ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 107
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 12
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 927
  • بازديد ماه : 1,849
  • بازديد سال : 11,774
  • بازديد کلي : 58,803
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.149.249.154
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

این روزها افراد به دنبال مهاجرت کم هزینه هستند در نتیجه مهاجرت به فرانسه از طریق کار یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای ورود و اخذ اقامت دائم می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق کار را دارند، ممکن است سوالاتی مانند نحوه درخواست روادید، شرایط کار در کشور فرانسه و همچنین مدارک مورد نیاز ذهنشان را مشغول کرده باشد. ما در مقاله حاضر به سوالات شما درباره مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کاری پاسخ می دهیم، مهاجرت به این کشور از طریق کار پیچیدگی های خاص خود را دارد اما شما در این راه تنها نیستید، کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در کلیه امور مهاجرتی و اقامتی، با مشاوره های دقیق و تضمینی همراه شما هستند.

روادید کار فرانسه به شما امکان کار و مسافرت در همه کشورهای عضو شنگن را می دهد، با اینکه فرصت های کاری در بازار کار فرانسه برای افراد جویای کار همیشه وجود دارد ولی این بازار کار دارای شرایط خاص خود است.

فرهنگ کار در این کشور بسیار دقیق بوده و آزادی عمل و ابتکار کمتری در کار خواهید داشت، ولی با این حال شرایط کاری در فرانسه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مناسب تر می باشد. در کل وقتی افراد در مورد این کشور تحقیق می کنند و مقالات مربوط به فرانسه را می خوانند به یک سری شرایط و دلایل پی می برند، سپس این کشور را برای مهاجرت انتخاب میکنند.

چرا کار در فرانسه

افراد با کار در فرانسه، به امتیازات خاصی دست می یابند. فرد اگر در شرکتی با یک Comite d, Entreprise کار کند، می تواند بر سر بهره مندی از این امتیازات مبارزه کند. این امتیازها عبارتند از :روزهای RTT/ مسافرتهای سوبسید دار/ تخفیف های رستوران/ پرداخت حقوق در روزهای تعطیل بخاطر ازدواج مراسمات/ مراقبت های درمانی رایگان/ مرخصی زایمان تضمینی/ مرخصی پدران در هنگام تولد فرزند/ پاداش های 30 ام ماه/ کمیته کارکنان (“Comité d’entreprise”).

سوالی که بسیاری از هموطنان می پرسند این است که برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار، به کدام نوع روادیدها نیاز دارند؟ اگر فرد قصد مهاجرت به فرانسه از طریق کار را دارد و از ملیت های غیر از اتحادیه اروپایی هستند، اشخاص به هر دوی روادید کار و اقامت نیاز دارند، این دو روادید به طور همزمان درخواست می شود، چرا که آنها به هم وابسته هستند. اما نوع روادید مورد نیاز افراد به فعالیت برنامه ریزی شده و اینکه آیا اشخاص روادید کار موقتی می خواهند یا بلند مدت، بستگی دارد.

اولین اقدام برای اخذ روادیدهای کار و اقامت چیست؟

در وهله اول، افراد لازم است قبل از اینکه بتوانند روادید کارشان را اخذ کنند، دنبال یک کار از طریق شرکتی در فرانسه باشند، در واقع یک پیشنهاد کاری یا JOB OFFER داشته باشند، چراکه لازم است شرکت قرارداد کارشان را سازماندهی کند و اسپانسر آنها برای کار در فرانسه شود. ما در ادامه این مقاله، شرح جامعی از این فرآیند را به صورت گام به گام ارایه می دهیم.

پروسه مهاجرت به فرانسه از طریق کار

اصولا پروسه های مهاجرتی همگی به صورت مرحله ای است و لازم است که افراد امور مهاجرتیشان را با صبر و حوصله، مرحله به مرحله پیش ببرند. مهاجرت به فرانسه از طریق کار هم از این قاعده مستثنا نیست، افراد به عنوان یک شهروند خارجی، برای اخذ روادید کار و اقامت مراحلی را می بایست طی بکنند تا به طور موفقیت آمیزی بتوانند به فرانسه مهاجرت کنند، افراد برای درخواست ویزای کار فرانسه به ترتیب مراحل زیر را طی می کنید:

یافتن کار در فرانسه

در مرحله اول، افراد باید که از طریق شرکتی در فرانسه، قرار داد کاری را با توجه به شرایط  خود منعقد کنند، شرکتی که مایل به استخدام فرد هست، می بایست که آن موقعیت شغلی را به اداره کار گزارش کند، در صورتی که قرارداد کار در آنجا تایید شود، به اداره مهاجرت فرانسه یا  Office Francais de l’Immigration (OFII) et  de l’Integration فرستاده خواهد شد که در آنجا لازم است مجددا بررسی و مورد تایید قرار گیرد. زمانی که قرارداد کار توسط اداره OFII تایید شد، قرارداد مستقیما به کنسولگری یا سفارت فرانسه در کشور مبدا ارسال می شود که ویزا در آنجا می تواند صادر شود، در این نقطه از پروسه اخذ روادید، وارد مرحله بعدی می شوید.

تعیین قرار ملاقات با سفارت

برای اخذ روادید، متقاضی برای قرار ملاقات (در سفارتخانه در کشور خودش) دعوت می شود، لازم است که در این مرحله از طریق سیستم رزرو آنلاین، یک تاریخ ملاقات برای خود معین نمایید. در این مرحله لازم است که فرد متقاضی شخصا در سفارت فرانسه حاضر شود و با توجه به حرفه اش مدارک زیر را به سفارت خانه ارایه دهد:

  • فرم درخواست اقامت طولانی تکمیل و امضا شده به همراه یک قطعه عکس شناسایی الصاق شده.
  • فرم OFII تکمیل و امضا شده.
  • کپی از قرارداد کار امضا و تایید شده توسط طرفین قرارداد کار.
  • پاسپورت (معتبر به مدت حداقل 3 ماه پس از تاریخ برگشت تان).
  • فتوکپی از صفحه عکس پاسپورت تان.
  • فتوکپی ها از ویزاهای شنگن قبلا اعطا شده (درصورت لزوم).
  • بلیط های سفر یا مدارک پروازهای رزرو شده.
  • نامه برگشت پیش-پرداخت شده به همراه آدرس متقاضی تهیه شده برای برگشت پاسپورت.
  • هزینه های ویزای اقامت طولانی، پرداخت توسط EFTPOS یا به صورت نقدی. هزینه درخواست ویزای کار 90 روزه در حدود 00€ و هزینه ویزای اقامت طولانی (بیش از 90 روز) حدود €99.00 می باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

ثبت نام در OFII و شروع کار

از این مرحله به بعد، نوبت تشریفات اداری است، معمولا رسیدگی به درخواست های روادید کار تا 10 روز کاری طول می کشد. برای برخی مشاغل، این فرآیند آسانتر هم هست مثل متخصصان علمی یا تکنسین های IT، در صورتی که تصمیم منفی باشد، شرکت اسپانسر متقاضی در جریان تصمیم و دلایلش قرار خواهد گرفت، اما اگر تصمیم مثبت باشد، پروسه مهاجرت به فرانسه کلید می خورد، لذا لازم است که در OFII ثبت نام بکنید و در صورت لزوم تحت معاینه پزشکی قرار گرفته و کارتان را در فرانسه شروع کنید. 

انواع ویزای کار فرانسه

در فرانسه، روادیدهای کار (Autorisation de travail) انواع مختلفی دارند. این روادید ممکن است که به صورت ویزاهای اقامتی صادر شود که حق کار در فرانسه را نشان می دهد یا به صورت روادید کار ویژه (در مورد همراه با پاسپورت و یا ویزا).

1.روادید اقامت دایمی (carte de résident, CR) نشان دهنده حق کار در فرانسه است.

2.روادید اقامت مشروط (autorisation provisoire de séjour, APS) که به صورت روادید اقامت موقتی (carte de séjour temporaire, CST) و روادید کار موقتی (ATP, Autorisation provisoire de travail) می باشد.

3.قرارداد کار فصلی(contrat de travail saisonnier) که نوع کار، مکان اش و اعتبارش را نشان می دهد.

 ما در مقاله حاضر، تلاش کردیم شما را با پروسه مهاجرت به فرانسه از طریق کار آشنا کنیم، همانطور که در قسمت بالا مطالعه فرمودید ورود به کشور فرانسه از طریق کار حتما نیازمند پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی میباشد اما از آن جایی که این کشورها قانون حمایت از نیروی داخلی را دارند، اولویت استخدام با افراد فرانسوی و افراد عضو اتحادیه اروپا می باشد.

نباید ناامید شد زیرا راه هایی وجود دارد که اگر قصد مهاجرت کاری بدون کارفرما را دارید به راحتی بتوانید در کشورهای صنعتی اروپایی، مانند ویزای جست و جوی کار آلمان و ویزای جست و جوی کار اتریش تجربه کار در اروپا را کسب کنید و یا اینکه رمز ورود خود را از ویزای ایجاد نمایید که امکان تبدیل و تمدید به انواع ویزاها را برایتان داشته باشد و اجازه کار به شما بدهد، در اینجا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اعم از دوره های دانشگاهی و یادوره های زبان فرانسه به شما عزیزان پیشنهاد می شود. افراد در هر مرحله از این پروسه می توانند با اخذ مشاوره تخصصی از کارشناسان باسابقهموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اخذ روادید کار و اقامت  را تضمین کنند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_به_فرانسه_از_طریق_کار

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده