ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 164
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 59
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 518
  • بازديد ماه : 1,440
  • بازديد سال : 11,365
  • بازديد کلي : 58,394
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.224.58.24
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل در کالج زبان در فرانسه گامی بزرگ و تعیین کننده ای برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به کشوری پیشرفته چون فرانسه می باشد. اصولا برای مهاجرت به هر کشوری، دانستن زبان کشور مقصد بسیار مهم می باشد. با دانستن زبان هر کشوری، می توان ارزان تر تحصیل کرد، سریع تر به کار رسید و راحت تر زندگی کرد اما قبل از آن باید دانست که:

تحصیل در کالج زبان در فرانسه به چه صورت امکان پذیر می باشد؟

هزینه یادگیری زبان در فرانسه چقدر می باشد؟

برنامه و سطوح زبان در فرنسه چگونه می باشند؟

چه کالج های زبانی در فرانسه معتبر هستند؟

فرانسه کشوری است که نقش عمده و غیر قابل انکاری در شکل گیری دنیای مدرن دارد. فرهنگ غنی این کشور در کنار گذشته ی استعماری این کشور، باعث بسط و گسترش زبان فرانسوی در جهان شد. امروزه حدودا در 57 کشور و قلمرو، 136 میلیون نفر به عنوان زبان مادری و 200 میلیون نفر به عنوان زبان دوم، به فرانسوی صحبت می کنند. با تحصیل در کالج زبان فرانسه و آموختن زبان فرانسوی می توان در گستره قابل توجهی از دنیا به کار و تحصیل پرداخت. با ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره گرفتن از مشاوره کارشناسان با تجربه ما، افق های جدیدی را در مهاجرت به فرانسه پیش روی خود بگشایید.

تحصیل در فرانسه با دوره زبان

 یکی از راه های قانونی و شناخته شده مهاجرت به کشوری دیگر، مهاجرت از طریق تحصیل است، این تحصیل می تواند در سطوح مختلف عمومی و دانشگاهی و غیر از این ها باشد. یکی از مصادیق آن، شرکت در دوره های زبان آموزی است که معمولا توسط کالج ها برگزار می گردد، در بسیاری کشورهایی که از سطح آموزشی بالایی برخوردارند، افزون بر دوره های متداول تحصیلی در سطوح و مقاطع مختلف، دوره های آموزش زبان های پرکاربرد دنیا مانند زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و غیره نیز وجود دارد.

کالج ها یا موسسات سرشناسی هستند که همواره این دوره ها را در زمان های مختلف و برای زبان های مختلف برگزار می کنند، ; کشور فرانسه یکی از معروف ترین این کشورها و زبان فرانسوی و تحصیل در کالج زبان در فرانسه نیز یکی از پرطرفدارترین زبان ها برای یادگیری است، از طرف دیگر، افراد زیادی نیز از سراسر دنیا وجود دارند که با انگیزه های متفاوت، خواستار شرکت در این دوره ها هستند، شرکت در این دوره ها مستلزم طی کردن دو مرحله اصلی است: 1-اخذ پذیرش 2-اخذ ویزا.

هزینه تحصیل در کالج زبان در فرانسه

پارامتر هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه از موارد برجسته و قابل توجه مهاجران واجدین شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان و تحصیل می باشد و آن ها می بایست با در نظر گرفتن هزینه های تحصیل و زندگی قدم در این راه گذارند. هزینه های تحصیل در کالج های زبان در فرانسه در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها متغیر است. هزینه زبان خواندن در برخی دانشگاه ها حدود 2500 € و هزینه های تحصیل در کالج زبان از حداقل 4700 الی 6000 € در سال است که البته هزینه یادگیری زبان در فرانسه بسته به طول دوره متفاوت می باشد. به عنوان مثال در کالج استارلنگ در استراسبورگ که معروف هست، هزینه ها به شرح ذیل می باشد:

دوره ثبت نام ماهیانه ثبت نام سه ماهه ثبت نام نیمسال (5 ماهه) ثبت نام سالیانه (10 ماه)
عادی 540 € / 60 ساعت 1458 €/ 180 ساعت 2295 € یورو/300 ساعت 4320 € یورو / 600ساعت
فشرده 720 €/ 80 ساعت 1944 €/ 240 ساعت 3060 € یورو/ 400ساعت 5760 € یورو/ 800 ساعت
بلند مدت 160 €/ 16 ساعت 432 €/ 48 ساعت 680 € یورو/ 80 ساعت 1280 € یورو/ 160 ساعت

شیوه اخذ ویزا جهت تحصیل در کالج زبان در فرانسه

همان طور که ذکر شد، مرحله اصلی برای شرکت در این دوره های بین المللی زبان، اخذ ویزای کشور مربوطه است، نوع و شرایط این ویزا کاملا نسبت مستقیم با مدت دوره آموزشی مربوطه دارد. مدت این دوره های زبان معمولا از سه ماه تا یک سال است، اگر طول دوره زبان، حداکثر به اندازه مدت اعتبار یک ویزای ویزیتوری (توریستی) باشد، همان ویزا برای متقاضی صادر میگردد.

ویزای ویزیتوری یا اصطلاحا همان توریستی، از نوع ویزای تایپ C است که عمدتا حداکثر تا سه ماه اعتبار دارد، این نوع ویزا در برخی کشورها مانند بریتانیا، حداکثر تا 6 ماه است. اما اگر طول دوره، بیش از مدت اعتبار ویزای ویزیتوری باشد، آنگاه ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر خواهد شد. ویزای تحصیلی، از نوع تایپ D است که به منظور اقامت بلند مدت ولی موقت صادر می شود، شایان ذکر است که اقامت بیش از نه ماه، اقامت بلند مدت شمرده می شود.

نکته قابل توجه این است که بر خلاف گذشته، این روزها فرانسه به راحتی برای گذراندن دوره زبان در فرانسه به افراد با هزینه های بین 4000 تا 6000 € بدون محدودیت سنی، ویزای تحصیلی صادر می کند و ضمنا با اخذ این ویزا برای افراد امکان، کار دانشجویی نیز وجود خواهد داشت.

نحوه تحصیل در کالج زبان در فرانسه

 فرانسه از دیرباز، جاذبه های متنوع و متعددی دارد و بدان سبب، افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین با توجه به شرایط این کشور در دوران معاصر و نیز فرهنگ درخشان آن در طول تاریخ، زبان فرانسوی نیز از مطلوبیت و محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، زبان فرانسوی را بعد از انگلیسی می توان دومین زبان رسمی و رایج خصوصا در مجامع اکادمیک و دیپلماتیک دانست. در فرانسه، کالج ها و مراکز آموزشی زیادی هستند که این دوره های آموزشی زبان را ارائه می دهند، از جمله شهر استراسبورگ در شمال شرقی فرانسه که یکی از بهترین شهرها بدین منظور است، در این شهر، مراکز  آموزشی، فرهنگی و هنری بسیاری وجود دارد که می تواند آینه تمام نمای این کشور باشد.

دوره زبان فرانسه در استراسبورگ

شهر استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ در فرانسه از نظر جغرافیایی می باشد از آنجایی که زبان فرانسوی یکی از فراگیرترین زبان های زنده دنیا می باشد که هم در کشورها اروپایی و هم در کانادا کاربرد دارد افراد زیادی خواهان آن هستند. یکی از شهرهایی که دارای کالج های زبان و دوره های ارزانی برای یادگیری زبان فرانسه میباشد، استراسبورگ است، این شهر همچنین از نظر هزینه های زندگی بسیار ارزان تر شهر پاریس بوده ولی از سطح زندگی بسیاری خوبی با بازار کار خوبی برخوردار هست، در نتیجه مامن بسیار خوبی برای یادگیری زبان و زندگی در سال های اولیه مهاجرتی می باشد.

از جمله دوره های زبان در استراسبورگ میتوان: موسسه استارلنگ، موسسه Ciel، موسسه Alliance France، موسسه IIEF، اشاره نمود که برای اطلاعات دقیق شرایط پذیرش از هر یک از این کالج ها به مقاله فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ مراجعه نمایید. همچنین در استراسبورگ که شهری دانشجویی محسوب می گردد، چیزی در حدود 48.000 دانشجو وجود دارد.

شناخته شده ترین و معتبرترین مرکزی که دوره های آموزش زبان فرانسوی را در این شهر ارائه می کند، دانشگاه استراسبورگ است که تنها یک بار در سال اقدام به پذیرش می کند. اما افزون بر آن، کالج ها و موسسات خصوصی دیگری نیز وجود دارند که از کیفیت و قیمت خوبی برخوردارند. این مراکز به منظور رقابت با مراکز شناخته شده تری مانند دانشگاه استراسبورگ، امکانات گسترده تری را در نظر گرفته اند، از جمله این که این موسسات به دفعات متعددی در طول سال پذیرش دارند و یا این که معمولا تا سطوح بالاتری از زبان فرانسوی را آموزش می دهند.

برنامه ها و سطوح زبان در فرانسه

برنامه ها و سطوح متعدد و متنوعی برای آموزش زبان فرانسوی وجود دارد، موسسات و مراکز آموزشی غالبا بر طبق این برنامه ها دوره های آموزشی خود را ارائه می دهند:

  • رشته های دانشگاهی از مبتدی (A1) تا سطح پیشرفته  (C2)
  • ترم های آماده سازی برای دوره های مبتدی تا پیشرفته
  • مدارس بین المللی تابستانی

همچنین دوره هایی به منظور آماده شدن برای:

TCF (تست دانش فرانسوی) DELF (دیپلم مطالعات در زبان فرانسوی)
TEF (آزمون ارزیابی فرانسوی) DALF (دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی) 

مزایای تحصیل در کالج زبان در فرانسه

از مزایای تحصیل زبان در فرانسه عبارت است از:

امکان پذیرش بدون نیاز به مدرک زبان امکان پذیرش بدون نیاز به مدرک دانشگاهی تا سن 30سال
اجازه کار حین تحصیل همراه با یادگیری زبان ورود به حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا
هزینه مقرون به صرفه کالج های زبان فرآیند سریع در امر پذیرش و ویزا
امکان تحصیل در دانشگاه های رایگان فرانسه

هزینه تحصیل در کالج زبان در فرانسه

 هزینه این دوره ها را می توان به دو بخش کلی تقسیم کرد: 1- هزینه های تحصیل، 2- هزینه های زندگی. هزینه تحصیل در کالج زبان در فرانسه متفاوت بوده و بسته به مرکز آموزشی، برنامه های دوره تحصیلی و سطح دوره می باشد، به طور کلی هزینه این دوره ها از حدود 4 تا 6 هزار € برآورد می شود. این امکان وجود دارد که بتوان این مبلغ را به صورت اقساط و در چند نوبت پرداخت کرد اما بخش دیگری از هزینه ها مربوط به هزینه های زندگی در فرانسه می شود. همانطور که بارها گفته شده است، هزینه های زندگی نیز کاملا متفاوت بوده و بستگی به سبک و طرز زندگی افراد دارد. به طور میانگین  می توان گفت که هزینه زندگی برای یک فرد و در قالب زندگی دانشجویی، حدود 1000 تا 800 € در ماه است.

اما خبر خوب آن که سازمان ها و طرح های حمایت کننده ای وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند از آن ها برخوردار شوند و از این طریق، هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. به یاد داشته باشید که تحصیل در کالج زبان در فرانسه راه مطمئن و مقرون به صرفه ای برای آموختن زبان فرانسوی و همچنین تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه و دیگر رشته ها به صورت رایگان و اخذ اقامت فرانسه می باشد.

تور آموزش زبان در فرانسه

تور آموزش زبان در فرانسه به دو صورت میباشد:

1-برخی از دانشگاه های فرانسه با کالج زبان در ارتباط بوده و دارای سهمیه آموزشی زبان هستند، در نتیجه برای پذیرش دانشجویان خود قبل از شروع کورس اصلی برای بالا رفتن دانش زبان فرانسه، برای دانشجویان خارجی تور آموزش زبان در فرانسه برگزار میکنند.

2- گاهای دیده شده بعضی از آژانس ها در ا تور مسافرتی شنگن برای افراد از کالج های زبان در فرانسه دعوت نامه ای تحت عنوان آموزش زبان میکیرند که این دوره ها  3الی6 ماه میباشد که افراد صرفا اجازه آموزش زبان دارند و هیچگونه اجازه کار برای آن ها وجود ندارد، اما باید این نکته را متذکر شویم که شانس ویزا در این دوره ها برای ایرانیان پایین میباشد.

ثبت نام دوره زبان در فرانسه

مرحله اول: متقاضی ابتدا باید پیش ثبت نام در وب سایت کالج با ارسال ایمل انجام دهد.

مرحله دوم: از سوی کالج ایمیلی  مبنی براینکه آیا پیش ثبت نام صورت گرفته، مورد تایید کالج هست یا نه ارسال میشود، که در صورت قبولی ، متقاضی باید پولی (deposit) بیعانه پرداخت نماید.

مرحله سوم: بعد از پرداخت deposit از سوی کالج  ایمیلی مبتنی بر آزمون اولیه تعیین سطح برای سنجیدن دانش زبان فرانسه و اینکه فرد در چه سطحی از زبان  است گرفته می شود و در صورتی که فرد در این آزمون قبول شود و سطحش مشخص شود، آن ها نامه ای تحت عنوان اجازه ورود با ویزای تحصیلی را ارسال می کنند.

مرحله چهارم: آماده سازی مدارک ویزا و رجوع به سفارت فرانسه در کشور مبدا برای دریافت مجوز ورود به کشور فرانسه

تحصیل در کالج زبان در فرانسه

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مهم ترین مدارک مورد نباز عبارت اند از:

  • نامه پذیرش از کالج فرانسه
  • تکمیل 2 نسخه از فرم درخواست ویزای بلند مدت تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار که اگر از 1سال کمتر هست بهتره پاسپورتتان عوض شود.
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • ترجمه شناسنامه همراه با مهرهای تایید و ارائه اصل و کپی آن
  • ارائه رزومه یا CV به زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • ارائه انگیزه نامه به زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی مانند دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و ….
  • ارائه گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل و همچنین برگه مرخصی برای دریافت ویزای تحصیلی (در صورتی فردی محصل و یا شاغل نباشد نیازی به ارائه چنین مدارکی نیست)

مرحله آخر: این مرحله پس از اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و رسیدن به کشور فرانسه می باشد که فرد وقتی به وارد کالج زبان شد باید کل شهریه را به کالج پرداخت نماید تا پذیرش نهایی خود را دریافت نماید که این مورد میتواند منجر به اخذ کارت اقامت و همچنین اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه از اداره مهاجرت باشد.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه های این روزهای اتباع ایرانی اخذ مدرک زبان و یا دانش زبان کشور مورد نظر برای مهاجرت می باشد زیرا که یکی از پارامترهای راه های مهاجرت ارزان قیمت مانند مهاجرت از طریق ویزای کار و یا تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان، مدرک زبان خواهد بود در نتیجه مهاجرت از طریق تحصیل در کالج زبان در فرانسه این روزها از گزینه های پر مخاطب بین افراد خارجی می باشد.

اما باید این نکته را نیز ذقت کرد که هر کشوری روی دوره زبان به افراد ویزا نمی دهد زیرا آفیسر در سفارت گمان میکند که ممکن است ورود با دوره زبان بهانه ای برای پناهندگی افراد باشد، چه بسا این مهاجرت برای افراد زیر 19 سال آسان تر خواهد بود. از معروف ترین کشورهایی که روی دوره زبان پذیرش و ویزا می دهند: فرانسه، مجارستان، مالتا، کانادا (زیر 18 سال) و ترکیه میتوان اشاره کرد.

کالج زبان فرانسه در ترکیه

کشور ترکیه را می توان به عنوان آموزش زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه در کالج های زبان انتخاب نمود، دلیل انتخاب کشور ترکیه به عنوان آموزش زبان فرانسه در ترکیه از سوی افراد را میتوان نزدیکی به کشور ایران، هزینه های پایین زندگی و راحتی در امر اخذ ویزا مثال زد.  هزینه دوره های زبان فرانسه در ترکیه 3900 $ به مدت یک سال می باشد و در این یک سال اشخاص اجازه کار ضمن تحصیل در ترکیه را نیز خواهند داشت، سپس بعد از یادگیری زبان میتوانند برای کشورهای اروپایی نیز اقدام نمایند.

اما به دلیل اینکه همین دوره زبان در کشور فرانسه نیز برگزار میشود به افراد پیشنهاد میشود دوره های زبان را در خود فرانسه به علت اعتبار بالای کشوری از نظر اتحادیه اروپا و شنگن بودن اقدام نمایند، همچنین این روش میتواند راه سریع و ساده ای برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی استان کبک کانادا باشد.

در نوشتار بالا سعی شد تا در مورد موضوعات پر تکرار و سوال برانگیز تحصیل در کالج زبان در فرانسه به شما عزیزان توضیح داده شود، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دانش و تجربه بالای خود، راه های متعددی را برای رسیدن به اهدافتان پیش پای شما قرار خواهد داد در نتیجه پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای انواع راه های مهاجرت مانند: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت بدون مدرک زبان و مهاجرت از طری ق سرمایه گذاری با کارشناسان ارشد ما در ارتباط باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com
 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#تحصیل_در_کالج_زبان_در_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده