ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 220
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 64
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 574
  • بازديد ماه : 1,496
  • بازديد سال : 11,421
  • بازديد کلي : 58,450
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.144.1.230
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

چشم انداز ویزای تحصیلی مجارستان در سال 2019 فرصتی فوق العاده در خصوص تحصیل در این کشور برای اتباع خارجی محسوب می گردد که نباید از این شرایط چشم پوشی کرد. اخذ ویزای تحصیلی این کشور باعث برخورداری از مزیت های عالی نیز می گردد که می توان به مواردی در خصوص اقامت در قلب اروپا با زیر ساخت های بزرگ و هزینه های کم زندگی، سفر به کشورهای عضو معاهده شنگن و آموزش و پرورش در دانشگاه های معتبر با زبان انگلیسی در زمینه مهندسی، پزشکی، دامپزشکی یا هر نوع برنامه تحصیلی دیگر اشاره کرد.

پرسش هایی که در ذهن افراد در خصوص این ویزا مطرح می گردد، از قبیل موارد زیر می باشند؛

  1. مدت زمان ویزای تحصیلی چقدر است؟

  2. شرایط اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

  3. آیا اجازه کار با این ویزا نیز وجود دارد؟

  4. شرایط ویزای تحصیلی مجارستان برای مقطع لیسانس به چه صورت است؟

  5. شرایط ویزای تحصیلی مجارستان برای مقطع فوق لیسانس به چه صورت است؟

  6. شرایط ویزای تحصیلی مجارستان برای مقطع دکتری به چه صورت است؟

  7. شرایط ویزای تحصیلی مجارستان برای تحصیل در کالج زبان چیست؟

  8. شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی مجارستان چیست؟

کشور مجارستان در سالیان اخیر مورد توجه ایرانیان بوده است. دانش آموزان و دانشجویانی که تمایل به ورود به دانشگاه های اتحادیه اروپا را دارند، می توانند از این مزیت نیز برخوردار شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت نیز می باشد که با توجه به سیل عظیمی از دانش آموزانی که در آزمون و کنکور رشته های معتبر ایران همانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موفق به ورود نشده اند به سمت کشور مجارستان رفته تا در این کشور یا کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بتوانند، به موفقیت دست یابند.

ما در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است به این موضوع نیز می پردازیم.

معرفی کشور مجارستان

مجارستان از جمله کشورهای اروپای مرکزی و به پایتختی بوداپست می باشد.

مناظر شهری بوداپست با نشانه هایی از معماری قرون وسطایی و ساختمان های نئوکلاسیک پوشیده شده است. فرهنگ مردم این کشور متاثر از فرهنگ مردمان ترکیه و روم می باشد. زبان مردمان این کشور، مجارستانی است. مجارستان از سال 2014 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و از کشور های عضو معاهده شنگن است. دانشگاه های کشور مجارستان از محبوبیت بسیار زیادی به خصوص در بین دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز برخودار می باشد که جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به قصد تحصیل به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در مجارستان

امروزه مجارستان در بین افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیار پرطرفدار است. از جمله دلایلی که بسیاری از دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند می توان به این نکته اشاره کرد که در مجارستان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. تحصیل در اکثر کشورهای اروپایی دانشجویان را با دغدغه ای چون یادگیری زبان سوم مواجه می سازد اما مجارستان دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که یکی از نکات مثبت بر افزایش جذابیت دانشگاه های این کشور است.

همچنین با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان دانشجویان می توانند 3 ماه در سال را بدون هیچگونه محدودیتی به هر کدام از کشورهای اروپایی عضو شنگن سفر کنند.

چشم انداز ویزای تحصیلی مجارستان فرصتی فوق العاده در خصوص تحصیل در بیش از 70 مراکز آموزش عالی است. دانشگاه های کشور مجارستان کوچک و متنوع هستند که تاریخ پهناوری را از ابتدای دوران رنسانس به خود اختصاص داده اند. اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی در مجارستان از جمله مواردی است که در خصوص ویزای تحصیلی نیز حائز اهمیت می باشد. پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در یک سال از سایر موارد الزامی در همین باب است.

ساختار ویزای تحصیلی مجارستان

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از برترین راه های اخذ اقامت محسوب می گردد که دانشجویان خارجی که تمایل به اقامت بیش از 90 روز دارند، ویزای تحصیلی بلند مدت را نیاز دارند. اخذ پذیرش نهایی ارتباط مستقیمی با ویزای تحصیلی دارد که در این میان می توان به مدارک تحصیلی پیشین و شرایط سنی افراد اشاره کرد. گپ سنی یا فاصله زمانی که اشخاص متقاضی فارغ التحصیل شده اند تا زمانی که تصمیم به مهاجرت گرفته اند، از سایر موارد حائز اهمیت در همین باب است که نباید نادیده گرفته شود.

تحصیل در مدارس مجارستان

ساختار سیستم آموزشی در کشور مجارستان به صورت اجباری و از سن 3 الی 6 سالگی می باشد. پس از این سپری کردن تحصیلات تا سن 16 سالگی نیز به صورت اجباری است. آغاز دوره تحصیلی دبستان به میزان 8 سال است که پس از آن شخص متقاضی وارد دوره دبیرستان می گردد. تحصیل در مدارس دولتی کشور مجارستان برای دانش آموزانی که تبعه اروپا محسوب می گردد همانند سایر کشور ها نیز رایگان است. تحصیل در این مقاطع برای دانشجویان خارجی در مدارس خصوصی نیز امکان پذیر می باشد که از هزینه های بالا نیز برخودار است.

تحصیل لیسانس در مجارستان

اخذ پذیرش لیسانس در مجارستان از جمله مواردی می باشد که مورد توجه نیز قرار گرفته است. دوره های تحصیلی در این مقطع به میزان 3 الی 4 سال طول می انجامد. دوره های آمادگی برای مقطع لیسانس از جمله سایر مزیت های این کشور می باشد که با اخذ پذیرش در این مقاطع نیز می توان امکان تحصیل در مقطع لیسانس را نیز تضمین نمود. تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و مهندسی از سایر علایق افراد در خصوص مهاجرت برای اشخاص خارجی می باشد که در سال های متوالی مدنظر قرار گرفته است.
اخذ پذیرش در دوره های زبان کشور مجارستان فرصتی ویژه برای دانشجویان خارجی نیز می باشد که افراد بتوانند شانس اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر و یا حتی اخذ پذیرش به همراه بورسیه را نیز برای خود رقم زنند. در قسمت مربوطه در باب این موضوع نیز بیشتر صحبت می شود.

تحصیل فوق لیسانس در مجارستان

تحصیلات فوق لیسانس در کشور مجارستان 2 سال طول می انجامد. اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس با ارائه گواهی دال بر تحصیلات تکمیلی دیپلم و ارائه دانشنامه لیسانس نیز الزامی است.
از سایر موارد حائز اهمیت در باب اخذ پذیرش فوق لیسانس ارائه مدارک:
  • هویتی و انگیزه نامه شخصی در باب تحصیل در مجارستان نیز می باشد.
  • ارائه گواهی دال بر دانش زبان انگلیسی
  • برای تحصیل به زبان انگلیسی در خصوص تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیز الزامی می باشد.
  • ارائه IELTS:6.5  برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان نیز الزامی است.

موسسات آموزش عالی در کشور مجارستان مجاز به راه اندازی دوره های 2 ساله در خصوص آموزش مهارت و فنی و حرفه ای (Accredited Higher Vocational Training – Felsofoku szakkepesites) هستند. این دوره ها به صورت عمده توسط توسط کالج با همکاری مدارس فنی برگزار می گردد و بیشتر شامل دورس عملی هستند. دانشجویان نیز می توانند در مقطع Szakiranyu Tovabbkepzesi Oklevel ادامه تحصیل دهند. این دوره تحصیلی به میزان 1 الی 3 سال طول می انجامد و اخذ مدرک تحصیلی در این دوره معادل M.Phil انگلستان نیز می باشد.

تحصیل دکتری در مجارستان

تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در این مقطع در مجارستان سیستمی نوآورانه و پژوهشی می باشد. تحصیل در مقطع دکتری اکثرا به زبان انگلیسی است که همین مورد توانسته مجارستان را به مقصدی ایده آل در خصوص تحصیل دکتری تبدیل کند. علاوه بر تحصیل دکتری در دانشگاه های این کشور، امکان اخذ پذیرش از موسسات نیز مهیا می باشد.

در این موسسات تمرکز بیشتری بر یکسری رشته های خاص نظیر:

  • هنر
  • اقتصاد
  • مهندسی و کشاورزی

نیز می باشد. روند اخذ پذیرش در دانشگاه و موسسات این کشور بسته به اشخاص متقاضی دارد. اخذ پذیرش توسط دانشجویان صورت می گیرد. معیار دانشگاه ها در خصوص اخذ پذیرش متغیر استو افراد می بایست با کاوش در وب سایت های رسمی و آگاهی از این روند و مدارک و ارائه مورد نیاز نسبت به این امر اقدام نمایند.

کالج زبان در مجارستان

از دیگر جاذبه های تحصیلی این کشور می توان به کالج های زبان آموزی این کشور اشاره کرد که دانشجویان را از ارائه مدرک زبان در ابتدای امر برای تحصیل در  این کشور بی نیاز می سازد و آنها می توانند با حضور در این دوره ها مدرک زبان خود را در همان کشور دریافت کنند. مجارستان از معدود کشورهای اروپایی عضو شنگن است که در اعطای پذیرش و اقامت دانشجویی از دانشجویان مدرک زبان دریافت نمی کند و به آنها بدون نیاز به مدرک زبان پذیرش می دهد. هزینه های کالج زبان آلمانی در مجارستان به میزان 6.000 الی 8.000 € برای یک سال تحصیلی نیز می باشد که بسته زبان آموزش نیز متغیر است.

اخذ پذیرش در کالج های زبان این کشور توانسته است، یکی از محبوب ترین طرق مهاجرت به مجارستان محسوب می گردد. فرصت یادگیری زبان آلمانی در این کشور باعث شده است که مورد استقبال افراد زیادی در خصوص تحصیل و کار در قطب های اصلی اتحادیه اروپا نظیر آلمان و اتریش نیز قرار گرفته گیرد. فرصت تحصیل زبان آلمانی در کالج مجارستان چشم انداز ایده آلی در خصوص تحصیل پزشکی و مهندسی در آلمان و اتریش با توجه به وقت سفارت طولانی از ایران می باشد.

کالج پزشکی در مجارستان

همچنین از دیگر مزایای تحصیل در مجارستان می توان به کالج های پزشکی اشاره کرد که دوره های آماده سازی دانشجویان برای شرکت در آزمون پزشکی را برگزار می کند و دانشجویان بعد از اتمام موفقیت آمیز این کالج ها به دانشگاه های پزشکی مجارستان وارد می شوند. امتیازی که تحصیل در مجارستان برای دانشجویان به ارمغان می آورد مسافت نزدیک این کشور با کشورهایی چون آلمان و اتریش است به گونه ای که این کشورها هم مرز محسوب می شوند. لذا اگر دانشجویان  قصد ادامه تحصیل در دانشگاهی رایگان را دارند می توانند با شرکت در دوره های زبان آلمانی در مجارستان بعد از  1 سال به راحتی از هرکدام از دانشگاه های آلمان یا اتریش که اراده کنند و پذیرش تحصیلی دریافت نمایند.

هزینه های کالج پزشکی در کشور مجارستان از 5.900 € آغاز می گردد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیل مجارستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از :

  • ارائه گواهی دال بر پرداخت هزینه های تحصیل
  • ارائه نامه پذیرش نهایی از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه گذرنامه یا پاسپورتی که حداقل 6 ماه پس از تاریخ ورود به مجارستان اعتبار داشته باشد.
  • عکس پاسپورتی یا گذرنامه که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی به میزان 30.000 €
  • ارائه مدارکی دال بر اثبات آدرس محل اقامت یا خوابگاه
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی یا اتمام موفقیت آمیز دوره های کالج زبان.
  • (دانش زبان مجارستانی لزومی ندارد بلکه داشتن مدرک زبانی که دانشگاه مورد نظر به آن زبان تدریس می کند الزامی است، که غالبا این زبان انگلیسی می باشد.)

مدت زمان اخذ ویزای مجارستان

اگر کنسول تشخیص دهد که یک قرار ملاقات با فرد متقاضی ترتیب دهد این زمان ممکن است است 4 تا 6 هفته به طول انجامد و علت آن محدودیت زمان برای ملاقات های حضوری است. بعد از این مرحله روند زمانی صدور ویزا 1 تا 4 هفته زمان خواهد برد. اشخاص می بایست مجوز اقامت خود را ظرف 15 روز از زمان ورود به مجارستان درخواست کنند. این امر در مورد شهروندانی که قصد اقامت بیش از 90 روز داشته باشند اعمال می شود و در این مورد تفاوتی بین شهروندان اتحادیه اروپا با شهروندان خارج از اتحادیه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز شهروندان اتحادیه اروپا (EU)برای مجارستان

مدارک مورد نیاز شهروندان اتحادیه اروپا برای درخواست مجوز اقامت در مجارستان بدین صورت نیز می باشد:

  • اثبات پرداخت هزینه های تحصیلی
  • ارائه گواهی دال بر بیمه سلامتی
  • ارائه مدارکی دال بر اثبات میزبانی دانشگاه مورد نظر برای شهروندان اتحادیه اروپا

اعتبار ویزایی که صادر می شود به مدت زمان تحصیلات فرد در این کشور بستگی دارد اگر دوره تحصیلات دانشجویی بیش از 2 سال به طول انجامد برای همین مدت اعتبار خواهد داشت. اگر این دوره طولانی تر از 2 سال باشد این مجوز بین 1 تا 2 سال معتبر است و بعد از آن، می توان دوباره آن را تمدید نمود. در تعیین اعتبار مجوز اقامت، اعتبار پاسپورت نیز در نظر گرفته می شود به گونه ای که پاسپورت حداقل 3 ماه پس از اعطای اقامت اعتبار داشته باشد.

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان فرصتی ایده آل به شمار می رود که سالانه مورد توجه نیز قرار گرفته است. تحصیل در مجارستان چشم اندازی برتر در خصوص ورود به اتحادیه اروپا به شمار می رود که نباید از آن چشم پوشی کرد. امید است توانسته باشیم گامی هر چند جزئی در افزایش اطلاعات و معلومات شما دوستان برداشته باشیم و در پایان با تشکر از علاقه و توجه  شما به این مقاله از شما دوستان گرانقدر از دعوت می کنیم تا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به مجارستان و اقامت تحصیلی با مجرب ترین کادر مهاجرت در موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#ویزای_تحصیلی_مجارستان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده