ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 314
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 71
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 668
  • بازديد ماه : 1,590
  • بازديد سال : 11,515
  • بازديد کلي : 58,544
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.167.176
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

امروزه پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر مورد تقاضای بسیاری از متقاضیان می باشد. اخذ پذیرش از کشورهای مختلف امکان پذیر می باشد اما اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر نیاز به تحقیق و بررسی دارد. در این مقاله دریافت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر در بهترین کشورها را مورد قیاس و بررسی قرار می دهیم. چنانچه در پی یافتن وکیل مهاجرت متخصص برای پذیرش در رشته پزشکی و پزشکان متخصص هستید یا دنبال این هستید تا اطلاعات مناسبی برای تحصیل پزشکی و رشته دندانپزشکی از پایه یا در مقطع تخصص پزشکی و فلوشیپ اخذ نمایید، در این صفحه مطالب بسیار کاربردی خواهید یافت.

اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر

از چه طریقی رشته پزشکی و دندانپزشکی را در دانشگاه های خارجی شروع نماییم؟

اگر تمایل دارید تا جهت ادامه تحصیل وارد رشته پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی شده، آینده ای متفاوت برای خود داشته باشید و پذیرش دانشگاه های معتبر اروپایی یا آمریکایی را در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدست آوریم باید قبل از هر کاری بدانید که شرایط پذیرش ازکشورهای اروپا ،آمریکا و کشورهای آسیایی متفاوت است. ما در ذیل به تفکیک پذیرش از این دانشگاه ها را تحلیل کرده وبیان نمودیم.

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از انگلستان

اگر تمایل دارید در قاره سبز اروپا رشته پزشکی و دندانپزشکی را مطالعه کنید، مدارس و دانشگاه های انگلستان از برترین رتبه های پزشکی و طبابت برخوردار هستند. جهت گرفتن پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی (دکترای حرفه ای) در کشور انگلستان شما دو مدل انتخابی برای خواندن این رشته ها دارید.

دوره های دو ساله A Level

در این روش بایستی دوسال کالج در مقطع A Level خوانده شود و بعد از آن می توانید وارد رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی شوید البته دانستن این مورد حیاتیست که در پایان دوره A Level که دوره ای شبیه دوره مقطع پیش دانشگاهی در ایران می باشد، اخذ نمرات بالا به عنوان نمرات پیش نیاز محسوب شده و فرد متقاضی رشته پزشکی بهتر است که در کلینیک ها و بیمارستان ها در کنار دیگر پزشکان و اطبا به عنوان داوطلب کار کند.

این خود امتیازی بالاست برای موفقیت فرد در اروپا و در نهایت توصیه نامه ای از این استاد یا بیمارستان و کلینیک دریافت کند. چنانچه تمایل دارید در مورد این دوره کوتاه مدت و راه و روش های ورود و فارغ التحصیلی از این طریق اطلاعات بیشتر داشته باشید با ما ارتباط برقرار کنید تا جزییات را دریافت نمایید.

دوره های یک ساله کشور انگلستان

در این روش، متقاضی به طور سریع دوره را مورد مطالعه قرار داده و ظرف یکسال آن را سپری می کند. این دوره کلا فشرده تر می باشد و نام اختصاری و انگلیسی آن فندیشن می باشد. معمولا این کالج ها با دانشگاه های رشته پزشکی انگلیس، ایرلند و سایر کشورها طرف قرارداد هستند و فرد دانش آموز یا دانشجو در صورت اخذ نمرات مفید و مورد قبول، وارد رشته پزشکی می شود. در انتها کارت نظام پزشکی انگلستان را پس از طی کردن تحصیلات آکادمیک دریافت می کند و می تواند بعد از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی در انگلیس، مشغول به فعالیت شود.

داشتن مدرک رشته پزشکی انگلستان مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران و می توان گفت تمام کشورهای جهان است و هیچگونه پیش شرط و پیش نیازی ندارد. طریقه بعدی گرفتن پذیرش رشته پزشکی در خارج از کشور و دیگر کشورهای اروپا در دانشگاه های عضو اتحادیه شنگن است.

تحصیل پزشکی در آلمان

یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن که محل مناسبی برای گرفتن پذیرش پزشکی و دندانپزشکی می باشد کشور بزرگ آلمان است. این کشور از نظر رتبه بندی دانشگاهی هم صاحب نام و شهره جهانی است. از این رو پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های کشور آلمان برای رشته پزشکی و دندانپزشکی دارای شرط و شروطی نطیر گذراندن دوره های مقدماتی است.

از جمله داشتن و ارائه مدرک زبان آلمانی، همچنین گذراندن و اخذ نمرات علوم پایه پزشکی و رشته دندانپزشکی که سختی ها و صعوبت خاص خود را دارد و عملا می توان گفت دست نیافتنی می باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اتریش مانند دانشگاه مدیکال وین جهت پذیرش دانشجو در این رشته ها پیش شرطهای خاصی دارد. دانشجو ابتدا باید درخود ایران در کنکور تجربی یا همان پزشکی و دندانپزشکی قبول شده باشد یا معدل فوق بالایی کسب کرده باشد و در رشته های پزشکی ایران قبولی آورده باشد تا بتواند از دانشگاه های معتبر اتریش اخذ پذیرش کند.

اساسا گرفتن پذیرش پزشکی و دندان پزشکی از دانشگاه های معتبر کشور اتریش با همه رشته های دیگر برای پذیرش در اتریش متفاوت است. مجدد ذکر می کنیم که بهترین راه ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش در رشته پزشکی و دندانپزشکی، داشتن پذیرش پزشکی و دندان پزشکی از دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی است که راحت تر پذیرش می کنند که از طریق تبدیل پذیرش و ویزا فرد می تواند به کشور اتریش نقل مکان کند. در این صورت فرد معمولا بعد از چند ترم به دانشگاه وین (اتریش) منتقل شده که مدرک دانشگاه ملی وین یا مدیکال وین کاملا مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و هیچگونه پیش شرطی وجود ندارند. البته ذکر این نکته اساس است که بهترین کشور در این زمینه برای تبدیل و انتقال به اتریش کشور مجارستان می باشد که در زیر بررسی خواهیم کرد.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر مجارستان

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر و نسبتا ارزان کشور مجارستان بی تردید امریست آسانتر از پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای نظیر کشور آلمان و اتریش. گرچه مدرک پزشکی انگلستان، آلمان و اتریش از مدرک پزشکی مجارستان معتبرتر می باشد اما مدرک پزشکی کشور مجارستان مورد تایید کشورهای درجه یک دنیا نظیر آمریکا و کانادا بوده و همچنین مورد قبول تمام کشورهای حوزه شنگن می باشد.

مدرک دانشگاه های کشور مجارستان در رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مانند آن با پیش شرط و به صورت مشروط در ایران قبول می شود. اشخاص باید در کشور خودمان یعنی ایران دوباره دوره های تکمیلی را بگذرانند و همچنین امتحاناتی را نیز پشت سر بگذرانند تا بتوانند به عنوان پزشک حق داشتن مطب و کارت نظام پزشکی ایران را بگیرند. برای ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور مجارستان متقاضی لازم دارد تا به سطح زبان خوبی برسد که نیاز به IELTS 5 /5 یا ۶ دارد.

پس اگر مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارد می تواند در کالج ها و مدارس زبان ارزان درکشور مجارستان ثبت نام کرده و پس از آن وارد دانشگاه شود. ذکر این نکته لازم است که کشور مجارستان جزو معدود کشورهای حوزه ی شنگن است که روی پذیرش کالج زبان ویزا صادر میکند و شانس بالاست. معمولا سالیانه عده زیادی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان، اتریش، آلمان و مجارستان تقاضای پذیرش می کنند و تنها اشخاصی که شرایط لازم را دارند موفق به اخذ پذیرش می گردند.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر جمهوری چک

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور جمهوری چک مانند دانشگاه کشور مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت ایران به صورت مشروط می باشد. شرایط زندگی و امنیت در خصوص جمهوری چک به حد و اندازه سطح امنیت درکشورهای اتریش و آلمان نیست. هرچند که دانشگاه های پزشکی کشور چک دانشگاه بی اعتبار نمی باشند و اخیرا نیز دانشجویانی جهت پذیرش در دانشگاه کشور چک درخواست نموده و اقدام کرده اند.

البته یک نکته منفی کشور چک در حال حاضر عدم ارائه وقت سفارت مناسب برای متقاضیان تحصیل و ویزای تحصیلی می باشد یعنی اینکه سفارت این کشور در ایران در حال حاضر به سختی وقت مصاحبه برای اخذ روادید به ایرانی ها می دهد و از این جهت کار را سخت کرده است. توصیه مشخص ما این است که در کشورهایی درس پزشکی خوانده شود که از نظر دارا بودن رنکینگ و معتبر بودن مدرک بالاترین رتبه را دارا هستند و امکان داشتن شغل و اجازه طبابت و تحصیل و کار بعد از دوره پزشکی عمومی را هم مقدور سازند.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آمریکا

آمریکا و اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر این کشور از موضوعات مورد علاقه بسیاری از دانشجویان است زیرا دانشجویان رشته های مختلف به این کشور به عنوان یک کشور علمی با مدارکی با رتبه بالا نگاه می کنند. مدرک پزشکی و دندانپزشکی در اکثر دانشگاه های آمریکا مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است و در اکثر کشورهای دنیا این مدرک بدون هیچگونه پیش نیازی مورد تأیید می باشد. دوره های پزشکی درکشور آمریکا ۷ ساله می باشد و فرد متقاضی باید در ابتدا ۴ سال علوم پایه را در دانشگاه های این کشور بخواند و بعد از آن وارد دوره کارورزی و اصطلاحا رزیدنتی شود.

مورد بسیار مهم این که اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای علوم پایه و رشته های پزشکی از سفارت آمریکا کار سهلی نمی باشد. باز هم خاطر نشان می شویم که این شامل کسانی نمی باشد که پزشک هستند. در جای خود برای تخصص و کار پزشکان خواهیم پرداخت.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر سایر کشورها

کشورهای دیگری که برای رشته های پزشکی می توان اقدام نمود در این سالیان اخیر کشورهای روسیه، اوکراین، ترکیه، هندوستان، فلیپین و بلاروس می باشد. از آنجایی که دانشگاه های پزشکی کشورهای بلاروس و هندوستان و برخی از کشورها نظیر ترکیه و اوکراین از تایید وزارت بهداشت ایران خارج شده، به دانشگاه های کشور روسیه در زیر می پردازیم و با هم تحلیل خواهیم کرد.

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی درکشور روسیه و در دانشگاه های درجه یک و دو و معتبر این کشور در مقاطع مختلف و رشته های مختلف با زبانهای متفاوت امکان پذیر می باشد. روسیه از جهات مختلف نظیر هزینه پایین، عدم محدودیت سن و شانس قبولی بیشتر نسبت به سایر کشورها به عنوان یک انتخاب خوب برای افراد تلقی می شود. در دانشگاه های روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و متقاضی می تواند در دانشگاه های پزشکی کشور روسیه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و روسی تحصیل کند که البته اکثر آنها به زبان روسی تدریس می کنند.

همانگونه که قبلا ذکر شد از شرایط اعزام دانشجوی پزشکی به روسیه، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل است، همچنین هزینه های تحصیل و خوابگاه و زندگی در این کشور نسبت به دانشگاه های همسطح سرتاسر دنیا متعادل تر می باشد. معمولا مبالغ با توجه به نوع رشته ها و دانشگاه و شهر مورد انتخاب سالانه بین 10 تا 12 هزار دلار متغیر است.

زبان تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است که در برخی از تخصص ها مانند پزشکی و داروسازی نیز تحصیل به زبان فرانسه و روسی هم ارائه می شود. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روسیه را به زبان فرانسه یا انگلیسی دارند باید در مصاحبه شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند به این دوره ها ورود کنند. متقاضیانی که خواهان این هستند که درکشور روسیه به زبان روسی و رسمی این کشور تحصیل کنند باید یک دوره 7 تا 10 ماهه معروف به پاتفکت را قبل از شروع دوره تحصیلی زبان بگذرانند و بعد از آن  وارد دانشگاه شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه و شهر رتر مسکو به طور متوسط ماهانه بین 300 – 500 دلار می باشد. از فواید تحصیل و زندگی درکشور روسیه می توان به پایین بودن مبالغ و خدمات خوابگاه ها نسبت به سایر کشورها و دانشگاه های هم رده در سرتاسر دنیا اشاره کرد. هزینه تحصیل دانشگاهی و آکادمیک در روسیه بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت می باشد. گرچه به صورت میانگین، هزینه تحصیل و زندگی در خوابگاه سالانه بین 10 تا 12 هزار دلار می باشد. امید است این مقاله مختصر در باب پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر مورد قبول شما قرار گرفته باشد. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در این خصوص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و شرایط لازم را مورد بررسی قرار دهید.

 

 


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


 


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#پذیرش_پزشکی_از_دانشگاه_های_معتبر

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده