ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 83
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 72
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 939
  • بازديد ماه : 381
  • بازديد سال : 10,306
  • بازديد کلي : 57,335
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.116.118.198
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ایالات متحده آمریکا، آرزوی بسیاری از افراد برای مهاجرت و زندگی کردن می باشد، از جمله ویزاهای پر مخاطب آن می توان به ویزای کار در آمریکااشاره کرد. این کشور چهارمین کشور دنیا از نظر وسعت و سومین کشور دنیا از نظر جمعیت می باشد، پایتخت این کشور واشنگتون دی سی و پر جمعیت ترین شهر آن نیویورک است. در ادامه این مقاله میخواهیم درباره کار در آمریکا و شرایط ویزای آن مطالبی را در خدمت شما ارائه دهیم.

  1. شرایط کاریابی در امریکا برای ایرانیان چگونه است؟
  2. انواع ویزای کاری امریکا چیست؟
  3. کدام مدل از ویزای کاری آمریکا احتمال بیشتری دارد؟

اقتصاد آمریکا از نوع کاپتالیستی از نوع سرمایه داری انحصاری است. بازار این کشور تسلط بالایی در رشته های مختلف دارد که دارای زیر بنایی توسعه یافته، تولید انبوه و مصرف زیاد استوار است. از بزرگترین محصولات آمریکا می توان به اقلام صادراتی، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، مواد شیمیایی،تولیدات نفتی، فولاد، خودرو، تولیدات صنایع هوایی، الکترونیک و تولیدات غذایی و مصرفی اشاره کرد. همانطور که در بالا اشاره شد اقتصاد کشور آمریکا بسیار قوی می باشد و کار در آمریکا نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

ویزای H1B جهت کار در آمریکا

یکی از معروف ترین ویزاهای کار در آمریکا H1B میباشد، این ویزا برای اشخاصی می باشد که دارای تخصص حرفه ای و یا مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس با سابقه کار 12 سال می باشند و یا در موارد خاصی جایگزین مدرک لیسانس، دارای مدارک فنی و حرفه ای مبتنی بر مهارت و تجربه کاری می باشند، دارای مدرک دانشگاهی و یا کالج از خود کشور آمریکا باشند. در صورتی که یک کارفرمای قانونی از آمریکا از آن ها دعوت به همکاری کرده باشد، قادرند تقاضای ویزای H1B بدهند.

 مدت اعتبار این ویزا به مدت حداقل 3 سال بوده و قابل تمدید برای 3 سال دیگر خواهد بود و در حین این مدت کارفرما می تواند برای کارمند خود درخواست گرین کارت دهد و اگر از اقامت فرد بیشتر از 6 سال بگذرد و هیچ اتفاقی نیفتد، فرد ملزم است خاک آمریکا را ترک نماید.

ویزای h1b سالیانه 65.000 فرصت شغلی را برای اشخاص ایجاد مینماید و افراد امکان کار به صورت تمام وقت و یا پاره وقت را دارند. زمان درخواست این ویزا اوایل ماه April در هر سال می باشد و تا رمانی که تمامی 65.000 فرصت شغلی پر شود، دور بعد شروع می شود. اگر کارفرما نیروی کار در آمریکا را اخراج نماید، شخص کارمند باید ظرف مدت 2 هفته شغل جدیدی پیدا نماید در غیر این صورت باید خاک کشور را ترک نماید. برای انواع رشته ها مانند مهندسین، وکلا، معلمان، اقتصاددانان و … خواهد بود.

ویزای H1B1 و ویزای H2A آمریکا

برای ویزای H1B1 فرد نیازمند مدرک فوق لیسانس در رشته های فنی و حداقل 4 سال تجربه کاری و نیز پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما می باشد، این ویزا مخصوص شهروندان از کشورهای سنگاپور و شیلی خواهد بود. ویزای H2A مخصوص کشاورزان فصلی یا موقتی بوده و محدود به اتباع کشورهای تعیین شده از سمت دولت آمریکا می باشد که ایران جز این کشورها نیست. با اینکه کشور امریکا در صدور روادید برای ایرانیان سخت گیری میکنند اما بسیارند کسانی که از ایران اقدام میکنند.

رشته هایی که این نوع ویزا را دریافت میکنند:

  • مهندسی کشاورزی
  • دامداری و دامپروری
  • محیط زیست
  • بهداشت ایمنی

ویزای H2B و ویزای H1B3 آمریکا

ویزای H2B مخصوص غیر کشاورزان و کارگران فصلی یا موقتی بوده و محدود به اتباع کشورهای تعیین شده از سمت دولت آمریکا می باشد که ایران جز این کشورها نیست. ویزای H1B3 به صورت موقتی برای اشخاص در حرفه و صنعت مد و مدلینگ می باشد که نیازمند دعوت نامه از سمت کارفرمای آمریکایی برای اخذ این ویزا می باشد. متقاضیان برای تقاضای ویزا باید labor condition application  داشته باشند.

ویزای H1C هم به صورت موقتی می باشد که متعلق به پرستاران و حرفه پرستاری خواهد بود، متقاضیان برای دریافت این ویزا باید فارغ التحصیل از موسسات معتبر مورد تایید دولت آمریکا باشند و در آمریکا امتحان NCLEX-RN را پشت سر گذاشته باشند. ویزای H3 نیز برای اشخاصی به غیر از پزشکان که در کشورشان و یا در آمریکا دوره های آموزش و مراقبت از معلولان جسمی و ذهنی را گذرانده اند.

رشته های این نوع ویزا در آمریکا عبارتند از:

  • پرستاران
  • تکنسین اتاق عمل
  • علوم آزمایشگاهی

ویزای J1 جهت کار در آمریکا

این ویزا معروف به ویزای تبادل نیروی کار برای اشتغال در بخش های آموزش و پروش، تدریس و یا تحقیق است، برای افرادی که قصد تبادل فرهنگی و همچنین تبادلات علمی بین المللی را دارند، اشخاصی که قصد اخذ ویزای J1 را دارند ملزم خواهند بود تا دوره هایی که از سمت کارفرمای آمریکایی برای آن ها مشخص شده است به اتمام رسانده سپس مشغول به فعالیت شوند، این دوره ها می تواند از سمت دانشگاه، شخص و یا نهاد آموزشی برای فرد در نظر گرفته شود، ویزای J1 قابل تغییر به هیچ نوع ویزای نمی باشد اما می توان به مدت 7 سال این ویزا را تمدید کرد و پس از اتمام این دوره، فرد باید خاک کشور کانادا را ترک نماید.

ویزای E-1 جهت کار در آمریکا

این ویزا معروف به ویزای تجاری کاری می باشد که کشور آمریکا برای افراد در نظر گرفته است و به جهت صادرات و واردات به منظور بالا رفتن روابط و گسترش تجارت بین کشورها ارائه می شود. پزشکان و مهندسان و حرفه های دیگر برای دریافت این ویزا نمی توانند به صورت یک شخص مستقل اقدام نماید و باید از سمت یک شرکت معتبر از او دعوت به همکاری شود و کاری که فرد انجام می دهد باید حتما در قالب یک فعالیت تجاری بین کشور مبدا فرد و کشور آمریکا باشد و کشور مبدا حتما باید مورد تایید آمریکا باشد.

ویزای E-1 جهت کار در آمریکا

ویزای E-2 جهت کار در آمریکا

این ویزای کار در آمریکا زیر مجموعه سرمایه گذاری در خاک آمریکا می باشد و متقاضی با ارائه طرح تجاری و ثبت شرکت، اقدام به اخذ این ویزا می نماید و وقتی فرد شرکتش را به ثبت رساند باید نشان دهد که قصد استخدام 3 الی 4 نفر را دارد و برای افرادی که استخدام کرده مستلزم پرداخت بیمه و مالیات خواهد بود، همچنین شخص موسس اجازه ندارد برای کارفرما، شرکت و ارگان دولتی دیگر استخدام شود. از معایب ویزای E2 این است که فرد باید در همان ابتدا کل مبلغ سرمایه گذاری را به حساب یکی از بانک های ایالات متحده واریز نماید و وقتی فرد ویزا را گرفت، پولی که پرداخت کرده به حسابش باز می گردد و اگر این فرد ویزایش رد شد تمامی پول او سوخت خواهد شد.

ویزای E-3 و ویزای L-1 آمریکا

ویزای E-3 شامل حال شهروندان ایرانی و افغانی نخواهد شد و مختص شهروندان استرالیایی خواهد بود. ویزای L-1 به اتباع خارجی اجازه می دهد که اگر برای شرکت های بین المللی در کشورهای خود کار کنند و شرکتشان دارای شعبه در آمریکا می باشد، برای کار به شعبه آمریکایی انتقال پیدا کنند. افرادی که در موقعیت های مدیریتی و یا موقعیت های حرفه ای کار می کنند واجد شرایط این ویزا هستند. این ویزا برای اتباع خارجی که خود اشتغال دارند، معتبر نمی باشد.

ویزای O-1 و ویزای R-1 آمریکا

ویزای O-1 ویزای غیر مهاجرتی هستند که برای اهالی خارج از کشور دارای توانایی فوق العاده ای هستند. برای واجد شرایط بودن، کارگران خارجی باید دارای استعدادهای فوق العاده ای در علم، هنر، تجارت، ورزش، صنعت تلویزیون، آموزش و پرورش یا کسب و کار باشند. برای کسب ویزا، آنها باید ثابت کنند که مدارک ملی و بین المللی مورد تایید آمریکا را در زمینه های گفته شده دریافت کرده اند.

اتباع خارجی که می خواهند در ایالات متحده به عنوان وزیر یا مشاغل مذهبی کار کنند، می توانند ویزای R-1 را دریافت کنند. این ویزاهای موقت قابل اعطا به اتباع خارجی است که به طور موقت به ایالات متحده می آیند و توسط سازمان های غیردولتی مذهبی در ایالات متحده استخدام می شوند. امید است در مقاله بالا توانسته باشید اطلاعات مفیدی در مورد کار در آمریکا و انواع ویزاهای مختلف اطلاعاتی مفیدی در اختیار شما قرار گرفته باشد. در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی در خصوص مهاجرت به آمریکا با وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نموده و سپس برای مهاجرت اقدام نمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#کار_در_آمریکا
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده