان رسیدگی می شود، در این روش نیز بمانند روش قانونمند، مراحل درخواست پناهندگی، مصاحبه، معاینه و اسکان انجام می شود.

شیوه تسریع شده

از سال 2015، روش های اولویت دار (procédures prioritaires)، شیوه های تسریع شده می باشد، درخواست های پناهندگی بعد از 1  نوامبر سال 2015 با این روش رسیدگی شده است.

شیوه تسریع شده به طور اتوماتیکی در جایی به کار گرفته می شود که:

  • متقاضی پناهندگی از یک کشور امن باشد.
  • تقاضای بعدی متقاضی غیرقابل قبول باشد.
  • پناهجو از گرفتن اثرانگشت امتناع بکند.
  • پناهجو اسناد و مدارک جعلی و کاذب ارایه دهد.
  • پناهجو برای دور زدن قوانین، اقدام به ازدواج صوری با شهروند فرانسوی بکند.

در این موارد، رسیدگی به پرونده پناهندگی با شیوه تسریع شده انجام می شود.

اکنون سیستم پناهندگی در فرانسه پیچیده شده است، در برخی مکان ها، ادارات مسئول تلاش می کنند تا از مسئولیت مراقبت از پناهجویان امتناع کنند و در برخی موارد هم تلاش های جبران کننده سازمانها و نهادهای خصوصی را تضعیف می کنند.

در کل طبق آمار بررسی شده این روزها اکثر کشورها از ورود پناهنجویان ایرانی به کشورشان خودداری می کنند و اکنون افرادی که به صورت پناهنده در این کشورها هستند، در شرایط بسیار بد و اسفناکی به سر میبرند و حتی بسیاری از آن ها پرونده های پناهندگیشان نیز رد شده است. بر این اساس پیشنهاد می شود دوستداران مهاجرت به این کشور حدالامکان با مشورت با کارشناسان ارشد از راه های قانونی مهاجرت مانند ویزای تحصیلی فرانسه و یا ویزای کاری فرانسه  اقدام نمایید.

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

نگاه آماری به مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

در فرانسه، آمارهای جزئی درباره درخواست های پناهندگی و تصمیمات مربوطه توسط اداره حفاظت پناهندگان و افراد بدون تابعیت (OFPRA) در طی گزارشات کاری بطور سالانه، منتشر می شود.

درخواستها و اعطای وضعیت پناهندگی (2017)

  درخواست ها در سال 2017 مشروط در سال 2017 وضعیت

 

پناهندگی

حفاظت ثانوی رد میزان پناهجو میزان حفاظت ثانوی میزان رد پناهندگی
کل 100,412 : 13,020 10,985 65,302 14.5% 12.3% 73.2%
 

 

سرشکن شده به کشورهای مبدا پناهندگی

 

آلبانی 7,630 : : : : : : :
افغانستان 5,987 : : : : : : :
هاییتی 4,934 : : : : : : :
سودان 4,486 : : : : : : :
گینه 3,780 : : : : : : :
سوریه 3,249 : : : : : : :
ساحل عاج 3,243 : : : : : : :
DRC 2,941 : : : : : : :
الجزایر 2,456 : : : : : : :
بنگلادش 2,410 : : : : : : :

مقایسه میزان پرونده اولیه و تصمیم درخواست (2017)

  پرونده اولیه

 

 

درخواست
  تعداد درصد تعداد درصد
تعداد کل تصمیمات 89,307 47,814
 تصمیمات مثبت  24,005 26.8% 8,006 16.7%
    وضعیت پناهندگی   13,020 14.5% 5,402 11.3%
   حفاظت   ثانوی  10,985 12.3% 2,604 5.4%
تصمیمات منفی   65,302 73.2% 39,808 83.3%

با توجه به نتایج حاصله از این مطالعه می توان ملاحظه کرد که مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی اصلا به صلاح نیست، چرا که علاوه بر موانع و محدودیت های متعددی که ما برای شما برشمردیم، حتی آمار حاصله از جداول نیز موید این مطلب است.

آمارها نشانگر 73.2% رد درخواست پناهندگی در مقابل 26.8% پذیرش پناهندگی در فرانسه می باشد، به همین منظور راه های مهاجرت قانونی با موفقیت بسیار بالا وجود دارد که از بهترین راه های مهاجرت میتوان به پروسه مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت کاری به فرانسه و مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اشاره نمود که از شما عزیزان دعوت می شود با مراجعه به سایت در مقاله های مربوطه از اطلاعات لازمه برخوردار شوید.

با توجه به این موارد، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روش مهاجرت به فرانسه از طریق مهاجرت را به هیچ وجه ممکن توصیه نمی کنند و در همین راستا، کارشناسان خبره این موسسه به شما طیفی از روش های مهاجرت قانونی و راحت را پیشنهاد می کنند، کافی است که با کارشناسان ما مشاوره تلفنی یا حضوری برقرار کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_به_فرانسه_از_طریق_پناهندگی

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده