ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 14
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 1
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 834
  • بازديد ماه : 1,756
  • بازديد سال : 11,681
  • بازديد کلي : 58,710
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.12.111.155
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

بی تردید تحصیل پزشکی در آمریکا با وجود برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا، گزینه اول تحصیلی دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می شود. آیا تاکنون درباره تحصیل رشته پزشکی در ایالات متحده فکر کرده اید؟ برخلاف انگلستان، تحصیل پزشکی در کشور آمریکا تنها به صورت گزینه فوق لیسانس یا postgraduate در اختیار داوطلبان قرار دارد، پس بنابرین شما تنها در صورتی می توانید متقاضی برنامه تحصیل پزشکی در ایالات متحده باشید که دوره 4 ساله پیش پزشکی یا pre-med را در رشته زیست شناسی، شیمی یا عصب شناسی به اتمام برسانید. سپس با اتمام این دوره شما آماده آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) می شوید که قبولی در آن برای اخذ پذیرش دانشکده پزشکی الزامی می باشد.

اهمیت تحصیل پزشکی در ایالات متحده تا بدان حد است که بیشترین تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در دنیا متعلق به کشور آمریکا است و این نشانگر اعتبار بالای دانشگاه های آمریکایی می باشد. برترین کیفیت آموزشی در جهان، امکانات پیشرفته، وجود فرصت های کاری فراوان، متوسط درآمدی بالا، امکان دریافت بورسیه و فاندهای تحصیلی، همه و همه از امتیازات تحصیل پزشکی در کشور آمریکا می باشد. مقاله حاضر به منظور ارائه اطلاعاتی جامع پیرامون تحصیل رشته پزشکی در آمریکا، دانشجویان متقاضی ایرانی را از آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) تا آزمون گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی آمریکا (USMLE) راهنمایی می کند. در پایان همین مقاله و در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی، کارشناسان و مشاورین باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش روز و تجربه چندین ساله خود می توانند پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

شرایط و الزمات تحصیل پزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا ممکن است با توجه به تخصص متقاضیان متفاوت از هم باشد. در مجموع، تحصیل پزشکی در ایالات متحده در حدود 11 سال طول می کشد تا متقاضی بتواند مجوز کار پزشکی خود را در این کشور دریافت نماید. دانشجویان برنامه مقطع لیسانس را در عرض 4 سال به اتمام رسانده و سپس 4 سال از تحصیلشان را در دانشکده پزشکی صرف آموزش تئوریکی می کنند و سپس قبل از دریافت مجوز شغل پزشکی در حدود 7-3 سال از دوره تحصیلی خود را صرف انترنی یا دوره کارورزی می نمایند.

اتمام برنامه لیسانس جهت آمادگی دانشجویان متقاضی برای ورود به دانشکده پزشکی ضروری است. برخی از دانشکده ها برنامه های pre-med  یا پیش پزشکی خاصی را ارائه می دهند که شامل کلاس هایی برای دانشکده پزشکی و نیز آمادگی برای آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) می باشد. 

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی آمریکا

درحال حاضر، 172 دانشکده پزشکی یا Medical School در آمریکا وجود دارند که دوره های دکترای پزشکی (MD) و دکترای اوستئوپاتی یا استخوان درمانی (DO) را به دانشجویان متقاضی ارائه می دهند. اکثر دانشگاه های آمریکایی دارای دانشکده مستقل پزشکی می باشند و برترین رتبه های بین المللی را هم در اختیار دارند.

دلیل محبوبیت بین المللی تحصیل پزشکی در آمریکا چیست؟ دلیل این همه محبوبیت را می توان در اعتبار آموزش پزشکی در آمریکا دانست. مدارک تحصیلی آمریکا توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMC)، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)، بنیاد پیشرفت آموزش و پژوهش پزشکی بین المللی (FAIMER) و کمیسیون های آموزش پزشکی کشورهای مختلف همانند فرانسه، انگلستان، هندوستان، ایران، ترکیه، آلمان و … به رسمیت شناخته شده است.

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی آمریکا

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا در رشته های پزشکی، متقاضی بایستی درخواست خود را از طریق اداره خدمات درخواست کالج پزشکی آمریکا (AMCAS) تحویل دهد، اما در این میان دانشگاه علوم پزشکی تگزاس، برنامه پذیرش خاص خود را دارد و اگر شما مایل به تحصیل در این دانشگاه باشید، شما باید درخواست خود را تحویل اداره خدمات درخواست دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی تگزاس (TMDSAS) دهید. مهلت ثبت درخواست ها در آمریکا از هفته اول ماه می شروع و تا ماه ژوئن ادامه می یابد.

متقاضیان مدارک پذیرش خود را شامل جزئیات سوابق تحصیلی، مدارک و ریزنمرات تحصیلی و فعالیت های فوق برنامه، مدارک مسافرتی همانند پاسپورت و کارت شناسایی و نیز نمره آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا MCAT به اداره مذکور ارسال نموده و منتظر پاسخ می مانند. لازم به ذکر می باشد که برخی از دانشکده های پزشکی در آمریکا علاوه بر مدارک فوق، فرم مقالات چاپ شده و توصیه نامه نیز از متقاضیان درخواست می کنند. هزینه درخواست پذیرش از یک دانشگاه پزشکی در حدود $ 160 (دلار) می باشد و در صورت وجود درخواست های بعدی، هزینه $ 38 (دلار) نیز به هزینه اولیه اضافه می شود. مراحل فرآبند پذیرش رشته پزشکی در آمریکا در نمودار زیر به روشنی ملاحظه میگردد:

مرحله 1 دیپلم متوسطه + 3.8 GPA
مرحله 2 اتمام برنامه 4 ساله پیش پزشکی
مرحله 3 قبولی در آزمون MCAT
مرحله 4 درخواست پذیرش از دانشگاه های برتر از طریق پورتال AAMC

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa)

پس از اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه مربوطه، متقاضیان تحصیل پزشکی در آمریکا می بایستی نسبت به درخواست ویزا تحصیلی آمریکا یا F1 Visa اقدام نمایند. ویزای F1 توسط دولت آمریکا برای دانشجویان خارجی صادر می شود که قصد تحصیل در برنامه پزشکی یکی از دانشگاه های آمریکا را دارند. این نوع ویزا 120 روز قبل از شروع یرنامه تحصیلی صادر می شود و مدارک لازم جهت درخواست ویزای مذکور عبارتند از:

  • کپی فرم پذیرش Form I-20 از دانشگاه
  • فرم درخواست الکترونیک ویزای غیرمهاجر DS-160
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی 2×2
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ US$160 (دلار)

آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا (MCAT)

MCAT یک آزمون چند گزینه ای می باشد که دانش آموزان بایستی قبل از پذیرش نهایی از دانشکده پزشکی در آن قبول شوند. علوم فیریک، زیست شناسی، تفکر بحرانی و مهارت های کلامی از جمله محتوای آزمون MCAT می باشند. داوطلبان آزمون مذکور حدود 5 ساعت وقت دارند تا به تمامی سوالات پاسخ دهند. از ویژگی های این آزمون این است که به صورت کامپیوتری برگزار می شود. اکثر دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا نمرات آزمون MCAT را در پذیرش نهایی خود لحاظ می کنند. بنابراین، برای پذیرش در برنامه های تاپ کسب بالاترین نمرات در اولویت دانشگاه ها قرار دارند. حد نصاب نمره قبولی در این آزمون بالای 500 امتیاز می باشد. متولی برگزاری آزمون MCAT نیز AAMC (انجمن کالج های پزشکی آمریکا) می باشد.

پس پذیرش رشته های پزشکی در ایالات متحده بسیار رقابتی و تنگاتنگ می باشد و به منظور پذیرش از اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا، ارائه نمره آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا یا همان MCAT پیش نیاز ضروری محسوب می شود. هزینه ثبت نام در آزمون مذکور برای متقاضیان خارجی چیزی در حدود $ 310 (دلار) می باشد، البته اگر ثبت نام در طی بازه زمانی معمول (حدود 1 ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون) انجام شود. ناگفته نماند که امکان برگزاری آزمون در کشورهای خارجی از جمله کشور ترکیه نیز فراهم می باشد.

تحصیل پزشکی در آمریکا

آزمون گواهینامه مهارت پزشکی آمریکا (USMLE)

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بایستی بدانند که برای اتمام تحصیلات پزشکی در آمریکا و اخذ مدرک پزشکی، آزمون دیگری نیز وجود دارد. بر اساس قوانین آموزش عالی آمریکا قبل از اینکه متقاضیان مدرک پزشکی خود را دریافت نموده و وارد بازار کار شوند، آنها می بایست آزمون  گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی آمریکا یا USMLE را بگذرانند. آزمون مذکور در طی 3 فاز مختلف در فواصل زمانی مختلف در طول دوره تحصیلی برگزار می شود:

  • فاز اول آزمون معمولا در طی سال دوم تحصیلی برگزار می شود.
  • فاز دوم آزمون در طی سال چهارم تحصیلی از متقاضیان اخذ می شود.
  • فاز سوم و آخر آزمون که در طی سال اول برنامه اقامت برای کار پزشکی (دوره انترنی) برگزار می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور آمریکا

آمارها حاکی از آن است که هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا نسبت به دیگر کشورهای جهان بالا است. به طور متوسط، شهریه های تحصیلی دانشگاه های دولتی و هزینه بیمه سلامت در طی سال تحصیلی 2019-2018 از $ 36,755 (دلار) برای دانشجویان آمریکایی تا $ 60,802 (دلار) برای دانشجویان خارجی متغییر است، اما هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی نسبتا پایین است و شهریه های دانشجویان آمریکایی و خارجی به ترتیب، $ 59,076 (دلار) و $ 60,474 (دلار) می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشجویان پزشکی در آمریکا

در آمریکا، برنامه های بورسیه خاصی برای کلیه دانشجویان خارجی وجود دارد. اعطای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی ایالات متحده بر مبنای شایستگی تحصیلی دانشجویان و یا بر پایه نیاز دانشجو می باشد. دانشجویان دارای امتیاز بالا در آزمون USMLE به آسانی می توانند جهت پوشش مالی تحصیلات خود در آمریکا به فرصت های بورسیه دسترسی پیدا کنند. همه ساله، برای بیش از 1000 دانشجو از کشورهای خارجی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد. کل مبلغ بورسیه تعلق یافته به دانشجویان خارجی در سال 2019 به بیش از USD 2 میلیون دلار می رسد که رقم قابل توجهی است.

در آمریکا، دانشگاه های پزشکی عمدتا از طرف دولت آمریکا تامین مالی می شوند. دانشگاه های پزشکی معتبر زیادی در آمریکا وجود دارد که بورسیه های مختلفی را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهند. دانشگاه هایی مثل هاروارد، ییل، دانشگاه واشینگتون، دانشگاه آریزونا، دانشگاه جان هاپکینز، کالج پزشکی آلبرت انیشتین، دانشگاه استنفورد، دانشگاه منیسوتا و … هر کدام برنامه های بورسیه مخصوص خود را دارند.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور آمریکا

مسلما تحصیل پزشکی در ایالات متحده یکی از آرزوهای مهم هر دانشجویی در دنیا می باشد، اما بایستی در نظر داشت که سیستم تحصیل پزشکی در آمریکا متفاوت از کشورهای اروپایی است. علی رغم هزینه بالای تحصیل پزشکی در کشور آمریکا، نباید از مزایا و امتیازات مختلف تحصیل در آمریکا غافل شد. از امتیازات تحصیل رشته پزشکی در آمریکا می توان به امکان اشتغال به کار طبابت در هر کشوری بدون آزمون تعیین صلاحیت اشاره نمود که این بخاطر اعتبار فوق العاده مدرک پزشکی آمریکا می باشد که مورد قبول اکثر کشورهای دنیا می باشد.

پزشکان در آمریکا در طی دوره اقامت 4 ساله خود برای دوره کارورزی درآمدی تا US $5500 (دلار) را بدون هیچ هزینه ای دریافت می نمایند. در صورت اخذ اقامت آمریکا و اشتغال در این کشور، پزشکان مجوزدار می توانند سالانه حتی بیش از US $200000 (دلار) درآمد کسب کنند، همچنین از دیگر امتیازات تحصیل پزشکی می توان به اخذ انواع بورسیه ها و فاندهای تحصیلی اشاره کرد که تعداد آنها به بیش از 504 بورسیه مختلف می رسد. کیفیت برتر آموزش پزشکی، شهرت بین المللی، تقاضای بالا، امکان کار ضمن تحصیل از دیگر امتیازات تحصیل در آمریکا می باشد. در پایان، هموطنان عزیز برای کسب مشاوره های تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به آمریکا می توانند با کارشناسان و وکلای زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تحصیل_پزشکی_در_آمریکا

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده