ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 184
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 60
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 538
  • بازديد ماه : 1,460
  • بازديد سال : 11,385
  • بازديد کلي : 58,414
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.21.122.248
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

یکی از سوالات متداول دانشجویان علاقه مند به مهاجرت، چگونگی یافتن کار دانشجویی در فرانسه است. فرانسه در حال حاضر به دلیل هزینه های پایین، از مقاصد تحصیلی است. تحصیل رایگان و بودن مدرک زبان در این کشور، دانشجویان بین المللی به جهت ادامه تحصیل به خود جذب کرده است. از این رو موضوع کار دانشجویی در فرانسه بسیار پر طرفدار بوده و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی و پاسخ به سوالات شما در این زمینه گردآوری نموده است.

تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از محبوب ترین کشورها در میان دانشجویان بین المللی است، در میان مزایای عمده آن، کیفیت بالای تحصیلات، هزینه های بسیار پایین تحصیلی و زندگی لذت بخش در محیط فرانسوی زبان می باشند. فرانسه مخصوصا انتخاب خوبی برای کسانی است که مایل به مطالعه موضوعات مربوط به کسب و کار هستند. این کشور مرکز آموزش و پرورش بین المللی کسب و کار و مدیریت است و بسیاری از مدارس تجاری را در رتبه بندی جهانی دارد. متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید یک ویزا دریافت کنند که شامل اجازه اقامت (VLS-TS) است، این ویزا معمولا یک سال معتبر است و در صورت لزوم می تواند دوباره تمدید شود.

مدارک و شرایط مورد نیاز

برای کسب این ویزا، متقاضی باید فرم درخواست را تکمیل کند و همچنین مدارک تحصیلی خود را تأیید کند، یک گواهینامه پلیس که نشان دهد او سابقه کیفری ندارد (عدم سوپیشینه) می بایست ارائه شود. همچنین نامه بانکی که ثابت کند متقاضی از تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی اش در کشور فرانسه برخوردار است، مورد نیاز می باشد. فرد باید برای مهاجرت تحصیلی سالیانه حدود 7،400 یورو داشته باشد تا بتواند بدون کار از خود حمایت کند، با این حال، دانشجویان بین المللی مجاز به کار تا 24 ساعت در هفته هستند بنابراین فرصت های بیشتری برای کسب درآمد وجود دارد.

علاوه بر نامه تمکن مالی، متقاضی می بایست بیمه سلامت نیز داشته باشد و یک سری آزمایشات پزشکی که در وبسایت رسمی مهاجرت فرانسه ارائه شده است را انجام دهد، ولی اگر فرد از یک کشور در داخل اتحادیه اروپا (EEA) بوده و دارنده کارت EHIC (کارت بیمه بهداشت اروپا) است، لازم نیست که بیمه درمانی دریافت کنید. فرد می تواندبه مراقبت های بهداشتی در مکان های مشابه دسترسی پیدا کند و هزینه های مشابه با شهروندان فرانسوی را بپردازد،اگر متقاضی  از یک کشور خارج از EEA  باشد،باید بیمه درمانی خود را برای اقامت خود در فرانسه خریداری کند، بسته به شرایط حدود 20 تا 50 یورو در هر ماه، فرد هزینه خواهد داشت .

دانشگاه های فرانسه

سیستم آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین ها در اروپا و جهان است، ده ها نمونه از دانشگاه های فرانسوی به طور مرتب در رتبه بندی برترین دانشگاه های اینترنشنال قرار می گیرند، از جمله دانشگاه های مشهور عبارتند از École Normale Supérieure، École Polytechnique، Pierre و دانشگاه سوربن،ماری کوری و دانشگاه پاریس Sud می باشد، همچنین بسیاری از گزینه های عالی برای تحصیل در دوره های MBA در فرانسه وجود دارد، این کشور به دارا بودن بسیاری از مدارس کسب و کار در اروپا به شهرت رسیده است، در میان آن ها HEC پاریس، Insead، ESCP اروپا و مدرسه کسب و کار Edhec می توان اشاره کرد.

برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در فرانسه، حتی به زبان انگلیسی، پیشنهاد می شود دانش زبان فرانسوی را در کالج زبان در فرانسه فراگیرند، هر چند ممکن است در محیط آکادمیک به کار نیاید، ولی در صورتی که دانشجو علاقه مند به کار و حضور در محیط فرانسوی زبان واخذ اقامت فرانسه باشد، بهتر است از سطح زبان فرانسوی خوبی برخوردار باشد.

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه نسبتا مناسب ​​است، شهروندان و ساکنان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون پرداخت هزینه تحصیلی (به جز هزینه تحصیلی حدود 200 یورو در سال)، در دانشگاه ها و موسسات این کشور ادامه تحصیل دهند، در حالی که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی در حدود 3000 تا 4،000 یورو در سال هزینه کنند.

مارسی و مونپلیه که مستقر در ساحل مدیترانه هستند، هم چنین رنه یا نانت (نزدیک به سواحل ساحلیآتلانتیک) از دیگر مکان های گردشگری این کشور محسوب می شوند که دانشجویان می توانند اوقات فراغت خود را در این مناطق بگذرانند.

در دانشگاه های خصوصی، یک دانشجوی غیر اروپایی ممکن  است سالانه حدود 20،000 یورو جهت گذراندن دوره تحصیلی اش بپردازد، استانداردهای زندگی در فرانسه بسیار بالا است و پاریس که پایتخت این کشور است یک محیط پرجنب و جوش شهری را شامل می شود که برای اکثر دانشجویان مهاجر محیطی با جاذبه های توریستی و فرهنگی بسیار زیاد تعریف شده است.

کار دانشجویی در فرانسه

اگر افراد قصد دارند پس از فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فرانسه بمانند و به جستجوی کار بپردازند یا حتی در حین تحصیل علاقه مند به کار دانشجویی در فرانسه باشید یادآور می شویم زبان فرانسه یکی از موانع بزرگ است، برای پیدا کردن یک شغل، تقریبا ناگزیر باید به زبان فرانسوی مسلط باشید یا حداقل به صورت ابتدایی بتوانید به این زبان صحبت کنید.

دانشجویانی که جهت گذراندن دوره های آموزشی وارد کشور فرانسه می شوند در حین تحصیل می توانند با براورده کردن شرایط کار ضمن تحصیل در فرانسه به صورت پاره وقت، جذب بازار کار شده و کسب درآمد نمایند.

بسته به مقطع تحصیلی، یک دانشجو می تواند از ۲۴ ساعت ساعت در هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شود، ولی در صورتی که شخص برای گذراندن دوره های زبان وارد این کشور شده باشد، اجازه کار نخواهد داشت، همچنین در صورتی که شخص جهت گذراندن دوره های فنی و کارگاهیویزای تحصیلی فرانسه را گرفته باشد،نمی تواند به جستجوی کار در حین تحصیل بپردازد.

پیشنهاد می کنیم اگر مایل به مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه هستید، ابتدا دانش زبان فرانسوی خود را تقویت نمایید و سپس جهت دریافت اطلاعات تکمیلی تر در زمینه ویزاهای تحصیلی، اخذ پذیرش از موسسات و دانشگاه های فرانسه یا کار دانشجویی در فرانسه با کارشناسان ارشدموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#کار_دانشجویی_در_فرانسه

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده