ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 131
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 55
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 485
  • بازديد ماه : 1,407
  • بازديد سال : 11,332
  • بازديد کلي : 58,361
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.22.250.138
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

در این نوشتار شما دانشجویان عزیز علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند مطالب ارزشمندی را در راستای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور بدست می آورید. فارغ التحصیلان ایرانی زیادی هستند که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری می باشند. طبیعتا داشتن یک دانش علمی وسیع و داشتن رزومه ی پژوهشی و تحقیقاتی مناسب می تواند در موفقیت دانشجو برای اخذ پذیرش کمک شایانی کند، همانطور که قسمت اخذ پذیرش دشوار است بعد از موفقیت در این مرحله اخذ ویزا بسیار آسان تر می گردد.

کیفیت تحصیلات آکادمیک در اسکاتلند

در واقع، عامل گرایش دانشجویان ایرانی به تحصیل در مقطع دکتری در این کشور به واسطه عوامل زیر است:

کیفیت آموزشی سطح- بالا.

محیط آکادمیکی محض برای تحصیل راحت و بی دغدغه.

وجود فرصت های کار ضمن تحصیل در اسکاتلند.

وجود انواع بورسیه ها و گراندهای تحصیلی پشتیبان هزینه های تحصیلی.

شما جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از مشاوره های به روز و سازنده موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

تحصیل در اسکاتلند

آیا تا کنون به تحصیل در اسکاتلند فکر کرده اید؟ تحصیل دکتری چطور؟

اسکاتلند دارای سنت دیرپایی در آموزش عالی برتر در کل انگلستان و اروپا می باشد. حقیقتا، تحصیل در دانشگاههای اسکاتلند یکی از جذاب ترین دوره های زندگی تان خواهد شد. برای اتخاذ این تصمیم بزرگ، شما بایستی که همه شرایط و ویژگی ها را سنجیده و اقدام کنید.

دکتری در اسکاتلند

PhD مرسوم، که همچنین دکترا هم گفته می شود، درجه تحقیقاتی پسا ارشد می باشد. این دوره تحصیلی شامل نگارش رساله بر مبنای قطعه تحقیقاتی اساسی و اصیل می باشد. طول مقطع دکتری در دانشگاه های اسکاتلند 3 سال است اما ممکن است که تا 4 سال هم طول بکشد.

تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند

همواره برای تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند دو آپشن وجود دارد:

برای اکثر دوره های دکتری، شما موضوع تحقیقاتی تان را خودتان انتخاب می کنید.

شما مستقلا بر روی این پروژه تحقیقاتی تان تحت نظارت یک استاد دانشگاه کار می کنید دوره دکتری ممکن است که  به عنوان بخشی از یک پروژه موجود پیشنهاد شود که دانشگاه فعلا روی آن کار می کند.

این نوع دکتری معمولا به عنوان “پروژه دانشجویی” نامیده می شود، بدان معناست که شما بر روی پروژه از پیش تعیین شده کار خواهید کرد.

درخواست پذیرش برای دکتری

پروسه پذیرش دکتری در دانشگاه های اسکاتلند گام به گام می باشد

گام اول : نیازمندی های پذیرش

جهت تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی، شما بایست که نیازمندی های زیر را تامین کنید:

·          نیازمندی های آکادمیکی.

·         نیازمندی های زبان انگلیسی.

لازم است، دانشجویان درجه کارشناسی ارشدشان را با یک دسته بندی برتر یا خیلی خوب از یک دانشگاه معتبر دریافت کنند. منظور از دسته بندی برتر معادل افتخارات دسته اول یا دسته دوم بالا در انگلستان است. در اسکاتلند بهنگام پذیرش دکتری، ممکن است که حتی از شما مهارتهای معادل یا تجربه کاری هم درخواست شود. هر دانشگاهی شرایط پذیرش خاصی دارد، پس شما قبل از درخواست پذیرش باید نیازمندی های دوره را چک کنید.

اگر زبان انگلیسی زبان اول تان نیست، شما بایست مدارک مهارت تان در نوشتار و گفتار انگلیسی را ارایه دهید. دانشجویان بین المللی لازم است که نیازمندی های زبان انگلیسی تنظیمی توسط دانشگاههای اسکاتلند را تامین بکنند. این سطح نیازمندی زبان هم معمولا بین  IELTS 6.0 و 7.0 متغییر می باشد.

گام دوم: شناسایی مرکز تحقیقاتی

دانشجو بایست که یک مرکز تحقیقاتی را بشناسد که با علایق پژوهشی خودش در تناسب باشد. سپس، پروژه های تحقیقاتی مرکز و پروفایل های اساتید دانشگاه را بررسی کند تا ببیند آیا در راستای علاقه ش می باشد. خیلی از دانشگاهها در اسکاتلند به دانشجویان توصیه می کنند که قبل از ارایه درخواست رسمی با مشاور تماس بگیرند.

شما ممکن است که نسخه ای از برنامه تحصیلی تان را به استاد مشاورتان بدهید و یا نشان دهید که به کدام موضوع پیشنهادی و کدام پروژه ی علاقه مند می باشید. برخی از دانشگاهها از شما می خواهند که پروپوزال پیشنهادی تحقیقاتی کامل تان را به عنوان بخشی از درخواست پذیرش ارایه دهید. پس در این مورد صحبت با استاد مشاورتان جهت راهنمایی کامل در این مورد امری ضروری است. این تماس مخصوصا برای تضمین دیترسی به تسهیلات و مشاوره خارجی، مهم محسوب می گردد.

گام سوم: تامین بودجه

سه مسیر برای اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکتری وجود دارد که عبارتند از:

1-     خود-تامین شده: بسیاری از دانشجویان شهریه های خودشان را برای تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند پرداخت می کنند.

2-     پروژه دانشجویی: دانشگاهها اغلب فاندینگ برای انجام تحقیق را از شوراهای پژوهشی، خیریه ها و شرکای صنعتی دریافت می کنند.

اگر شما دکتری تان را به عنوان بخشی از یکی از این پروژه ها ادامه دهید، شهریه های تان تحت پوشش قرار می گیرد.

در همین راستا، شما حتی برای هزینه های زندگی تان هم پول دریافت می کنید.

توجه شود که پروژه های دانشجویی برای متقاضیان خارجی در دسترس نیست.

3-     بورسیه تحصیلی: خیلی از دانشگاههای اسکاتلند و انگلستان بورسیه های کامل یا جزیی به دانشجویان دکتری خود می دهند.

برای اطلاع از ریز این بورسیه ها با کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و یا به لینک مربوطه بورسیه تحصیلی در اسکاتلند مراجعه نمائید.

گام چهارم: انجام درخواست

درخواست به صورت آنلاین با استفاده از سیستم درخواست آنلاین دانشگاه صورت می گیرد. درخواست را قبل از اتمام موعد زمانی پذیرش انجام دهید. همچنین علاوه بر تکمبل فرم پذیرش، مدارک پشتیبان تان را هم ضمیمه فرم درخواست آپلود کنید. به عنوان بخشی از درخواست تان، شما لازم است که پروپوزال تان را بهمراه درخواست تان ارائه دهید.

phd-scotland

این کار به شما در ارزیابی هم تناسب تان با یک دوره تحقیقاتی و هم پیشنهاد استاد مشاور، کمک خواهد کرد. اما مرحله آخر از این پروسه، مصاحبه رسمی (توسط ویدیو کنفرانس/ اسکایپ) توسط مرکز تحقیقاتی با شماست. تنها متقاضیان دارای ساپورت مشاوری صلاحبت دریافت پیشنهاد پذیرش را دارند.

مزایای تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند

تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند، فرصتی طلایی برای دانشجویان ایرانی جهت ادامه تحصیل است. امتیازات تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند عبارتند از: وجود کیفیت آموزش و تحقیق در کلاس جهانی، فاندهای بین المللی، کار ضمن تحصیل، فرصت های کاری مناسب، اقامت راحت پس از تحصیل. ما در این مقاله شما را با شرایط، مراحل پذیرش و تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند آشنا کردیم. کارشناسان مهاجرتی موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت می توانند در این مورد بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند، همچنین شما عزیزان می توانید از شرایط اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند در مقاله فوق مطلع شوید. 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تحصیل_در_مقطع_دکتری_در_اسکاتلند

#مهاجرت_اروپا_بهار

 

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده