ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 49
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 43
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 905
  • بازديد ماه : 347
  • بازديد سال : 10,272
  • بازديد کلي : 57,301
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.17.154.171
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اخذ اقامت پرتغال در سال 2019 از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه بسیاری از افراد بوده است زیرا علاوه بر این که یک کشور اروپایی است٬ هزینه های زندگی در آن نسبت به بسیاری دیگر از کشورها پایین تر است. کشور پرتغال که به طور رسمی جمهوری پرتغال نامیده می شود٬ کشوری در جنوب غربی قاره اروپاست، پایتخت این کشور لیسبون است و زبان رسمی آن پرتغالی است که تا حدودی شبیه به زبان اسپانیایی می باشد. جمعیت پرتغال حدود ۱۰ میلیون نفر می باشد و بیش تر آن ها کاتولیک هستند، در مقاله ای که پیش روی شما است تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت که آشنا به حقوق بین الملل و مسائل مهاجرتی هستند سعی کرده اند تا اطلاعات به روزی در خصوص اقامت پرتغال در اختیار شما بزرگواران قرار دهند.

اقامت پرتغال

کشور پرتغال عضو توافقنامه سال ۱۹۹۵ شنگن می باشد و نتیجتا تابعیت کشورهای ذیل به این منظور که تا ۹۰ روز در پرتغال حضور داشته باشند نیازی به اخذ ویزا ندارند: از جمله کشورهای حوزه شنگن٬ ایسلند٬ نروژ٬ لیختن اشتاین٬ و سوئیس٬ اسلوونی٬ ایالات متحده آمریکا٬ اروگوئه٬ واتیکان٬ ونزوئلا٬ نیوزیلند٬ نروژ٬ لهستان٬ سن مارینو٬ سنگاپور٬ اسلواکی٬ قبرس٬ جمهوری چک٬ اکوادور٬ مجارستان٬ جمهوری کره جنوبی٬ لیتوانی٬ مکزیک٬ آرژانتین٬ برزیل٬ کانادا٬ شیلی و کرواسی

ویزاهای اقامتی کوتاه مدت

ویزای شنگن ۹۰ روزه این اجازه را به مللی که در لیست مذکور در بالا نیستند می دهد که برای اهداف سیاسی٬ مذهبی٬ ورزشی٬ فرهنگی٬ تخصصی٬ توریستی یا دیدار با خانواده٬ به پرتغال سفر کنند، کسانی که تمایل به اخذ چنین ویزای اقامتی را دارند می بایست حداقل یک ماه پیش از زمان پروازشان به این کشور٬ از طریق سفارت پرتغال در کشور خود درخواست خود را اعلام دارند.

مدارک متنوعی وجود دارد که همراه این درخواست می بایست ارائه شود و برای آگاهی از ریز مدارک٬ با توجه به این که چند وقت یک بار بعضی موارد آن تغییر می کند٬ باید به سفارت پرتغال در کشور خود مراجعه کنید، منتهی نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در صورتی که فرد متقاضی صغیر (زیر ۱۸ سال) میباشد٬ نیازمند رضایت نامه امضا شده از جانب قیم یا والدین خود می باشد. هزینه این پروسه مبلغ شصت یورو است.

۱.ویزای ترانزیتی نوع اول:

کسانی که تبعه کشورهایی خارج از حوزه شنگن هستند برای عبور و مرور در محدوده فرودگاه و انتقال از یک پرواز به پرواز دیگر نیاز به داشتن ویزای ترنزیتی نوع یک دارند.

۲.ویزای ورود و حضور کوتاه مدت نوع سوم:

 این ویزا مختص کسانی است که تبعه کشوری بجز کشورهای حوزه اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا هستند. ویزای ورود و حضور کوتاه مدت نوع سوم این اجازه را به این افراد می دهد که برای عوض کردن پروازشان در محدوده فرودگاه عبور و مرور داشته باشند و حتی حوزه فرودگاه را نیز ترک کنند، هزینه بررسی مدارک برای این نوع ویزا نیز مبلغ ۶۰ یورو می باشد.

۳.ویزای تجاری:

 افراد چه خارج از حوزه اتحادیه اروپا باشند چه داخل اتحادیه در صورتی که بخواهند برای اهداف تجاری اما در مدت زمان کمتر از ۹۰ روز به پرتغال بروند٬ نیاز به اخذ ویزای تجاری پرتغال را دارند. برای اخذ چنین ویزایی نیاز به داشتن ضمیمه نامه ای از کارفرمای خود دارید.

۴.ویزای اقامت موقت:

 این ویزا اجازه می دهد ملیت های خارج از حوزه اتحادیه اروپا بتوانند به طور موقت و به موجب قرارداد کوتاه مدت در پرتغال حضور داشته باشند، این ویزا از ۹۰ روز تا یک سال اعتبار دارد و می توان آن را برای مدت ۲ سال تمدید نمود.

هر چند می بایست توجه داشته باشید که حداقل ۳۰ روز پیش از منقضی شدن ویزا می بایست تمدید شده آن را دریافت کنید و در نتیجه از زمان جلوتری باید درخواست آن را اعلام دارید، نوع یک این ویزا مخصوص کسانی است که به طور مستقل اقدام می کنند، یعنی یک تاجر یا فرد متخصص مستقل هستند و نوع دوم این ویزا برای افرادی است که از اقوام یک فرد پرتغالی هستند یا اقوام کسانی هستند که اقامت پرتغال را دارند.

ویزای اقامتی بلند مدت (۹۰ روز به بالا)

دلایل اخذ این نوع ویزا عبارتند از: آموزش های دینی٬ دریافت درمان٬ ایجاد تجارت٬ کار٬ تحقیق٬ آموزش٬ تحصیل و…

۱.ویزای کار:شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون ویزا نیز می توانند به مدت شش ماه به کار در پرتغال مشغول باشند.

دارنده ویزای کار پرتغال می تواند به مدت سه سال در این کشور به کار و فعالیت بپردازد و شهروندان کشورهایی به جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در صورتی که یک قرارداد کاری از کارفرمای اصیل داشته باشند می توانند بر مبنای آن درخواست ویزای کاری نمایند.

هر چند در دست داشتن قرارداد کاری برای افرادی خارج از اتحادیه بسیار دشوار می باشد چرا که کارفرمای پرتغالی اگر بخواهد فردی را خارج از اتحادیه اروپا استخدام کند می بایست به مدت سه ماه کار مربوطه را در کشور پرتغال و سه ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر در این مدت شش ماهه فردی با شرایط مورد نیاز کارفرما پیدا نشد٬ می تواند خارجی های خارج از اروپا را استخدام نماید.

۲.دریافت کارت آبی: این کارت به افرادی داده می شود که حداقل ۳ سال تحصیل کرده اند و پس از تحصیل مرتبط با رشته تخصصی ۵ سال کار کرده اند و به علاوه موارد مذکور آن ها می بایست یک قرارداد کاری با حقوق سالانه 1/5 برابر کارمندانی که تبعه پرتغال هستند٬ را نیز داشته باشند.

۳.ویزای دانشجویی

دانش جویان حوزه اتحادیه اروپا نیازی به داشتن ویزا برای دوره های کمتر از ۹۰ روز در پرتغال ندارند, هر چند می بایست اثبات نمایند توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود را در مدت زمان حضور در پرتغال دارند, کسانی که تبعه کشوری به جز کشورهای اتحادیه اروپا هستند٬ می بایست اثبات کنند از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در کشور پرتغال پذیرش دارند و در نهایت اقدام به درخواست و سرانجام دریافت ویزا کنند.

در مقاله ای که از نظر گذراندید سعی شد تا به ارائه توضیحاتی در خصوص اقامت پرتغال و مهاجرت به پرتغال پرداخته شود, در صورتی که تمایل دارید شرایط و رزومه alh بررسی گردد و در عین حال از ویژگی ها و شرایط سایر کشورها نیز اطلاع پیدا کنید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#اقامت_پرتغال

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده