ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 69
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 9
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 889
  • بازديد ماه : 1,811
  • بازديد سال : 11,736
  • بازديد کلي : 58,765
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.37.240
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کشور ایتالیا کشوری مشهور و معروف برای دانشجویان بین المللی می باشد که با آموزش عالی که دارد تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا مخاطبین بسیار دارد. کشور ایتالیا برای تحصیل بسیار مناسب است زیرا شهریه دانشگاهای این کشور مقرون به صرفه می باشد. دانشگاهای ایتالیا در اروپا بسیار معتبر هستند.

در چه مقاطعی می توان اقدام به تحصیل در ایتالیا نمود؟

در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توان برای تحصیل در کشور ایتالیا اقدام نمود و برای هر مقطع باید بتوانید شرایط کامل را احراز نمائید.

مزایای تحصیل در ایتالیا چیست؟

با تحصیل در این کشور شما می توانید از بورس های مختلفی استفاده نمائید و هزینه تحصیل خود را کاهش دهید. در ایتالیا این امکان را دارید در حین تحصیل، اجازه کار را دریافت نمائید، در ایتالیا شما میتوانید همراه خود را نیز وارد کشور نمائید و خیلی مزایای دیگه که در ادامه مقاله خدمتتان شرح واهیم داد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا

یکی از معروف ترین دانشگاهای ایتالیا در قرون وسطا که در سال 1088 موسس شد دانشگاهای ایتالیا می باشد. در کشور ایتالیا دانشگاهای معتبر و موسسات آموزشی عالی زیادی وجود دارد که عملکرد این دانشگاها بسیار بالا و در رتبه جهانی می باشد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاهای ایتالیا 32 هزار دانشجو می باشد. کشور ایتالیا عضو چهار کشوری است که برای ابتدا روش بولونیا را انجام دادند. آموزش عالی در ایتالیا زبان زد کشورهای اروپایی می باشد. افراد معروف و مشهور زیادی در دانشگاهای ایتالیا به تحصیلات خود ادامه داده اند.

کشور ایتالیا به چند دسته تقسیم می شود که دانشگاهای این کشور 89 تا می باشد. دانشگاهای دولتی که تحصیل در این دانشگاها به صورت مجانی (رایگان) می باشد. دانشگاهای خصوصی که تحصیل در این دانشگاها باید دانشجو شهریه دانشگاه را پرداخت کند و دانشگاهای ممتاز که تحصیل در موسسات آموزش عالی انجام می شود و آموزش ها به صورت پیشرفته و تحقیقات گسترده صورت می گیرد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع مختلف

در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توان برای این کشور اقدام نمود. برای اخذ پذیرش در هر مقطع باید شرایط کامل را احراز نمود. کشور ایتالیا در سطح آموزش عالی پیشرفته می باشد و تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در دوره لیسانس و فوق لیسانس را آموزش می دهند. دوره لیسانس در ایتالیا به مدت 3 تا 4 سال طول می کشد و دوره فوق لیسانس به مدت 1 تا 2 سال طول می کشد و دوره دکترا به مدت 3 سال طول می کشد.

مدارکی را که برای مقطع لیسانس باید ارائه دهید شامل مدارک تحصیلی مقاطع قبل و همچنین نمره زبان در حد آیلتس 5.5 می باشد. برای مقطع فوق لیسانس شما باید مدارکی را که در مقاطع قبل گذرانده اید ارائه دهید و همچنین باید نمره زبان در حد آیلتس 6 یا 6.5 را در لیست مدارک خود قرار دهید. در مقطع دکترا شما نیازمند ارائه آیلتس 7 و همچنین ارائه مقاله های ISI که از اعتبار بالایی برخوردار باشد را ارائه دهید.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

شهریه در دانشگاهای ایتالیا به رشته تحصیل و دانشگاه بستگی دارد. که شهریه دانشگاهای آمریکای شمالی و اروپای غربی کمتر می باشد. کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند این امکان را دارند با هزینه کمتری به تحصیل خود ادامه دهند. شهریه دانشگاه به عواملی بستگی دارد یکی از عوامل مهم این است که در دانشگاه دولتی و خصوصی به تحصیل خود ادامه دهید. دانشگاهای دولتی به صورت رایگان یا هزینه شهریه خیلی پایینی دارند و در دانشگاهای خصوصی شهریه به عهده دانشجو می باشد البته شهریه دانشگاهای ایتالیا بالا نمی باشد.

برای مثال شهریه دانشگاهای خصوصی در دوره لیسانس بین 680 تا 800 € در هر ترم می باشد. یکی از مزیت های دانشگاهای ایتالیا این است که به دانشجویان بورسیه تحصیلی اخذ می نمایند. دانشجویان این امکان را دارند که در هنگام تحصیل به کار مشغول شوند و همچنین کار پس از تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان این امکان را دارند برای تامین هزینه های خود در هنگام تحصیل به کار کردن هم مشغول باشند که برای کار کردن حتما باید به زبان ایتالیایی مسلط باشید.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در رشته پزشکی و دندان پزشکی 

امروزه به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل در کشور ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی دانشجویان زیادی به فکر ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در این کشور می باشند. که این دانشجویان باید ابتدا امتحان ورودی بدهند و بعد از قبول شدن در امتحان امکان تحصیل در این کشور را دارند. اغلب نمره قبولی در این آزمون به راحتی نمی باشد و قطعا به صورت غیر ممکن نمی باشد. در این آزمون باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی مسلط باشید. برای رشته دارو سازی، دندان پزشکی این آزمون به صورت اجباری می باشد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا حدودا بین 4.000 تا 5.000 € برای یک سال خواهد بود و البته شما می توانید در این کشور از بورسیه های مختلفی که ارائه می شود، استفاده نمائید. پزشکی در کشور ایتالیا معمولا 7 ساله می باشد و تحصیل در رشته دندان پزشکی معمولا 5 ساله می باشد. برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی باید بتوانید در آزمون پزشکی به نام IMAT نمره بالایی را به دست بیاورید.

شرایط آزمون IMAT در ایتالیا

این آزمون برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی برگذار می شود. این آزمون دارای 60 سوال می باشد. لبته آزمون های دیگری برای قبول در رشته پزشکی به نام BMAT و OET وجود دارد. این آزمون در مدت زمان 100 دقیقه برگذار می شود. هر دانشگاه معمولا یه سطحی از نمره را برای پذیرش دانشجو ارائه می دهند.

این آزمون شامل 4 بخش است که بخش اول آن دانش عمومی شما را میسنجد و 22 سوال را شامل می شود. بخش دوم، سوم و چهارم شامل دروسی از جمله فیزیک، شیمی، ریاضی و بیولوژی می شود که شامل 38 سوال است. برای شرکت در این آزمون باید ثبت نامه نمائید و هزینه ای شامل 120 € را پرداخت نمائید. در تاریخ 13 سپتامبر معمولا این آزمون برگذار می شود. اگر قصد شرکت در این آزمون و بررسی شانس خود برای قبولی در دانشگاهای دولتی در رشته پزشکی را دارید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا با بورسیه تحصیلی

یکی از مزایای تحصیل در این کشور امکان دریافت بورسیه های مختلف می باشد. بورس های مختلفی وجود دارد که شما در این کشور می توانید در حین تحصیل دریافت نمائید. بورسیه ایتالیا به سه دسته پلاتین، طلا و نقره ای تقسیم می شود. بورس تحصیلی پلاتین ارزشی معادل 10.000 € بعلاوه هزینه تحصیل را برای متقاضیان دارد. بورس تحصیلی طلا ارزشی معادل 5000 € بعلاوه کمک هزینه تحصیلی متقاضی را شامل می شود و بورس تحصیلی نقره ای کل هزینه تحصیلی یک سال متقاضی را شامل می شود.

به غیر این دسته از بورسیه تحصیلی شما می توانید برای بورس های استانی دیگری نیز اقدام نمائید. بورس DSU نیز یکی از از بورسهایی می باشد که بسته به شرایط و شایستگی خود می توانید دریافت نمائید. این نوع بورس تحصیلی به این که شما از چه کشوری اقدام می نمائید اهمیت دارد.

بورس تحصیلی DSU در ایتالیا

این نوع بورس برای متقاضیانی که از کشورهای جهان سوم اقدام می نمایند، فراهم شده است. برای اخذ این نوع بورس باید ثابت شود که شما هزینه تحصیل خود را در کشور ایتالیا ندارید. مقدار بورس تحصیلی بسته به شرایط و وضعیت شما متفاوت است. معولا این نوع بورس برای مقاطع کارشناسی ارشد در نظر گفته شده است. شرایط اخذ این بورس در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد و همچنین کمک هزینه ای که در هر دانشگاه پرداخت می شود متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا

مدارکی را که برای اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا باید ارائه دهید بسته به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل مدارکی که در زیر ذکر گردیده می باشد.

  • کپی شناسنامه خود و والدین
  • فیش حقوقی پدر خانواده
  • نشان دادن سند اجاره منزل به همراه ترجمه آن
  • ارائه مدارک تحصیلی در مقاطع قبل

نکته قابل توجه این است که برای اخذ بورسیه تحصیلی باید شرایط سنی را رعایت نمائید و معمولا تا سنین 35 سال می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند و اگر سن شما بالاتر از 35 سال باشد بورسیه تحصیلی به شما تعلق نمی گیرد. همچنین در سنین زیر 18 سال نیز امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود ندارد.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا بدون مدرک زبان

دانشگاهای ایتالیا به دو دسته دانشگاه دولتی و خصوصی تقسیم می شود که برای پذیرش در دانشگاهای انگلیسی زبان شما باید بتوانید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. در مقطع لیسانس آیلتس 5 یا 5.5، در مقطع فوق لیسانس آیلتس 6 و در مقطع دکترا آیلتس 7 مورد نیاز می باشد. اگر شما ثابت نمائید دوره تحصیلی قبل خود را در یک دانشگاه انگلیسی زبان گذرانده اید نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و پذیرش شما در دانشگاهای ایتالیا بدون مدرک زبان انجام خواهد شد.

همچنین اگر شما در دانشگاهایی که تحصیل به زبان ایتالیایی انجام می شود، پذیرش نمائید، می توانید بدون مدرک زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید. البته لازم به ذکر است که در آن صورت شما نیازمند ارائه مدرک زبان ایتالیایی می باشید.

تحصیل و اعزام دانشجو در ایتالیا و اجازه کار در حین تحصیل

نکته ای که وجود دارد در خصوص تحصیل در کشور ایتالیا و یا در هر کشوری شما باید بررسی نمائید که آیا در حین تحصیل اجازه کار را دارید یا خیر. در کشور ایتالیا شما می توانید در حین تحصیل اجازه کار را دریافت نمائید که این اجازه کار بسته به مقطعی که اقدام می نمائید، متفاوت خواهد بود. به طور مثال در مقطع لیسانس شما تنها 10 ساعت در هفته اجازه کار دارید، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارید.

برای کار پاره وقت در این کشور اگر توانایی لازم را داشته باشید و همچنین به زبان آن کشور آشنائی داشته باشید، می توانید کار مورد نظر خود را دریافت نمائید. در بعضی مواقع ممکن است شما بتوانید در محیط خود دانشگاه مشغول به کار شوید.

تحصیل و اعزام دانشجو در ایتالیا و فرصت کار بعد از تحصیل

در کشور ایتالیا شما این امکان را دارید که بعد از اتمام تحصیل در مدت زمان مشخصی در این کشور حضور داشته باشید و در جست و جوی کار باشید و چنانچه موفق به دریافت کار شوید می توانید اقامت خود را تمدید نمائید. در خصوص کار می توان گفت کشور ایتالیا در طی سال های اخیر وضعیت مناسب تری را نسب به سال های پیش داشته است. الان در حال حاضر رتبه اقتصادی این کشور رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

برای وارد شدن به ایتالیا باید قوانین و مقررات برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را رعایت کنید. مواردی که برای دریافت اقامت و تحصیل در ایتالیا احتیاج می باشد به شرح زیر می باشد:

  • شخصی که متعلق به اروپا می باشد، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ندارد.
  • شخصی که متعلق به اروپا نباشد، شخص با توجه به شرایطی که دارد باید ویزای تحصیلی خود را دریافت کند.

اگر فردی تمایل دارد که در کشور ایتالیا به تحصیل خود ادامه دهد باید مجوز سکونت در این کشور را بدست آورد. یکی دیگر از عواملی که دانشجویان باید رعایت کنند این است که باید بیمه درمانی و بهداشت داشته باشند. افراد قبل از پذیرش در دانشگاهای ایتالیا وضعیت اقامت شخص بررسی می شود.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا و اخذ ویزای همراه

یکی از مواردی را که قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی باید بررسینمائید این است که آیا با اخذ ویزای تحصیلی در صورت متاهل بودن به شما امکان امان اخذ ویزای همراه را می دهد یا خیر. در کشور ایتالیا از همان اول نمیتوان برای اخذ ویزای همراه اقدام نمود زیرا شانس دریافت ویزای تحصیلی نفر اصلی کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بهتر است در ابتدا برای اخذ ویزای نفر اصلی اقدام نمود و بعد از ورود به کشور اقدامات لازم را برای اخذ ویزای همراه انجام داد. همراه شما بعد از ورود به این کشور می تواند درخواست دهد و به دنبال کار باشد.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در دانشگاه

دانشجویان دوره کارشناسی باید بعد از دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و دریافت پذیرش از یکی از دانشگاهای ایتالیا به تحصیل خود بپردازند. برای وارد شدن به ایتالیا در بعضی از رشته ها باید آزمون ورودی داده شود و بعد از قبولی در آزمون امکان تحصیل وجود دارد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این امکان را دارند که در دانشگاهای دولتی به تحصیل خود ادامه دهند و یا با دریافت بورسیه تحصیلی به تحصیل خود بپردازند چرا که از این دو روش برای دانشجویان به صورت کاملا رایگان یا هزینه کمتری برای تحصیل خود می دهند.

مدت زمان تحصیل در این دوره (فوق لیسانس) به مدت 2 طول می کشد. زبان تدریس دروس دانشگاهی در ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این امکان را دارند به کار مشغول باشند و به مدت یک هفته 20 ساعت کار کنند. دانشگاهای ایتالیا عضو بهترین دانشگاهای اروپا می باشد که دانشجویان زیادی در حال ادامه تحصیل می باشند کسانی که تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در دوره دکترا هستند این امتیاز را دارند که به صورت کاملا رایگان به تحصیل خود ادامه دهند. بورسیه تحصیلی برای این دانشجویان راحت تر امکان دریافت وجود دارد.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا، کارشناسان ارشد و با تجربه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان به صورت تلفنی و حضوری مشاوره می دهند و با توجه به شرایط بهترین راه مهاجرتی را به شما پیشنهاد می دهند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تحصیل_و_اعزام_دانشجو_به_ایتالیا

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده