ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 311
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 71
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 665
  • بازديد ماه : 1,587
  • بازديد سال : 11,512
  • بازديد کلي : 58,541
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.145.167.176
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یکی از موضوعات داغ برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته می باشد که باید قبل از هر اقدامی شرایط لازم را بدانند. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت پاسخگویی به سوالات مطرح شده در این زمینه ارائه نموده است. رشته های پزشکی در خارج از کشور، دندانپزشکی و داروسازی همیشه رشته های برتر برای تحصیل در دانشگاها بوده و هر ساله دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در ایتالیا و در این رشته ها مهاجرت می کنند.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

بهترین دانشکده های دندانپزشکی را می توانید در برخی از دانشگاهای معتبر کشور ایتالیا بیابید. این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی دارای دانشکده های دندانپزشکی می باشد که هر دو دوره آموزشی و کلینیکال را برای آماده سازی دانشجویان دندان پزشکی جهت اخذ مدارک تخصصی این رشته ارائه می دهند. این دانشگاها در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را در رشته دندانپزشکی پذیرفته اند و اکثر دانشجویان برای مقطع کارشناسی این رشته اقدام می کنند.

علاوه بر این دوره، در صورتی که دانشجویان مایل به گذراندن دوره های آماده سازی برای کار به عنوان دستیار دندانپزشکان باشند، می توانند در دوره های 18 ماهه تا دو ساله کالج های دندانپزشکی این کشور شرکت نمایند که آنها را به عنوان دستیار دندانپزشک تعلیم می دهند و در این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند. همچنین دوره های 3 تا 4 ساله ای نیز ارائه میشوند که دانشجویان پس از گذراندن این دوره ها میتوانند به عنوان متخصصین بهداشت دهان و دندان در کلینیک های دندانپزشکی مشغول به فعالیت شوند. بنابراین می توان گفت دوره های تحصیلی برای علاقه مندان به رشته دندانپزشکی در این کشور بسیار متنوع است.

اخذ تخصص در ایتالیا

اگر علاقه مند به اخذ مدارک تخصصی در گرایش های مختلف دندانپزشکی مانند جراحی فک و صورت و یا تخصص ارتودنسی هستید باید ابتدا یک دوره چهار ساله علوم پایه را بگذرانند و سپس در آزمون ورودی دوره های دندانپزشکی در این کشور شرکت نمایند و در صورت قبولی برای شرکت در دوره های چهارساله کارشناسی دندانپزشکی اقدام نمایید سپس یک دوره اینترنی یک الی دو ساله را بگذرانند.

در حین تحصیل در دو سال آخر دوره دندانپزشکی که اصطلاحا به دوره اینترنی معروف است، دانشجویان در کلینیکهای دندانپزشکی زیر نظر اساتید این رشته با بیماران تعامل داشته و دروس تئوری که گذرانده اند را به صورت عملی تمرین خواهند کرد تا برای کار در محیط کلینیک ها آماده شوند. در نهایت بعد از دریافت مدرک کارشناسی دندانپزشکی متقاضیان می توانند برای دوره های تخصص دندانپزشکی در آزمون های ورودی این رشته ها شرکت نمایند.

آزمون IMAT در ایتالیا

جهت تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاها به نام IMAT شرکت نمایند. این آزمون دروس ریاضی، شیمی، زیست گیاهی و جانوری و فیزیک را می سنجند و در صورتی که شخص نمره حد قبولی را کسب کند میتواند برای تحصیل در رشته دندانپزشکی وارد شوند. این آزمون در حال حاضر در در ایران برگزار نمیشود و متقاضیانی که می خواهند از ایران اقدام نمایند باید در کشورهای دیگر مانند امارات و یا کشورهای اروپایی در این آزمون اقدام نمایند.

اگر دانشجویی در خاک ایتالیا مشغول به تحصیل در رشته های دیگر باشد و قصد ادامه تحصیل در رشته ای مانند دندان پزشکی را داشته باشد، می تواند در دوره های آماده سازی این آزمون در ایتالیا شرکت کرده و در خود این کشور در این آزمون شرکت نماید. یکی از معروف ترین دانشگاهایی که در ایتالیا آزمون IMAT را سالیانه برگزار می کند، دانشگاه میلان است که دوره های فوق العاده ای جهت آماده سازی برای این آزمون ارائه میدهد. هزینه این دوره ها به طور میانگین چیزی حدود 2000 یورو در سال میباشد که هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی ارائه میگردند.

این آزمون به صورت کتبی برگزار میشود و دانشجویان در ابتدا دفترچه ای که شامل سوالات آزمون است را دریافت کرده سپس پاسخ نامه ای به آنها اعطا میگردد که باید پاسخ سوالات را در آن وارد نمایند. سپس برگه پاسخ نامه توسط موسسات برگزار کننده آزمون بررسی شده و نتیجه به متقاضی اعلام میگردد.

دروس تخصصی رشته دندانپزشکی

دانشجویانی که مایل به دریافت مدرک دندانپزشکی اند در نظر داشته باشند دروسی را به صورت تخصصی به آن ها آموزش داده خواهد شد. این دروس شامل آمار تخصصی، بیولوژی سلولی-مولکولی، میکروبیولوژی دهان و دندان، آناتومی سر و گردن، رادیوگرافی دندانی، اکولوژی، کلینیک دندانپزشکی می باشد. نکته قابل توجه در مورد تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اینست که تقریبا تمامی کالج های دندانپزشکی در این کشور دانشجوی اینترنشنال میپذیرند و تدریس در این کالج ها به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی صورت میپذیرد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاهای ایتالیا

مدارکی را باید برای اخذ پذیرش در دانشگاهای ایتالیا ارائه دهید که هر دانشگاه مدارک خاص خودش را از شما تقاضیا می نماید و بسته به رشته تحصیلی شما و شرایط شما این مدارک متفاوت است ولی به صورت کلی می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • اصل و ترجمه مدرک شناسایی معتبر مانند پاسپورت با اعتبار بیشتر از شش ماه
  • اصل و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر مانند آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6
  • در صورت وجود، ارائه مدرک زبان ایتالیایی
  • ارائه رسید واریز وجه برای یک سال تحصیل در دانشگاه و یا کالج مربوطه جهت اخذ نامه پذیرش نهایی الزامیست.

ویزای دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا، برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به کنسولگری این کشور درخواست دهید. در حال حاضر فرایند بررسی مدارک دانشجویان از سوی سفارت ایتالیا اندکی زمانبر است و پیشنهاد ما اینست که حداقل یک بازه زمانی نه ماهه تا یک ساله را جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور در نظر بگیرید. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالاتی که در ذهنتان در زمینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بوده را یافته باشید.

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیش جزیی تری در مورد تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی، کانادا، امریکا، استرالیا و نیوزلند و یا حتی کشورهای آسیایی هستید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و دانش مهاجرتی خود را افزایش دهید.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#تحصیل_داروسازی_در_ایتالیا

#اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده