ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 364
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 74
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 718
  • بازديد ماه : 1,640
  • بازديد سال : 11,565
  • بازديد کلي : 58,594
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.224.62.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اقامت از طریق کار در ایسلند در بحث مهاجرت به ایسلند 2019 پس از گرفتن وکیل مهاجرت و همچنین اقامت از طریق کار برای کار در ایسلند و همچنین موسسات کاریابی در ایسلند و یا لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند برای مهاجرت کاری به ایسلند و یا اخذ ویزای کاری ایسلند یکی از مواردی است که افراد به شدت به دنبال آن هستند. اگر از طریق مهاجرت به ایسلند از طریق کار اقدام به مهاجرت به ایسلند کرده اید یا قصد اقدام دارید باید با موضوع اقامت از طریق کار در ایسلند برای اخذ اقامت ایسلند آشنایی پیدا نمایید.

ما دراین مقاله سعی نموده ایم تمامی شرایط اقامت از طریق کار در ایسلند را برای شما عزیزان بازگونماییم. برای اینکه ازجامع ترین اطلاعات کاردر ایسلند و همچنین مهاجرت کاری به ایسلند آگاه شوید با این مقاله همراه ما باشید. شما با مطالعه این مقاله خواهید توانست به تخصصی ترین اطلاعات کاردر ایسلند پی برده و با بینش بازتری برای اقامت از طریق کار در ایسلند اقدام نموده و راه اقامت از طریق کار در ایسلند را برای خود فراهم نمایید.

درباره کشور ایسلند

اقتصاد کشور طی بحران بانکی در سال ۲۰۰۸ افت شدیدی داشت اما از آن زمان به بعد به لطف درآمد حاصل از گردشگری تا حد زیادی رونق یافته است. ایسلند با وجود اینکه جمعیت آن تنها در حدود ۳۳۰،۰۰۰ نفر است، در سال ۲۰۱۷ دو میلیون گردشگر داشته است. این رقم 5 برابر تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۰ است.

با توجه به گزارش روزنامه تایمز مالی، بیش از یک سوم از مشاغلی که در پنج سال گذشته ایجاد شده است در زمینه گردشگری بوده است. افزایش محبوبیت ایسلند به عنوان مقصدی برای گذران تعطیلات به رشد اقتصادی در زمینه هایی مانند ساخت و ساز هتل منجر شده است، چرا که زیرساخت های کشور در حال حاضر در تلاش برای هماهنگی با هجوم مسافران خارجی است.

در عین حال، ایسلند همچنان وابستگی زیادی به صنعت ماهیگیری دارد، که 40% از صادرات آن را شامل می شود. انرژی زمین گرمایی و نیروی برق آبی، و همچنین ذوب آلومینیوم، نیز حائز اهمیت است، چرا که این کشور به تدریج به رشد بالای اقتصادی و نرخ بیکاری پایین قبل از بحران باز می گردد. با این حال، در این کشور در زمینه هایی مانند ساخت و ساز، بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات و گردشگری کمبود مهارت وجود دارد.

برخی از سایت ها برای جستجوی کار در ایسلند عبارتند از:

  • EURES
  • Eurojobs
  • Jobs.is

اگر شخصی در ایسلند زندگی می کند، روزنامه های محلی و اتحادیه های کارگری مکان های خوبی برای یافتن شغل هستند و همچنین می توان در آژانس های کاریابی ثبت نام کرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در ایسلند

مدارک لازم برای این پروسه عبارتند از:

  • کامل کردن فرم تقاضا جهت دریافت مجوز کار، این مورد باید توسط کارفرما و درخواست دهنده کامل و امضا شود.
  • ارائه قرارداد کاری همراه با تمامی جزئیات، حقوق، ساعات کاری و غیره.
  • ارائه نسخه فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه.
  • نسخه اصلی گذرنامه.
  • اثبات عدم وجود سوابق کیفری با ارائه مدارک لازم.
  • ارائه مدارک و اسناد بیمه درمانی و بهداشت.
  • مجوز جهت یک شخص در کشور ایسلند برای بررسی تقاضای وی.
  • با ارائه مدارک و اسناد کامل ثابت شود که متقاضی جای امن و محل سکونت مناسبی برای سکونت در ایسلند دارد.

چگونگی پیدا کردن کار در ایسلند

با توجه به اداره کار ایسلند، بسیاری از مشاغل موجود در کشور هرگز در آگهی ها ذکر نمی شود. این بدان معنی است که متقاضی باید درخواست های شغلی خود را به شرکت های مورد نظر خود ارسال کند. از رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn برای ایجاد یک شبکه محلی و ارتباط با کارفرمایان آینده نگر استفاده کنید.

زمانی که فهرست مشاغل موجود باشد متقاضی معمولاً باید یک فرم درخواست آنلاین تکمیل کند و یا رزومه خود را به همراه درخواست ارسال نماید به طور کلی درخواست متقاضی باید در صورت امکان به همان زبان موجود در آگهی استخدام نوشته شده باشد.

کار در ایسلند

پس از یافتن شغل و ورود به ایسلند باید کارهایی مانند ثبت نام برای دریافت شماره شناسایی (kennitala)، پرداخت مالیات، انتخاب صندوق بازنشستگی و یک اتحادیه کارگری و غیره را انجام دهید.

هر فرد ساکن در ایسلند یک شماره شناسایی (kennitala) دارد. بدون آن شما امکان افتتاح حساب بانکی، یا ملاقات حضوری با دکتر وجود ندارد. اداره ثبت ملی (Thjodskra) به شما یک شماره شناسایی ایسلندی اختصاص می دهد. شما می توانید با مراجعه به اداره ثبت ملی، شهرداری، فرمانداری و یا دفتر رئیس پلیس برای دریافت شماره شناسایی ثبت نام کنید.

اگر قصد دارید بیش از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید، همچنین باید اقامتگاه قانونی خود را به ایسلند منتقل کنید.

مجوز کار و اقامت در ایسلند

اگر فرد اهل کشورهای شمال اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باشد، می تواند بدون اجازه کار در ایسلند کار کند. با این حال به دلیل تفاوت در معاهدات بین المللی تفاوت اندکی بین قوانین مربوط به شهروندان شمال اروپا و شهروندان از کشور های دیگر منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد.

  • شهروندان شمال اروپا: شهروندان شمال اروپا می تواند بدون هیچ مانعی به ایسلند نقل مکان کنند. اگر مدت اشتغال شما کوتاه تر از شش ماه است، شما می توانید در این مدت بدون انتقال اقامتگاه قانونی خود در ایسلند اقامت داشته باشید. با این حال، شما باید در اداره ثبت ملی برای دریافت شماره شناسایی ایسلندی (kennitala) ثبت نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقل مکان از کشورهای شمال اروپا به ایسلند می توانید به وب سایت HalloNorden مراجعه کنید.
  • اگر قصد دارید برای بیش از شش ماه در ایسلند اقامت داشته باشید، باید به اداره ثبت ملی یا دفاتر عمومی دیگر مراجعه کنید. سپس آنها اقامتگاه قانونی فرد را به ایسلند منتقل می کنند.
  • شهروندان منطقه اقتصادی اروپا: شهروندان منطقه اقتصادی اروپا نیز می توانند بدون هیچ مانعی به ایسلند نقل مکان کنند. اگر از طریق Ninukot کار پیدا کنید، حق دریافت مجوز اقامت خواهید داشت که توسط ادراه ثبت ملی صادر می شود.

مالیات در ایسلند

همه افرادی که در ایسلند اقامت دارند مشمول پرداخت مالیات بر درآمد هستند. برای دریافت اعتبار مالیاتی شخصی خود در برابر مالیات بر درآمد محاسبه شده باید یک کارت مالیاتی از اداره درآمد داخلی (Rikisskattstjori) دریافت کند. برای افرادی که برای kennitala ثبت نام نموده اند و برای بیش از سه ماه در ایسلند اقامت دارند، مدت کوتاهی پس از دریافت شماره شناسایی (kennitala) یک کارت مالیاتی ارسال می شود. در سال ۲۰۱۰ نرخ مالیات بر درآمد ۳۷،۲۲٪ و اعتبار مالیاتی شخصی ۴۴٫۲۰۵ کرون ایسلند ISK در هر ماه بود.

بازار کار در ایسلند: بازار کار ایسلند طبق قوانین و قرارداد دستمزد بین کارفرمایان و سازمان کارکنان اداره می شود.

اتحادیه های کارگری: اتحادیه های کارگری نقش مهمی در حفاظت از منافع کارگران، ارائه اطلاعات در مورد نرخ دستمزد و دیگر حقوق موجود در قراردادهای پرداخت دستمزد ایفا می کنند. فعالیت های بسیاری از آنها گسترش یافته و شامل فعالیت های آموزشی، اجاره خانه های گذران تعطیلات برای اعضا و غیره می شود.

حق عضویت در اتحادیه اروپا

حق عضویت در اتحادیه: حق عضویت در اتحادیه توسط اتحادیه های کارگری تعیین می شود و معمولا ۱/۲ % از دستمزد کارکنان است. کارفرما همچنین هزینه بیماری کارکنان و کمک هزینه تعطیلات اتحادیه های کارگری را می پردازد که در قراردادهای دستمزد مشخص شده است. همه شرکت کنندگان در طرح Ninukot باید عضو اتحادیه های محلی خود باشند.

صندوق بازنشستگی: تمام کارگران در ایسلند باید یک صندوق بازنشستگی انتخاب کنند، که به آنان حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی پرداخت می کند. کارفرما نیز به نمایندگی از کارکنان در این صندوق سهیم است و مسئول کسر سهمیه صندوق بازنشستگی از دستمزد کارکنان است. در سال ۲۰۱۰، با توجه به اکثر قراردادهای دستمزد سهم کارکنان در صندوق بازنشستگی ۴٪ و سهم کارفرما ۸٪ از دستمزد است.

مرخصی: تمام کارکنان در ایسلند حق بهره مندی از مرخصی را دارند. اگر شما برای یک کارفرما به مدت یک سال کار کنید، باید حداقل ۲۴ روز مرخصی داشته باشید، و یا درصد معینی از دستمزد خود را به جای آن دریافت کنید. برای کار در مزرعه این مقدار ۱۰ تا ۱۷% از دستمزد است.

به پیش بینی رهبران اقتصادی و تجاری، ایسلند تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰،۰۰۰ کارمند خارجی نیاز دارد. شیلات تنها یک نمونه از صنایع ایسلند به عنوان منبع اشتغال برای کارکنان غیر ایسلندی می باشد.

هزینه های زندگی در ایسلند

هزینه های زندگی در ایسلند به طور کلی عبارتند از:

هزبنه های زندگی در ایسلند

هزینه اجاره منزل شخصی، یک خواب  70.000 ISK
هزینه خوراک  88.000 ISK
رفاهی، گرمایشی، برق و …  15.000 ISK
اینترنت و تلفن همراه  10.000 ISK
هزینه حمل و نقل عمومی  10.900 ISK

انجمن تجارت آزاد اروپا

اتباع منطقه اقتصادی اروپا / کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا برای زندگی در ایسلند زندگی به مجوز اقامت نیاز ندارند. تازه واردان از این کشورها به موجب ملیت خود می توانند بدون ثبت نام تا سه ماه، و یا در صورت جستجوی فعالانه برای کار تا شش ماه در ایسلند اقامت داشته باشند. پس از این مدت، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا باید برای اقامت در ایسلند ثبت نام کنند، اما نیاز به ثبت درخواست برای مجوز اقامت نیست. آنها همچنین نیاز به درخواست برای مجوز کار ندارند. یادگیری زبان ایسلندی برای برخی از مشاغل لازم است و به طور کلی یک امتیاز است.

کشورهای منطقه اقتصادی اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا عبارتند از:

اتریش بلژیک بلغارستان کرواسی قبرس جمهوری چک دانمارک استونی فنلاند فرانسه
آلمان یونان مجارستان ایسلند ایرلند ایتالیا لتونی لیختن اشتاین لیتوانی لوکزامبورگ
مالت هلند نروژ لهستان پرتغال رومانی اسلواکی اسلوونی اسپانیا سوئد

دیگر افرادی که نیاز به مجوز اقامت ندارند، شامل فرزندان والدین ایسلندی، و همسران و شرکای ثبت نام شده و شهروندان ایسلندی می شود.

شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا

تازه واردان از کشورهای غیر از ۳۲ کشور موجود در فهرست بالا باید برای مجوز کار و اقامت به طور رسمی در خواست دهند، در صورتی که مایل به اقامت در ایسلند برای بیش از سه ماه و اشتغال با حقوق باشند.

به عنوان مثال، شهروندان ایالات متحده آمریکا، برای اقامت در ایسلند به مدت طولانی تر از سه ماه به مجوز اقامت و کار نیاز دارند. مجوز کار برای شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا توسط اداره کار صادر می شود. ثبت درخواست برای مجوز کار و صدور آن باید قبل از نقل مکان به ایسلند انجام شود. مجوز کار با توجه به شرایط حرفه ای مختلف صادر می شود. اداره مهاجرت تنها بر اساس مجوز کار صادر شده توسط اداره کار می تواند بر اساس اشتغال به مهاجرین مجوز اقامت اعطا کند.

شرایط اقامت از طریق کار در ایسلند

اداره کار یک فهرست از آژانس های کاریابی موقت ارائه نموده است. پورتال تحرک شغلی اتحادیه اروپا EURES نیز شامل آگهی های فرصت های شغلی در ایسلند می شود. این متن خلاصه کوتاهی از برخی از قوانین اصلی حاکم بر زندگی و کار در ایسلند است. برای جزئیات بیشتر لطفاً به وب سایت اداره مهاجرت به ایسلند و اداره کار ایسلند مراجعه کنید.

جهت اقامت از طریق کار در ایسلند و همچنین ویزای کار ایسلند و پیدا کردن کار در ایسلند از ماه ها قبل از اقامت از طریق کار در ایسلند شروع به جست و جوی کار در محیط های مجازی نمایید تا شانس پیدا کردن کار بیشتری داشته باشید و به اخذ اقامت ایسلند برسید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#اقامت_از_طریق_کار_در_ایسلند

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده