ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 109
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 12
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 929
  • بازديد ماه : 1,851
  • بازديد سال : 11,776
  • بازديد کلي : 58,805
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.149.249.154
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

این روزها افراد به دلیل کم بودن اطلاعات مهاجرتی و همچنین عدم شناخت از راه های قانونی مهاجرت، مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی را انتخاب می کنند. در این راه خطرات زیای جان و مال آنها را تهدید میکند. در این راستا هر کشور قوانین خاص خود را در خصوص افراد پناهنده وضع نموده است. اگر شما متقاضی مهاجرت از طریق پناهندگی می باشید، باید قبل از هر اقدامی با مسیر پیش روی خود آشنا شوید. اطلاعات خود را در خصوص کشور انتخابی خود و قوانین آن در خصوص رفتار با پناهنده ها بررسی نمائید. در این مقاله نوشته شده توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی خود را بر این مبنا قرار داده ایم که کلیه اطلاعات را در خصوص مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی خدمت شما متقاضیان ارائه دهیم.

شرایط مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی

مالتا یک جزیره کوچک واقع در جنوب ایتالیا است. مالتا در سال های اخیر جذابیت بسیاری را برای مهاجران به عنوان یک مقصد عالی فراهم نموده است. از دلایل جذابیت و محبوبیت این کشور برای مهاجران می توان به دلایل بسیاری اشاره نمود. دلایلی از جمله وجود شرایط آب و هوایی مناسب در این کشور، رایج بودن زبان انگلیسی در بین عموم مردم و … می تواند از عواملی باشد که این کشور را در بین عموم مردم محبوب ساخته است. مهم ترین دلیل مهاجرت به مالتا این است که این کشور عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد. این کشور از قوانین موجود در بین تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبعیت می کند. مهاجرت به مالتا راه های گوناگونی از جمله موارد زیر را دارد:

مهاجرت از طریق تحصیل
مهاجرت از طریق کار و دریافت اقامت
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در اروپا
مهاجرت از طریق تحصیل در دوره های زبان یا تحصیل رایگان در اروپا
مهاجرت از طریق تولد و ازدواج
مهاجرت از طریق پناهندگی

بعضی از خانواده ها در صورت عدم واجد شرایط بودن برای مهاجرت به مالتا از طرق قانونی ترجیح میدهند مسیر مهاجرت خود را از طریق پناهندگی بررسی نمایند. مالتا نیز مانند سایر کشورها در خصوص رسیدگی به پرونده های پناهندگی و افراد پناه جو قوانین خاص خود را وضع نموده است.

شرایط پرونده های پناهندگی در مالتا

درخواست های مربوط به حفاظت بین المللی و یا به عبارتی دیگر درخواست های پناهندگی باید به کمیساریای عالی پناهندگی جهت بررسی اعطا شود. بررسی و تعیین درخواست توسط اداره کمیساریای پناهندگی در واقع مرحله اول مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی محسوب می شود. کمیساریای پناهجویی تنها نهاد قانونی محسوب می شود که برای رسیدگی به درخواست های اشخاص پناهجو، از سوی دولت تعیین شده اند. اگر فردی نیاز به حفاظت بین المللی در یک کشور داشته باشد، درخواست و اطلاعات وضعیت شخص به کمیساریای پناهندگان برای پیگیری سریع انتقال پیدا می کند.

مراحل مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی

در مراحل اولیه این فرآیند نیاز دارید یک فرم را تکمیل نمائید. این فرم به عنوان یک پرسشنامه مقدماتی است که از پناهجویان خواسته می شود. پس از برگزاری جلسه اطلاعاتی توسط کارمندان Refcom تکمیل گردد. بعد از تکمیل فرم اطلاعات شخصی و رسیدگی به درخواست فرد پناهجو یک زمانی را برای مصاحبه با متقاضی انتخاب می نمایند. سپس مجددا اطلاعاتی را در مصاحبه طبق فرم تکمیلی قبلی پرس و جو می نمایند. بعد از اتمام مصاحبه متقاضی باید منتظر باشد تا نتیجه بررسی و تصمیم گیری را به او اطلاع دهند. قانون ملی کشور مالتا، یک دوره زمانی 2 هفته ای را از زمان اعلام تصمیم در خصوص پناهندگی مشخص می نماید.

در این دو هفته شخص می تواند به هیئت تجدید نظر پناهندگان درخواست خود را در جهت بررسی مجدد و تجدید نظر اعلام نماید. این هیئت تجدید نظر، یک دادگاه اداری می باشد که جهت بررسی درخواست پناهندگان تنظیم شده است. این دادگاه در حال حاضر از 3 مرحله تشکیل شده است و به رسیدگی و تصمیم گیری در مورد توصیه هایی که توسط کمیساریای پناهندگان صادر شده، می پردازد. درخواست پناهندگی در مرحله تجدید نظر نیز ممکن است رد شود. در کشور مالتا اگر درخواست پناهندگی رد شود و درخواست را به عنوان یک شخص پناهنده نپذیرند٬ باید هر چه سریع تر کشور را ترک نماید.

مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی

روش های پناهندگی در کشور مالتا

برای مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی از طرق مختلفی می توان اقدام نمود. ما در ادامه به بررسی چند روش موجود می پردازیم:

روش منظم: یک مقام تخصصی در حوزه پناهندگی تعیین می شود و مسئول رسیدگی به درخواست های پناهندگی می شود. طبق مقررات فرایند درخواست شما باید در عرض 6 ماه بعد از ارائه درخواست شما بررسی شود و نتیجه آن اعلام شود. البته این مدت زمان ممکن است بنابر دلایل قانع کننده از جمله پیچیدگی موضوع پناهندگی و یا حجوم تعداد زیادی از پناهندگان، در مدت زمان بیشتری بررسی شود. در این روش پرونده ها ممکن است الویت بندی شوند ولی طبق یک روش منظم و اصولی به کلیه پرونده ها در مدت زمان تعیین شده بررسی انجام می شود.

روش سریع: برنامه های ناخواسته و غیر قانونی نشان دهنده روش سریع در امر پناهندگی می باشد و در اکثر موارد این درخواست ها به دلیل غیر قانونی بودن رد می شود. متقاضی در این روش باید یک دلیل قانع کننده و همچنین اسناد و مدارکی را جهت تثبیت دلایل خود ارائه دهد.

روش دوبلین: در این روش تمام درخواست های پناهندگی از طریق قانونی بررسی می شود و از شما هم زمان با ارائه درخواست خود، انگشت نگاری و تشخیص هویت انجام می شود. کشور مالتا قانون دوبلین را از سال 2017 پذیرفته است.

روش پذیرش پناهندگی در مالتا (دامنه ای، اولویت بندی، محدودیت زمانی)

 این روش پناهندگی به ما می گوید، طبق ماده 24 قانون پناهندگان در خصوص “تقاضاهای غیر قانونی” این امکان را در اختیار کشور قرار می دهد که درخواست را در مدت زمان کمتری بررسی نموده و نپذیرد. مواردی که در این ماده ذکر شده است شامل موارد زیر می باشد:

  • یکی دیگر از کشورهای عضو حمایت مالی به متقاضی را تحت عنوان قانون دوبلین اعطا نموده باشد.
  • متقاضی قبل از اعلام درخواست خود به مالتا از یک کشور دیگر درخواست پناهندگی نموده باشد.
  • متقاضی از یک کشور سوم که وضعیت مالی خوبی دارد درخواست خود را ارسال نموده باشد و از حمایت کافی برخوردار باشد.
  • کشور مبدا کشور امنی محسوب شود.

در این روش در صورت تشخیص اولیه و پذیرش درخواست شما، کلیه مراحل دیگر مانند روش منظم انجام می شود. پناهندگی غیر قانونی و بدترین نوع مهاجرت است در نتیجه مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی در صورت امکان پذیر بودن شرایط سختی را برای شما و خانواده تان برای مهاجرت به مالتا فراهم می نماید. در صورت واجد شرایط بودن شما میتوانید که از راه های قانونی مانند تحصیل در مالتا و یا کار در مالتا اقدام به مهاجرت نمائید و در این زمینه می توانید با موسسه سفیران سروش سعادت و کارشناسان حاذق آن تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_به_مالتا_از_طریق_پناهندگی

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده