ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 133
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 55
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 487
  • بازديد ماه : 1,409
  • بازديد سال : 11,334
  • بازديد کلي : 58,363
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.22.250.138
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

مطابق قوانین، از نیازمندی های مهاجرت تحصیلی به فرانسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه میباشد مخصوصا در سال 2019 که با داشتن شرایط اولیه میتوان اقدام نمود. در این مقاله درباره این موضوع مهم که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و محققان علاقه مند به تحصیل در فرانسه است، قلم را به رشته تحریر در می آوریم و جزییات مربوط به درخواست ویزای تحصیلی، انواع ویزای تحصیلی، حق الزحمه درخواست، مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی فرانسه و غیره را شرح می دهیم.

سوالاتی که در این بین مطرح میشود:

هزینه تحصیل در فرانسه به چه میزانی است؟ هزینه تحصیل بسته به اینکه شما در دانشگاه خصوصی تحصیل نمائید یا دولتی متفاوت است و این امکان وجود دارد که با هزینه رایگان نیز مشغول به تحصیل شوید.

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در این کشور این امکان وجود دارد که بدون ارائه مدرک زبان مشغول به تحصیل شوید و البته قبل از ورود به دانشگاه باید اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این باب تکمیل نمائید.

تحصیل در فرانسه

اگر متقاضی تابعیت یک کشور ناحیه اقتصادی اروپایی را ندارد، بسته به تابعیت می بایست جهت تحصیل در فرانسه یک ویزای تحصیلی تهیه نماید حتی اگر اقامت شخص کمتر از 3 ماه باشد. با این ویزا برای فرانسه لازم نیست که افراد به طور جداگانه درخواست مجوز اقامت بدهند.

ویزای تحصیلی فرانسه 2019

اگر متقاضی تابعیت یک کشور ناحیه اقتصادی اروپایی را نداشته باشد، بسته به تابعیت می بایست که جهت تحصیل، انجام تحقیق در فرانسه برای مدت زمان بیش از 3 ماه درخواست یک ویزای تحصیلی اقامت طولانی بدهد. دو نوع ویزای بلند مدت وجود دارد:

  •  ویزای بلند مدت مورد استفاده به عنوان مجوز سکونت (VLS-TS): این ویزا اجازه می دهد تا برای یک سال بدون نیاز به درخواست برای مجوز اقامت در فرانسه ماند و به هنگام ورود باید منتظر تاییدیه ماند.
  • ویزای بلند مدت موقتی (VLS-T): این ویزا به مدت یک سال فرصت در فرانسه ماندن را میدهد و لازم نیست که فرد هنگام ورود حتما آن را به تایید برساند. این ویزا تمدید نمی شود و حقوق موجود در VLS-TS به آن اعطا نمی گردد.

نکته قابل توجه برای متقاضیان ویزای تحصیلی فرانسه؛ برای یک دوره  آموزشی که بیش از 3 ماه نباشد، برای شما ویزای اقامت کوتاه مدت صادر می گردد. برای دوره های آموزشی بیش از 3 ماه یا 6 ماه، برای فرد ویزای اقامت طولانی موقتی صادر خواهد شد که این ویزا تشریفات اداری زیادی در هنگام ورود به فرانسه نمی خواهد. برای آموزش یا یک دوره بیش از 6 ماه، برای متقاضی یک ویزای اقامت طولانی معادل مجوز  اقامت صادر خواهد شد که این ویزا منوط به گذراندن تشریفات اداری اضافی در هنگام ورود به خاک فرانسه می باشد.

اعزام دانشجو به فرانسه

افرادی که در دنیا به زبان فرانسه تکلم و صحبت میکنند حدود 200 میلیون نفر برآورد شده اند. از این رو زبان فرانسوی یک زبان عام در جهان محسوب میشود که سرآمد این کشورها فرانسه و بلژیک و همچنین ایالتهای فرانسوی زبان کانادا به نام های کبک و مونترال هستند. فرانسه در حال حاضر معتبر ترین کشور اروپایی میباشد که بدون مدرک زبان هم پذیرش و ویزای تحصیلی میدهد.

کشور فرانسه از سال 2019 برای ترویج زبان فرانسه در دنیا ویزای تحصیلی فرانسه را برای مهاجرین راحت تر صادر میکند و دولت برای این موضوع ردیف بودجه مشخص شده ای را که 21 % از سرانه ملی فرانسه هست را به این امر اختصاص داده است. با توجه به قوانین سال 2019 به بعد شرایط اعزام دانشجو به فرانسه نسبت به گذشته راحت تر انجام میشود.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه را باید قبل از ورود به این کشور بررسی نمائید. تا حدودی هزینه زندگی در فرانسه بسته به سبک زندگی شخصی شما و این که در کدام شهر زندگی می نمائید بستگی دارد. ولی در شهری مانند پاریس که پایتخت این کشور است هزینه های شما نسبتا بالاتر از شهرهای دیگر است.

مقطع کارشناسی در فرانسه

معمولا مقطع لیسانس در فرانسه 3 سال به طول می انجامد و دانشجو باید در این مقطع 180 واحد درسی سپری کرده باشد. معمولا در مقطع لیسانس در 90 % دانشگاه ها تحصیل به زبان فرانسه است و متقاضی برای پذیرش در این مراکز آموزشی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه نماید. از همین رو بسیاری از افراد قبل از مقطع لیسانس به فرانسه مهاجرت میکنند و زبان فرانسه را در این کشور فرا میگیرند تا بتوانند به صورت رایگان تحصیل کنند. در مقطع کارشناسی در فرانسه دانشجو 10 ساعت در هفته حق کار دارد که به صورت میانگین ساعتی 7 الی 8 € درآمد دارند و عملا ماهیانه حدود 300 الی 400 €  درآمد دارند و حدود نصف هزینه های زندگی را میتوانند این شکلی ساپورت کنند.

استارت هر ترم تحصیلی در فرانسه در ماه های سپتمبر و ژانویه یا همان شهریور و بهمن میباشد.

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

مقطع فوق لیسانس در فرانسه به صورت خاص و متفاوت از کشورهای دیگر برگزار میشود و طول این دوره معمولا 2 سال است. سال اول که بر مبنای ترمی واحدی و تکیه بر دروس و امتحان و پاس کردن درس میباشد. و در آخر دوره حدود 40 تا 60 روز دوره ی کارورزی اجباری سپری میکنند. اما در سال دوم تکیه بر روی کار پژوهشی و ریسرچ است و باید کار عملی ارائه کنند و در انتهای این دوره هم 40 تا 60 روز کارآموزی سپری میکنند.

در مقطع فوق لیسانس تحصیل عموما به زبان انگلیسی میباشد و برخی دانشگاه ها نیز به زبان فرانسه تدریس میشود. تعداد واحدهای مقطع فوق لیسانس 120 واحد درسی میباشد. در این مقطع دانشجو حق کار پارت تایم به میزان 20 ساعت در هفته دارد و با کار در فرانسه میتواند عملا ماهیانه تا 600 € درآمد داشته باشد. که این قسمت اعظم هزینه های زندگی دانشجو را در فرانسه کاور کند و پوشش دهد. پذیرش در این مقطع برای دو نوبت شهریور و بهمن انجام میشود. مهلت ارائه مدارک 3 ماه قبل از استارت هر ترم میباشد.

پذیرش مقطع دکترا در فرانسه

این مقطع تماما به زبان انگلیسی برگزار میشود و رایگان میباشد و در برخی اوقات دانشجو با کار پژوهشی و علمی که برای استاد راهنمای خود انجام میدهد حقوق نیز دریافت میکند. در مقطع دکتری در فرانسه ظرفیت محدود بوده و اخذ پذیرش در این مقطع کار بسیار سختی است.

مدارک زیر جهت اخذ پذیرش دکترا در فرانسه الزامی است:

  1. مدارک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده
  2. مدارک هویتی ترجمه شده
  3. مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 تا 7)
  4. انگیزه نامه بسیار قوی
  5. توصیه نامه از اساتید قبلی
  6. پیدا کردن یک استاد راهنما یا اصطلاحا یک سوپروایزر در دانشگاه که سخت ترین مرحله پذیرش دکترا میباشد.
  7. داشتن مقاله های بین المللی و…

در این مقطع دانشجوی دکترا بین 20 تا 30 ساعت حق کار دارد و معمولا به در آمد خوبی میرسند. زمان شروع مقطع دکترا فقط ترم پاییز یا همان سپتمبر (شهریور) میباشد.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

طول دوره رشته پزشکی همراه با طرحی که پزشک باید در فرانسه طی کند حدود 9 سال میباشد. مثل تمام کشورهای معتبر دنیا در فرانسه هم رشته پزشکی آزمون ورودی دارد اما بر خلاف کشورهای دیگر سال اول برای عموم آزاد است و در انتها سال اول آزمون برگزار میشود. چنانچه فرد قبول شد ادامه تحصیل میدهد و چنانچه در این آزمون موفق نشد برای یکبار دیگر در سال آینده هم مجاز به شرکت در آزمون است. چنانچه در سال بعد هم موفق به قبولی نشد باید تغییر رشته دهد و در آن رشته ادامه تحصیل دهد.

در انتهای دوره 6 ساله در فرانسه فرد باید 3 سال هم دوره اجباری کارآموزی در بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی در کنار یک پزشک فعالیت کند تا به عنوان طبیب در فرانسه اجازه طبابت داشته باشد.

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه 6 سال زمان میبرد. آزمون ورودی این رشته در سال دوم برگزار میشود و چنانچه فرد موفق به قبولی شد سه سال دیگر ادامه تحصیل در سال اخر تحصیل گرایش تخصصی خود را انتخاب میکند. نکته بسیار مهم اینکه تحصیل در این رشته تماما به زبان فرانسوی میباشد. دندانپزشکی در فرانسه یکی از شغل های پر درآمد محسوب میشود.

بورسیه تحصیلی در فرانسه

با تخصیص ردیف بودجه مشخص برای تحصیل در فرانسه و ترویج زبان فرانسوی دولت این کشور هر ساله به برخی دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا میکند. معمولا این بورسیه به افراد زیر 28 سال تعلق میگیرد و این مبلغ که به هر شخصی تعلق نمیگیرد بین 1500 تا 4500 € در سال میباشد. البته معیارهایی هم برای این موضوع وجود دارد مثل بار علمی قوی و معدل بالای 16 و سطح زبان خوب و داشتن مقالات بین المللی. البته حمایت به همینجا ختم نمیشود و معمولا دانشجویان تحت پوشش بیمه و اجازه استفاده از خوابگاه نیز خواهند داشت.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

در حال حاضر و از سال 2019 به بعد کمتر کشوری در اروپا بدون مدرک زبان به فرد پذیرش و ویزا میدهد و عملا اکثر پذیرش های تحصیلی کالج زبان در مرحله ویزا با ردی مواجه میشوند. اما فعلا کشورهای فرانسه و مالتا و مجارستان بیشترین احتمال را جهت صدور روادید بر روی پذیرش کالج زبان دارند. کشور فرانسه در برخی از کالج ها یا دانشگاه های خود زبان فرانسوی را در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار میکند و فقط برای زبان فرانسوی به متقاضی ویزای تحصیلی همراه با حق کار میدهد.

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل این دوره ها متفاوت است. معمولا چانچه این دوره ها در دانشگاه های دولتی برگزار شود حدود 1600 € در سال هزینه تحصیل دارند که بسیار معقول و پایین میباشد. اما اگر این دوره ها در کالج های خصوصی برگزار شود بین 4000 تا 6000 € در سال هزینه دارد که باز هم هزینه معقول و به صرفه ایست. نکته بسیار جالب در مورد هزینه زندگی در فرانسه این است که یک سازمان در فرانسه به دانشجویان خارجی کمک هزینه زندگی و اسکان میدهد.

به این صورت که قسمت اعظمی از هزینه اسکان متقاضی را پرداخت میکند. نام این سازمان دولتی سازمان کف ( CAF ) میباشد. نکته دیگر اینکه حتی روی این ویزا فرد میتواند همراهان خود را ببرد و همراه فرد هم حق کار دارد.

شرایط  تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه محبوبیت زیادی دارد و متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید شرایط کامل را احراز نمایند. دانشگاه های فرانسه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این امکان را به شما می دهد که با ارائه مدرک زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید. در حالیکه در دانشگاه های رایگان امکان تحصیل به زبان فرانسوی وجود دارد. برای شرکت در دانشگاه های رایگان و دولتی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهید و همچنین باید مراحل زیر را انجام دهید.

فرد بایستی فرم درخواستی را که امضا می کند تکمیل نماید. همراه با این فرم درخواست. کپی پاسپورت و 3 قطعه عکس را هم تحویل دهد. اگر متقاضی دانشجوی زیر 18 سال است، والدین او می بایست فرم تقاضا را امضا نمایند. وقتی که درخواست برای ویزای فرانسه پر شود. ضروری است که فرم به صورت کامل تکمیل شود. حداکثر زمان برای تایید یا رد درخواست ویزا 2 ماه است.

مدارک ویزای تحصیلی فرانسه

بعد از انجام مراحل کامل برای برای تحصیل در فرانسه باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور ارائه دهید. این مدارک بسته به شرایط شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم درخواست اقامت طولانی برای مدت زمان بیش از 90 روز
  • 2 قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • کپی از پاسپورت
  • پرینت شماره شناسایی  CampusFrance
  • نامه ثبت نام از موسسه تحصیلی مربوطه
  • کاور لتر معرف پروژه تحصیلی و CV/ رزومه
  • مدارک اعتبار- شهریه ها+ حداقل 615 € در ماه برای ترم تحصیلی کامل
  • مدرک بیمه درمانی با اعتبار پوششی در فرانسه
  • کپی از بلیط شرکت هوایی رفت و برگشت (در صورتیکه به مدت 6 ماه یا کمتر در فرانسه تحصیل می کنید) یا بلیط یک طرفه (اگر به مدت بیش از 6 ماه مشغول تحصیل می شوید)
  • فرم OFII اداره مهاجرت و یکپارچگی فرانسه
  • مدرک اثبات اقامت در فرانسه مثل اجاره نامه معتبر، قبض تلفن و برق و غیره
  • کپی CV
  • کپی ها از مدرک و دانشنامه های تحصیلی

در روز مصاحبه سفارت، ارائه تمامی مدارک لازم است و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، برای همه مقاطع دانشگاهی و همچنین گذراندن دوره زبان در فرانسه و تحصیل در کالج زبان در فرانسه یکسان می باشد.

ویزای تحصیلی فرانسه

در فرانسه دانشگاه های زبادی وجود دارد که مورد تایید می باشد و در صورت احراز شرایط می توان به راحتی برای این دانشگاه ها اقدام نمود. به صورت کلی می توان دانشگاه های زیر را برای تحصیل دانشجویان ایرانی نام برد:
  • سانترال نانت
  • دانشکده بازرگانی EDHEC
  • انستیتوی فناوری گرنوبل
  • دانشکده مدیریت IÉSEG
  • دانشکده بازرگانی رن
  • مدرسه بازرگانی PSB پاریس
  • دانشگاه لیل 1 – علم و فناوری
  • دانشکده بازرگانی SKEMA
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه UPMC پیر و ماری کوری

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

در فرانسه از فرد می خواهند که نخست در CampusFrance، آژانس دانشجویان بین المللی و تحصیلات تکمیلی ملی فرانسوی، جهت درخواست پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی آن هم از طریق شیوه CEF ثبت نام انجام شود و برای انجام همه مقاصد تحصیلی و تحقیقاتی در فرانسه، لازم است که متقاضی برای کنسولگری نیازمندی های ویزای تحصیلی فرانسه را تهیه نماید که شامل یک نامه ثبت نام رسمی یا نامه پذیرش بر روی برگه عنوان دار با عنوان موسسه که بیانگر جزییات کامل، جزییات موسسه فرانسوی بوده و تاریخ های شروع و پایان برنامه تحصیلی را مشخص می کند.

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه تضمینی 

در فرانسه، ویزاهای تحصیلی مختلفی وجود دارد که بسته به تابعیت و نیز مدت زمان حضور در فرانسه متفاوت می باشند. نحوه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل دارای سازوکار حقوقی و دارای شرایط خاص خود بوده و اطلاع از جزییات مربوط به ویزای تحصیلی فرانسه می تواند راهگشای علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در فرانسه و اقامت فرانسه باشد. برای دسترسی به اطلاعات بروزتر درباره نیازمندی های ویزای تحصیلی فرانسه، وکلا و مشاورین حرفه ای و با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و تلفنی آماده مشاوره با شما عزیزان هستند.

از نکات مثبت موسسه ما در خصوص اخذ ویزای تحصیلی این است که با گارانتی کامل انجام می شود و به همین دلیل می توان قراردادی را که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی منعقد می شود با تضمین کامل ارائه دهد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#ویزای_تحصیلی_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده