ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 112
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 98
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 968
  • بازديد ماه : 410
  • بازديد سال : 10,335
  • بازديد کلي : 57,364
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.138.230
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

در این مقاله سعی داریم در خصوص گذارندن دوره دکترا در استرالیا در سال 2019 به روش های مختلف، به کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، بپردازیم. با توجه به اینکه این مقطع تحصیلی آخرین مقطع برای دانشجویان بوده و تمایل دارند که این دوره از تحصیل را در بهترین دانشگاه ها و کشورها زیر نظر برترین اساتید بگذرانند. باید گویا باشیم که کشور استرالیا با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات آموزشی و پژوهشی، آن هم با کیفیت بالا، باعث شده تا دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جهت گذراندن مقطع تحصیلی دکترا به استرالیا مهاجرت کنند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند حتما باید سابقه علمی و پژوهشی داشته باشند تا بتوانند مقطع دکترا را به مدت بین 3 الی 5 سال در این کشور بگذرانند. مقطع تحصیلی دکترا در این کشور به 3 شکل PhD و Dphil و دوره های تخصصی EdD صورت می پذیرد. که در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است، بطور کلی راجع به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

تحصیل دکترا در استرالیا

همانطور که در ابتدا گفته شد، کشور استرالیا با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات آموزشی، پژوهشی و داشتن مراکز تحقیقاتی پیشرفته، گزینه بسیار عالی برای ادامه تحصیل دانشجویان مقطع دکترا می باشد. این کشور بدلیل امکانات تحصیلی مناسب و کیفیت عالی دانشگاهی در مقطع دکترا، دانشگاه های این کشور را تبدیل به معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهان کرده است. کشوری با شاخص بالای کیفیت زندگی و همچنین آموزش عالی در این دوره و امکان بورس تحصیلی در مقطع دکترا، که این موضوع می تواند دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا به مقصد استرالیا هدایت کند.

نکته قابل توجه در این مورد این است که تمامی مدارک دانشگاه های این کشور در تمام کشورها جهان قابل قبول می باشد. پس کشوری با داشتن این توانایی در امر آموزش و پژوهش در مقطع دکترا، نیز می تواند دلیل محمکی جهت ادامه تحصیل دانشجویان، در کشور استرالیا باشد. از جمله رشته هایی که می توان با توجه به محبوبیت در مقطع دکترا در این کشور نام برد، عبارتست از:

سیستم های اطلاعاتی تجارت مدیریت پزشکی بازاریابی فناوری اطلاعات
حسابداری مهندسی کامپیوتر هنر پرستاری مهندسی روان شناسی

دانشگاه های برتر دکترا در استرالیا

در این بخش به معرفی 3 دانشگاه محبوب استرالیا پرداخته می شود. لازم بذکر است دانشگاه های استرالیا رشته های مختلفی را در این مقطع ارائه می دهند که عبارتند از:

  • Charles Darwin University: این دانشگاه دارای رشته های مختلفی بوده که به دانشجویان دوره دکترا ارائه می دهد. محبوب ترین رشته در این دانشگاه برای دانشجویان، دکترای روان شناسی می باشد. جالب است بدانید که این دانشگاه در سال 2003 تاسیس شده و توانسته در مدت کوتاه به عنوان محبوب ترین دانشگاه های استرالیا تبدیل شود.
  • Monash University: دانشگاهی که با توجه به داشتن رشته های مختلف در مقطع دکترا به عنوان محبوب ترین دانشگاه استرالیا شناخته می شود. به جرات میتوان گفت بزرگ ترین دانشگاه تحقیقاتی بوده که در سال 1958 در ملبورن استرالیا تاسیس شده است. محبوب ترین رشته های ارائه شده این دانشگاه شامل دکترای اقتصاد، دکترای کسب و کار، دکترای حقوق، دکترای روان شناسی، دکترای حسابداری، دکترای بازاریابی، دکترای مدیریت و دکترای بانکداری و امور مالی می باشد.
  • University of New South Wales: این دانشگاه در سال 1949 در شهر سیدنی استرالیا تاسیس شده است که محبوبیت بسیار زیادی بین دانشجویان دارد. رشته های مختلفی را برای دوره دکترا در استرالیا به دانشجویان ارائه می نماید. این دانشگاه هم یکی دیگر از دانشگاه های تحقیقاتی دولتی این کشور می باشد و محبوب ترین رشته های آن شامل دکترا سیستم های اطلاعاتی، دکترای بازاریابی، دکترای حسابداری و دکترای اقتصاد می باشد.

شرایط پذیرش دکترا در استرالیا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل مقطع دکترا در این کشور را دارند، قبل از هر هر گونه اقدامی می بایست توجه داشته باشند که در هر دانشگاه طبق رشته انتخابی دانشجو، ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. بطور کلی دانشجویان جهت ثبت نام در دانشگاه های استرالیا در مقطع دکترا باید شرایطی از جمله داشتن گواهینامه های علمی و سابقه علمی پژوهشی خوب، داشتن مدرک معتبر و نمرات قابل قبول در دوره فوق لیسانس، داشتن پروژه تحقیقاتی با نمره خوب در دوره فوق لیسانس، ارائه یک پروپوزال قوی با توجه به رشته تحصیلی دانشجو و ارائه یک موضوع جدید جهت تحقیق و پژوهش موضوع انتخابی احراز نمایند.

تسلط داشتن به زبان انگلیسی در این مقطع ضروری و لازم است که هر رشته و دانشگاه نمره به خصوصی دارد که در این مورد باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد. ولی بطور کلی داشتن مدرک زبان با نمرات تعیین شده به شکل زیر مورد نیاز است.

PTE 50
IELTS 7
TOEFL 79

دکترا در استرالیا

نحوه اخذ مدرک دکترا در استرالیا

همانطور که قبلا گفته شد با توجه به رشته انتخابی دانشجو، هر دانشگاه شرایط مختلفی برای پذیرش دانشجو در دوره دکترا در استرالیا دارد. بطور کلی می توان مراحل زیر را جهت پذیرش در دانشگاه های استرالیا اقدام نمود، که به ترتیب عبارتند از:

در وهله اول دانشگاهی که اشخاص متقاضی قصد ادامه تحصیل در آن را دارند به همراه رشته مورد نظر خود انتخاب می نمایند. هر دانشگاه در سایت خود مدارک مورد نیاز را جهت پذیرش دانشجو اعلام نموده و طبق آن مدارک مورد نیاز را آماده می کنند. هر دانشگاهی که افراد انتخاب نمائید، آن دانشگاه طبق پیشنهاد تحقیقاتی، موضوع پروپوزال و موضوع پژوهش، متناسب با رشته افراد ارائه می دهد که باید آن را تنظیم و آماده نمایند. پس از تکمیل و تنظیم پروپوزال باید یک استاد راهنما از سایت دانشگاه انتخاب کنند. در این وهله پروپوزال را می بایست به همراه رزومه، نمرات و مدارک مورد نیاز را به استاد راهنما ایمیل نمایند.

پس از اینکه تمامی مراحل را به درستی سپری شد، می بایست منتظر بررسی استاد راهنما و دانشگاه باشند تا نتیجه درخواست افراد را اعلام نمایند. دانشجویان می توانند برای دوره دکترا در استرالیا بورس تحصیلی داشته باشند. اخذ بورسیه در صورت داشتن نمرات بالا و همچنین سابقه علمی و پژوهشی خوب، به راحتی این امر را امکان پذیر می نماید.

هزینه تحصیل دکتری در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا برای دانشجویان، سالانه حدود 19.830 $ دلار و هزینه تحصیل این مقطع در دانشگاه های استرالیا 38.000 $ دلار به بالا بصورت سالانه می باشد. از این رو می توان گفت هزینه های تحصیل این مقطع در این کشور بسیار زیاد می باشد. با این حال این کشور بدلیل داشتن مدرک قابل قبول در تمام دنیا و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر از هر لحاظ علمی، به یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل دوره دکترا تبدیل شده است.

روند مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل به دلیل هزینه های تحصیل بالا، در صورت عدم استاد راهنما پرهزینه نیز می باشد. امروزه مهاجرت از طریق تخصص در استرالیا یا همان ویزای کاری استرالیا بیشتر از ویزای تحصیلی مورد استقبال قرار رگفته است. دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا، در این کشور هستند، می توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#دکترا_در_استرالیا

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده