ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 47
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 31
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 401
  • بازديد ماه : 1,323
  • بازديد سال : 11,248
  • بازديد کلي : 58,277
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.129.63.114
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تمام افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند برای اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور نیاز است تا از شرایط ویزای تحصیلی کانادا مطلع باشند. ما نیز تمام تلاش خود را برای اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد. شرایط ویزای تحصیلی کانادا پس از صدور ویزاهای تحصیلی بهتر برای ایرانیان سبب شده بسیاری از افراد برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند.

  • هزینه تحصیل در کانادا برای یک فرد خارجی چه میزان است؟
  • آیا با ویزای تحصیلی کانادا شرایط اخذ اقامت کانادا ممکن است؟
  • مزایای تحصیلی کانادا چیست؟
  • آیا با ویزای تحصیلی کانادا میتوان اعضای خانواده رو به عنوان همراه به کانادا برد؟
  • تضمینی و با گارانتی؟

تحصیل در کانادا برای دانش آموزان در کالج ها و مدارس کانادا و همچنین برای دانشجویان در دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد و افراد می توانند برای اخذ پذیرش و ویزا درخواست کنند اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که آیا ویزای تحصیلی کانادا قابل تبدیل به سایر ویزاها می باشد و چه شرایطی برای اخذ پذیرش و ویزا در این کشور نیاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درصدد است در مقاله فوق در خصوص تحصیل در کشور کانادا، اعزام دانشجو به کانادا و شرایط و نکات مربوط به آن، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

درباره کشور کانادا

کشور پهناور کانادا که در قاره آمریکا واقع شده دومین کشور بزرگ دنیا از نظر مساحت می باشد. این کشور با اقیانوس آرام و اطلس مرز مشترک دارد، همچنین به دلیل نزدیکی به ایالات متحده آمریکا روابط اقتصادی زیادی با این کشور دارد و حتی فرهنگ و تشابهاتی میان این دو کشور وجود دارد. آب و هوا در اکثر مناطق کانادا سرد و قطبی است. رایج ترین زبان ها درکانادا، انگلیسی و فرانسه می باشد به طور مثال جمعیت زیادی در ایالت کبک کانادا فرانسوی زبان هستند و زبان رسمی این ایالت فرانسوی است و حتی معماری شهرهایی نظیر مونترال به سبک اروپایی فرانسوی می باشد. از آنجایی که کشور کانادا در سالهای اخیر به عنوان مهاجرپذیرترین کشور دنیا شناخته شده، افراد زیادی خواهان زندگی و تحصیل در این کشور می باشند.

انگلیسی زبان بودن، روش های متعدد پذیرش مهاجر، حمایت های دولتی از مهاجران و فضای چند فرهنگی این کشور عامل اقدام بسیاری از افراد برای مهاجرت به کانادا می باشد. همچنین کانادا یکی از قوی ترین سیستمهای آموزشی دنیا را داراست که در کنار رتبه اقتصادی مناسب، میزان فساد اداری و مالی پایین و امنیت بالا گزینه بسیار خوبی جهت زندگی و تحصیل به شمار می رود.

تحصیل در کالج های کانادا برای متقاضیان زیر 18 سال

سیستم آموزش و پرورش در کشور کانادا شامل مدارس دولتی و خصوصی می شود که عبارتند از کالج ها، موسسات فنی، کالج های حرفه ای، مدارس زبان، مدارس شبانه روزی کانادا، اردوگاه های تابستانی، دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی. آموزش و پرورش در هر استان زیر نظر قانون اساسی کشور کانادا اجرایی می گردد به این معنی که تفاوت های قابل توجهی بین سیستم های آموزشی استان های مختلف وجود دارد. با این حال، آموزش و پرورش برای کانادایی ها مهم است و استانداردهای آموزشی در سراسر کشور به طور یکسان بالا می باشد.مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس کشور کانادا بدین شرح است:

کودکان قبل از سن 5 سالگی می توانند برای ورود به دوره پیش دبستانی در کانادا اقدام کنند. دقت نمایید که اجباری برای آموزش کودکان در دوره های پیش دبستانی و مهدکودک وجود ندارد و ورود به این این دوره اجباری نمی باشد. اجبار به شروع تحصیل در کشور کانادا برای کودکان از سن 5 سالگی در اوایل سپتامبر آغاز می گردد. پیشنهاد می شود کودکانی که زبان اصلی آن ها انگلیسی یا فرانسه نیست و با این زبان ها آشنایی ندارند یا آشنایی اندکی دارند در دوره پیش دبستانی و مهد کودک در کشور کانادا شرکت نمایند چرا که ادغام کودک با جامعه آن کشور و سازگاری وی با محیط، برای ورود وی به مقطع ابتدایی بسیار موثر خواهد بود.

مقطع ابتدایی در کانادا

با توجه به اینکه تحصیلات ابتدایی برای کودکان در این کشور اجباری است، از اول سپتامبر کودکان 5 ساله برای شروع تحصیل در کشور کانادا اقدام می کنند. دانش آموزان تا 12 سالگی یعنی پایه های اول تا ششم را در مقطع ابتدایی کشور کانادا سپری می کنند و برای رفتن به دبیرستان آماده می شوند. هر مدرسه یا کالجی برنامه آموزشی خاص خود را داراست و اهداف آموزشی هر یک متغیر است. در مدارس ابتدایی کانادا مهارت های پایه خواندن – نوشتن و دروسی نظیر تاریخ، جغرافیا، موسیقی، علوم، هنر، تربیت بدنی و … به دانش آموزان تدریس می شود همچنین دانش آموزانی که تمایل به تحصیل زبان انگلیسی یا فرانسه دارند می توانند بسته به مدرسه خود برای تحصیل زبان نیز اقدام کنند.

تحصیل در کانادا

برای دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلات خود را در کشوری با استانداردهای بالای آموزشی آغاز کنند کانادا گزینه مناسبی به نظر می رسد. در کانادا حدود 100 دانشگاه وجود دارد که 5 عدد از آن در رتبه 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. 5 دانشگاه برتر کانادا دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال و دانشگاه آلبرتا می باشند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و دوره های آموزشی که مدت زمان آن بیش از 6 ماه می باشد نیاز به گرفتن ویزای تحصیلی دارید. از انجایی که زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی می باشد دانشجویان برای تحصیل در کانادا نیاز به ارائه مدرک آیلتس 6 به بالا دارند.

داشتن معدل بالا (در همه مقاطع) نمره زبان بالا، مدارک کافی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل یک سال، معرفی نامه قوی از 2 استاد یا بیشتر، مقالات معتبر و استاندارد و … به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمک شایانی می کند، به علاوه شخص باید با مدارکی اثبات کند پس از تمام شدن دوره تحصیلی به کشورش بازخواهد گشت. وابستگی های مالی و عاطفی شخص نظیر داشتن سند ملکی یا متاهل بودن وی میتواند دولت کانادا را متقاعد کند شخص پس از تحصیلات به کشورش باز می گردد.

مقطع متوسطه در کانادا

دانش آموزان 12 تا 18 سال برای تحصیل پایه هفتم تا دوازدهم وارد مقطع متوسطه در کشور کانادا می شوند. دانش آموزان 12 تا 14 ساله دوره اول دبیرستان که اصطلاحا junior نامیده می شود را آغاز می کنند و پس از آن به سطح ارشد رفته و تا 18 سالگی دوره دوم دبیرستان که اصطلاحا senior نام دارد را تحصیل می نمایند. سیستم آموزشی در این مقطع نیز همانند مقطع ابتدایی در هر مدرسه یا استان بر اساس هدف آموزشی کالج متفاوت است و دروسی از جمله ریاضیات، علوم عمومی و اجتماعی، بهداشت، تربیت بدنی، مطالعات احتماعی و زبان شامل زبان انگلیسی یا فرانسه به دانش آموزان ارائه می گردد.

در این مقطع دانش آموزان پایه نهم به بالا می توانند علاوه بر دروس اجباری، دروسی که در آینده بسیار به فرد کمک می کند و دارای اهمیت می باشد را انتخاب نموده و تحصیل نمایند که این دروس به فعالیت های دانش آموز در طول دوره تحصیل وی وابسته خواهد بود. برخی از این دروس عبارتند از زیست، شیمی، فیزیک، ریاضیات عالی، ادبیات انگلیسی یا فرانسه و …

شانس صدور ویزا روی این مدل ویزا هم بالای 90 % میباشد.

برای دریافت پذیرش از مدارس شبانه روزی کانادا یا کالج های این کشور به مدارک:

  • اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سه سال پایانی کارنامه تحصیلی متقاضی (فرمت pdf)
  • یک قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • هزینه مربوط به پذیرش یا ادمیشن فی
  • تکمیل فرم های مربوطه نیاز است.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

در مقاله شرایط ویزای تحصیلی کانادا میتوان بیان نمود که تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا به سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود که هر یک شرایط و نکات خاص خود را داراست. دانش آموزان پس از پایان سال 12 دبیرستان (استان کبک استثنا می باشد) می توانند وارد مقطع کارشناسی یا Bachelor شده و به مدت 4 سال در این کشور به تحصیل بپردازند.

برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی به مدرک دیپلم 12 ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) نیاز است. در صورتی که متقاضیان از نظر آکادمیک و یا مدرک زبان سطح مطلوبی نداشته باشند می توانند برای تحصیل در دوره مقدماتی یا Pre-bachelor اقدام کنند. توجه به این نکته ضروری است که برای اخذ پذیرش از کشور کانادا در مقطع کارشناسی مدرک زبان ضروری نمی باشد اما برای دریافت ویزا، مدرک زبان فرد (ielts 6) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته نیز به کار پاره وقت پرداخته و بخشی از هزینه های خود را از این راه تامین نمایند. در کشور کانادا دوره هایی برای آموزش زبان پیش از شروع تحصیل به دانشجویان ارائه می شود تا قبل از تحصیل به سطح مورد نظر برسند اما شانس ویزا برای چنین دوره هایی بسیار اندک می باشد، در نتیجه بهتر است پیش از اقدام برای پذیرش و ویزا به تقویت زبان خود بپردازید.

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

پس از اتمام مقطع کارشناسی دانشجویان می توانند برای تحصیل کارشناسی ارشد یا Master در کشور کانادا اقدام نمایند که این دوره بین یک تا دو سال زمان می برد. مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت تحقیقاتی – ریسرچ (research-based) و کورس (course-based) ارائه می شود که در کورس ها دانشجویان در کلاس درس شرکت نموده و واحدهای مربوطه را سپری می نمایند اما در دوره های ریسرچ، دانشجویان با راهنمایی اساتید خود بر روی موضوعات مشخص به تحقیق و بررسی پرداخته و در این زمینه پایان نامه علمی ارائه می نمایند. توجه نمایید که در کشور کانادا دوره هایی نیز ارائه می شود که ترکیبی از دوره ریسرچ و کورس می باشد. دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته نیز به کار پاره وقت پرداخته و بخشی از هزینه های خود را از این راه تامین نمایند.

برای دربافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به مدرک کارشناسی، معدل بالای 14، مدرک زبان (ielts 6.5) نیاز است. دقت نمایید بسته به هر دانشگاه و رشته پیش شرط های مورد نیاز باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که متقاضیان از نظر آکادمیک و یا مدرک زبان سطح مطلوبی نداشته باشند می توانند برای تحصیل در دوره مقدماتی کارشناسی ارشد یا Pre-master اقدام کنند.

شانس صدور ویزا در این مقطع بالای 70 % بوده است طبق امار سه سال اخیر.

مقطع دکتری در کانادا

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رساندند می توانند برای دوره دکتری در کانادا که بین 3 تا 5 سال زمان می برد اقدام کنند. برای دربافت پذیرش در مقطع دکتری به مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل بالای 14، مدرک زبان ( 7 یا ielts 6.5)، رزومه علمی، مقالات isi و … نیاز است که یافتن استاد راهنما در این مقطع از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته نیز به کار پاره وقت پرداخته و بخشی از هزینه های خود را از این راه تامین نمایند. اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری نیز در سال 2018 به بیشترین حد خود رسید.

امکان دریافت کمک هزینه یا بورس تحصیلی در این مقطع بسیار بالاست و دانشجویان می توانند بر اساس رزومه خود بورسیه تحصیلی در کانادا دریافت نمایند که علاوه بر اینکه شهریه دانشگاه را پوشش می دهد، کمکی برای هزینه های زندگی متقاضی نیز محسوب می شود. چنانچه شخصی مقطع دکتری را از کانادا پذیرش بگیرد شانس صدرو ویزا نزدیک به 100 % است.

بررسی شرایط ویزای تحصیلی کانادا در سال 2018

پس از صدور بیشترین ویزاهای شرایط تحصیلی کانادا در سال 2018 برای ایرانیان، پس از انتخاب رشته و دانشگاه، پروسه اخذ ویزا از سفارت آغاز می گردد. در مرحله اول فرد باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نموده و فرمهای مربوطه را تکمیل نماید. مرحله بعد تایید شدن منابع مالی حمایت از دانشجو در دوران تحصیل (هزینه زندگی در کانادا و تحصیل در آن) می باشد. دقت نمایید که فرد نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته و چکاپ های پزشکی خود را به سفارت ارائه نماید.

زمان لازم برای اخذ پذیرش و ویزا از کشور کانادا بین 4 تا 6 ماه می باشد که مهمترین نکته برای تحصیل در کشور کانادا، اخذ ویزای این کشور می باشد. اخذ ویزا از کشور کانادا به عوامل مختلفی وابسته است که عدم آشنایی به روند اخذ ویزا و مدارک آن سبب رد شدن ویزای متقاضی با وجود داشتن پذیرش معتبر خواهد شد. به همین سبب اقدام از طریق موسسات حقوقی معتبر و وکلای کاربلد راهی مطمئن جهت پذیرش و ویزای کشور کانادا محسوب می شود.

هزینه تحصیل و زندگی در کشور کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که تحصیل دانشجویان خارجی در آن هزینه بر بوده و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به عهده دانشجو می باشد. لذا افراد باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که بدون داشتن پشتوانه مالی کافی نمی توانند از پس هزینه های بالا در این کشور برآیند. البته هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا، دانشگاه به دانشگاه و شهر به شهر متفاوت خواهد بود، به طور مثال در استان کبک و شهر مونترال نسبت به ایالات و شهرهای دیگر هزینه های زندگی ارزان تر می باشند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا به مدارک زیر نیاز است:

  • اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • اسکن و ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی
  • اسکن و ترجمه مدارک کارشناسی به همراه ریز نمرات جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد
  • اسکن و ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، مقالات isi یا پروپوزال قوی جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری
  • یک قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • هزینه مربوط به پذیرش (admission fee)
  • رزومه متقاضی
  • مدرک زبان (برای دانشگاه هایی که برای اعطای پذیرش به مدرک زبان نیازمند می باشند)
  • انگیزه نامه
  • 2 یا 3 توصیه نامه از اساتید دانشگاه
  • تکمیل فرم های مربوطه

تضمینی و با گارانتی یعنی چه؟

خدمات موسسه سفیران سروش سعادت به این شکل است که روی پرونده هایی که پذیرفته میشود گارانتی داده میشود که در صورت عدم موفقیت وج قرارداد عودت میشود.حتی چنانچه پذیرش تحصیلی اخذ شود و اما ویزا اخذ نشود هزینه ی پذیرش و ویزا هر دو عودت میشود.

میتوان گفت در این زمینه سرآمد موسسات بوده و هیچ موسسه ای در ایران اینگونه خدمات را ارائه نمیکند. شاید این خود گواه یقین به عملکرد خود نیز میباشد.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط ویزای تحصیلی کانادا

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • برای اخذ مجوز تحصیلی در کشور کانادا چه مراحلی را باید طی کرد؟ ثبت نام در یک کالج یا دانشگاه، اثبات بودجه برای تأمین شهریه، تعیین هزینه های زندگی و سفر برگشتی در بانک، عدم سوء سابقه کیفری، برخورداری از سلامتی کامل (ممکن است لازم باشد آزمایشات پزشکی را بگذرانید)، ثابت کنید که شما پس از تحصیل کانادا را ترک خواهید کرد.
  • برای ویزای دانشجویی در کانادا چقدر تمکن مالی نیاز است؟ از شرایط ویزای دانشجویی کانادا، اثبات بودجه برای حمایت هزینه های زندگی در کانادا می باشد. در حال حاضر این مبلغ 10000$ دلار کانادا (7650$ دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است. برای هر سال از اقامت دانشجو (11000$ دلار) یا 8400$ دلار در صورتی که متقاضی تحصیل در کبک باشید، همراه با شهریه دانشگاه مورد نیاز است.
  • آیا ویزای دانشجویی کانادا رد می شود؟ اگر مأمور ویزا (آفیسر) تایید نکند و دلیل تحصیل فرد در کانادا برای وی قابل توجیه نباشد ویزای دانشجویی را رد خواهد کرد. این بدان معنا نیست که دانشجویان نمی توانند دوباره درخواست ویزا دهد، در نتیجه در این امر متناسب بودن سن تحصیل با مقطع درخواستی، گپ یا فاصله تحصیلی، اعتبار دانشگاه و … مهم می باشد.
  • دانشگاه های ارزان کانادا کدامند؟ ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دوره های کارشناسی ارشد، دانشگاه منیتوبا، دانشگاه مک گیل، کالج دانشگاه دومینیکن، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه دالوشی، دانشگاه تورنتو و دانشگاه اتاو می باشد.
  • ☎️  ده خط ویژه موسسه :
  • 02126705356
  • 📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
  •  vipvisaa
  • 🌐 سایت های ما : 
  • www.emigrationplus.com
  • www.parsmohajerat.com
  • www.emigrationpars.com
  • www.mohajeratbama.org
  • www.iremigre.com

  •  📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

  • ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

  • #موسسه_سفیران_سروش_سعادت
  • #مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
  • #شرایط_ویزای_تحصیلی_کانادا
  • #مهاجرت_اروپا_بهار
  • #safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده