ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 35
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 29
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 891
  • بازديد ماه : 333
  • بازديد سال : 10,258
  • بازديد کلي : 57,287
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.119.133.96
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تولد در اروپا از سال 2019 به بعد از سوی مهاجرین افزایش داشته است و افرادی که خواهان اخذ ویزای تولد فرزند در پرتغالمی باشند، باید از مواردی مانند چگونگی تابعیت، نحوه ثبت تولد در پرتغال اطلاع یابند. در این میان ممکن هست موارد دیگری مانند حقوق و امتیازات تابعیت از طریق تولد و اینکه آیا کشور پرتغال از طریق تولد اقامت و تابعیت میدهد، برای افراد مهم باشد که در مقاله زیر که به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تعلق دارد به توضیح همه موارد مهم درباره تولد فرزند در پرتغال میپردازیم.

ثبت تولد در پرتغال

پروسه ثبت تولد فرزند در پرتغال یک پروسه قانونی با انجام مراحل و تشریفات قانونی خاص خود می باشد لازم به توضیح است که مرجع ثبت تولد فرزند در پرتغال، اداره ثبت احوال شهری میباشد هر تولدی در پرتغال لازم است تا ثبت شود که این ثبت به صورت رایگان می باشد، تاییدیه تولد برای همیشه معتبر است.

الف) والدین، فامیل، یا نمایندگان قانونی کودکان متولد در مراکزی که نمی توانند تولدها را ثبت بکنند بایست که برای ثبت تولد فرزندشان، در عرض چند روز به اداره ثبت احوال شهری مراجعه نمایند.

ب) آنها می بایست که مدارک شناسایی قانونی را به همراه خود داشته باشند.

ج) آنها می بایست که نام فرزند و تاریخ تولد و اسامی و شماره شناسایی والد یا والدین و محل تولد را اعلام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تولد در پرتغال

اسناد و مدارک زیر برای ثبت فرزند مورد نیاز است: مدارک شناسایی پدر و مادر (کارتهای شناسایی یا ID کارتهای ملی برای شهروندان اتحادیه اروپایی، کارت اقامت و پاسپورت برا  ملیت های طرف ثالث)/ تاییدیه تولد صادره از بیمارستانی که تولد فرزند در آنجا بوده است. حقوق و مزایای ثبت تولد در پرتغال شامل این موارد است: اثبات تاریخ تولد و سن؛ ثبت نام در مدرسه؛ اثبات سن کبیری/صغیری در دادگاه؛ صلاحیت برای دریافت پاداش ها و حقوق بازنشستگی، تامین اجتماعی، یا بیمه اجتماعی؛ اخذ شماره تامین اجتماعی؛ اخذ پاسپورت؛ ورود به اشتغال منحصر شهروندان پرتغالی؛ اثبات وابستگی حقوقی؛ کسب منافع ارث/ ارث بری؛ دریافت مزایای بیمه.

ثبت تولد فرزند توسط والدین خارجی

ثبت نوزاد در اداره ثبت احوال شهری امری آسان و عملی میباشد و والدین خارجی بایستی که این کار را در عرض ۲۰ روز پس از تولد فرزندشان انجام دهند. برای انجام این کارفقط کارت شناسایی، پاسپورت و یا تاییدیه اقامت را ارایه دهند، بیمارستانهای دولتی و خصوصی در پرتغال همچنین برای تحویل های اضطراری در دسترس هستند.

به خاطر داشته باشید که نوزاد بایستی که یک نام اجباری ذیل قانون پرتغالی داشته باشد در صورتیکه هر دو والدین قبلا شهروند پرتغالی بوده اند، آنها می توانند تا حداکثر از شش نام ، دو نام کوچک، و چهار فامیلی با استفاده از فونتیک پرتغالی استفاده بکنند، برای مهاجرین مقیم دایمی در پرتغال آنها می توانند هر نامی را به فرزندشان بدهند که در کشور خودشان قابل قبول است به شرط آنکه نامهای انتخابی شان برای نوزاد توسط دفتر کنسولگری شان یا سفارت شام در پرتغال تایید بکند.

تابعیت پرتغالی نوزادان

همچنانکه مطلع هستید یکی از روشهای اخذ تابعیت پرتغالی، از طریق تولد در پرتغال از طریق سیستم خون می باشد. کودک متولد پرتغال به طور اتوماتیکی تابعیت پرتغالی را بدست می آورد درصورتیکه حداقل یکی از والدین خودش متولد کشور پرتغال باشد. مجددا آنها تابعیت اتوماتیک پرتغال را کسب می کنند اگر آنها از طریق والدینشان هیچ تابعیت دیگری نداشته باشند و یا والدین در هنگام تولدشان به مدت پنج سال در پرتغال زندگی کرده باشند.

فرزند متولده در قلمروی کشور پرتغال از والدین خارجی؛ در صورتیکه آنها یعنی والدین اعلام بکنند که آنها می خواهند فرزندشان تابعیت پرتغالی داشته باشد و به شرط آنکه یکی از والدین، پدر یا مادر، حداقل پنج سال تا زمان تولد مقیم پرتغال بوده باشند، والدین در اینصورت می توانند درخواست تابعیت پرتغالی برای فرزندشان را مطرح بکنند.

بنابه قانون پرتغال، کودکان متولده از والدین پرتغالی (در خارج از کشور پرتغال) حق تابعیت پرتغالی را دارند و برای درخواست های تابعیت پرتغالی فرزند بایستی که به نزدیکترین کنسولگری پرتغال تحویل داده شود تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

تولد فرزند در کشور پرتغال

در این بخش از مقاله ما شرایط کلی تولد فرزند در پرتغال (نحوه زایمان، سلامتی فرزند، مرخصی مادران برای مراقبت از نوزاد، مدت مرخصی و هزینه های نگهداری نوزاد) را توضیح می دهیم، اکثر تولدها در پرتغال در بخش زایمان بیمارستانها رخ می دهد، تولدهای خانگی در پرتغال نادر هستند یک ماما ممکن است که  برای کمک به دکتر در هنگام زایمان حضور داشته باشد و نیز یک نفر دیگر، معمولا همسر یا دوست، اجازه داده می شود که  در اتاق زایمان به هنگام تولد بچه حضور داشته باشد.

وقتی که فرد در پرتغال زایمان می کند، نوزاد وزن کشی شده و سلامتش از هر لحاظ چک می شود مادران حق مرخصی  مادرانه را در پرتغال تا ۱۰۰ درصد حقوق پرداختیشان برای مدت ۱۲۰ روز متوالی دارند، آنها حداکثر ۳۰ روز از این ایام را قبل از تولد فرزند دارند و بایستی که حداقل ۴۲ روز مرخصی (۶ هفته) را پس از تولد صرف مراقبت از فرزندشان کنند، لازم به ذکر است که عمده مخارج و هزینه های تولد فرزند و کودک داری در پرتغال تحت پوشش بیمه سلامت عمومی می باشد.

نرخ تولد فرزند در پرتغال

معیار نرخ تولد یا Birth Rate، این نرخ موسوم به نرخ تولد خام، معمولا فاکتور مهمی در تعیین نرخ رشد جمعیت بشمار می رود این نرخ هم به سطح بارداری و هم ساختار سنی جمعیت بستگی دارد و تابعی از این دو فاکتور است، نرخ تولد در پرتغال نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی دیگر ضرب آهنگ کندی دارد که دلیل آن هم اغلب به ساختار جمعیتی این کشور بر می گردد که ساختار جمعیتی رو به پیری است. بر اساس آمار حاصله از اداره آمارهای رسمی اتحادیه اروپا، نرخ تولد در پرتغال ۸.۴ تولد به ازای ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۷ می باشد، باز بنا به آمار، پرتغال میانگین نرخ تولد ۱.۳ کودک از هر زن را دارد بر اساس همین آمار منتشره، پرتغال دارای دومین نرخ تولد پایین در اروپا، پس از ایتالیا می باشد. برای مهاجرت به پرتغال باید به مقاله مربوطه مراجعه نمائید.

نرخ مرگ و میر نوزاد در پرتغال

معیار نرخ مرگ و میر نوزاد یا Mortality Rate در واقع اغلب به عنوان شاخصی از سطح سلامت در یک کشورشناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد، نرخ کل مرگ و میر نوزادان در پرتغال ۴.۳ مرگ و میر در هر ۱۰۰۰ تولد زنده می باشد که در مقایسه با آمارها از سایر نقاط اروپایی حاکی از سطح خوب بهداشت و رفاه در پرتغال است.معیار امید به زندگی در تولد یا Life Expectancy at Birth همچنین یک اندازه گیری یا سنجشی از کیفیت کل زندگی در یک کشور می باشد و مرگ و میر را در تمامی سنین بیان می کند، این فاکتور جمعیتی را همچنین می توان به صورت شاخص نشانگر برگشت احتمالی سرمایه گذاری در سرمایه انسانی تلقی کرد و این شاخص برای محاسبه اندازه گیری های احصائی یا آماری مختلف ضروری می باشند.

این نکته را خاطر نشان میسازیم که برای تحقق تولد فرزند در پرتغال نیاز است که فرد در کشور پرتغال اقامت بلند مدت داشته باشد از این رو باید به دنبال راهی برای ورود به این کشور باشد که د این باب اخذ ویزای تحصیلی پرتغال یکی از راه های آسان و سریع برای ورود به این کشور است. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما درباره راه های مختلف مهاجرت به پرتغال و اقامت در پرتغال و هر گونه اطلاعاتی که در این زمینه شما لازم دارید،  مشاوره رایگان تلفنی ارایه دهند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تولد_فرزند_در_پرتغال

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده