ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 102
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 12
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 922
  • بازديد ماه : 1,844
  • بازديد سال : 11,769
  • بازديد کلي : 58,798
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.149.249.154
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

رایگان بودن نظام آموزشی نروژ و رفاه اجتماعی بالا در سال 2019 باعث شده تا ویزای تحصیلی در نروژ در لیست انتخابی ایرانیان جهت مهاجرت باشند. همچنین این میزان اشتیاق تحصیل در نروژ دلایل زیادی دارد که در ادامه مقاله ویزای تحصیلی در نروژ متوجه آن خواهید شد. در این نوشتار که توسط مشاورین و محققان تیم حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

  1. تحصیل در نروژ رایگان است؟

  2. آیا پس ار تحصیل میتوان در نروژ اقامت گرفت؟

  3. هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟

  4. شرایط صدور ویزای تحصیلی نروژ چیست؟

قابل ذکر است موسسه سفیران سروش سعادت این قابلیت را دارد پذیرش تحصیلی رایگان از برترین دانشگاه های انگلیسی زبان که دارای رنکینگ زیر 500 جهانی (QS) می باشند و مورد تایید وزارت علوم نیز هستند را بگیرد که این در ایران یک استثنا است.

تحصیل در نروژ

نروژ یکی از 5 کشور اروپایی میباشد که همچنان تحصیل در آن رایگان میباشد. تحصیل در نروژ علاوه بر اتباع این کشور و کشورهای اروپایی برای دانشجویان ایرانی نیز رایگان می باشد، اکنون کشورهای محدودی در اروپا دارای نظام آموزشی رایگان می باشند. شما می توانید در مقاطع مختلف دانشگاهی با رعایت شروط پذیرش در دانشگاه های این کشور ثبت نام نمائید.

هر کشوری به جهت برتری در منابع و صنایع مختلف می تواند آینده مطلوبی برای دانشجویان در حین و پس از تحصیل فراهم سازد. به همین جهت تحصیل در اکثر رشته های مهندسی و مخصوصا:

  • مهندسی برق
  • مکانیک
  • صنایع و نفت و گاز
  • شیلات

از رشته های پرمتقاضی تحصیل در این کشور می باشند. چرا که بازار کاری خوبی در نروژ برای فارغ التحصیلان مخصوصا در رشته های مهندسی وجود دارد.

کشوری با استانداردهای بالای تحصیلی همچون نروژ از جمله کشورهایی می باشد که افراد مایلند در آن تحصیل کنند، اما برای رقم زدن این اتفاق باید علم مهاجرتی داشت. به عنوان مثال کشور نروژ کشوری است که از لحاظ رفاه اجتماعی و امنیت در سطح بالایی در بین برترین ها قرار می گیرد. این کشور همچنین به دلیل غنی و ثروتمند بودن می تواند گزینه های متعدد کاری برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها ایجاد نماید. دانشجویان می توانند با توجه به قوانین پس از تحصیل در این کشور به راحتی برای اخذ ویزای کاری نروژ اقدام نمایند.

تحصیل رایگان در نروژ

کشور نروژ به پایتختی اسلو کشوری است که اقامت و هزینه های زندگی در آن به نسبت کم نبوده، اما تحصیل رایگان می باشد. همچنین هزینه زندگی برای دانشجویان با اخذ کمک هزینه ها بسیار کاهش می یابد که شما می توانید برای دریافت آن اقدام نمائید. اگر چه هزینه زندگی در این کشور کم نیست، به مراتب میزان درآمد نیز در این کشور بالاست و برای زندگی دانشجویی مطلوب است. دانشجویان می توانند با انجام کار ضمن تحصیل در نروژ به صورت نیمه وقت از حقوقی حداقل ساعتی 15 € بهره مند شوند. میزان حقوق و مزایای کار دانشجویی و تمام کلیات این موضوع را می توانید در بخش مقاله مربوطه که عنوان گردید مطالعه فرمائید. مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل در سال 2019 بیشترن میزان صدور ویزا برای ایرانیان را داشت.

کار ضمن تحصیل در نروژ به چه صورتی است؟

به صورت قانونی دانشجویان در نروژ به صورت هفتگی 20 ساعت حق کار دارند و معمولا چنانچه کار پیدا کنند ساعت 10 تا 13 € درآمد خواهند داشت. شرایط کاریابی در نروژ برای دانشجویان کار سختی نیست و افراد میتوانند با توجه به تخصص و توانایی خود به کارهای پاره وقت بپردازند. تعداد سالهای تحصیل متقاضی در حال تحصیل در نروژ جزو زمان اقامت فرد محسوب میشود اما به صورت نمیه وقت. یعنی هر یک سال حضور 6 ماه سابقه جهت رسیدن به اقامت محاسبه میشود.

اقامت دائم در نروژ

تمامی دانشجویان می توانند پس از پنج سال تحصیل مستمر در این کشور برای اخذ اقامت با رعایت قوانین مهاجرتی اقدام نمایند. می توان گفت یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به نروژ در حال حاضر اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. همچنین دانشجویان پس از تحصیل می توانند برای تمدید اقامت جهت به دست آوردن موقعیت کاری در این کشور اقدام نمایند. چنانچه دانشجو بخواهد حداقل برای 6 ماه دیگر اقامت او تمدید شده تا به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد.

شما در حین تحصیل می توانید برای همراهان (خانواده) خود پس از ورود به نروژ و گذشت مدتی اقدام به اخذ ویزای همراه نمائید. شما می توانید جهت اخذ اقامت همراهی تیم ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در این کشور نیز دارا باشید. در یک دهه اخیر 90% افرادی که توانستند اقامت نروژ را بگیرند راه مهاجرت تحصیلی را انتخاب کردند.

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

معمولا بدون داشتن مدرک زبان در نروژ پذیرش صادر نمی شود و اگر پذیرش صادر شود ویزای تحصیلی صادر نمی شود. عملا یکی از مدارک قطعی لازم جهت صدور ویزای تحصیلی در نروژ مدرک زبان می باشد. لذا توصیه می شود بدون مدرک زبان بهتر است جهت مهاجرت و تحصیل در نروژ اقدام نفرمایید. مخصوصا به دلیل دانشگاه های معتبر در نروژ معمولا بدون داشتن مدرک زبان پذیرش تحصیلی صادر نمی شود. به دلیل رایگان بودن نظام تحصیلی نروژ برای مقطع لیسانس نیازمند دقیقا آیلتس 6 آکادمیک می باشد و برای مقطع فوق لیسانس در نروژ باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 اخذ شود.

مدارک لازم ویزای تحصیلی نروژ و سفارت نروژ

از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ عبارتند از:

  • مدرک هویتی مانند پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • تمکن مالی (12000 €) و پرینت مالی به لاتین
  • نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه
  • انگزه نامه تحصیلی (استادی پلن)
  • فرم های پر شده مصاحبه سفارت (فرم ویزا)
  • 75 € هزینه مصاحبه سفارت

مزایای اخذ ویزای تحصیلی در نروژ

هنگامی که شما توانستید با اخذ ویزای تحصیلی در نروژ اقامت یابید مزایای زیادی شامل حال شما خواهد شد. تحصیل در این کشور، از مقطع ارشد تقاضای بیشتری در میان متقاضیان خارجی دارد اما تحصیل در تمامی مقاطع رایگان می باشد. با توجه به اینکه مقطع کارشناسی در این کشور عمدتا به زبان نروژی ارائه می شود تقاضا در این مقطع به مراتب کمتر می باشد.

دانشجویان خارجی با تحصیل مهندسی در نروژ و رشته های مرتبط با صنعت به راحتی می توانند در این کشور به کار برسند. چرا که این کشور دارای صنایع غنی از آب و قدرت اول در بخش شیلات و در صنعت برق نیز برترین در کشورهای اروپایی است.همچنین در حوره نفت و گاز به مراتب شرایط مطلوبی برای دانشجویان این رشته ها وجود دارد که شرایط اشتغال را فراهم می سازد. رشته هایی، از جمله مدیریت نیز شرایط مطلوبی برای کار دارا هستند، اما شرایط اخذ پذیرش در این رشته ها دشوار می باشد.

 شرایط زندگی در نروژ و هزینه زندگی در نروژ

میزان هزینه های زندگی در این کشور بنا به نوع ویزای شخص متغیر است و کمترین هزینه ها را دانشجو پرداخت می کند.نکته بسیار مهم در کشور نروژ این میباشد که رفاه اجتماعی بسیار بالایی در این کشور وجود دارد که باعث شده این کشور استاندارد های لازم جهت یک زندگی موفق را داشته باشد. از این رو توصیه میشود ادامه این مقاله را نیز به دقت مطالعه نمائید.

هزینه زندگی در نروژ به صورت متوسط در مدت یک ماه 1000 € یورو میباشد.

هزینه زندگی دانشجویی با اخذ ویزای تحصیلی در نروژ

هزینه های به صورت ضمنی است، (این هزینه ها هزینه یک زندگی معمولی و زندگی دانشجویی متوسط رو به بالا است. هزینه زندگی یک دانشجو از سوی سازمان اعلام شده در حدود 8500 کرون (kr یا واحد پول کشور نروژ) یا معادل 1000 € در ماه است. هزینه اجاره مسکن 3000 kr، هزینه خورد و خوراک 2600 kr، هزینه حمل و نقل 460 kr و هزینه کتاب و ملزومات تحصیلی و نوشت افزار 840 kr است، سایر هزینه ها شامل لباس، تلفن و تفریح 1600 kr می باشد.

دانشجو می تواند با ماهیانه 7000 کرون به راحتی در این کشور زندگی کند و با دریافت کمک هزینه ها این نرخ را نیز کاهش دهد. برای آگاهی از میزان هزینه ها شما علاقه مندان می توانید به قسمت مقاله مربوطه یعنی هزینه زندگی در نروژ مراجعه نمائید. آگاهی از مسائل مالی از ابتدا تا انتهای پروسه از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی در نروژ به حساب می آید.

ویزای تحصیلی در نروژ

تحصیل در کشورهای اسکاندیناوی 

اگر شما در حال جستجو برای دستیابی به یک مقصد ایده آل برای زندگی هستید. بی گمان یکی از آن کشورها نروژ است. نگاه به ارزش های انسانی و دید متفاوت دولتمردان این کشورها به شهروندان و مهاجران، باعث شده مردم در رفاه اجتماعی بالا باشند. با وضع قوانین و پایبندی و احترام به آن، دولتمردان و شهروندان توانسته اند این کشور را به یک کشور مرفه و ثروتمند تبدیل نمایند.

اخذ اقامت برای افرادی که قانونی وارد این کشور شده اند راحت تر است، تا کسی که برای پناهندگی در نروژ اقدام می کند. این کشورها علی رغم کوچک بودن مساحتشان دارای منابع غنی و صنایع قدرتمند در اروپا هستند که شرایط را مطلوب تر می سازد. هر چقدر از مزیت های این کشورها برای زندگی بگوئیم تا زمانی که شما در این کشور نباشید شاید عمق مطلب را نتوانید درک کنید. در حال حاضر با گذر رمان و تغییر قوانین اکثر کشورهای اسکاندیناوی شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی منع کرده اند. شما می توانید برای تحصیل در نروژ هر زمان اقدام نموده و در این کشور بالاترین سطح زندگی را تجربه نمائید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی در نروژ

برای ثبت نام در دانشگاه های این کشور می بایست مدارک مورد نیاز را مبتنی بر قوانین پذیرش ارائه نمائید.

  • دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به یک مدرک کارشناسی معتبر در ابتدای امر خواهند داشت.
  • همچنین ارائه مدارک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 یا 6.5 از نیازمندیهای اصلی برنامه می باشد.
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • ارائه تمکن مالی مکفی و در بازه زمانی مشخص
  • مدارک هویتی و تائید گواهی سلامت
  • گواهی سوپیشینه

تاریخهای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

دانشگاه های نروژ دانشجویان خارجی را برای ترم سپتامبر پذیرش می کنند که باید از پیش نسبت به تاریخ ثبت نام آگاه بود. اگر شما برای تحصیل در نروژ اقدام می نمائید اکثر دانشگاه های این کشور از ژانویه تا فوریه برای ثبت نام باز هستند. شما می بایست برای اقدام در این برنامه ها از نیازمندیهای هر برنامه کامل آگاه باشید و با یک مشاور، مشورت نمائید. از مدارک مهم برای مرحله ویزا نیز ترجمه مدارک هویتی و همچنین دارایی و ارائه تمکن مالی مناسب می باشد. نحوه ارائه مدرک تمکن مالی در این کشور متفاوت با سایر کشورهای اروپایی است، طبق آمار منتشره اداره مهاجرت نروژ در طی سه سال اخیر درصد موفقیت ایرانیان جهت موفقیت 75% بوده است.

حتما در این راستا با یک وکیل مشورت کنید. شما عزیزان می توانید با تحصیل در این کشور مطبوع اسکاندیناوی تجربه ای متفاوت از زندگی را تجربه نمائید. البته جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می بایست با ظرافت بیشتری نسبت به سابق عمل کرد تا موفق به اخذ این ویزا شد. برای مهاجرت به نروژ و سایر کشورهای اروپایی می توانید از وکلا و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یاری بگیرید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#ویزای_تحصیلی_نروژ
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده